Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

1 minuut geleden, Ambreville zei:

Los van het plagiaat. Ik vind de tekenstijl wel bij de beste Don Lawrence opvolgers horen. Heel goed gedaan. Dus ondanks het plagiaat ga ik deze toch kopen :) Willem Ritstier is ook een te groot talent om niet te verassen. Maar waarom moet het altijd een macho gast met een knappe vrouw zijn. Doe zoals Lanfeust en ga voor een harem.

 

Misschien is er ook nog een kale rode, blauwe of groene spierbundel bij. :-)

Link naar reactie
7 minuten geleden, Ambreville zei:

Los van het plagiaat. Ik vind de tekenstijl wel bij de beste Don Lawrence opvolgers horen. Heel goed gedaan. Dus ondanks het plagiaat ga ik deze toch kopen :) Willem Ritstier is ook een te groot talent om niet te verassen. Maar waarom moet het altijd een macho gast met een knappe vrouw zijn. Doe zoals Lanfeust en ga voor een harem.

 

In Japanse manga is er een heel subgenre van de haremstrips :) 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Metabaron zei:

 

“helemaal in de Don Lawrence-stijl”...

 

Gewoon plagiaat.

 

13 minuten geleden, Ambreville zei:

Los van het plagiaat. Ik vind de tekenstijl wel bij de beste Don Lawrence opvolgers horen. Heel goed gedaan. Dus ondanks het plagiaat ga ik deze toch kopen :) Willem Ritstier is ook een te groot talent om niet te verassen. Maar waarom moet het altijd een macho gast met een knappe vrouw zijn. Doe zoals Lanfeust en ga voor een harem.

Maar dat is toch totaal geen plagiaat?

Enkel de tekenstijl is gelijkend maar wat ik lees heeft toch geen haarbreed met STORM en Roodhaar te matchen?

Een levende mantel?  reuzen, dwergen en tovenaressen? En de premiejaagsteris echt geen Roodhaar-kloon, toch?

En die SAUL lijkt enkel op Storm omdat hij ook stoer is enzo. Ik vermoed dat er geneog verschillen in de interiors te vinden zullen zijn. Dat zou ik doen, als ik het zou vormgeven. En Ritsier alsook Apri hebben toch genoeg gedaan in NL om te weten dat ze geen Storm-ripoff moeten doen.

 

We zullen zien. Ik ga het op FACTS wel eens oppikken, denk ik

 

IK kijk er in ieder geval enorm naar uit!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Van het album verschijnt ook een softcover album met 48 pagina's voor € 8,95 met een andere coverafbeelding

9789492840141.jpg

En ik dacht... ik vraag het eens even na :)

 

Question: how would you respond to remarks of SAUL being a Down Lawrence ripoff? Not by story but by art?

 

Answer: to be compared to the incomparable Don Lawrence is a treat on its own, really. And I cannot deny being influenced by the great Don Lawrence, cause that shows. I only hope my art can withstand the same test of time.

I remember when early in the process we discussed the style and the look of Saul with Willem and Seb and they also thought that Saul really looked too much like storm. And with a joke I replied that it's just the same actor but with different role 😀. All kidding aside... the truth is, my painting style is really influenced a lot by Don Lawrence. The look of the character is obviously generic; it is a tough-looking guy! If someone drew Storm in a different style, and leave the face the same, than it would not look like Storm anymore, just because the art-style was changed. I think the painting style is a great part of the definition of what is Storm. But this style is also MY style. Period. And I am glad folks just love my artwork.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Metabaron zei:

Ik vraag mij dan onwillekeurig eerder af wat de uitgever en de rechtenhouders van Storm van zoiets vinden.

gewoon vragen  :)

 

In de USA had je op een gegeven moment ook de McFarlane-beweging. Capullo en later Medina die de invloed hadden en die kanaliseerden in hun nieuwe werk.
Die heren zijn momenteel los te zien van hun invloeden... en al hun fans zien dat.

 

Dus waarom wij hier op de Reep niet?

 

De opmerking over "de uitgever en de rechtenhouders van Storm"verbaast me nogal eigenlijk. Sinds wanneer zouden zij een STIJL moeten veroordelen? Waarom zou Apri niet een verhaal van Ritsier mogen tekenen die in niets (volgens mij toch) lijkt op any story van Storm?

 

We moeten toch een tekenstijl los kunnen zien van rechten op een karakter?

 

Sinds wanneer heeft Storm een lichtgevende vuist? (om maar wat te noemen)

 

Er zijn andere strips waar je meer plagiaat over kan roepen, maar die al gewoon verder gaan in hun uitgaves.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
11 uren geleden, boomvavavoom zei:

En ik dacht... ik vraag het eens even na :)

 

Question: how would you respond to remarks of SAUL being a Down Lawrence ripoff? Not by story but by art?

 

Answer: to be compared to the incomparable Don Lawrence is a treat on its own, really. And I cannot deny being influenced by the great Don Lawrence, cause that shows. I only hope my art can withstand the same test of time.

I remember when early in the process we discussed the style and the look of Saul with Willem and Seb and they also thought that Saul really looked too much like storm. And with a joke I replied that it's just the same actor but with different role 😀. All kidding aside... the truth is, my painting style is really influenced a lot by Don Lawrence. The look of the character is obviously generic; it is a tough-looking guy! If someone drew Storm in a different style, and leave the face the same, than it would not look like Storm anymore, just because the art-style was changed. I think the painting style is a great part of the definition of what is Storm. But this style is also MY style. Period. And I am glad folks just love my artwork.

 

en toen werd er nog een pagina getoond . Wow

 

saul_prev1.thumb.jpg.4184f7e440318bda067a92710f71c5f7.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat die jongen kan tekenen en dat het allemaal wel erg op Don Lawrence lijkt, weten we al sinds Lemuria. Als Romano er morgen geen zin meer in heeft, hoeft Rob van Bavel al niet ver te zoeken naar een opvolger.

 

Maar hoewel het jou blijkbaar verbaast, rusten er rechten op intellectuele eigendommen en personages. Stel: jij kan tekenen - haast zo goed als je grote voorbeeld, Hergé. Je bedenkt morgen een held die als twee druppels water op Kuifje lijkt, alleen heeft die van jou bruin haar en een groene trui. Zijn hondje is zwart. Je laat hem een avontuur beleven dat Kuifje nog in geen enkele van zijn verhalen heeft beleefd. En kijk dan eens hoe Casterman en Nick Rodwell zullen reageren, ook al heeft die van jou een lichtgevende vuist en een sprekende jas.

 

ik wens je veel succes.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Metabaron zei:

Dat die jongen kan tekenen en dat het allemaal wel erg op Don Lawrence lijkt, weten we al sinds Lemuria. Als Romano er morgen geen zin meer in heeft, hoeft Rob van Bavel al niet ver te zoeken naar een opvolger.

 

Maar hoewel het jou blijkbaar verbaast, rusten er rechten op intellectuele eigendommen en personages. Stel: jij kan tekenen - haast zo goed als je grote voorbeeld, Hergé. Je bedenkt morgen een held die als twee druppels water op Kuifje lijkt, alleen heeft die van jou bruin haar en een groene trui. Zijn hondje is zwart. Je laat hem een avontuur beleven dat Kuifje nog in geen enkele van zijn verhalen heeft beleefd. En kijk dan eens hoe Casterman en Nick Rodwell zullen reageren, ook al heeft die van jou een lichtgevende vuist en een sprekende jas.

 

ik wens je veel succes.

Waar ik en jij verschillen in mening, is dat ik NIET vind dat het op elkaar lijkt. Check ook zeker deze pagina hierboven.
De karakters hebben een ander verhaal en volgens mij ook een ander voorkomen.

Dat het toch allebei stoere mannen zijn... daar houdt het volgens mij bij op.

 

Bij Lemuria had je nog een Blauwe Nomad die je kon herkennen, maar ja... hier volgesn mij niet

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Zojuist, boomvavavoom zei:

Waar ik en jij verschillen in mening, is dat ik NIET vind dat het op elkaar lijkt. Check ook zeker deze pagina hierboven.
De karakters hebben een ander verhaal en volgens mij ook een ander voorkomen.

Dat het toch allebei stoere mannen zijn... daar houdt het volgens mij bij op.

 

Bij Lemuria had je nog een Blauwe Nomad die je kon herkennen, maar ja... hier volgesn mij niet

 

Ja, dat lijkt me duidelijk dat we daarin van mening verschillen. Voor mij lijkt hij te veel op Storm - wat Ritsier hem blijkbaar ook gezegd heeft - en ik ga echt niet mee in dat argument dat het een generische look voor een stoere kerel is. Zo ziet Storm eruit, al sinds de jaren 70.

 

Maar goed, aan Rob om zijn rechten te laten gelden of het allemaal oké te vinden, dat is mijn probleem niet. En geniet van je boek binnenkort, je bent er blijkbaar erg op uit.

Link naar reactie

Rob van Bavel lijkt er geen problemen mee te hebben, maar het kleinste kind ziet dat Saul en Storm exact hetzelfde uiterlijk hebben en dat lezertjes zich bij het zien van het album misschien zullen afvragen of Storm ineens een andere naam heeft. De kwestie is niet in welk (soort) verhaal ze rondlopen, wel dat Apri zich bezondigt aan grafisch jatwerk. Hij beweert zelf dat het niet meer dan een invloed is, wat Boomvavoom zomaar aanneemt, maar als zelfs de scenarist en de uitgever van Personalia bedenkingen hadden over de grafische gelijkenis - zoals Apri zelf aan Boom antwoordde - zie ik dat toch als stront aan de knikker. Dan voegt hij er nog lekker eenzelfde hoofdband als Storm aan toe. Van typecasting gesproken! Die hele uitleg over "generische look", een stoere held of dezelfde acteur in een andere rol is flauwekul, een excuusje om de opmerkingen van wel meer mensen weg te wuiven. Zeg dan gewoon dat hij geen eigen stijl heeft en dan maar uit idolatrie die van een ander na-aapt, tot grote tevredenheid van de fans overigens die hem commissions vragen om illustraties of zelfs originele platen van Storm één op één na te tekenen.

Maar zoals gezegd: Rob heeft er geen problemen mee. Het is al een klein speelveld in Nederland en Willem werkt ook voor Eppo.

Het is ook geen geheim dat er projecten waren om Apri een spin-off van Storm te laten tekenen. Dat ging niet door, maar nu lijkt hij het toch een beetje te doen, weliswaar in andere omstandigheden. 

Ik zal het zeker kopen, al heb ik de hoofdstukken al gelezen in StripGlossy. Het is wat het is: pulp, net zoals Storm. We moeten daar niet meer van verwachten.

Link naar reactie

Die illustratie heb ik nog ergens van Don Lawrence.

Mag ik zeggen dat ik dit helemaal niets vind?

Tenenkrommend.

Iemand doet Don Lawrence na... Dat heb ik hetzelfde met die jongen die Peter de Smet na doet. Iets anders kan hij blijkbaar niet. Hij is niet meer dan een Peter de Smet-na aper. Het zelfde is met Apri. Hij is de Don Lawrence na-aper.

En wat betreft Storm. Dat kan beter gewoon stoppen.
De verhalen zijn niet om door heen te komen en  zo verschrikkelijk slecht. Rob van Bavel kan gewoon geen scenario schrijven. Dat kan hij beter aan echte goede scenaristen overlaten. Kost een paar centen, maar dan heb je tenminste wat.
De eerste twee-drie verhalen van Storm van Romano en Jorg op scenario van Martin Lodewijk zijn nog best aardig. Ook qua tekenwerk. Maar daarna zwalkt de strip alle kanten op, ook qua tekenwerk en dat doet de strip geen goed, vind ik.

Ik ben altijd een voorstander, doe iets goed of doe het niet en zeker geen vijf dingen half. Sorry, misschien komt het kort-door-de-bocht over. Maar als we als stripliefhebbers maar alles de hemel in prijzen en voor lief nemen, wordt het nooit wat.

Link naar reactie

In de muziekwereld heeft dit fenomeen om uiteenlopende redenen al een bestaansrecht gecreeerd, alleen

wordt dit verstandiger wijs onder de noemer " tribute to " gedaan.

Misschien iets meer in deze context plaatsen zowel door uitgeverij als voor fans zodat Apri bewust of onbewust

geen speelbal wordt van confronterende partijen.

 

 

http://www.thejakartapost.com/life/2017/09/04/apri-kusbiantoro-indonesian-successor-of-don-lawrence.html

 

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Dark Dragon Books zei:

Vanaf vandaag liggen al onze nieuwe strips bij de stripwinkels. Bekijk de preview pagina's alvast op https://www.darkdragonbooks.com/

IMG_5960.JPG

Trizia, Urban, Druuna #4 en Engel/Duivel

Dat was een fijne bestelling :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Dickerdack zei:

Dit schurkt heel duidelijk grafisch tegen “het geheim van de grote piramide”... visueel mijn lievelingsverhaal... laat maar komen dat nieuwe album!!!

 

Zat ik ook te denken, ik herkende met vreugde Jacobs' zijprofieltjes.

Link naar reactie
3 uren geleden, boomvavavoom zei:

Trizia, Urban, Druuna #4 en Engel/Duivel

Dat was een fijne bestelling :)

Het heeft even geduurd maar de reeks URBAN van Luc Brunschwig & Roberto Ricci komt nu echt van de grond. We zien een sterk toegenomen vraag naar deze reeks. In Frankrijk heeft deel 4 een Angouleme nominatie voor beste strip van het jaar gekregen en daarnaast won het de prijs voor best getekende strip. Uiteraard zijn we er erg blij mee want de start ging moeizaam. Gelukkig ontdekken nu dus steeds meer liefhebbers de kwaliteit van URBAN.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Dark Dragon Books zei:

Agatha Christie's -Moord in de Orient-Express- ligt nu te koop in de stripwinkel. De makers ervan Benjamin von Eckartsberg en Tsai Chaiko ken je waarschijnlijk al van de prachtige reeks -Kroniek der Onsterfelijken-.

 

IMG_5967.JPG

Interessant, alleen jammer en weinig origineel dat het altijd dezelfde verhalen van Agatha Christie zijn die worden verstript (en verfilmd).

Link naar reactie
11 minuten geleden, JJL zei:

Interessant, alleen jammer en weinig origineel dat het altijd dezelfde verhalen van Agatha Christie zijn die worden verstript (en verfilmd).

Daar zal vast een reden voor zijn. Producenten (lees investeerders) spelen graag op safe. En het zal ook zeker een behoorlijke opgave geweest zijn voor tekenaar Tsai Chaiko om een verhaal goed en met voldoende afwisseling in beeld te brengen wat zich hoofdzakelijk in de coupe's van een trein afspeelt. Wat ons betreft is hij daar zeker in geslaagd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...