Ambreville Posted May 9 Share Posted May 9 Ruben Pellejero shakeitupguy, mojo and bouwertje 3 Quote Link to comment
Ambreville Posted May 9 Share Posted May 9 Etien Willem cartoonesk, bouwertje and shakeitupguy 3 Quote Link to comment
Waldorf Posted May 10 Share Posted May 10 Nice. Je hebt hopelijk een stevig valiesje voor de handbagage. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted May 10 Share Posted May 10 7 minutes ago, Waldorf said: Nice. Je hebt hopelijk een stevig valiesje voor de handbagage. 23kg ruimbagage. Met een lading strips zit je vrij snel vrij hoog. Quote Link to comment
Rataplan Posted May 10 Share Posted May 10 Op 4/5/2023 om 21:23, WILCO zei: En met Marlies bedoel je Marine (van Tranchand)? Ik heb enkel Valstrik op Corsica weten verschijnen in Zonneland. Ik had deze pagina's ook uitgescheurd, op ander papier gekleefd, geperforeerd en in een ringmap gestoken. Helaas heb ik die ringmap niet meer teruggevonden. Welke verhalen van Marine heb jij nog in Zonneland gelezen? Idd Marine. Van Tranchand. Verder herinner ik me een strip over een gezelschap dat een avontuur beleeft door een weg te volgen die om de zoveel tijd hindernissen opwerpt zoals een reusachtig doornbos, waarbij het gezelschap zich doorheen diende te worstelen. Als ik me nog kan herinneren heette die strip dan ook 'De weg'. Quote Link to comment
Waldorf Posted May 11 Share Posted May 11 13 uren geleden, Rataplan zei: Idd Marine. Van Tranchand. Verder herinner ik me een strip over een gezelschap dat een avontuur beleeft door een weg te volgen die om de zoveel tijd hindernissen opwerpt zoals een reusachtig doornbos, waarbij het gezelschap zich doorheen diende te worstelen. Als ik me nog kan herinneren heette die strip dan ook 'De weg'. Dat doornbos herinner ik me ook. Dat was volgens mij deze: https://stripinfo.be/reeks/strip/332150_Het_geheim_van_de_7_bollen_1_Le_voyageur_imprudent Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
bouncer Posted May 18 Share Posted May 18 Van ons zeer gewaard forumlid. De tekening komt niet uit het boek, maar mocht zelf aangeven wat ik graag zou willen, had toen als wens bedacht een alternatieve voorplaat van EC Comics op de geheel eigen ludieke manier uitgevoerd door Charles, dit is het resultaat. Ambreville, Suske, fazerco and 6 others 9 Quote Link to comment
Waldorf Posted May 24 Share Posted May 24 Wie een plaat uit Asterix van Uderzo wil zit goed in juni. Zowel Maghen als Huberty en Breyne veilen er eentje. Persoonlijk vind ik de plaat uit Hispania de mooiste, maar bieden ga ik toch niet doen. fenip 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted June 2 Share Posted June 2 Nog wat Corboz geshopt uit zijn finale lijst. Vanaf 1/9 zit hij onder contract bij Maghen en mag hij niets meer zelf aanbieden aan 'petits prix'. Kool Thing 1 Quote Link to comment
Waldorf Posted June 7 Share Posted June 7 Stassen, uit Brieven uit de bar SPeeDy, cartoonesk, Kool Thing and 2 others 4 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Lük Bey Posted June 7 Share Posted June 7 On 5/11/2023 at 8:58 AM, Waldorf said: Dat doornbos herinner ik me ook. Dat was volgens mij deze: https://stripinfo.be/reeks/strip/332150_Het_geheim_van_de_7_bollen_1_Le_voyageur_imprudent Die Marine herinner ik me niet, maar die weg door dat doornbos wel. En ja, dat moet dat verhaal geweest zijn. Naast 'Parijs Dakar' ook nog 'Yeren' van Sarah Spits en 'Het Misdaadmuseum' van Franka (dat waren dan mijn revelaties) en 'Lou en de Piraten' door Berck (al lijkt me dat voor jongere lezers, dus was misschien elders). En dan was er nog een semi-realistisch middeleeuws verhaal dat begon met zigeuners die bij een kasteel aankwamen. Ik denk dat eentje een soort waarzegster of zoiets was. Om bij topic te blijven, zou ik dan hier nog de originele pagina uit 'Het Meesterwerk' van Franka moeten posten die naast m'n bureau hangt, maar ik ben momenteel niet thuis. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cartoonesk Posted June 7 Share Posted June 7 4 uren geleden, Waldorf zei: Stassen, uit Brieven uit de bar Vind ik mooi maar ik heb stomweg nooit het tweede boek gekocht! Quote Link to comment
Waldorf Posted June 7 Share Posted June 7 10 minuten geleden, cartoonesk zei: Vind ik mooi maar ik heb stomweg nooit het tweede boek gekocht! Er bestaat een integrale van. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cartoonesk Posted June 7 Share Posted June 7 2 minuten geleden, Waldorf zei: Er bestaat een integrale van. Bedankt voor de tip! Quote Link to comment
muske Posted June 9 Share Posted June 9 Carita Lupattelli SPeeDy, fazerco and Ambreville 3 Quote Link to comment
muske Posted June 9 Share Posted June 9 Stan Manoukian fazerco and Ambreville 2 Quote Link to comment
muske Posted June 9 Share Posted June 9 Laurent Hirn sanderg, Waldorf, SPeeDy and 1 other 4 Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 9 Share Posted June 9 Op 7/6/2023 om 08:27, Waldorf zei: Stassen, uit Brieven uit de bar Waw !!!! Als student kon ik ooit in het B-gevaar een originele plaat kopen voor 7.000 bfr (170€), maar ik had toen geen geld ervoor. Doodjammer want dit is en blijft voor mij één van de allerbeste strips ooit. fenip 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Waldorf Posted June 15 Share Posted June 15 Op 24/5/2023 om 11:39, Waldorf zei: Wie een plaat uit Asterix van Uderzo wil zit goed in juni. Zowel Maghen als Huberty en Breyne veilen er eentje. Persoonlijk vind ik de plaat uit Hispania de mooiste, maar bieden ga ik toch niet doen. De plaat uit Asterix in Hispania is gisteren aan 125K (zonder kosten) verkocht. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
shakeitupguy Posted June 15 Share Posted June 15 2 minuten geleden, Waldorf zei: De plaat uit Asterix in Hispania is gisteren aan 125K (zonder kosten) verkocht. Mooi bedrag. 2 weken geleden heb ik die nog in mijn handen gehad bij bezoek aan Maghen. Gelukkig was dat gratis. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 15 Share Posted June 15 De platen van Bar2 en Gabrielle Vincent haalden ook hoge prijzen. Van Bar2 (Joe Bar Team) is er eentje die 29900 euro gehaald heeft (inclusief kosten). Bij de andere platen bleef er vrij veel onverkocht. Of kijk ik teveel als een beginneling naar die veilingen? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted June 16 Share Posted June 16 15 hours ago, Waldorf said: De platen van Bar2 en Gabrielle Vincent haalden ook hoge prijzen. Van Bar2 (Joe Bar Team) is er eentje die 29900 euro gehaald heeft (inclusief kosten). Bij de andere platen bleef er vrij veel onverkocht. Of kijk ik teveel als een beginneling naar die veilingen? Gisteren eens vluchtig gekeken. Ik ben echt verbaasd door Joe Bar. Ik had geen idee dat die zo populair was. Aan de andere kant zag je toch wel wat platen niet verkocht geraken of aan schappelijke prijzen weg gaan. Juni heeft wel een probleem dat er gewoonweg veel te veel serieuze veilingen zijn (dus niet Catawiki). Deze is net gedaan, dit weekend zijn er al weer een aantal waaronder de DBD-steunveiling bij Huberty & Breyne. Quote Link to comment
sanderg Posted June 16 Share Posted June 16 12 minuten geleden, Ambreville zei: Gisteren eens vluchtig gekeken. Ik ben echt verbaasd door Joe Bar. Ik had geen idee dat die zo populair was. Ik snapte daar ook niet van.. persoonlijk vind ik er niets aan.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Waldorf Posted June 16 Share Posted June 16 15 minuten geleden, sanderg zei: Ik snapte daar ook niet van.. persoonlijk vind ik er niets aan.. Joe Bar is zo'n reeks die buiten de stripwereld ook gekend is, bij motorrijders met name. Die mannen zijn daar zot van. Ik vind het ook wel geinig, en erg goed getekend. En Debarre heeft erg weinig getekend. Enkel het eerste album van de reeks is van zijn hand. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
TDPB Posted June 16 Share Posted June 16 5 uren geleden, Waldorf zei: Joe Bar is zo'n reeks die buiten de stripwereld ook gekend is, bij motorrijders met name. Nu doe je alsof 'de stripwereld' een aparte verzameling mensen is die nergens mee overlapt (tenzij uitzonderlijk). Quote Link to comment
cinco Posted June 16 Share Posted June 16 44 minuten geleden, TDPB zei: Nu doe je alsof 'de stripwereld' een aparte verzameling mensen is die nergens mee overlapt De striplezer is een bedreigde soort en is tegenwoordig nog heel moeilijk te spotten in het wild. . Quote Link to comment
Waldorf Posted June 19 Share Posted June 19 Op 24/5/2023 om 11:39, Waldorf zei: Wie een plaat uit Asterix van Uderzo wil zit goed in juni. Zowel Maghen als Huberty en Breyne veilen er eentje. Persoonlijk vind ik de plaat uit Hispania de mooiste, maar bieden ga ik toch niet doen. De plaat uit de grote oversteek is niet verkocht geraakt. Bij een instelprijs van 90K waren er geen gegadigden. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
muske Posted June 20 Share Posted June 20 Weet je wat ik spijtig vind? Dat je als beginnende verzamelaar hier heel fier een tekening plaatst, misschien niet de meest indrukwekkende, maar eigenlijk niks reactie krijgt. Dat is al jaren zo....Ik heb regelmatig eens iets gepost, heel fier!!! Zo nu en dan een duimpje is de reactie...Ik weet het, mijn tekeningen moeten niet de hemel in geprezen worden, maar een stimulans verzamelaars onder elkaar zou tof zijn Het moet niet spectaculair zijn, niet 'top of the bill', want niet iedereen zit op hetzelfde niveau. Maar we hebben allemaal dezelfde hobby, waar we elke dag van genieten. Ik hoop dat ik nu niet heel veel bagger over mij heen krijg, fingers crossed Quote Link to comment
Waldorf Posted June 20 Share Posted June 20 Het is ook gewoon erg stil geworden op dit forum. Dat neemt niet weg dat ik het zelf erg waardeer dat je hier je tekeningen post. Blijven doen, zou ik zeggen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
fazerco Posted June 20 Share Posted June 20 34 minuten geleden, muske zei: Weet je wat ik spijtig vind? Dat je als beginnende verzamelaar hier heel fier een tekening plaatst, misschien niet de meest indrukwekkende, maar eigenlijk niks reactie krijgt. Dat is al jaren zo....Ik heb regelmatig eens iets gepost, heel fier!!! Zo nu en dan een duimpje is de reactie...Ik weet het, mijn tekeningen moeten niet de hemel in geprezen worden, maar een stimulans verzamelaars onder elkaar zou tof zijn Het moet niet spectaculair zijn, niet 'top of the bill', want niet iedereen zit op hetzelfde niveau. Maar we hebben allemaal dezelfde hobby, waar we elke dag van genieten. Ik hoop dat ik nu niet heel veel bagger over mij heen krijg, fingers crossed Misschien kan je ook de namen van de tekenaars toevoegen? En er zitten hele leuke bij, ik zal een paar duimpje geven. Quote Link to comment
muske Posted June 20 Share Posted June 20 33 minuten geleden, fazerco zei: Misschien kan je ook de namen van de tekenaars toevoegen? En er zitten hele leuke bij, ik zal een paar duimpje geven. Bij de meeste is het vrij duidelijk wie ze getekend heeft, maar ik heb er de namen bijgezet. Ook bij die van de voorbije jaren. Quote Link to comment
muske Posted June 20 Share Posted June 20 39 minuten geleden, Waldorf zei: Het is ook gewoon erg stil geworden op dit forum. Dat neemt niet weg dat ik het zelf erg waardeer dat je hier je tekeningen post. Blijven doen, zou ik zeggen. Bedankt!!!! Quote Link to comment
SPeeDy Posted June 20 Share Posted June 20 Like die Hirn en Lupatelli is altijd top. Horen wel eerder in de dédi of commissie thread thuis maar who cares Quote Link to comment
Ambreville Posted June 21 Share Posted June 21 11 hours ago, SPeeDy said: Like die Hirn en Lupatelli is altijd top. Horen wel eerder in de dédi of commissie thread thuis maar who cares Die van Laurent Hirn is zeker geen dédi. Die komt uit zijn sketchbook, waar je prachtige zaken uit kan halen. Carita haar dédi's zijn meer aquarellig. Dit is zeker meer. Het blijft bloedjammer dat ze zonder werk zit. Quote Link to comment
sanderg Posted June 21 Share Posted June 21 23 uren geleden, muske zei: Weet je wat ik spijtig vind? Dat je als beginnende verzamelaar hier heel fier een tekening plaatst, misschien niet de meest indrukwekkende, maar eigenlijk niks reactie krijgt. Dat is al jaren zo....Ik heb regelmatig eens iets gepost, heel fier!!! Zo nu en dan een duimpje is de reactie...Ik weet het, mijn tekeningen moeten niet de hemel in geprezen worden, maar een stimulans verzamelaars onder elkaar zou tof zijn Het moet niet spectaculair zijn, niet 'top of the bill', want niet iedereen zit op hetzelfde niveau. Maar we hebben allemaal dezelfde hobby, waar we elke dag van genieten. Ik hoop dat ik nu niet heel veel bagger over mij heen krijg, fingers crossed Dit is inderdaad spijtig... Plaats je je originelen ook op 2dgalleries? Daar zit wel meer leven in qua reacties op origineel werk dan (momenteel) op dit forum.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
muske Posted June 21 Share Posted June 21 1 uur terug, sanderg zei: Dit is inderdaad spijtig... Plaats je je originelen ook op 2dgalleries? Daar zit wel meer leven in qua reacties op origineel werk dan (momenteel) op dit forum.. Dat heb ik nu ook gedaan. En inderdaad zijn de reacties daar heel aangenaam. Quote Link to comment
sanderg Posted June 21 Share Posted June 21 1 uur terug, muske zei: Dat heb ik nu ook gedaan. En inderdaad zijn de reacties daar heel aangenaam. Kijk! Dat is leuk om te horen Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Recommended Posts