Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

1 uur terug, Simon zei:

Het feit dat hij strips leest zou mij meer bij blijven dan wat hij juist leest. 

 

Mijn bankier/verzekeraar is een redelijke stripliefhebber. Kuifje en Blake en Mortimer en zo. Ik heb 'm Samber en Murena leren kennen die hij heeft verslonden.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Kontiki zei:

Voor de kopers bij Black & White: in juni komt er een luxe van Blacksad 1 en Jeremiahs De Winter van een Clown.

In het Nederlands ( gezien de omschrijving De Winter van een Clown) ? 

 

Overigens als ik het best ingekleurde album moest kiezen uit m'n herinnering, zonder naar de rekken te lopen, dan zou dit de keuze worden. De zwart-wit luxe lezers gaan dus wel iets missen. 

Link naar reactie

Nee, jammer genoeg enkel in het Frans. Er was even de mogelijkheid om de eerste Jeremiah-luxe van hen in het Nederlands over te nemen, maar de kostprijs was veel te hoog. We zouden er ook dik 200 euro voor moeten betaald hebben. Die eerste was weliswaar ook zonder de inkleuring, maar wel met de gescande originelen en veel extra's.

Link naar reactie
2 hours ago, Simon said:

Mijn verzekeraar keek me maar raar aan toen ik zei dat ik strips verzamelde. Ze dacht dat dit enkel iets was voor kinderen. 

om de een of andere vage reden blijft dat vooroordeel hardnekkig bestaan helaas... 

 

Ik ben zelf werkzaam als jurist en heb op mijn werkkamer op kantoor 3 originele stripplaten hangen. ik geef toe dat t wellicht niet erg gangbaar is. Mijn chef heeft er echter geen enkel probleem mee en ik heb nooit scheve gezichten gezien- sommige collega's vinden t tekenwerk knap maar ze kennen de strips verder niet.

 

k heb inmiddels wel de eerste delen van xiii geleend aan n collega- t valt tot nu toe in de smaak :-)

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

In het Nederlands ( gezien de omschrijving De Winter van een Clown) ? 

 

Overigens als ik het best ingekleurde album moest kiezen uit m'n herinnering, zonder naar de rekken te lopen, dan zou dit de keuze worden. De zwart-wit luxe lezers gaan dus wel iets missen. 

Wel ik heb de eerste. Ik moet zeggen dat die veel indrukwekkender is dan het normale album. De kleuren van de oude Jeremiahs vond ik nooit goed. Maar dat kan ook aan de goedkope druk gelegen hebben. 

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

om de een of andere vage reden blijft dat vooroordeel hardnekkig bestaan helaas... 

 

Ik ben zelf werkzaam als jurist en heb op mijn werkkamer op kantoor 3 originele stripplaten hangen. ik geef toe dat t wellicht niet erg gangbaar is. Mijn chef heeft er echter geen enkel probleem mee en ik heb nooit scheve gezichten gezien- sommige collega's vinden t tekenwerk knap maar ze kennen de strips verder niet.

 

k heb inmiddels wel de eerste delen van xiii geleend aan n collega- t valt tot nu toe in de smaak :-)

Massa's klanten van me sparen strips. Ik ben ooit bij een gekomen die een glazen deur had waarin het teken van de sigaren van de farao stond. Oh ja, als ik ben die klanten prive kom, is het steeds in het kader van 'bankdirecteur'. ik kijk er niet meer van op. Ik zeg ook nooit dat ik zelf er iets van afweet, enkel als de handtekening op het contract staat, zou ik wel eens durven een fijne opmerking te maken 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
24 minutes ago, Kool Thing said:

Massa's klanten van me sparen strips. Ik ben ooit bij een gekomen die een glazen deur had waarin het teken van de sigaren van de farao stond. Oh ja, als ik ben die klanten prive kom, is het steeds in het kader van 'bankdirecteur'. ik kijk er niet meer van op. Ik zeg ook nooit dat ik zelf er iets van afweet, enkel als de handtekening op het contract staat, zou ik wel eens durven een fijne opmerking te maken 

t aardigste dat ik s heb meegemaakt was toen iemand t brandalarm kwam controleren en geintrigeerd bleef kijken naar mijn Keith Burns plaat- dat is n Spad VII toch? (ww1 vliegtuig)- hij bleek net als ik n groot ww1 geinteresseerde te zijn en kende zelfs de piloot waarop de afgebeelde scène gebaseerd was. hij vond t geweldig- erg leuk vond ik dat

 

Ik heb er geen weet van of er stripliefhebbers in onze klantenportefeuille zitten...

 

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, sanderg zei:

Ik heb er geen weet van of er stripliefhebbers in onze klantenportefeuille zitten...

 

Een andere belde me op of ik woensdag as met hem mee wou gaan naar de Ana Miralles veilingtoondag van Christies in Parijs. Ik moest helaas passen wegens volle agenda.  Stripverzamelaars ze zitten overal. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
4 minutes ago, Kool Thing said:

Een andere belde me op of ik woensdag as met hem mee wou gaan naar de Ana Miralles veilingtoondag van Christies in Parijs. Ik moest helaas passen wegens volle agenda.  Stripverzamelaars ze zitten overal. 

goh! dat is nog s n aardig aanbod.. ik zou mezelf vrees ik wel op zitten te vreten bij zo'n veiling... zoveel mooie werken maar uiteindelijk zou ik voor die mooie werken toch nooit kunnen bieden wat anderen er voor kunnen (en willen) uitgeven..

 

In mijn vriendenkring heb ik ook wel wat stripliefhebbers maar niemand is er zo fanatiek mee als ik... mede daarom is dit forum zo leuk :-)

Link naar reactie

Ik kom toch ook vaak striplezers tegen bij ontzettend veel uiteenlopende beroepscategorieën en leeftijden. En die weten niet allemaal wat ik doe. Ik heb nog nooit negatieve commentaren gekregen, integendeel. Zelfs met een taxichauffeur in Parijs ging het al snel over strips. Hij bleek een fan te zijn van Franquin en meerbepaald de Marsupilami.

Link naar reactie
18 uren geleden, Kontiki zei:

Voor de kopers bij Black & White: in juni komt er een luxe van Blacksad 1 en Jeremiahs De Winter van een Clown.

Blacksad:hartje:!! Zeer tevreden met wat Black & White uitgeeft: hoge kwaliteit. Vorige week La vallée des bannis besteld en ik zie op facebook dat Blacksad voor mei/juni is aangekondigd. wordt zo wel een aanslag op mijn budget....

Link naar reactie

Die strips zijn eigenlijk niet in zwart-wit, hoor. Of toch niet allemaal. Het gaat nog altijd om vierkleurenreproducties van originelen, dus inclusief hun eigen correcties of dingetjes die ze erbij schrijven met rood of blauw potlood of zo (zie foto's van binnenwerk Tome & Janry). Ik neem aan dat de originelen van Blacksad gewoon gebruikt zullen worden in de versie vóór uitgeverij Dargaud ze bewerkte voor de reguliere stripeditie.

 

 

IMG_6663-1024x1024.jpg

IMG_6662-1024x1024.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, Iron giant zei:

Blacksad:hartje:!! Zeer tevreden met wat Black & White uitgeeft: hoge kwaliteit. Vorige week La vallée des bannis besteld en ik zie op facebook dat Blacksad voor mei/juni is aangekondigd. wordt zo wel een aanslag op mijn budget....

De albums van Black&White zijn van hoge kwaliteit. Enkel het leveren kan wat beter. Op hun website zeggen ze leverbaar vanaf 15 mei, maar ik denk dat dit wel snel halfweg juni zal worden. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Kontiki zei:

Ik neem aan dat de originelen van Blacksad gewoon gebruikt zullen worden in de versie vóór uitgeverij Dargaud ze bewerkte voor de reguliere stripeditie.

Maar waarschijnlijk dan met een toevoeging van de Franse teksten (?).

 

Als ik de originelen zo bekijk (zie originele plaat uit Artic Nation als voorbeeld), wordt het dan "gewoon" een uitvergrootte versie. 

5ae45df85f8d6_Blacksad3p32.thumb.jpg.a74b1282fb935ce1377300b8709faf9a.jpg

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Lefranc zei:

Op de hoofdzetel van de firma waar ik werk hangen in de gangen originele platen aan de muur. Onder andere van Lucky Luke en Tardi. Ook wel platen van tekenaars die ik niet ken.

Dan werk je waarschijnlijk bij Proximus in Brussel. Ik was er ooit voor onderhandelingen en de gangen gingen er vol.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Proximus heeft ooit zelf een album uitgegeven met gags van bekende tekenaars die speciaal voor die strip werden gemaakt. Het was een cadeautje voor het eigen personeel. Ik heb er een gekregen van mijn schoonbroer die er werkt.

Link naar reactie

Angel Wings deel 5 ("Iwo Jima") van Romain Hugault en Yann le Pennetier staat gepland voor oktober a.s. 

Ditmaal als album-promotie introductie door Lt. Angela "Angel" McCloud van Warbirdbeer http://warbirdbeer.fr/ )

(deel plot in advert. tekst):

 

2rm5tlf.jpg

© R. Hugault, mei 2018

 

Op 19 en 20 mei a.s. is er een vliegshow in Ferté Alais, Frankrijk, en daar zal Warbirdbeer zijn/haar debuut hebben:

 

2lxjxqs.jpg

© R. Hugault, 2017

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...