Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

13 minuten geleden, Kontiki zei:

Op Facebook heb je hier al een antwoord op gekregen: "ze komen".

Sinterklaas ook, maar daar geloof ik al jaren niet meer in.

en als je verder terugleest waren er meer mensen niet zo happy met het 3e kwartaal

Link naar reactie
26 minuten geleden, hego zei:

Dan kan willekeurig elke uitgeverij zijn deuren wel sluiten, want verkooptoppers zijn op één hand te tellen dezer dagen.  

Als je er al 500 tot 1000 van verkoopt in de lage landen mag je in je handjes knijpen als uitgever. De markt voor dit soort titels is erg klein. Tis geen Jommeke of Astrix

Ik bedoel het soort uitgaven waarbij je als uitgever vrijwel zeker weet dat je er geld aan overhoudt.

Dat in tegenstelling tot uitgaven waarbij je op grond van eerdere delen op je vingers na kunt tellen dat je er op toe zult leggen.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Vier nieuwe reeksen (= meteen zes albums), al de rest (twaalf andere albums) zijn vervolgen. Die "meer" is een foute perceptie.

Het lang uitblijven van vervolgen is natuurlijk nooit leuk. 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Elke keer opnieuw ik de uitgever zie is hij zich bewust van die achterstand en elke keer verzekert hij me dat ze geen reeksen stopzetten, ondanks de soms mindere of tegenvallende inkomsten voor enkele van die reeksen. Het is een andere zaak om het over prioriteiten te hebben.

De uitgever is niet het soort man om telkens tegen me te staan liegen. Dat zou trouwens niemand vooruit helpen.

Link naar reactie

Is dat een verschil?

Of een reeks is stopgezet of dat er andere prioriteiten zijn, maakt effectief weinig uit. In beide gevallen komt er niets nieuws uit en wordt de serie niet afgemaakt of wordt de achterstand grroter. 

 

Geldt trouwens voor alle uitgevers.

ALs je zegt dingen niet stop te willen zetten, plan dan in ieder kwartaal tenminste een minder verkopende uitgave in om series verder te brenen of af te maken, anders blijft het tot in het oneindige opschuiven.

 

Link naar reactie

Theorietjes of niet, het zijn wij wel als striplezer die zorgen dat de aangeboden strips aangekocht worden. Maar eens het vertrouwen weg is in een uitgever komt het waarschijnlijk nooit meer goed. Hoe hij het dan ook keert of draait dan hoeft het voor mij niet meer. Het is inderdaad wel zo dat het niet alleen Daedalus is die reeksen niet afwerkt of snel genoeg verder zet. Meerdere uitgevers zijn in hetzelfde bedje ziek. Maar het is wel opvallend dat er bijna steeds met het vingertje naar Daedalus gewezen wordt als reeksen niet afgewerkt worden. Hoe zou dat toch komen? 

Link naar reactie

Chimeres is zo’n voorbeeld waar de uitgever de bal totaal mis slaat.

de serie eindigt in deel 6. Met de grote vertraging op die delen gijzel je ofwel een deel van het publiek, of je verliest een deel, zoals mij, die het wachten beu zijn en de serie afsluiten in het Frans.

Het credo zou moeten zijn, zodra je een serie opteert uit te geven, dat je dan het ritme van de originele uitgaves volgt.

 

 

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, stripfanaat zei:

Heeft het nog zin om Red Skin deel 2 te kopen? Aangezien de serie is stopgezet in het Frans, of is het een afgerond verhaal?

Ik heb ze in het Engels. Zonder derde deel zou ik ze niet kopen. Het verhaal gaat verder, maar het geheel voelt nog altijd aan als opbouw

 

 

 

Link naar reactie

In november verschijnt bij Moulinsart een speciale editie van Kuifje in Congo. Het reguliere album verkocht wereldwijd meer dan 10 miljoen exemplaren. Dit album bevat de versie die gemaakt is voor 'Het laatste nieuws' en tevens de eerste Nederlandstalig uitgegeven versie is. Deze versie is nooit eerder in album verschenen en is een versie tussen het oorspronkelijke zwart/wit verhaal en de huidige kleuren versie aangevuld met commentaar door Philippe Goddin.

Het reguliere album heeft 64 pagina's met op elke pagina 4 stroken, de te verschijnen versie zou dus net als bij Het Laatste Nieuws 110 pagina's hebben met op elke pagina 3 stroken.

Om dit album was in het verleden al veel te doen, ik zie nu de krantenkoppen al weer voor me, wat wel weer zorgt voor voldoende media aandacht.

Hergé-Tintin-au-Congo-1937-©HergeMoulinsart2015.jpg

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
Op ‎1‎/‎07‎/‎2018 om 13:29, milou zei:

Als het goed is gaat er een spinn off van Gil St André komen die door Kreahn zelf getekend wordt. Gaat over zijn jeugd.

Ik ben een beetje afgehaakt omdat ik niet meer weet hoe het zit met deze reeks. De eerste cyclus vond ik waanzinnig goed. De tweede wat minder.

Link naar reactie
25 minuten geleden, De Hollander zei:

Deze lees ik altijd in Metro. Knap als je dit achter elkaar kan lezen. De eerste paar zijn leuk, daarna is dit enkel meer van hetzelfde.

Ik lees ze elke dag op Facebook. De albums koop ik steevast om Kenny te steunen. Via Facebook is het perfect gedoseerd. Nu noch wachten op de zwangerschap en de zesling van  Yvon.

 

 

 

Link naar reactie
Op 5/7/2018 om 10:45, Van Ditmar Strips zei:

In november verschijnt bij Moulinsart een speciale editie van Kuifje in Congo. Het reguliere album verkocht wereldwijd meer dan 10 miljoen exemplaren. Dit album bevat de versie die gemaakt is voor 'Het laatste nieuws' en tevens de eerste Nederlandstalig uitgegeven versie is. Deze versie is nooit eerder in album verschenen en is een versie tussen het oorspronkelijke zwart/wit verhaal en de huidige kleuren versie aangevuld met commentaar door Philippe Goddin.

Het reguliere album heeft 64 pagina's met op elke pagina 4 stroken, de te verschijnen versie zou dus net als bij Het Laatste Nieuws 110 pagina's hebben met op elke pagina 3 stroken.

Om dit album was in het verleden al veel te doen, ik zie nu de krantenkoppen al weer voor me, wat wel weer zorgt voor voldoende media aandacht.

Hergé-Tintin-au-Congo-1937-©HergeMoulinsart2015.jpg

Verschijnt dit in het Nederlands ?

Link naar reactie

Goed nieuws voor de Hans G. Kresse liefhebbers, Uitgeverij Arboris heeft voor september/oktober het eerste deel van de integrale Indianenreeks aangekondigd.

 

Korte beschrijving:
Hans G. Kresse werd beroemd met zijn Eric de Noorman, maar van jongs af aan lag zijn hart bij de Noord-Amerikaanse indianen. Gedurende zijn meer dan 50 jaar durende carrière zou hij regelmatig strips over indianen maken, met als hoogtepunt De indianenreeks, waar hij negen delen van
schreef en tekende. Het tiende bleef door zijn overlijden onvoltooid. Deze verhalen zullen met nieuwe letteringen en opgefriste kleuren gaan verschijnen in drie delen, die telkens ook een uitgebreid dossier over strip en auteur zullen bevatten, geschreven door Kresse-kenner Rob van Eijck.

Verschijnt in harde kaft en luxe editie.

Indianenreeks-1-voorl-cover_LR.jpg

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...