Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

5 minuten geleden, Kontiki zei:

De vertaling van Bouncer 11 verschijnt in september. De gebundelde editie wordt pas 2019.

 

Over Insiders (voortaan met nieuwe tekenaar) was hier al iets te lezen: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1712.php#Insiders

Een nieuwe uitgeverij van Garreta kwam er onder meer tussen.

Aha, nu weet ik het weer. Dat was mij even ontschoten. Thanx.

Link naar reactie
Op 14-3-2018 om 20:16, Robertkees zei:

Dat klinkt interessant. Is daar meer info over?

 

groet

RJ

In de nieuwsbrief van Sherpa van 7 januari 2018 stond het volgende vermeld:

 

BLUEBERRY – GEBROKEN NEUS & DE WERELD VAN GIR. Een van de hoogtepunten uit de Blueberry-reeks, gevolgd door een dossier over Gir en Blueb van albumlengte. 
- Groot formaat hardcover, 96 pagina’s zwart-wit en kleur!, € 49,95

 

 

Het betreft dus dezelfde uitgave, met één verhaal en een zeer uitvoerig dossier, die schijnbaar naar juni is uitgesteld.

Link naar reactie
7 uren geleden, anathema76 zei:

Nooit gedacht dat ik alle Felix-verhalen ooit nog allemaal zou hebben in een prachtige uitgave....

Ik vind dat ook zeer mooi en zeer aantrekkelijk.

Alleen is mijn Frans echt onvoldoende.

Wanneer gaat er nu eindelijk iemand dat in het Nederlands uitgeven...

Maar ik meen dat het nogal moeilijk ligt met de rechten...

Link naar reactie
19 minutes ago, linthout said:

Ik vind dat ook zeer mooi en zeer aantrekkelijk.

Alleen is mijn Frans echt onvoldoende.

 

 

Is dat echt zo moeilijk om in het Frans te lezen? Dat is toch gericht op een jonger publiek, dus moeilijke zinsconstructies of veel moeilijke woorden ga je daar toch niet vlug in vinden en je ziet ook al voor een stuk waar het over gaat dus je kan van sommige woorden de betekenis min of meer afleiden uit hetgeen je ziet.

Link naar reactie
28 minuten geleden, linthout zei:

Ik vind dat ook zeer mooi en zeer aantrekkelijk.

Alleen is mijn Frans echt onvoldoende.

Wanneer gaat er nu eindelijk iemand dat in het Nederlands uitgeven...

Maar ik meen dat het nogal moeilijk ligt met de rechten...

 

 Ik zou dit ook graag in het Nederlands zien verschijnen.

 

Maar ik denk dat er hiervoor te weinig kopers zijn.

Link naar reactie

De Waalse uitgever heeft me eens gebeld omdat hij dit effectief in het Nederlands wilde uitgeven. Hij heeft een verre West-Vlaamse achtergrond, maar dat doet er hier niet toe. We hebben lang gebabbeld en ik heb hem zo duidelijk mogelijk ons striplandschap proberen uit te leggen. Het kwam erop neer dat hun vereiste minimumoplage om alleen nog maar uit de kosten te komen af zou stevenen op een financiële kater van jewelste mocht de reeks in het Nederlands verschijnen.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Mask zei:

 

Is dat echt zo moeilijk om in het Frans te lezen? Dat is toch gericht op een jonger publiek, dus moeilijke zinsconstructies of veel moeilijke woorden ga je daar toch niet vlug in vinden en je ziet ook al voor een stuk waar het over gaat dus je kan van sommige woorden de betekenis min of meer afleiden uit hetgeen je ziet.

Dat is volgens mij niet voor een jong publiek!

Heb je Felix wel al een keer proberen lezen in het Frans?

Soms echt wel heel veel tekst!

Een eenvoudige strip kan ik lezen in het Frans. Meer niet.

Gelukkig maar! Anders moest ik al die Franse strips ook nog kopen!

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Mask zei:

Is dat dan duurder om te maken en zou er minder van verkocht worden dan een integrale van pakweg een Jan Kordaat?

Ik denk dat dit veel beter zou verkopen dan Jan Kordaat. Het merendeel is nooit verschenen in het Nederlands.

Iedere ouwe strip wordt tegenwoordig uitgegeven als integrale... Waarom zou dit dan niet kunnen?

Misschien zijn de rechten zeer duur? Er zal wel ergens een addertje onder het gras zitten...

Link naar reactie
25 minutes ago, linthout said:

Dat is volgens mij niet voor een jong publiek!

Heb je Felix wel al een keer proberen lezen in het Frans?

Soms echt wel heel veel tekst!

Neen. Ik heb mij enkel gebaseerd op het Frans dat ik zie in de afbeelding van de cover hierboven.

Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat een strip uit de jaren 50-60 niet gemaakt zou zijn met een jeugdig publiek in het achterhoofd.

Link naar reactie
21 uren geleden, Kontiki zei:

Voor de liefhebbers hier. Verschijnt in mei. Ze houden er echt wel een mooi ritme op na.

Complete serie in 11 delen in een frequentie van 2 delen per jaar.  Ik moest direct aan de integrale van "De Generaal" denken.  Het zal dus ook enige tijd duren alvorens de Félix-serie volledig is.  Maar we zitten hier wel al halverwege mee, courage dus.

Aan de commentaren op het forum merk ik dat ik niet de enige liefhebber ben.  Ik vermoed dat al wie dit nu koopt een eventuele vertaling in de toekomst links zal laten liggen.  Zeer mooie uitgave trouwens en er zitten ook mooie kleurenpagina's in (naast de startpagina van elk verhaal bevatten ook de uitgebreide dossiers veel kleurenillustraties en -foto's).

 

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Dan extra goed nieuws voor de Tillieux-fans. Die Marc Jaguar-heruitgave met dossier bij Dupuis wordt ook vertaald onder zijn oorspronkelijk vertaalde naam Paul Panter. Verschijnt in kwartaal 2, gewoon bij Dupuis.

Link naar reactie
2 uren geleden, alexjodo zei:

deze daarentegen, vrolijk afgevoerd

 

image.png

Tja, dat krijg je met dom uitgave beleid. 

Dan gaan ze zo’n reeks uitgeven op groot formaat a 10 euro per deel. Leuk, maar wel heel duur. 

Voor 8 euro per deel had ik dit nog wel een kans willen geven, maar die groot formaat prijzen zijn echt over de top. 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...