Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Voor de mensen die nog wat eindejaarscadeautjes willen kopen  :e007:

 

http://www.artcurial.com/en/asp/searchresults.asp?pg=1&ps=18&st=D&sale_no=3055

http://www.artcurial.com/en/asp/searchresults.asp?pg=1&ps=18&st=D&sale_no=3107

http://www.christies.com/salelanding/index.aspx?lid=1&intsaleid=26377&saletitle

 

Verzamelaars van originelen van Kuifje naar de maan zullen moeten kiezen...

Veilinghuizen hebben blijkbaar beslist om elkaar wat te beconcurreren op hetzelfde moment, liggen wel maar een paar honderd meter van elkaar dus misschien kan het nog net.

 

 

 

 

 

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Bij Millon veilen ze ook de cover van Angel Face.

Wat ze er niet bijschrijven is dat hij te lang in de zon heeft gehangen.

Hij is compleet verschenen. Ik weet waarover ik het heb,

ik heb dat ding in handen gehad.

Voor een kenner is het overduidelijk te zien trouwens.

Onderaan zie je een stukje van de tekening dat beschermd was door de kader...

Het kleurverschil is zeer groot.

Link naar reactie

De prijzen rijzen inderdaad de pan uit.. Ik denk ook met weemoed en pijn terug aan de vroegere tijden van petits papiers. Ik kan er serieus nog steeds mee zitten dat ik destijds daar niet een werk heb kunnen kopen. Was in die tijd nog een arme student en kon dus ook de prijzen van toen niet betalen :-(
Over originelen gesproken- wat is jullie mening over bijgaand werk van Schuiten? Ik wil nog altijd graag een werk van Schuiten hebben maar echt heel knap werk moet zo'n € 18.000 a € 20.000 doen(!!!) Dat heb ik niet. Een werkje als dit zou ik me nog wel kunnen veroorloven (staat momenteel te koop), maar ik twijfel toch een beetje.. Aan de ene kant vind ik het erg mooi, aan de andere kant denk je bij Schuiten uiteraard meteen aan zijn schitterende werk uit 'De toren' e.d. Ik moet echter realistisch blijven en me realiseren dat zulk werk niet in mijn bereik ligt 

post-698-0-68621700-1479474445_thumb.jpg

Link naar reactie

De prijzen rijzen inderdaad de pan uit.. Ik denk ook met weemoed en pijn terug aan de vroegere tijden van petits papiers. Ik kan er serieus nog steeds mee zitten dat ik destijds daar niet een werk heb kunnen kopen. Was in die tijd nog een arme student en kon dus ook de prijzen van toen niet betalen :-(

 

Idem... Als pas afgestudeerde daar nog een paar dinges gekocht aan een paar honderd euro. Als je er toen cash betaalde, zakte de prijs even fors.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

De prijzen rijzen inderdaad de pan uit.. Ik denk ook met weemoed en pijn terug aan de vroegere tijden van petits papiers. Ik kan er serieus nog steeds mee zitten dat ik destijds daar niet een werk heb kunnen kopen. Was in die tijd nog een arme student en kon dus ook de prijzen van toen niet betalen :-(

Over originelen gesproken- wat is jullie mening over bijgaand werk van Schuiten? Ik wil nog altijd graag een werk van Schuiten hebben maar echt heel knap werk moet zo'n € 18.000 a € 20.000 doen(!!!) Dat heb ik niet. Een werkje als dit zou ik me nog wel kunnen veroorloven (staat momenteel te koop), maar ik twijfel toch een beetje.. Aan de ene kant vind ik het erg mooi, aan de andere kant denk je bij Schuiten uiteraard meteen aan zijn schitterende werk uit 'De toren' e.d. Ik moet echter realistisch blijven en me realiseren dat zulk werk niet in mijn bereik ligt 

 

Op werk van 'De Toren' moet je in alle geval niet wachten.

Is niets van op de markt en de kans dat dat snel veranderd is zogoed als nihil.

 

Ik vind dit wel een mooie tekening en treinen behoren toch ook wel bij Schuiten's werk

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Zoals Kool Thing hierboven meldt.

 

Anderzijds, die originelen koop je omdat je ze mooi vindt, qua investering lijkt het me risicovol. De prijzen die je nu ziet swingen de pan uit, de kans lijkt me klein dat ze hun waarde behouden.

Link naar reactie

Dank voor jullie input- Ik stel het zeer op prijs! Ik zit een beetje in dubio- voor de prijs van deze Schuiten zou ik bijvoorbeeld ook een originele Blake en Mortimer pagina van Juillard (waar ik ook groot fan van ben) kunnen kopen. Ik koop eigenlijk geen werk voor de investering maar sluit niet uit dat ik op gegeven moment in de toekomst toch eens ben uitgekeken op een origineel en dat ik het dan toch zou verkopen.. Denken jullie dat het dan toch verstandiger zou zijn om voor een B&M pagina te gaan? Het zijn geen kinderachtige uitgaven dus vandaar vraag ik ook maar eens naar jullie mening (hoop niet dat jullie het bezwaarlijk vinden)

Link naar reactie

Dank voor jullie reacties! Ik denk inderdaad dat ik dan toch maar eens ga kijken of ik een mooie Blake en Mortimer pagina kan vinden. De Schuiten vind ik mooi, maar een volledige plaat van een evenzo bewonderde tekenaar is denk ik toch meer waar voor mijn geld. Ik begrijp dat jullie de conclusie delen dat een mooie pagina van B&M van Juillard een verstandiger investering zou zijn dan deze Schuiten? (voor het geval ik het werk ooit van de hand zou willen doen)

Link naar reactie

Ik vind beide geen goede investering. Als je wil gokken op een investering, ga je voor platen van strips die nu populair zijn bij 30-40tigers want zij gaan later geld hebben om die plaat te kopen. 

 

Allez, dat is mijn gedacht. Bijna al mijn aankopen zijn dergelijke "foute investeringen", maar elke plaat komt uit een strip die mij iets doet, en vooral de plaat moet gewoonweg mooi zijn. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Tja- daar heb je een punt. Nou denk ik wel dat Blake & Mortimer toch in brede kringen een populaire strip is. Populairder ieg dan de strips van Schuiten. 
Moet inderdaad zeggen dat tussen wat ik al heb ook wellicht foute investeringen zullen zijn, maar het zijn wel werken die ik mooi vindt uit strips waar ik erg van heb genoten. Het is met stripkunst momenteel, zo heb ik het idee, net als met schilderijen. De naam bepaalt toch voor een groot deel de waarde. Het is inderdaad de vraag of die waarde zo hoog blijft. Ik denk dat we toch nu wel zo ongeveer bij de piek zijn beland qua prijsstelling. Dat komt denk ik ook omdat de mensen (het zullen veelal mannen zijn denk ik) die zijn opgegroeid met strips op een leeftijd zijn aangekomen dat ze (veel) geld te besteden hebben om origineel stripwerk te kunnen kopen. Ik vraag me af of mijn kinderen (zijn nu 1 en 3) straks mijn strips nog wel willen lezen als ze er de leeftijd voor hebben. Ik heb een beetje het idee dat de spelcomputers nu het vermaak zijn dat voor velen vroeger de strip was. Als de populariteit van de strip (verder) afneemt dan zullen de (onderhand absurde) prijzen ook (hard) gaan dalen..  

Link naar reactie

Ik vind beide geen goede investering. Als je wil gokken op een investering, ga je voor platen van strips die nu populair zijn bij 30-40tigers want zij gaan later geld hebben om die plaat te kopen.

 

Allez, dat is mijn gedacht. Bijna al mijn aankopen zijn dergelijke "foute investeringen", maar elke plaat komt uit een strip die mij iets doet, en vooral de plaat moet gewoonweg mooi zijn.

3

 

Maar onverstandig zijn heeft ook zijn charmes.

Link naar reactie

Dank je voor het compliment

Alhoewel ik soms ook wel aan de herverkoopwaarde denk moet ik uiteindelijk toch gewoon vaststellen dat ik gewoon datgene koop wat 'ik' graag gelezen heb en wat 'ik' gewoon mooi vind.

In mijn geval concentreert zich dat dus rond alles wat ik leuk vond rond de jaren 80 & 90... puur jeugdsentiment dus.

Enige raad die ik je kan geven als je budget beperkt is (en dat is het bijna altijd) is om te proberen te vermijden om te rap iets te kopen dat je 'leuk' vindt. Er komt tegenwoordig zoveel op de markt dat je beter wacht tot één van je lievelingsstukken passeert (meestal een paar weken nadat je iets leuks gekocht hebt) en er dan vol voor gaan. Kwaliteit betaalt zich altijd terug.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

De prijzen rijzen inderdaad de pan uit.. Ik denk ook met weemoed en pijn terug aan de vroegere tijden van petits papiers. Ik kan er serieus nog steeds mee zitten dat ik destijds daar niet een werk heb kunnen kopen. Was in die tijd nog een arme student en kon dus ook de prijzen van toen niet betalen :-(

Over originelen gesproken- wat is jullie mening over bijgaand werk van Schuiten? Ik wil nog altijd graag een werk van Schuiten hebben maar echt heel knap werk moet zo'n € 18.000 a € 20.000 doen(!!!) Dat heb ik niet. Een werkje als dit zou ik me nog wel kunnen veroorloven (staat momenteel te koop), maar ik twijfel toch een beetje.. Aan de ene kant vind ik het erg mooi, aan de andere kant denk je bij Schuiten uiteraard meteen aan zijn schitterende werk uit 'De toren' e.d. Ik moet echter realistisch blijven en me realiseren dat zulk werk niet in mijn bereik ligt 

 

 

Deze vind ik echt maar niks.

Link naar reactie

 Kwaliteit betaalt zich altijd terug.

 

 

Meestal toch.  Wat later als kwaliteit wordt gezien is ook niet altijd te voorspellen. Het klopt dat "mindere" werken van een artiest meestal geen verstandige zet zijn (maar langs de andere kant who cares als je er van houdt). Voor de meeste "mere mortals" is het vooral een kwestie van budget.

Link naar reactie

Dank voor jullie input! Ik ga toch maar verder kijken naar iets anders. Het ontbreekt me bij de Schuiten toch aan de 'wow' factor. Mzee's advies is in die zin verstandig- Ik kan beter uitkijken naar iets dat ik echt mooi vindt dan nu iets te kopen dat ik 'leuk' vindt. De keuze zou dan toch teveel door de naam van de tekenaar zelf zijn ingegeven..

Link naar reactie

Voor de mensen die nog wat eindejaarscadeautjes willen kopen  :e007:

 

http://www.artcurial.com/en/asp/searchresults.asp?pg=1&ps=18&st=D&sale_no=3055

http://www.artcurial.com/en/asp/searchresults.asp?pg=1&ps=18&st=D&sale_no=3107

http://www.christies.com/salelanding/index.aspx?lid=1&intsaleid=26377&saletitle

 

Verzamelaars van originelen van Kuifje naar de maan zullen moeten kiezen...

Veilinghuizen hebben blijkbaar beslist om elkaar wat te beconcurreren op hetzelfde moment, liggen wel maar een paar honderd meter van elkaar dus misschien kan het nog net.

 

En in januari 2017 houdt Sotheby's Parijs een stripveiling van originelen. 

Link naar reactie

Jawadde! 

 

Maar... hoeveel van deze plaat is getekend door Bob De Moor, en hoeveel door Hergé? Of een andere assistent?

 

https://fr.wikipedia.org/wiki/Studios_Herg%C3%A9

Maakt dat iets uit?

Als je bijvoorbeeld een originele Vandersteen koopt, koop je toch ook eigenlijk enkel het werk van de inkter. Alles wat Vandersteen tekende is vakkundig weggegumd.

 

In dit geval gaat het om een plaat van Kuifje, en Kuifje is iconischer dan Hergé.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...