Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Voor er hier weer van alles wordt verondersteld: een aantal van die titels is voor het najaar.

Denk er ook aan dat Daedalus maandenlang werd geplaagd door de gevolgen van het faillissement van drukkerij Proost, waar het zelf niets mee  te maken had, en veranderingen bij distributeur La Caravelle, waar onlangs de helft van het personeelsbestand is ontslagen waardoor er wéér een kink in de kabel is nadat het net weer was opgelost voor Daedalus. Dat had allemaal directe gevolgen voor de planning.

"Onhold" was misschien wat ongelukkig gekozen. Het is zeker niet de bedoeling om van alles te gaan veronderstellen. Ik ben een fan van Daedalus en kijk dan ook altijd uit naar hun folder voor de komende tijd. Wat opvalt is dat de conceptreeksen massaal op het menu staan. Zelf ben ik wel fan van Elfen, Dwergen, Orcs etc... Dus dat zit op zich wel goed.

Maar ik ben ook een groot fan van De Zang van de Vampiers, Aquablue, Carmen mc Cullem en Travis, dus ja, je hoopt dan toch dat dit allemaal wat sneller uitkomt, zeker omdat je weet dat dit in het frans allemaal er al is.

Bij Saga koop ik af en toe series die ik normaal niet direct zou kopen, maar die ik nu wel koop omdat zij series zo lekker snel uitgeven (soms in 1 keer).

Link naar reactie

Ik heb het wat gehad met al die conceptreeksen , vooral omdat de meesten zo vreselijk wisselvallig zijn van niveau.

Zie deel 13 van de orde v/d drakenridders , die was best goed maar deel 14 was dan weer echt slecht.

Tien geboden was één van de eerste en nog steeds één van de beste reeksen. (als conceptreeks )

Link naar reactie

De truc van die conceptreeksen is om de lezer binnen te halen met bekendere auteursnamen, maar die dan af te wisselen met werk van minder bekende auteurs die de laatste jaren uit Italië of Oostbloklanden komen.

Link naar reactie

Ik heb het wat gehad met al die conceptreeksen , vooral omdat de meesten zo vreselijk wisselvallig zijn van niveau.

Zie deel 13 van de orde v/d drakenridders , die was best goed maar deel 14 was dan weer echt slecht.

Tien geboden was één van de eerste en nog steeds één van de beste reeksen. (als conceptreeks )

 

Inderdaad het grote nadeel. Omdat er met verschillende teams van schrijvers en tekenaars wordt gewerkt, kan de kwaliteit per deel heel sterk verschillen.

Link naar reactie

Ik zie dat natuurlijk zelf niet als een probleem. We lezen en bespreken lang niet alles, dat is onmogelijk. Niemand van ons leest bijvoorbeeld F.C. De Kampioenen waardoor er nog nooit een album besproken is geraakt. Dat betekent alles behalve dat die reeks slecht zou zijn anders zouden er al geen bijna 100 albums van zijn gemaakt. Zelfs het grote publiek kan je niet zo lang bedotten. Hec Leemans levert ongetwijfeld goed werk (wat men daar op het forum ook van mag vinden) en die laten we dan graag op andere manieren aan bod komen. We gaan ook geen lijstjes maken met ongelezen strips of strips die om een of andere reden niet besproken raakten. Over Tara hadden we gewoon niet bijster veel meer te vertellen dan mooi getekend, vluchtig verhaal. En dat hebben we zeker met drie man gewikt en gewogen. Dat zijn redactionele keuzes waar we ons niet per se voor hoeven te verantwoorden. Strips met gags en cartoonalbums vinden we trouwens ook altijd lastig om te bespreken. Over smaak, over tekenstijl en scenario kan je nog wat vertellen en twisten, over gevoel voor humor ervaren we extremere verschillen in opvatting.

 

De albums van FC De Kampioenen zijn heel knap verteld. 

Vooral de decors vind ik heel goed gedaan, de herkenbaarheid met de reeks is groot. 

Ik heb ze natuurlijk niet allemaal gelezen, maar ik vind dit beter dan de Kiekeboes. 

FC De Kampioenen is een familiestrip, net zoals Suske en Wiske, de Kiekeboes en Jommeke. Deze bespreken jullie toch ook?

Link naar reactie

Helaas te weinig tijd gehad om Patrice Pellerins commentaar op De Havik 9 te verwerken door de nieuwste aankondigingen. Nieuws over een integrale cyclus waar hier al vraag naar was, krijg je eerstdaags van me. Nog onder voorbehoud was een integrale van Salvatore door Nicolas de Crécy. Die heb ik maar niet vermeld, maar we komen daar wellicht later op terug.

In elk geval, ik denk dat we ons dit najaar aan héél veel verrassende dingen mogen verwachten.

 

post-35-0-47364200-1461714665_thumb.png

Link naar reactie

Haha, het is een compleet nieuwe integrale, in hardcover deze keer. Ik heb het nog niet in de nieuwsrubriek opgenomen bij gebrek aan de juiste coverillustratie. Ik kan de reacties al voorspellen. ;-)

Link naar reactie

De vorige was toch ook hardcover? Ik wil vooral die twee kleine integrales kunnen vervangen door iets op deftig formaat.

 

O ja, da's ook waar, maar het formaat was dus kleiner.

Link naar reactie

Als ik lees: "Zoals het hoort, en voor het eerst in de reeks na Willy Vandersteen, staan de werkelijke auteurs van de strip op de cover: Fabio Bono en Marc Legendre." dan zou ik zeggen: als Willy Vandersteen er als bedenker op staat, dan had Leopold Vermeiren er ook wel bij gemogen.

Link naar reactie

Als ik lees: "Zoals het hoort, en voor het eerst in de reeks na Willy Vandersteen, staan de werkelijke auteurs van de strip op de cover: Fabio Bono en Marc Legendre." dan zou ik zeggen: als Willy Vandersteen er als bedenker op staat, dan had Leopold Vermeiren er ook wel bij gemogen.

Vandersteen staat er meer als merknaam op denk ik. Indien ik de lay-outer van dienst zou geweest zijn zou ik Vandersteen boven Bono en Legendre geplaatst hebben. Zoals het er nu staat lijkt het alsof ze alle drie evenwaardig aan het album hebben gewerkt, terwijl we allemaal weten dat Vandersteen al enkele decennia niet meer onder de levenden vertoeft.

 

Oi, wat een prachtige cover. Als het tekenwerk in de buurt hiervan blijft, ga ik 'em zeker kopen.

Het tekenwerk blijft idd in de buurt, alhoewel ik me afvraag hoeveel echt tekenwerk is en hoeveel manipulatie van foto's.

 

44f625f36f74363e21fcab1ea475b4a1.jpg

 

55_P2.jpg

Link naar reactie

Als ik lees: "Zoals het hoort, en voor het eerst in de reeks na Willy Vandersteen, staan de werkelijke auteurs van de strip op de cover: Fabio Bono en Marc Legendre." dan zou ik zeggen: als Willy Vandersteen er als bedenker op staat, dan had Leopold Vermeiren er ook wel bij gemogen.

 

Niet echt, want de strip-Johan is niet dezelfde als de roman-Johan. Daar zijn van bij het begin afspraken over gemaakt.

Link naar reactie

Haha, het is een compleet nieuwe integrale, in hardcover deze keer. Ik heb het nog niet in de nieuwsrubriek opgenomen bij gebrek aan de juiste coverillustratie. Ik kan de reacties al voorspellen. ;-)

 

Totaal onlogisch...wie zit daar op te wachten? Of gaan ze daarna alsnog latere uitgaven intergraleren?! :e005:

 

En wordt dit een integraal van deel 1 tm 5 of een integraal van integraal 1 en 2??? :e012:

Link naar reactie

Niet echt, want de strip-Johan is niet dezelfde als de roman-Johan. Daar zijn van bij het begin afspraken over gemaakt.

Maar het blijft een feit dat Vermeiren de bedenker is van Johan, de Rode Ridder, wat de verdere verschillen ook mogen zijn. En zonder Vermeiren zouden we nu niet spreken over dit 250ste album.

Link naar reactie

Totaal onlogisch...wie zit daar op te wachten? 

Een nieuw publiek bijvoorbeeld?

De nieuwe Casterman heeft sinds een paar jaar trouwens niets meer te maken met de oude Casterman sinds het is ingelijfd door Ballon Media. Er werkt daar nu een zo goed als compleet nieuwe ploeg voor. Een van hun nieuwe maatregelen was het versnipperen van tientallen palletten onverkochte strips.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Onze weekendupdate publiceren we morgen al in plaats van zaterdag. De interviewreeks over De Rode Ridder moeten we daarom ook even onderbreken tot na dit weekend en het gaat om een heel bijzondere, maar eigenlijk onbekende persoon.

 

post-35-0-93111700-1462403289_thumb.png

Link naar reactie
Gast Kontiki

Een fors interview met Frank Pé van wie momenteel een van de mooiste expo's loopt die het Belgisch Stripcentrum al heeft georganiseerd.

 

post-35-0-58421200-1462835123_thumb.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...