Ga naar inhoud

Klantenkaartkorting


Recommended Posts

Worlds End : daar krijg ik normaal gezien 15 %, maar kan tot 20 % gaan, naar gelang hoeveel je koopt op welke periode.

dus tussen 10 en 20 %.

 

Pierke : idem, maar daar zit ik meestal maar aan 10 % (en hij begint ook lager, 7,5 % tot 20 % dacht ik).

Wat bij Worlds End ook handig is: ze houden zelf je klantenkaart bij.

 Het is geen echte kaart, ze houden het bij op de computer.

Link naar reactie

Ik moet bekennen dat ik steeds meer en meer klantenkaarten begin te weigeren in winkels. De verkopers kijken dan altijd zeer vreemd op en doen hun uiterste best om me te overtuigen, maar ze slagen er niet in.

Een papieren kaartje waar ze stempeltjes op zetten. OK. Maar al die electronische klantenkaarten, of registraties in hun systeem. Neen. Daar doe ik niet meer aan mee.

Link naar reactie

Bij Fnac is het tegenwoordig voor de nieuwe leden/kaarten nog maar 10 % en niet meer direct in korting maar in punten op de kaart (100 punten=aankoopbon van 10 euro).

Enkel de 'oude' bestaande kaarten krijgen nog 20 % direct aan de kassa (tot aan de vervaldatum van de kaart, dan wordt het ook 10 %).

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Let wel op, dat 10% korting direct van de prijs af zoals Retep vertelde werkelijk 10% korting is.

10% mogen besteden van je aankoopbedrag is na 10 aankopen is slechts 9,1% korting :e012:

(100 euro boeken en 90 betalen is 10% korting)

(110 euro boeken en 100 betalen is 9,1% korting)

 

De wijze waarop korting wordt gegeven speelt ook vaak een rol waar veel mensen niet bij stil staan.

Link naar reactie

Men haalt hier altijd korting en klantenkaart door elkaar.

Korting, dat is direct op de prijs minder te betalen. Bijv. 40% korting wegens kleine schade. Dat komt ook niet op de klantenkaart.

Klantenkaart, dat is geen korting, je krijgt gewoon een bedrag, meestal voor het gemak 10% van je voorbije tien aankopen, om te spenderen. Dat is geen korting, dat is een cadeau.

Link naar reactie

Ja, ik zeg het toch dat ze dat allemaal door elkaar halen. ;)

 

Een kaart die recht geeft op 10 % korting, dat wil letterlijk zeggen : ah je moet me 100 euro, maar als je me je kaart toont, dan moet je me maar 90 euro meer. :P

 

Een klantenkaart is een spaarkaart. Als ze vol is, dan krijg je een cadeau : meestal 10% van het bijeengespaarde bedrag. :e007:

Link naar reactie

Zeker, kuzuri, maar daarnaast heb je zaken zoals mijn vaste SSZ, die niet moeilijk doen met klantenkaarten en kortingskaarten. Die geven je als trouwe klant (middels facial recognition software ingebouwd in de stripverkoper) je bij iedere aankoop direct 10% korting. Terwijl de incidentele klant de volle prijs betaalt voor wat ze kopen.

Link naar reactie

Zeker, kuzuri, maar daarnaast heb je zaken zoals mijn vaste SSZ, die niet moeilijk doen met klantenkaarten en kortingskaarten. Die geven je als trouwe klant (middels facial recognition software ingebouwd in de stripverkoper) je bij iedere aankoop direct 10% korting. Terwijl de incidentele klant de volle prijs betaalt voor wat ze kopen.

 

Zo werkt het exact bij mijn SSZ. Het was een hele investering maar die software werkt zeer goed.

Link naar reactie

20% rechtstreekse korting als lid van het Vlaams Stripcentrum in Wilrijk (lidgeld €12.5/jaar).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wat een luxe allemaal! Ik ben sinds ik in Zwolle woon nog nooit voor korting in aanmerking gekomen... Oh ja, toch een keer, in Arnhem, toen de uitbater van de Noorman het bedrag afrondde naar beneden... Zoiets overkwam me ook eens in Breda, maar hier in de buurt gebeurt zoiets gewoonweg niet. :e001:

Link naar reactie

Daan, volgens mij is het in Nederland i.v.m. de vaste boekenprijs officieel niet toegestaan om zomaar korting te geven. Tijdens de verspreiding van de eerste Philemon albums kwam ik er achter dat enkele winkels dat wel doen (als ze het idee hebben dat je geregeld iets gaat kopen). Ik kreeg dan al gauw 10%. In Vlaanderen is het soms zelfs 20% en dat is wel fijn bij albums als Een nacht in Rome of Stomp...

 

Ik zou gewoon eens vragen in Zwolle als ik jou was...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Korting.

 

Als stripkoper ben ik er blij mee. Echter, maar, van winkeliers begrijp ik dat het steeds moeilijker wordt om deze vol te houden met onder druk staande winstmarges. Dat velen er mee zouden willen stoppen, met kortingen,maar niet kunnen omdat hun buurman er wel mee doorgaat. Terwijl die buurman net hetzelfde denkt.

 

Op korte termijn is dat als consument natuurlijk prettig. 

 

Op langere termijn houden winkels het niet vol. In het gunstigste geval blijf je dan uiteindelijk over met een enkele winkel in een grotere stad. 

Link naar reactie

Ik woon in Arnhem en kocht vroeger altijd met klantenkaart bij de Noorman.

Na afschaffing hiervan toch ervoor gekozen om via andere kanalen mijn boeken aan te kopen.

Weet niet of afschaffing van een klantenkaart verstandig is.

Heeft ze toch een behoorlijke omzet gekost door mij als klant te laten gaan.

 

Onder het motto: vaste boekenprijzen kan/mag geen korting geven?

Daar kom je daar vandaag de dag toch ook niet mee weg? Met internet wordt de wereld zo klein.

Link naar reactie

Korting. Als stripkoper ben ik er blij mee. Echter, maar, van winkeliers begrijp ik dat het steeds moeilijker wordt om deze vol te houden met onder druk staande winstmarges. 

 

Maar een stripwinkelier met korting verkoopt natuurlijk meer. Ik kan dezelfde boeken ook op een beurs of bij een andere stripwinkelier gaan kopen. Een stripwinkelier houdt er meer aan over als hij mij 50 boeken met korting verkoopt dan 25 zonder. 

 

Ik doe al de moeite om naar een winkel te gaan. Parkeergeld + benzine kost meestal meer dan de verzendkosten via internet.

Link naar reactie

toen de kortingkaarten werden ingevoerd was de standaardkorting voor een winkelier 40%. inmiddels dus 30 á 35 en soms (standaard, sanoma) 28%

Wie mag dat betalen?

 

ik ben blij dat mijn vaste SSZ van de korting is afgestapt en daardoor nog eens een pintje aan de vaste klanten kan uitdelen.

 

(en ja. als ik een grote (comic-)bestelling doe, gaat dat via het wereldwijde web. maar dan scheelt het ook gelijk 30 tot 40 %)

Link naar reactie

Bij mijn SSZ wordt de tien procent direct van de bon afgetrokken: geen gelazer met klantenkaarten, waardebonnetjes, onhandig afronden (54 euro 10 bonnetjes) maar gewoon boter bij de vis.

 

Juist.

Dat kreeg ik vroeger ook altijd bij de platenzaak waar ik vaste klant was, daarna bij de Free Record shop voor de cd's en video's die ik kocht. Het is maar wat je afspreekt met de verkoper. Ik moet dat gezeur met klantenkaarten ook niet.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Concept van klantenkaart is ietwat achterhaald vind ik. De marges van de SSZ staan te veel onder druk, en een SSZ die rekent op klantenbinding omwille van de klantenkaart, tja... dat is echt wel een andere tijd. Tegenwoordig zijn er tal van websites van SSZ-en die updates brengen en speciale acties voeren rond bepaalde albums of uitgaven. Trouwens met al die niches van tegenwoordig is "shoppen" tussen SSZ-en de normaalste zaak van de wereld. 

Link naar reactie

Bespeur bij mezelf dat ik nu vaker items bestel via het net. Nu vind ik "geen verzendkosten" ook een vorm van korting. Klantenkaart is achterhaald, hoeveel van dat soort kaarten hebben we niet in onze beurs?

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Concept van klantenkaart is ietwat achterhaald vind ik. De marges van de SSZ staan te veel onder druk, en een SSZ die rekent op klantenbinding omwille van de klantenkaart, tja... dat is echt wel een andere tijd. Tegenwoordig zijn er tal van websites van SSZ-en die updates brengen en speciale acties voeren rond bepaalde albums of uitgaven. Trouwens met al die niches van tegenwoordig is "shoppen" tussen SSZ-en de normaalste zaak van de wereld. 

 

Daar ben ik 't niet mee eens. Klantenbinding lijkt me juist belangrijk in een kleine markt als strips, de "losse verkoop" een leuk extraatje. Dit gaat zeker op voor de veelkopers, als er zo een vertrekt kost dat je je vakantie:

 

Tja, in een ver verleden was er nog een SSZ in mijn woonplaats. Deze haalde een groot deel van zijn omzet uit één klant die maandelijks tegen de 60 strips kocht - 2 maal. Want zoals hij dat noemde, hij had een leesexemplaar én een verzamelexemplaar nodig.

(Uit De Officiele ongelezen Stapel thread)

 

De klantenkaart is een voorbeeld van klantenbinding maar dat kan natuurlijk ook in andere vormen: service, een kopje koffie bij Mies, een expositieruimte of het bedienen van een niche markt.

Link naar reactie

Daar ben ik 't niet mee eens. Klantenbinding lijkt me juist belangrijk in een kleine markt als strips, de "losse verkoop" een leuk extraatje. Dit gaat zeker op voor de veelkopers, als er zo een vertrekt kost dat je je vakantie:

 

(Uit De Officiele ongelezen Stapel thread)

 

De klantenkaart is een voorbeeld van klantenbinding maar dat kan natuurlijk ook in andere vormen: service, een kopje koffie bij Mies, een expositieruimte of het bedienen van een niche markt.

Uiteraard is klantenbinding belangrijk, maar het lijkt me helemaal niet evident meer aan de hand van de klantenkaart. Dat was mij punt. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...