Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Waar moet je het allemaal laten inderdaad :-) Ik hang mijn originelen gewoon aan de muur maar ik heb wel eens begrepen dat ik daar redelijk uniek in ben. Zo heb ik eens iemand gesproken die de originelen in een map bewaarde en kopieen aan de muur hing (!). Hij was als de dood dat er iets met het originele werk zou gebeuren. Hij heeft een punt , maar ach..  De Nachtwacht van Rembrandt hangt toch ook in een museum voor iedereen te kijk? (Ik ga er dan maar vanuit dat het inderdaad het origineel is :-)  Onderhand hangt er wel redelijk wat in huis en vindt mijn vrouw het wel aardig welletjes worden helaas :-P Wat doen jullie met je originelen/ dedicaces? Berg je ze op en kijk je er af en toe naar of hang je ze aan de muur?

 

Aan de muur hangen, natuurlijk. Dan heb je er toch plezier van. Het vrouw-die-zegt-dat-het-toch-wel-veel-wordt-probleem heb ik ook. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Vond ik ook erg aan de prijs inderdaad! Ik zal wel een barbaar zijn maar ik ken heel die vallee niet.. is dat n grote naam?

 

Er zijn van hem een stuk of vijftien strips in het Nederlands vertaald. Geen onbekende, maar ook geen echt grote naam, meer een middenmoter.

 

Voor iemand van dat kaliber vind ik de prijzen wat aan de hoge kant.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Kocht originele tekening van S&W kwartetkaart Snoefel en Gaffel op CW veiling (+ drukcel, kwartet etc.)

Jeugdsentiment (speelde dit kwartet, de Ravensburger versie weliswaar, in m'n jeugd vaak met mijn ouders en broertjes; net als het Suske&Wiske Spel overigens, waar dezelfde kaartjes in worden gebruikt):

post-829-0-20442700-1483600046_thumb.jpg

post-829-0-14999700-1483600060_thumb.jpg

Link naar reactie

Kocht originele tekening van S&W kwartetkaart Snoefel en Gaffel op CW veiling (+ drukcel, kwartet etc.)

Jeugdsentiment (speelde dit kwartet, de Ravensburger versie weliswaar, in m'n jeugd vaak met mijn ouders en broertjes; net als het Suske&Wiske Spel overigens, waar dezelfde kaartjes in worden gebruikt):

 

Geweldig!

Ik heb me het S&W-spel onlangs nog aangeschaft, zonder vooraf te weten dat daarin het kwartet uit mijn jeugd stak.

Wat een mooie aankoop.

Link naar reactie

Geweldig!

Ik heb me het S&W-spel onlangs nog aangeschaft, zonder vooraf te weten dat daarin het kwartet uit mijn jeugd stak.

Wat een mooie aankoop.

Dank!

Stripwinkel Prof. Barabas biedt een aantal originele tekeningen van het kwartet te koop aan op hun site (Snoefel&Gaffel is nu dus verkocht, evenals De Vliegende Aap die ook werd geveild), maar qua prijs misschien beter om te wachten tot er weer een wordt aangeboden op de CW veiling. Kan toch al gauw EUR 300 schelen :-)

 

http://www.profbarabas.nl/shop/main.php?cid=41

Link naar reactie

Dank!

Stripwinkel Prof. Barabas biedt een aantal originele tekeningen van het kwartet te koop aan op hun site (Snoefel&Gaffel is nu dus verkocht, evenals De Vliegende Aap die ook werd geveild), maar qua prijs misschien beter om te wachten tot er weer een wordt aangeboden op de CW veiling. Kan toch al gauw EUR 300 schelen :-)

 

http://www.profbarabas.nl/shop/main.php?cid=41

 

Dit is van Jeff Broeckx, niet van Paul Geerts.

http://www.profbarabas.nl/shop/galerie/789/Paul_Geerts_Suske_en_Wiske_Originele_cover_Natuurboek_2001

 

dus vooraleer iemand er iets zou kopen, toch even nakijken.

Link naar reactie

Waren dat originelen van Morris die zouden geveild worden? Dat zou me verwonderen...

Op de stripspeciaalzaak.be stond een overzichtsartikel met activiteiten rond Morris. De veiling van originelen (al dan niet van Morris) stond daar ook op vermeld, weliswaar onder voorbehoud dacht ik. Ik kan het niet terugvinden op de site. 

Nu ja, we zijn intussen een eind verder en ik heb er niets meer van gehoord. Afgeblazen of uitgesteld? 

Link naar reactie

Ai, dan zal er vanavond voor mij niet veel meer overschieten :-)

 

Maar niet zo erg, heb al mogen kiezen bij het inpakken voor het transport naar de Brafa

 

En een 'kleine coup de coeur' zoals ze het zo mooi in het frans zeggen

 

http://2dg.me/1p9k

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Prachtige tekening !

De rest dat er nu nog opstaan , buiten die van Kriss , vind ik veel minder

Dank!

Ben het eens met je opmerking, maar wellicht biedt De Vita binnenkort meer originele tekeningen aan.

Overigens was ik zelf wel benieuwd naar het personage op de tekening (ken het album niet, nu het alleen nog in het Italiaans uitgegeven is). De Vita informeerde mij dat dit personage, Tirrel genaamd, de 'villain' is in het Tex album van zijn hand (dat Hum! in het najaar zal uitgeven).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...