Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Wil Peter aan de weet komen wat de mensen van De Reep vinden?

Hoe komen die schetsen hier anders???

Ze zijn allebei zeer mooi.

De beste?

Uiteraard de tweede. Die volksmassa in het midden van de bovenste is wat 'te'.

Bij de tweede stoort dat draakje voor de linkerarm van Mortimer. Dat kan beter wat lager komen.

Link naar reactie
1 hour ago, linthout said:

 

De beste?

Uiteraard de tweede. Die volksmassa in het midden van de bovenste is wat 'te'.

Bij de tweede stoort dat draakje voor de linkerarm van Mortimer. Dat kan beter wat lager komen.

volledig mee eens..  nooit gedacht overigens dat n Nederlander ooit b&m zou tekenen...

 

uit n interview met Minck Oosterveer begreep ik ooit s dat toen Yves Sente de plak begon te zwaaien bij t weekblad Kuifje hij direct alle Nederlands(talig)e auteurs bij t grof vuil zette... Voor Minck was er toen zelfs de kwestie dat ze zijn contract "niet konden vinden" (slechtste smoes die ik volgens mij ooit heb gehoord) en m dus eerst niet wilde betalen voor t op dat moment reeds verrichte werk..gelukkig had Minck zelf n kopie gemaakt zodat hij uiteindelijk toch zn welverdiende centjes kon innen..

 

Nederlands (talig)e auteurs en de Vlaamse/Franse stripwereld is volgens mij nooit echt goed samen gegaan.. 

 

 

Tot nu dan in elk geval..  ik kijk erg uit naar t nieuwe album!

Link naar reactie
10 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

Alleen de bovenste is van Peter van Dongen en die is voor de Portugese editie van de nieuwe B&M

De onderste tekening is van Teun Berserik die de cover zal maken van het eerste deel van het tweeluik

Dank, goed om te weten.

Stijl van beide tekenaars heeft veel van elkaar weg (maar dat kan ook aan de serie B&M liggen)!

Link naar reactie

Het is mijn mening he, moet ik dat specifieren? Ik vind het lelijk getekend en qua humor zal het ook wel afgestemd zijn op de grootste gemene deler net zoals de acherlijke series waarop het gebaseerd is.

 

Het is niet omdat een hoop mensen iets goed vinden, dat het dan automatisch kwalitatief is. Of is Natalia voor u ook de top van pop?

 

Ik vrees zelfs het omgekeerde, maar dat is een lange discussie. Ik vind trouwens dat er over smaken en kleuren wel gediscussieerd mag worden, voor ik met dat cliché om de oren wordt geslagen ;)

Link naar reactie
14 minuten geleden, Bart 01 zei:

Inderdaad een reeks waar ondertussen 100 albums van verschenen zijn die telkens tot de best verkopende van Vlaanderen behoren kan niet anders dan bagger van de bovenste plank zijn. :e009:

Van waar komt toch altijd die dedain tegenover deze reeksen? 

Zelf hou ik me aan de regel om niets te zeggen over strips die ik niet las. Veel meer dan 'Op basis van de cover laat ik bovenstaande strips links liggen in de SSZ' kan ik dan ook niet vertellen over FC De Kampioenen. Ik heb wel al afleveringen van de televisiereeks van de kampioenen gezien, en als ik die ervaring dan koppel aan de covers die mij euh... niet kunnen overtuigen van een aanschaf begin ik te vermoeden dat het inderdaad bagger gaat zijn. Het is niet omdat ik een nieuwe hamer heb dat ik ook eens probeer of deze geen pijn doet als ik er mee op mijn vinger klop. Dus: ja, het verkoopt goed. Maar bagger is het vermoedelijk wel. Hetzelfde gaat op voor alle vormen van entertainment die op de grote massa mikken: mij spreekt het doorgaans niet aan. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mijn zoon heeft een heel uitgebreide collectie van de Kampioenen want hij leest dat heel graag. Ik probeer ze ook altijd wel te lezen. Dat het geen diepgaande verhalen zijn weet iedereen. Maar slecht gemaakt is dat zeker niet. Dat kan ook niet, zo een groot publiek hou je geen 100 albums lang voor de gek. Zijn de grote verkoopcijfers dan direct een maatstaf voor hoogstaande kwaliteit? Natuurlijk niet, dat beweer ik ook niet. Ik wou wel even tegen het cliché ingaan dat zo een reeks hier nogal vaak weggezet wordt als bagger. Want dat is het mijns inziens verre van, en al zeker niet voor de doelgroep. Dat het op dit forum weinigen aanspreekt, daar ben ik mij ter dege van bewust en begrijp ik ook.

Link naar reactie

Ik volg Barts uitleg. Ik hou ook niet van de tv-reeks en hoef de stripreeks niet te lezen als de personages en de situaties me toch niet aanspreken. Neefjes en nichtjes van me en indertijd ook buurjongetjes houden er wel van en die graadmeter telt ook mee voor me om een stripreeks niet zomaar af te serveren. Die kinderen trekken zich minder aan of het goed verkoopt of niet, dat is veeleer een argument waar volwassenen mee zwaaien. Voor kinderen speelt het meer mee of ze het al ergens van kennen en ik zie hen echt niet opgroeien als idioten.

Dit kan inderdaad geen slecht product zijn, want je kan je publiek werkelijk geen honderdmaal bedotten. Je mag er nog zoveel marketing in pompen, als het doelpubliek het niet goed vindt of het ontgroeit, haakt het vroeg of laat toch af. Bij F.C. De Kampioenen en bijvoorbeeld ook Jommeke is er een jaarlijkse aanwas van nieuwe lezertjes terwijl oudere lezers al dan niet definitief afhaken terwijl het al geen sinecure is om een reeks te maken voor een jeugdig publiek die aanslaat. Andere strips die gebaseerd waren op tv-reeksen of BV's raakten sneller stopgezet, om uiteenlopende redenen.

Dat commerciële productie hier en elders als iets vies wordt ervaren, is dan maar zo. Maar Hec werkt er wel intens aan, momenteel 10 uur per dag, 7 dagen op 7 omdat er even een medewerker is weggevallen door een spijtige situatie in zijn privéleven.

Link naar reactie

Ik volg overduidelijk Barts uitleg. Hec zegt zelf dat het zijn humor is en hij dat leuk vindt. En toevallig veel kinderen ook. Hij ziet FC als een duidelijke instapstrip maar hij wil wel kwaliteit afleveren in zijn stijl. Gisteren gaf hij nog een uitleg met een anatomieboek over hoe de spieren op het been van Supermarckse moesten liggen. 

 

Geef mij maar Davodeau, Frank P. en andere Loisels maar een FC De kampioenen die mijn kinderen kopen of ontlenen uit de bib, lees ik altijd mee. Het recente album Maurice De Zwijger vond ik zelfs een van de betere.   

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Mijn kleindochter van 9 is een absolute fan van F.C De Kampioenen. Waar ze absoluut niet moet van hebben is de strips van Guy Delisle en aanverwanten. Niet omdat ze de strips niet begrijpt, maar gewoon omdat de tekeningen haar niet aanspreken. Onder het motto: Die mijnheer kan toch niet echt goed tekenen hé opa. En vermist de waarheid nu eenmaal uit de kindermond komt. 

Link naar reactie
Zojuist, kurisu74 zei:

Ik ben blij dat ik geen kleine mannen heb. Mijn goede kameraad probeert zo zijn dochtertje van zaken als K3 en Studio 100 in het algemeen af te houden, maar ze komen daar dan op school mee in aanraking en... ja wat kan je dan als ouder doen. Ik zou het er moeilijk mee hebben denk ik.

Mijn dochter van bijna 14 luistert naar de meest verschrikkelijke muziek die je je maar kan voorstellen, maar ik merk wel dat ook sommige dingen wie wij vaak draaien bij haar blijven hangen. Zo was dat vroeger ook: naar Jim Reeves luister ik niet, maar Johny Cash heb ik toch via mijn vader leren kennen. Je moet je kinderen opvoeden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Zojuist, Kontiki zei:

Opvoeden zonder vooroordelen bedoel je toch?

Natuurlijk wel. Dat zijn geen vooroordelen, hombre, dat zijn oordelen. Ik hoor de shit die zij beluistert, ik oordeel dat ik in mijn woonkamer op mijn installatie liever Jacques Brel of Françoise Hardy hoor (of The Stooges, The National of Tom Waits), en ik stel vast dat sommige van die dingen blijven plakken bij haar. Je kan (en je wil) je kind niet waardenvrij of neutraal opvoeden. De dingen die ik haar meegeef zijn belangrijk voor mij. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik zie dit bij mijn petekindje.  Die leest, kijkt en hoort verschrikkelijke dingen waar ik niet tegen opgewassen ben. :P Maar dat hoort nu eenmaal bij háár jeugd.  Doorgaans hadden onze ouders ook vaak hetzelfde idee over onze keuzes, dat is onvermijdelijk.  En ik probeer tussendoor dingen mee te geven die ik zélf goed acht.  Soms gaat ze er in mee.  Soms niet.  En dat is allemaal OK.  En ja, bij mij blijven ook dingen hangen waar zij fan van is.  Zo blijft het een mooi evenwicht.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, Waldorf zei:

Natuurlijk wel. Dat zijn geen vooroordelen, hombre, dat zijn oordelen. Ik hoor de shit die zij beluistert, ik oordeel dat ik in mijn woonkamer op mijn installatie liever Jacques Brel of Françoise Hardy hoor (of The Stooges, The National of Tom Waits), en ik stel vast dat sommige van die dingen blijven plakken bij haar. Je kan (en je wil) je kind niet waardenvrij of neutraal opvoeden. De dingen die ik haar meegeef zijn belangrijk voor mij. 

Doe ik ook. Die van mij is 8 en komt ook met bagger naar huis van school die er bij mij niet inkomt. Thuis is hij wel gek van alles wat ik hem aanreik. Van cash tot kris de bruyne. Volgende week gaat hij mee naar sheila devine.  Als hij uitzonderlijk eens iets van galaxy park ofzo wil zien, zal ik het niet verbieden, maar ook niet nalaten om mijn mening erover te spuien.

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Koen zei:

Opvoeden en smaak opdringen zijn toch verschillende zaken.  Het eerste lukt me nogal goed, het laatste voorlopig niet echt (hoewel hun smaak niet rampzalig slecht is volgens hun leeftijd).

2. Muzikaal volledig gefaald... :-) 

 

Taylor Swift en Q-music ( dochter ) en zoon Hollandse rap alla Boef, etc.... Volledig gefaald :e002::e007:   Enkel in de wagen, kan ik nog eens iets opleggen met eigen gemaakte compilaties op basis van de actuele Stubru-hits die ikzelf te doen vind. En dan sijpelt er wel eens iets door dat ze goed vinden. Yves Paquet met Night Shift of Sofie Tucker 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik ben tevreden dat mijn ouders nooit moeilijk deden over alles waar ik vroeger mee afkwam van school of uit de cd winkel en dan nogal luid door het huis weerklonk. Op die manier heb ik zelf mijn weg gezocht door heel verscheidene hoeken van het muzikale spectrum. Ik ben waarschijnlijk wel fout geëindigd in mijn jeugd met mijn voorkeur voor elektronische muziek maar luister nu wel naar van alles en nog wat.

 

Ik voel momenteel ook 'the pain' van Kool Thing met boef, q music en -god behoedde- like mike en Dimitri vegas :e012:. Maar hij is nog jong. Tot zolang hij niet als een johny op een camino rondtoert, kan ik er mee leven. :e007:

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Chia zei:

ik ken een man die voor de bank werkt (high financien) en die vertelde mij hij houdt van de kampioenen en ik vond dat belachelijk. als ik die man nu zie dat is het eerste wat ik denk 'fc de kampioenen' en ik zou hem niet vertrouwen in de bank.

Het feit dat hij strips leest zou mij meer bij blijven dan wat hij juist leest. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...