Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

1 uur geleden, marioboon zei:

Ja en nee.

In principe zijn de topseries de "locomotieven" voor de rest van het fonds, maar in de praktijk betekent het dat men eerder meer budget gaat geven aan diezelfde series om meer van die series te produceren en te promoten. Want boekhoudkundig levert dat meer rendement op.

Dus, er komt net meer keuzearmoede binnen het fonds.

 

Net als in de maatschappij is het eigenlijk veel beter om een grotere middenklasse te hebben dan 1 miljardair en een hoop arme kneusjes.

 

 

Ik volg je redenering en misschien is dat bij kleinere uitgevers inderdaad zo, maar de genoemde reeksen zijn Dupuis - Dargaud - Lombard en dus Ballon en op die schaal gaat dat principe wel op. Natuurlijk krijgen die topreeksen bij BM en DDL alle ondersteuning die nodig is, maar ik denk dat je moeilijk kan stellen dat er keuzearmoede is bij die fondsen.

Link naar reactie
1 uur terug, Metabaron zei:

 

Ik volg je redenering en misschien is dat bij kleinere uitgevers inderdaad zo, maar de genoemde reeksen zijn Dupuis - Dargaud - Lombard en dus Ballon en op die schaal gaat dat principe wel op. Natuurlijk krijgen die topreeksen bij BM en DDL alle ondersteuning die nodig is, maar ik denk dat je moeilijk kan stellen dat er keuzearmoede is bij die fondsen.

 

Een Thorgal of aan Blake&Motimer krijgt 90% van het beschikbare "mediabudget". En boekhoudkundig snap ik dat perfect. Maar de rest -die meer aandacht nodig hebben om te kunnen groeien- ontneem je zo de kans om dat te doen, met als gevolg dat zulke reeksen hun tweede deel niet mogen maken wegens tegenvallende verkoop. 

De keuzearmoede gaat daarover. Het zou beter zijn om het aantal titels in te korten maar die meer steun te geven.

 

Link naar reactie

Eigenlijk gaat het merendeel van de beschikbare mediaruimte de laatste jaren naar Jommeke en Yieha, maar Thorgal en B&M krijgen ook hun slots wel bij nieuwe releases. Die ruimte inzetten op grote titels is een keuze die ze een paar jaar geleden bewust gemaakt hebben, al zie je net zo goed wel eens reclame voor een Blloan-titel waar ze veel van verwachten of zo.

 

Dat verandert niks aan het gegeven dat die topreeksen ruimte creëren voor andere titels. Dat er af en toe een reeks wordt stopgezet omdat het rendement te laag is, is uiteraard jammer voor de lezer, maar zakelijk vaak wel de verstandigste keuze. Als zo’n reeks dan toch goed genoeg is, zijn er vaak genoeg kleinere uitgevers die ze met plezier oppikken. Keuzearmoede zou betekenen dat er buiten de grote kanonnen niks verschijnt of de kans krijgt om te groeien.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Metabaron zei:

Dat verandert niks aan het gegeven dat die topreeksen ruimte creëren voor andere titels. Dat er af en toe een reeks wordt stopgezet omdat het rendement te laag is, is uiteraard jammer voor de lezer, maar zakelijk vaak wel de verstandigste keuze.

Nee, dat is niet jammer. In negen van de tien gevallen is het gewoon goed dat dingen stoppen, vind ik.
Stel je voor dat The Beatles nog hadden bestaan en de muziek zo saai en sleets was geworden, dan hadden we er nooit meer over gepraat. De dat bands, series, filmreeksen etc stoppen om welke reden dan ook vind ik goed.

Beter op het hoogtepunt stoppen dan doorsukkelen en de rek eruit is. En helaas gebeurt dit met het leeuwendeel van de reeksen, evenals veel organisaties die maar doorsukkelen . Dan is het goed dat de stekker er uit wordt getrokken.
Geeft weer ruimte voor wat anders.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Kobus zei:

Beter op het hoogtepunt stoppen dan doorsukkelen en de rek eruit is. En helaas gebeurt dit met het leeuwendeel van de reeksen, evenals veel organisaties die maar doorsukkelen . Dan is het goed dat de stekker er uit wordt getrokken.

Als je baas dit leest, wil hij misschien ook wel dat je op je hoogtepunt stopt. 😎

Link naar reactie
1 minuut geleden, Tweetie zei:

Als je baas dit leest, wil hij misschien ook wel dat je op je hoogtepunt stopt. 😎

Jouw vrouw ook (grapje)


Dat doe je vaak toch zelf? Als je denkt dat je niets meer kan toevoegen of lol in je werk kan stoppen ga je wat anders doen. En soms wordt er voor je bepaald. Dat is dan even zuur, maar is ook wel weer goed.
En ik spreek uit ervaring.
 

Link naar reactie
6 uren geleden, cartoonesk zei:

 

Ik heb wat achterstand met het lezen van mijn Spirou-weekbladen maar ben het nu aan het inhalen. Ik ben nu de Robbedoes van Bravo aan het lezen en het bevalt me prima! Het is spannend, aangrijpend en toch ook soms grappig. De tekenstijl is meer Hergé dan Franquin maar toch zijn het voor mij gewoon Robbedoes en Kwabbernoot.

Foundation Z (Stichting Z) ben ik beginnen lezen maar ben halverwege afgehaakt.

Dat gevoel heb ik doorgaans ook wel bij Bravo, die karakters zijn nog steeds R&K.  Wat Stichting Z betreft, dat klinkt minder goed natuurlijk ... Benieuwd of ik er ook zo over zal denken.  Krijgt een eerlijke kans. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
19 uren geleden, esteban² zei:

Wat Stichting Z betreft, dat klinkt minder goed natuurlijk ... Benieuwd of ik er ook zo over zal denken.  Krijgt een eerlijke kans. :) 

Heeft ook wel te maken met de Franse science-fiction-taal die drie-dubbel zo ingewikkeld was als normaal Frans in een strip. Misschien dat dat in het Nederlands wel mee valt. Toch denk ik niet dat ik 'm zal kopen.

Link naar reactie

Thorgal vond ik goed tot +/- nr 20 denk ik. Dan kwam een paar zwakkere verhalen. Dan was er de idee om Jolan de nieuwe ster van de reeks te maken, maar dat is dan -denk ik-uitgedoofd. En de ganse cyclus waarbij ze zich ergens in het midden Oosten bevinden is gewoon ronduit slecht.

 

Van de nevenreeksen ben ik niet zo'n grote fan. Ook al moet ik toegeven dat de reeks Wolvin als aparte reeks ik deze wel goed vind, paar goeie verhaallijnen.

 

Ik mis gewoon heel hard de 'rechttoe-rechtaan' verhalen zoals de boogschutters, en dat verhaal met dat reizen in de tijd maar kan niet op de titel komen.

Link naar reactie
On 8/7/2018 at 2:30 PM, Koen said:

En toen vond men dat een "mindere" Thorgal.  Men was nog niet voorbereid op wat men na "De Kooi" ging publiceren.

is het zo dat men dit indertijd inderdaad een mindere episode vond? Ik vond dat bij eerste lezing ook. Inmiddels vind ik t een van de best geconstrueerde stripverhalen ooit.. 

 

wat mij betreft was er na 'de kooi' n dip met 'de blauwe ziekte' en 'het koninkrijk onder het zand'. De barbaar en 'Kriss van Valnor' vond ik daarentegen weer top! de reeks had moeten stoppen na deze delen.. Ik meen dat Van Hamme ook zelf heeft gezegd dat de terugkeer naar t dorp van afkomst om eindelijk daar in vrede te kunnen leven n goed einde was... dat is toch ook wel ongeveer hoe hij eindigde. alles daarna was overbodig

Link naar reactie
11 minuten geleden, sanderg zei:

is het zo dat men dit indertijd inderdaad een mindere episode vond? Ik vond dat bij eerste lezing ook. Inmiddels vind ik t een van de best geconstrueerde stripverhalen ooit.. 

 

wat mij betreft was er na 'de kooi' n dip met 'de blauwe ziekte' en 'het koninkrijk onder het zand'. De barbaar en 'Kriss van Valnor' vond ik daarentegen weer top! de reeks had moeten stoppen na deze delen.. Ik meen dat Van Hamme ook zelf heeft gezegd dat de terugkeer naar t dorp van afkomst om eindelijk daar in vrede te kunnen leven n goed einde was... dat is toch ook wel ongeveer hoe hij eindigde. alles daarna was overbodig

Ik vind het toch weer telkens aangenaam als er een nieuwe Thorgal verschijnt

Link naar reactie
46 minuten geleden, sanderg zei:

is het zo dat men dit indertijd inderdaad een mindere episode vond? Ik vond dat bij eerste lezing ook. Inmiddels vind ik t een van de best geconstrueerde stripverhalen ooit.. 

 

wat mij betreft was er na 'de kooi' n dip met 'de blauwe ziekte' en 'het koninkrijk onder het zand'. De barbaar en 'Kriss van Valnor' vond ik daarentegen weer top! de reeks had moeten stoppen na deze delen.. Ik meen dat Van Hamme ook zelf heeft gezegd dat de terugkeer naar t dorp van afkomst om eindelijk daar in vrede te kunnen leven n goed einde was... dat is toch ook wel ongeveer hoe hij eindigde. alles daarna was overbodig

 

de barbaar en kriss waren beiden nog ok, maar eigenlijk ook voor de helft 'de boogschutters' deel 2.

Ik ben gestopt met lezen na 'Ik jolan'. En verkocht alles na 'de kooi'. Nog nooit een nevenreeks gelezen.

Link naar reactie
1 uur geleden, bammar zei:

Ik vind het toch weer telkens aangenaam als er een nieuwe Thorgal verschijnt

Ik ook... zeker, De Kooi was een perfect sluitstuk voor een reeks. Toch ben ik blij dat de reeks niet is opgedoekt. Toegegeven, Arachnea, de Blauwe Ziekte en Het Koninkrijk onder het Zand waren buitengewoon magere albums. In de albums daarna, en niet alleen in de hoofdreeks zijn er behoorlijk fraaie albums verschenen. Kriss van Valnor, de Barbaar, Ik vergeet niets, Een koningin waardig,  Berserkers en zo nog enkele vind ik buitengewoon genietbaar. Ik vind het knap hoe alle albums onderling verband houden of elkaar aanvullen, een sterk staaltje vertelkunst in mijn ogen, en zeker behorende tot de hoge middenmoot als je ziet hoeveel matige strips er tegenwoordig worden geproduceerd! Ik zal t jammer vinden als de nevenreeksen zijn beëindigd! 

Link naar reactie
Op 8/8/2018 om 17:36, sanderg zei:

dat is natuurlijk altijd leuk! goed gedaan 

In de eerstkomende (gratis) Newsletter van Thorgal.com staat trouwens de cover van Kriss de Valnor deel 8!

 

(Bron [permalink]: http://www.thorgal.com/sujet/kriss-de-valnor-8-le-maitre-de-justice/#post-192317 )

 

4tofnq.jpg Kriss de Valnor

© Fred Vignaux, 2018

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
1 hour ago, Hardcover said:

In de eerstkomende (gratis) Newsletter van Thorgal.com staat trouwens de cover van Kriss de Valnor deel 8!

 

(Bron [permalink]: http://www.thorgal.com/sujet/kriss-de-valnor-8-le-maitre-de-justice/#post-192317 )

ha! dat is altijd leuk! de laatste kriss cover bewees mij dat Rosinski echt nog wel wat moois kan maken..

Link naar reactie
1 hour ago, Koen said:

Moest het geschilderd zijn door een studentje van 15 jaar zou ik het niet slecht vinden. 

Als een kind van 15 dit kon schilderen dan zouden we zowat een nieuwe Rembrandt hebben gevonden :-)

 

Smaken verschillen maar ik vind dit lang niet verkeerd.. Het haalt bij lange niet meer het niveau van de covers van De Schaduwen voorbij of De stad van de verloren god, maar ik vind het in elk geval een stuk knapper dan de gemiddelde strip-cover van tegenwoordig waarbij 90% (of meer) uit de computer komt.

 

Ik heb begrepen dat Rosinski vandaag de dag een oogziekte heeft- dat zal hem ook zeker parten spelen

 

Is er op de reep overigens al eens ooit een verkiezing geweest voor de beste stripcover aller tijden?

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

Als een kind van 15 dit kon schilderen dan zouden we zowat een nieuwe Rembrandt hebben gevonden 🙂

 

Smaken verschillen maar ik vind dit lang niet verkeerd.. Het haalt bij lange niet meer het niveau van de covers van De Schaduwen voorbij of De stad van de verloren god, maar ik vind het in elk geval een stuk knapper dan de gemiddelde strip-cover van tegenwoordig waarbij 90% (of meer) uit de computer komt.

 

Ik heb begrepen dat Rosinski vandaag de dag een oogziekte heeft- dat zal hem ook zeker parten spelen

 

Is er op de reep overigens al eens ooit een verkiezing geweest voor de beste stripcover aller tijden?

Flauwe opmerkingen moet je gewoon negeren. De cover ziet er prima uit. Ik kijk er naar uit. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 8/10/2018 at 2:24 PM, The Alderwood said:

Ik zie eindelijk wat me stoort aan Rosinski: het licht klopt niet en de tonen zijn te vlak. 

Waarom zou er geen lichtinval kunnen zijn  zoals in deze cover?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...