Jump to content

Scratch Books

Recommended Posts

Posted

Klinkt als een pseudo doorstart van Oog & Blik met een groot deel van dezelfde auteurs. Zeker een om in de gaten te houden, hopelijk krijgt het een voet aan de grond in deze barre tijden.

Guest Kontiki
Posted

Hopelijk houdt het ook zijn verkoopprijzen in de gaten. 25, 30, 35 euro voor one-shots die lang niet allemaal memorabel waren...

Posted

Het is zeker de bedoeling de strips betaalbaar te houden. Enerzijds moet het wel enigszins uit kunnen, anderzijds gaat het om mooie strips die mensen op de plank willen hebben. Misschien moeten we gewoon onderzoekjes doen naar welke prijs lezers 'fair' vinden. Het gaat immers om de lezers en de auteurs. Die belangen moeten we afwegen. We gaan zulke mooie dingen doen. Ik ben enthousiast.

Guest barcas
Posted

ik wens jullie veel succes. Het zal niet makkelijk zijn, maar er zit veel ervaring in de uitgeverij. 

• 8 months later...
Posted

Hm, ik heb Scratch tot nu toe links laten liggen wegens overschot aan goed bekender werk. Maar dit initiatief verdient inderdaad een kans en dit ziet er wat mij betreft goed uit. Ik ga het zeker eens nader bekijken.

Guest Kontiki
Posted

Ook te verwachten bij Scratch, maar ik wacht nog op concretere info:

9782754803823.jpg

Emmanuel-Guibert-J-ai-mis-a-l-abri-le-te

• 2 weeks later...
Posted

nog voor Dahmer voet op Benelux-grond zette waren de boeken op. 

Ik denk inderdaad dat dit klopt en dat de boeken op zullen zijn voor Dahmer voet zet in de Benelux, maar waarschijnlijk bedoel je toch iets anders. :e002:  

• 9 years later...
Posted

Zeker:
De meeste titels van Scratch vind ik ook echte toppers. Ook zitten er titels bij waarvan ik mij afvraag 'Wie leest dit'.
Ook bij mij staat De Laatste Zomerroos en Dagen van Zand in de Scratch toppers, evenals deze vier:
CoverEenengelsman.thumb.jpg.c53ce1fe7db9da2d8c696ea510327b47.jpg

Tibet.jpg

Cover Marathon.jpg

Wereldwijven.jpg

• 2 months later...
  • 3 weeks later...
Posted

Vlak na het uitkomen van Lord of the Flies van Aimée de Jongh in september zal er in de Kunsthal in Rotterdam vanaf oktober een grote tentoonstelling zijn met werk van haar. Waaronder originelen van die eerder genoemde Lord of the Flies en ander, door Scratch uitgegeven, werk. Gaat allen kijken…

AIMÉE DE JONGH - STORYLINES

5 OKTOBER 2024 – 2 FEBRUARI 2025

Kunsthal Rotterdam

https://www.kunsthal.nl/nl/plan-je-bezoek/tentoonstellingen/aimee-de-jongh/

IMG_0691.thumb.jpeg.1335717234669fdc91a5bf246de84918.jpeg

ps. Is die stripwinkel dan nog open in Rotterdam?