Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Maakt dat iets uit?

Als je bijvoorbeeld een originele Vandersteen koopt, koop je toch ook eigenlijk enkel het werk van de inkter. Alles wat Vandersteen tekende is vakkundig weggegumd.

 

In dit geval gaat het om een plaat van Kuifje, en Kuifje is iconischer dan Hergé.

 

 

Ik vind van wel! 

Er is altijd al een duidelijk onderscheid gemaakt tussen tekeningen getekend en geïnkt door Hergé, en werk afgeleverd door zijn studio. Het onderscheid vertaalt zich ook financieel: een pagina van Bob De Moor kan je kopen voor een paar honderd euro. 

 

Bij Vandersteen wéét de gemiddelde S&W-koper dat de platen studiowerk zijn, en dat Vandersteen bij een doorsnee pagina enkel de schetsen of potloodtekeningen aanleverde. Pagina's getekend en geïnkt door Vandersteen zelf halen dan ook het veelvoud. 

Link naar reactie

Op de veiling bij Christie's was ik vooral geïnteresseerd wat de cover van Lucky Luke door Bonhomme zou opbrengen.

De schatting was 10,000 - 12,000 euro, maar uiteindelijk bracht hij maar liefst 30,000 euro op!

Veel werk van Franquin en Hergé bleef onverkocht. Toppers waren onder andere Rosinski en Gibrat.

http://www.christies.com/salelanding/index.aspx?intsaleid=26377&saletitle=&pg=all

15068505_1314348181963329_55291109003901

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Ik vind van wel! 

Er is altijd al een duidelijk onderscheid gemaakt tussen tekeningen getekend en geïnkt door Hergé, en werk afgeleverd door zijn studio. Het onderscheid vertaalt zich ook financieel: een pagina van Bob De Moor kan je kopen voor een paar honderd euro. 

 

Bij Vandersteen wéét de gemiddelde S&W-koper dat de platen studiowerk zijn, en dat Vandersteen bij een doorsnee pagina enkel de schetsen of potloodtekeningen aanleverde. Pagina's getekend en geïnkt door Vandersteen zelf halen dan ook het veelvoud. 

Hergé beweerde altijd dat hij de (hoofd)personages zelf bleef tekenen en inkten. Dus dat heb je in ieder geval. En de opzet en compositie was ook altijd van zijn hand (m.u.v. Zwarte Rotsen versie 3). Dus sowieso zit er werk van Hergé in die pagina's.

Link naar reactie

Zijn de resultaten van de Christies veiling ergens te bekijken ? Wanneer ik de geschatte prijzen zie moet ik met weemoed terugdenken aan de tijd dat je bij Petits Papier een plaat van Vance of Delaby voor een paar honderd euro kon kopen.

Klik op die link die Suske er bij gezet heeft.

 

Die schaduwen voorbij plaat ging voor meer 50,000€. :e010:  Moet een record zijn voor een plaat van Rosinski.

Link naar reactie

Bij Vandersteen wéét de gemiddelde S&W-koper dat de platen studiowerk zijn, en dat Vandersteen bij een doorsnee pagina enkel de schetsen of potloodtekeningen aanleverde. Pagina's getekend en geïnkt door Vandersteen zelf halen dan ook het veelvoud. 

 

Er is slechts één Rode Ridder album dat zowel getekend als geïnkt is door Vandersteen, namelijk De Gouden Sporen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Bedankt voor de links! Vraagje -Als jullie zelf originele kopen- waar doen jullie dat dan? Op 2dgalleries wordt het een en ander aangeboden, iemand er ervaring mee om via 2dgalleries te kopen? Mzee- jij hebt een prachtige collectie originelen, waaronder een Rosinski en een aantal Hermann's. Ik, als groot Rosinski liefhebber, heb in 2011 een Thorgal pagina op de kop kunnen tikken via Daniel Maghen (zal iedereen welbekend zijn). Voor het overige was het voor mij bijna ondoenlijk om een Thorgal pagina te kunnen vinden (heb er jaren naar gezocht), behalve via veilingen (waar je denk ik de hoofdprijs betaalt). Waar heb jij jouw Thorgal pagina vandaag vroeg ik me af? Zelfde voor de Hermann's (waar ik stiekem wel een beetje jaloers op ben). Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Ik heb vorig jaar met de eigenaar van Fantasia gebabbeld of ik niet via hem een originele pagina zou kunnen kopen. Dat heeft hij toen besproken met Hermann, maar die verkoopt momenteel helemaal geen pagina's.. 

Link naar reactie

Daniel Maghen

Galerie Napoleon

http://www.delartsurlaplanche.com/lesauteurs.php

Petit Papiers ( vroeger toch... nu is het Huberty & Breyne, maar daar heb ik geen ervaring mee. In hun veiling voor december staat een plaat van Schuiten uit De Koorts van Urbicande   )

 

maar de jongste tijd veel meer rechtstreeks via de auteurs zelf. Ik moet wel zeggen dat mijn budgetten bijlange zo hoog niet zijn dat ik er nog Rosinski's en Hermannen kan mee kopen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

De galeries ken ik inderdaad- hebben soms (erg) mooie dingen te koop. Zelf heb ik vooral uitstekende ervaringen met Daniel Maghen. Het lijkt er echter op dat de allermooiste werken vooral op veilingen worden aangeboden en niet meer in de galerie zelf voor een vaste prijs. Ik heb zelf nooit meegedaan aan een veiling (zou jammerlijk het onderspit delven :-) maar vraag me af of iemand van jullie dat misschien wel heeft gedaan. Petits Papiers was vroeger echt geweldig- toen ik destijds in Brussel was heb ik ze een bezoekje gebracht- het was een nogal treurige winkel vond ik met veel tweedehande dvd's enzo. Op de eerste verdieping hadden ze dan de originelen liggen. Had indertijd helaas niet het geld om iets te kunnen kopen dat ik me graag wenste - heb daar nu nog spijt van :-P Soms kan je inderdaad ook via de auteurs zelf wat kopen- zo heb ik eens wat gekocht van Matteo Guerrero (Gloria Victis) via Facebook - echt ontzettend sympathieke kerel. Maar ik vraag me af of iemand als Schuiten of Marini persoonlijk ook werk verkopen of niet. Weet iemand dat misschien? Rosinski bijvoorbeeld doet dat volgens mij absoluut niet (en Hermann dus blijkbaar ook niet, voor zover als het om pagina's gaat...)

Link naar reactie

Originelen koop ik via alle mogelijke wegen.

Dat kan dus zijn van andere verzamelaars, van de auteur zelf, via een galerie of op veilingen (van EBay tot Christie's)

Aankopen via een galerie zit wel in een dipje voor het ogenblik aangezien bijna alle grote galerie's zich verbonden hebben als expert aan een veilinghuis en ze dus de beste stukken opzij houden voor hun veilingen.

Thorgal platen zijn inderdaad niet zo frequent en Rosinski zelf verkoopt heel weinig dus ja voor een mooie plaat ben je bijna aangewezen op een veiling of om iets over te nemen van een andere verzamelaar maar dat is tegenwoordig bijna nooit goedkoper meer dan via een veiling hoor.

Hermann verkoopt wel voor het ogenblik maar enkel via 1 bepaalde tussenpersoon en aan zeer hoge prijzen.

Schuiten verkoopt bij mijn weten niet direct, bij Marini zou dit soms wel mogelijk zijn (ik ken toch mensen die er in geslaagd zijn)  

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Er zijn nog wel wat galerijen zoals Champaka, Galerie9art, Les dessous du dessin (deze niet echt actief meer)  maar de trend is inderdaad dat topwerken tegenwoordig in veilingen worden gestopt. Ook begrijpelijk als je ziet  aan wat voor zotte prijzen deze er verkocht worden.

Daniel Maghen levert inderdaad uitstekende service en hebben soms mooie exposties met werk te koop. Ze staan ook open voor een aflossingsplan als je het niet in 1 keer kunt betalen.

 

Zelf al een keer mee gedaan aan Sothebys's veiling voor een Cuvelier tekening waar online bieden mogelijk was maar ja, mijn maximum limiet werd zo overgeboden :-p

 

Petits papiers was zalig om in te snuisteren maar gaan nu meer voor het grof geld. Ook ik had het geld vroeger niet om er iets te kopen. 

 

Het best is om tekenaars rechtstreeks proberen te contacteren. Als ze nog niet super bekend zijn gaan ze wellicht een plaat verkopen.

Maar als ze merken dat je niet serieus bent haken ze onmiddellijk af.

Sommige tekenaars hebben zich ook verbonden voor een album of een periode aan een bepaalde galerij die de verkoop dan regelt al dan niet via een tentoonstelling. Bv Undertaker platen werden verkocht verleden jaar bij Daniel Maghen en de platen van het Corentin album van Christopher Simon en studies zullen op een toekomstige expostie verkocht worden. Ook Iko liet me weten dat er heuse tentoonstelling van hem op komst is.

 

Hermann : heeft een site. Waarom het hem niet op man af vragen en laat het ons dan weten  :-) http://www.hermannhuppen.com/modules/contact/contact.php

Van Hermann was er een expostie verleden jaar bij de galerij Paris-Bruxelles (ondertussen gesloten) en daar kon je blijkbaar van Hermann wel een plaat kopen waar de galerijhouder dan tussenpersoon speelde. Was wel gelilmiteerd totaal aantal.

 

Rosinski : met het oog op een eigen museum denk ik niet dat hij nog werk verkoopt. Meester van de bergen platen zal je nog wel gemakklijk vinden omdat alle platen indertijd ineens op de markt werden gegooid..

Francq : blijkbaar verkoopt hij per jaar wel een paar platen, aan de marktprijzen.

Marini : voor platen denk ik dat je wel bij hem kunt.

 

 

Link naar reactie

Bedankt voor jullie respons! Erg interessant! Ik ga denk ik in de toekomst (als ik weer s wat heb gespaard) in elk geval eens proberen om Marini te benaderen. Hermann komt elk jaar naar Amsterdam (naar Fantasia)- misschien dat ik hem daar maar eens persoonlijk ga vragen of hij werken wil verkopen. Wellicht werkt dat toch nog wel het beste. 

Soms moet je ook gewoon mazzel hebben- zo heb ik een origineel van Francq gekocht van een ex libris voor de Largo Winch reeks op een stripbeurs ergens rond 2001 of zo- € 250 heb ik er voor betaald toen! Zelfde voor een Tardi illustratie- € 590 bij een privé verzamelaar.  Mooie tijden waren dat :-D 

Link naar reactie

Soms vraag ik me af: als jullie een (prijzig) origineel kopen, vragen jullie dan een certificaat van echtheid?

 

Eigenlijk heb ik daar nooit om gevraagd. Ik heb 2 originelen rechtstreeks bij de tekenaar gekocht. Daarvan heb ik nog de correspondentie, dus valt het te traceren en maak ik me geen zorgen.

 

Ik heb ook een origineel van Andreas op ebay gekocht (voor een ex-libris) en daar kan ik niets van voorleggen...

Misschien verkoop ik die.

Link naar reactie

In de wondere wereld van de strip originelen kom je inderdaad bijna nooit een certificaat van echtheid tegen.

Voor mij hoeft dit ook totaal niet en ik heb er nooit het nut van ingezien.

Als je zo een origineel kan namaken kan je echt ook wel zo'n certificaaat namaken hoor

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Shakeitupguy- ik heb de bijgevoegde plaat aan de muur hangen. Het is er een uit de Meester van de Bergen, wat inderdaad wel het gemakkelijkste album is om aan een plaat te komen. Ik heb daar echter indertijd helemaal niet bij nagedacht want ik zal deze plaat toch nooit verkopen :-) Ik was allang ontzettend blij dat ik een plaat kon bemachtigen waar Thorgal op bijna elk plaatje staat en die uit de tijd komt dat Rosinski tekentechnisch op zijn hoogtepunt was (wat mij betreft)

post-698-0-64732300-1479810966_thumb.jpg

Link naar reactie

Oh ja- inderdaad kom je eigenlijk nooit een certificaat van echtheid tegen- ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat als ik een tekening koop bij een (gerenommeerde) galerie het toch heus wel een origineel is (misschien naief maar ja..) Verder check ik wel altijd hele kleine details op de tekening met hoe de tekening is gedrukt- er zijn altijd wel ergens kleine dingetjes te ontdekken- zo heeft de Francq die ik heb een klein stipje die ook op de ex libris staat- het is een detail, maar het is niet iets denk ik dat voor de hand ligt dat ook op de tekening zou komen als iemand de tekening zou hebben nagemaakt

Link naar reactie

Simon- er id an sich geen gemiddelde prijs denk ik hoor. Het ligt er helemaal aan wat je zoekt. Zo ben ik een groot fan van het tekenwerk van Hans van Oudenaarden- een origineel daarvan koop je voor een paar honderd Euro. Uiteraard is dat nog steeds best een bedrag, maar wel iets dat denk ik binnen het bereik van velen ligt. Zelfde geldt voor iemand als Matteo Guerrero- een erg goede tekenaar vind ik wiens originelen bij hemzelf te koop zijn voor een niet belachelijke (lees: een paar honderd Euro) prijs. Wil je werk van een echt bekende tekenaar dan moet je echt sparen.. Voor een bedrag a € 2.500 ad € 3.000 koop je toch al heel wat mooie dingen

Link naar reactie

Het was me gewoon opgevallen dat je haast nooit certificaten ziet.

Of je van galerieën documentatie krijgt weet ik niet omdat ik nog nooit via dat kanaal dingen gekocht heb.

 

Die certificaten kun je inderdaad namaken, dus is de waarde ervan relatief.

 

Anderzijds, met de huidige prijzen lijkt wat voorzorg me niet onverstandig.

Link naar reactie

Shakeitupguy- ik heb de bijgevoegde plaat aan de muur hangen. Het is er een uit de Meester van de Bergen, wat inderdaad wel het gemakkelijkste album is om aan een plaat te komen. Ik heb daar echter indertijd helemaal niet bij nagedacht want ik zal deze plaat toch nooit verkopen :-) Ik was allang ontzettend blij dat ik een plaat kon bemachtigen waar Thorgal op bijna elk plaatje staat en die uit de tijd komt dat Rosinski tekentechnisch op zijn hoogtepunt was (wat mij betreft)

Is een mooie. Ik denk dat ik die nog op hun site heb gezien. :-)

 

Sommige Amerikaanse tekenaars geven wel een certificaat of stempel van echtheid op de achterkant. Maar in Europa nog niet echt meegemaakt.

Indien aankoop via een galerij of veiling heb je wel altijd een factuur die je kan bijhouden. Een plaat zie ik niet onmiddellijk vervalst worden. Vraag me af of dat übverhaupt al eens gebeurd is van een bekende tekenaar want dan moet je toch zijn stijl heel grondig beheersen.  Als er al iets mis zou zijn zal het eerder een geval van heling zijn (bekendste voorbeeld is de Chninkel cover die deccennia later op een veiling opdook) of tekeningen die soms in Studio gemaakt zijn en men niet kan onderscheiden wie het getekend heeft (Vandersteen, Hergé).

Het echte gevaar zit' m meer bij kleinere tekeningen voor oa ex-libris (en dédicaces). Als het gepubliceerd is kan je het zeker op alle details gaan onderzoeken.

 

Maar ook hier zal dat wel ok zijn bij een gerenommeerde galerij of veiling. Die zijn meer deskundig om dat te kunnen vast stellen en hebben meestal wel contacten met tekenaars, ergenamen of agenten dan bv de mensen bij Catawiki die voortdurend veilingen van valse tekeningen laten doorgaan en die dan bij de veiling zelf annuleren omdat er klachten binnenkomen..

Link naar reactie

Ik heb ook een aantal keer een originele pagina/tekening/schets gekocht bij verschillende galerieën, met name in Frankrijk.

Ook bij Daniel Maghen, maar ik vind hem toch erg duur (geworden): de platen op de exposities van Bonhomme (Lucky Luke en Texas Cowboys) en van Bruno (Tyler Cross) vind ik behoorlijk aan de prijs. Ben dus was verder gaan kijken en recent kocht ik een heel betaalbare covertekening van Bruno/Inner City Blues (zie mijn profieltekening) bij Galerie du 9e Art, die vaker leuke pagina's en tekeningen heeft voor interessante prijzen.

Jammer om in dit draadje te lezen dat Galerie Bruxelles-Paris gesloten is; heb daar twee mooie tekeningen van Munuera (halve plaat uit Betoveringen 1 en een alternatief coverontwerp voor Het Teken van de Maan, zie hieronder). Eveneens goed betaalbaar naar mijn mening, maar misschien heb ik een goedkope smaak :e005:.

 

Rechtstreeks van tekenaars kopen is altijd leuk, ook vanwege de contacten. Ik kocht o.a. een plaat van Henk Kuijpers (Franka) en van Cyril Pedrosa (Portugal; met extra dedicace op de achterzijde.

 

Ben nog op zoek naar de contactgegevens van Roger Ibanez (o.a. Jazz Maynard), want zou graag een origineel werk van zijn hand kopen. Weet iemand hoe hij te bereiken is (zijn FB pagina ging recent offline en op berichten naar het e-mailadres dat daar op stond, reageerde hij niet)?

post-829-0-66211000-1479819855_thumb.jpg

post-829-0-03879700-1479820023_thumb.jpg

Link naar reactie

Prachtige tekenening JJL! Ik weet niet hoe je Ibanez kunt contacteren helaas - de contacten die ik heb gehad met tekenaars liepen ook altijd via facebook... Direct contact met tekenaars is zeker leuk! Jan Bosschaert is ook heel makkelijk te contacteren (emailadres staat op zijn site :-) Erg aardige kerel en een fenomenaal artiest. Naar mijn mening nog altijd erg ondergewaardeerd.. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het werk dat hij doorgaans maakt niet zonder meer aan de muur zou hangen (mijn vrouw zou niet gelukkig worden van alle blote dames ;-)  Denk trouwens dat dat ook wel mee kan spelen bij de prijzen van originelen - je koopt kunst toch denk ik in eerste instantie om aan de muur te hangen. Daar leent het genre van sommige tekenaars zich nu eenmaal beter voor dan anderen denk ik..  Alhoewel het werk van een Manara toch ook wel erg duur is... 

Link naar reactie

Prachtige tekenening JJL! Ik weet niet hoe je Ibanez kunt contacteren helaas - de contacten die ik heb gehad met tekenaars liepen ook altijd via facebook... Direct contact met tekenaars is zeker leuk! Jan Bosschaert is ook heel makkelijk te contacteren (emailadres staat op zijn site :-) Erg aardige kerel en een fenomenaal artiest. Naar mijn mening nog altijd erg ondergewaardeerd.. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het werk dat hij doorgaans maakt niet zonder meer aan de muur zou hangen (mijn vrouw zou niet gelukkig worden van alle blote dames ;-) Denk trouwens dat dat ook wel mee kan spelen bij de prijzen van originelen - je koopt kunst toch denk ik in eerste instantie om aan de muur te hangen. Daar leent het genre van sommige tekenaars zich nu eenmaal beter voor dan anderen denk ik.. Alhoewel het werk van een Manara toch ook wel erg duur is...

 

Dank Sander!

Dit is overigens de andere Munuera die ik destijds kocht bij galerie Bruxelles-Paris (plaat uit Betoveringen deel 1):

post-829-0-40626800-1479833265_thumb.jpg

Link naar reactie

Simon- er id an sich geen gemiddelde prijs denk ik hoor. Het ligt er helemaal aan wat je zoekt. Zo ben ik een groot fan van het tekenwerk van Hans van Oudenaarden- een origineel daarvan koop je voor een paar honderd Euro. Uiteraard is dat nog steeds best een bedrag, maar wel iets dat denk ik binnen het bereik van velen ligt. Zelfde geldt voor iemand als Matteo Guerrero- een erg goede tekenaar vind ik wiens originelen bij hemzelf te koop zijn voor een niet belachelijke (lees: een paar honderd Euro) prijs. Wil je werk van een echt bekende tekenaar dan moet je echt sparen.. Voor een bedrag a € 2.500 ad € 3.000 koop je toch al heel wat mooie dingen

 

Wat vraag over prijzen betreft: Guerrero had op stripbeurs Breda idd originelen bij in prijsvork 200-300€. Zolang iemand nog niet al te bekend is en je er dat geld voor over hebt dan is zoiets hét moment om dat te kopen. Bij Van Liemt zat je al rond 800€ wat ik toch wel heel duur vond, het is tenslotte nog maar zijn eerste Rik Ringers.  

Ga je naar bekendere artiesten dan lopen prijzen gigantisch op, zoals je kan zien bij Hermann. Extremen zijn Uderzo en Hergé uiteraard die tien-honderdduizenden €'s gaan.

 

Het hangt er ook vanaf wat je als "originele" bestempelt: originele pagina's zijn uiteraard meestal veel duurder dan een originele tekening. Als je voor het laatste gaat, kan je even goed ook een commissie proberen, dan heb je helemaal wat je wil.

 

Zelf ben ik eerder dédi-liefhebber: het contact met de tekenaar, hem/haar die tekening speciaal voor jou zien maken, dat is toch wel een belevenis. Het is ook veel goedkoper dan commissies of originelen (tenzij je natuurlijk dédi-addict bent dan gaat het je ook een hoop geld kosten). En af en toe zitten er bij de dédi's even goed pareltjes tussen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Prachtige plaat JJL! Ik zou ook graag nog wat hebben van Munuera, maar (nagenoeg) alles wat ik momenteel te koop zie staan is van zijn werk is Robbedoes-related en daar ben ik niet zo'n fan van. Jammer dat ik de expo destijds gemist heb bij Paris-Bruxelles. Vreemd trouwens dat die galerie alweer zo rap gesloten is- laatste expo was volgens mij een Hermann expo - toch een grote naam! Iemand enig idee waarom ze gestopt zijn?

 

Bedankt ook voor de links! Een Marini zou ik ook heel graag nog eens kopen. Vind degene die nu te koop aangeboden wordt erg mooi maar wil me nu toch eerst focussen op een originele plaat van Blake en Mortimer van Juillard. De Hermann's die te koop staan op 2dgalleries zijn trouwens behoorlijk aan de prijs! Ik zou toch graag een plaat uit een bekendere serie willen hebben (vooral Schemerwoude vind ik helemaal top)- de prijs die wordt gevraagd op 2dgalleries voor een pagina uit Schemerwoude is volgens mij echt veel te hoog hoor- € 14.800(!!) Ik heb bij galerie Napoleon al platen uit Jeremiah (in kleur) voorbij zien komen van rond de € 4.000 als ik het me goed herinner. Ik begrijp wel van jullie dat de prijzen voor zijn originelen blijkbaar in de lucht zijn geschoten- misschien ook omdat hij de grote winnaar was in Angouleme? Nog een laatste vraag- wat doen jullie eigenlijk met je originelen? Ik hang ze allemaal op- als ik ze in een map stop om er af en toe naar te kijken vind ik dat toch wel zonde.. Heb eens iemand gesproken die dat wel deed en kopieen aan de muur hing :-D Was veel te bang dat het originele werk anders aangetast zou worden. Ik lijst de werken wel in achter museumglas en zorg ervoor dat er enkel zuurvij achtergrondpapier/karton wordt gebruikt

Link naar reactie

Prachtige plaat JJL! Ik zou ook graag nog wat hebben van Munuera, maar (nagenoeg) alles wat ik momenteel te koop zie staan is van zijn werk is Robbedoes-related en daar ben ik niet zo'n fan van. Jammer dat ik de expo destijds gemist heb bij Paris-Bruxelles.

 

Was inderdaad een mooie expositie (combi met Oscar Martin, zie hieronder). 

Meen me te herinneren dat hele pagina's van Het Teken van de Maan EUR 500 kostten en van Betoveringen EUR 800; Fraternity zat daar dan nog ergens tussen. 

post-829-0-45371400-1479891301_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...