Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

3 uren geleden, Ambreville zei:

Die tekening waar ze naar verwijzen was geen echte tekening maar een inkleuring.  Toch nog een heel kapitaal voor industrieel afval.

 

Neen het gaat over een cover van le petitie vingtieme die in die periode uitkwam. Zal dus wel geïnspireerd zijn op de pagina’s die er in dar nr zijn voorgepubliceerd en dus historisch belangrijk, maar ik vind het helemaal geen mooie tekening.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
9 hours ago, Mzee said:

De resultaten staan ondertussen al online (aangegeven prijzen met de kosten erbij gerekend +/- 30 % in deze veiling)

 

https://www.danielmaghen-encheres.com/catalogue/100102?

 

bedankt voor de link! het lijkt al met al n beetje n mixed bag- best n aantal stukken niet verkocht maar sommige ook wel voor n (veel) hogere prijs dan werd ingeschat. Vooral dat n aantal pagina's van Juillard voor meer dan 37k(!!!) zijn verkocht valt me op... ook de uiteindelijke prijs van de b&m plaat valt me op. die doen normaal ongeveer 3 a 4 k... 

Link naar reactie

Dat iemand 200.000 euro biedt voor een Kuifje-tekening dat kan veel lijken en is ook veel geld, maar dat begrijp ik.

Maar dat er 30.000 euro wordt betaald voor een pagina van Juillard (7levens...) vind ik overdreven. Nochtans een serie die ik heel erg apprecieer. En er zijn er nog enkele voorbeelden: pagina's van Gibrat, De Metabaronnen, ...

 

De vaststelling die reeds gemaakt werd klopt: buitengewone stukken blijven sterk in prijs stijgen. Tot astronomische hoogten.

De andere stukken stagneren, maar wel op een niveau waar men 10 jaar geleden met grote ogen zou naar gekeken hebben. Dus dat die het minder goed doen is relatief. Ze zijn de laatste 10-15 zo sterk gestegen dat het leek of het nooit zou stoppen.

We hebben ons dus ondertussen goed aangepast zodat prijzen tussen 4 à 10.000 als 'normaal' en 'bereikbaar ' worden beschouwd.

Het is maar hoe je het bekijkt...

Link naar reactie
2 uren geleden, Koning Poefke zei:

Dat iemand 200.000 euro biedt voor een Kuifje-tekening dat kan veel lijken en is ook veel geld, maar dat begrijp ik.

Maar dat er 30.000 euro wordt betaald voor een pagina van Juillard (7levens...) vind ik overdreven. Nochtans een serie die ik heel erg apprecieer. En er zijn er nog enkele voorbeelden: pagina's van Gibrat, De Metabaronnen, ...

Waarom de ene auteur veel duurder is dan de ander is niet met logica te verklaren. Kwestie van smaak. 

 

Als het aan mij lag, zouden de prijzen voor Herge in ieder geval onder die voor Franquin en Moebius liggen. 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Tweetie zei:

Waarom de ene auteur veel duurder is dan de ander is niet met logica te verklaren. Kwestie van smaak. 

 

Als het aan mij lag, zouden de prijzen voor Herge in ieder geval onder die voor Franquin en Moebius liggen. 

Dat begrijp ik, maar historisch belang, algemene (Europese, mundiale) bekendheid, en vooral ook zeldzaamheid spelen een belangrijke rol.

En daarnaast zijn er prestige verbonden aan een auteur en de toekomstige winstverwachting.

Pas dit toe op Hergé en Franquin en je hebt (het begin) van een verklaring :-)

 

Link naar reactie
10 hours ago, Ambreville said:

Ik meen dat @sanderg fan is, en dat er nog wel wat fans zijn hier.

 

image.thumb.png.b1f8e41bbbee8212c13fa2fc4f273fcb.png

 

 

 

groot fan inderdaad! Keith Burns is een van de beste vliegtuigtekenaars die er zijn en zijn strips zijn geweldig! Minstens van hetzelfde niveau als de strips van Hugault.

 

Jammer dat t onvertaald blijft en dus niet bekend in deze contreien.. T goede nieuws is wel dat t n Brit is en dat strips dus in het Engels zijn. Dat zal voor de meesten hier prima te lezen zijn dus

 

bedankt voor de filmpjes! die tweede kende ik nog niet! altijd mooi om tekenaars aan t werk te zien- prachtig om te zien ook hoe hij aandacht besteed aan kleine details om alles realistisch uit te werken.

 

Sowieso schande eigenlijk dat Britse strips in t algemeen hier zo weinig gekend zijn. Zo ben ik Hum! ontzettend dankbaar dat ze Charly's war prachtig uitgeven.. wat een meesterwerk is dat. Ik wacht met smart op t volgende album dat er elk moment zou moeten zijn

Link naar reactie

Heeft iemand hier een Gabriel Ba origineel - van Umbrella Academy?

 

Ik kan er eentje kopen/ruilen, maar kan nergens pagina's ter referentie terugvinden. The Beguiling heeft er klaarblijkelijk in 2011 wat verkocht (de link werkt niet meer), maar sindsdien wordt er nergens meer iets van aangeboden - toch wel vreemd, meestal duikt er wel iets op of een forum of veiling.

Dus OF ze zijn dermate gewild dat niemand ze verkoopt (lijkt me statistisch onmogelijk), of ze zijn dermate waardeloos dat ze door de papierversnipperaar gehaald zijn (Lijkt me toch ook niet waarschijnlijk). Er moet iets anders aan de hand zijn... (complottheorie?)

 

De serie heb ik op Netflix gezien, en ben blij verrast dat de serie (de meest bekeken Netflix serie in 2019) op een stripverhaal gebaseerd is.

 

Link naar reactie
14 minuten geleden, Ambreville zei:

Er staan er twee te koop volgens Comicarttracker.com.

als je je daar registreert kan je ook voorbije verkopen en waardes zien.

 

 

Die Rumor is niet van Ba. De Spaceboy wel, maar dat is een pin-up, niet een gepubliceerde pagina.

Wel bleek uit de 'history' dat er eens een pagina via eBay (Dallas #1 p5) verkocht is - helaas is de link al weg. De rest lijkt vooral pin-ups te zijn.

Bedankt voor de moeite!

 

Link naar reactie

Ja, klopt Ambreville! Die Spaceboy tekening had ik al gezien bij Tri-State. Ik nam aan dat het een commissie tekening was, of een beurs tekening - of iets dergelijks. Ik denk niet dat hij digitaal tekent. Ik heb meerdere pagina's gezien (niet te koop) uit verschillende issues.

En Beguiling heeft er in ieder geval een aantal verkocht.

Nou ja, 1-2-3- in godsnaam dan maar.... 

 

 

Link naar reactie
20 minutes ago, Rene said:

Nog tot 7 december in Parijs - verkooptentoonstelling voor Guido Crepax.

http://www.galeriemartel.com/index.php/guido-crepax-expo

Prijzen zijn wel erg aan de forse kant. Zou voor mij een gevalletje 'kijken, niet kopen' worden.

wat een prijzen zeg.. En ik ken die hele Crepax niet eens.. Is het zo'n halfgod dat ze tot € 10k voor een pagina kunnen vragen?!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...