Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Op 23-3-2018 om 18:15, Kontiki zei:

Die beslissing kwam wellicht omdat men al bij voorbaat vermoedde dat er geen grote verkoop van te verwachten viel.

Dan nog snap ik het niet.

 

Een nieuwe serie als Mermaid Project werd in mijn ogen wel heel goed in de markt gezet. Tijdelijk verkrijgbaar tegen een gereduceerd tarief totdat deel 3 uit kwam. Volgens mij sterk gespeeld.

Hoewel ik geen enkele kennis voorhanden heb, die dat zou moeten staven. 

Link naar reactie

(ik weet niet waar ik dit het beste zet, daarom plof ik het hier neer)

 

Kami 2 is aangekondigd, en in de recensie op de SSZ over Kami 1 lees ik dit:
 

Quote

 

Uitgevers en redacteurs buigen zich met overmatig enthousiasme over het scenario van een strip. Ze overladen de scenarist met op- en aanmerkingen, geven tips, corrigeren en wijzigen dat het een lieve lust is. Dat gebeurt veel minder of niet met het tekenwerk. Toch zouden veel strips er wel bij varen als zo'n redacteur over de kennis en de tijd zou beschikken om ook over het tekenwerk een ongezouten mening te geven. Juliette Fournier is jong en barst van het talent, maar blijkbaar mist ze een heel klein beetje sturing. Al haar personages hebben grote amandelogen, niemand lijkt ouder dan twaalf en voor de goden zocht ze inspiratie bij Pokémon en co wat heel erg manga en tekenfilm aanvoelt. Dat zou geen probleem mogen zijn, maar het gaat toch mis omdat de personages op geen enkel moment in het verhaal iets anders dan schattigheid uitstralen. Ze missen expressie waardoor het poppetjes blijven die ons niet raken.

 

Euh ... dat is een heel goeie beschrijving van het tekenwerk, en tegelijk het bewijs dat de recensent de bedoeling van de tekenaars helemaal niet door heeft ...

 

Ik dacht er hier op het forum ook iets over te hebben gelezen, maar dat vind ik niet terug.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Peter Motte zei:

Euh ... dat is een heel goeie beschrijving van het tekenwerk, en tegelijk het bewijs dat de recensent de bedoeling van de tekenaars helemaal niet door heeft ...

 

Mij lijkt ze zich net te storen aan die bedoeling.

Link naar reactie
9 minutes ago, Kontiki said:

Juni (of mei, dat weet ik eventjes niet meer, alleszins volgend kwartaal).

Ah! Dat is al lekker snel. Ik kijk er echt naar uit om weer eens een strip van Bosschaert te zien die niet is bedoeld voor kinderen. Ik vind het wel ontzetttend jammer dat hij, naar wat ik heb begrepen, niet zelf de inkleuring heeft verzorgd...

Link naar reactie

Hij maakte zich ook zorgen dat het hele verhaal zich in een ziekenhuiskamer afspeelt met een hoofdpersonage dat de hele strip plat op bed ligt. Vandaar de titel Horizontaal. Wellicht een grotere uitdaging voor de tekenaar dan voor de scenarist.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

En waar blijft Kobijn? De drie aangekondigde titels voor maart zijn door de productie van Gung Ho en de dikkere Prins Valiant-bundels opgeschoven naar eind april/begin mei.

Bedankt voor deze info! Was inderdaad al aan het zoeken maar vond niks.

 

Weet jij ook iets over de derde Lone Sloane bij Sherpa? Staat aangegeven voor april maar dat lijkt me scherp(a) :D (sorry)...

Link naar reactie
18 minuten geleden, kurisu74 zei:

Bedankt voor deze info! Was inderdaad al aan het zoeken maar vond niks.

 

Weet jij ook iets over de derde Lone Sloane bij Sherpa? Staat aangegeven voor april maar dat lijkt me scherp(a) :D (sorry)...

Je geeft zelf het antwoord ;-)

Link naar reactie

Slecht nieuws voor de liefhebbers van Red Skin. Daedalus moet weliswaar deel 2 nog vertalen, maar ik las net in een interview met Xavier Dorison dat de reeks "om diverse redenen" (één ervan is omdat het "zijn publiek niet vond") is stopgezet in het Frans. Het verhaal is helaas niet ten einde. Ik weet niet of het nog zinvol is om een vertaling van deel 2 te verlangen.

Link naar reactie

Nieuwe Casemate (Franstalig maandblad) op papier. Meer uitleg was er niet. Ook Dorisons reeks met Herenguel, Ulysses 1781, is stopgezet, maar daar was het verhaal van de eerste cyclus wel van afgelopen.

Link naar reactie

In een andere thread liet ik weten dat het is uitgesteld naar eind april, begin mei. Geen afstel trouwens, want de aangekondigde 'polaroids' zijn al gemaakt. De albums komen zéker.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...