Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Dank je.

Het boek was er te snel om al het goeie te kunnen zijn.

 

Het is nu teruggestuurd.

Ik denk dat de boekhandelaar in de gaten had dat er iets mis kon zijn, want hij vroeg me om het eens te controleren.

Het was bijv. niet in cellofaan of zo verpakt (gebruiken ze daarvoor cellofaan, of is het ander materiaal?), en dat is onveilig voor iets met een inleg.

 

Vreemd genoeg was het wel een andere editie dan wat ik heb.

Op de laatste pagina (dus net voor het schutblad) staat een kleurentekening van de

striptekenaar, terwijl het in mijn editie een advertentie voor Freaks School

is.

 

De papieren catalogus vermeldt de Art Print in geval van voorintekening,

maar de website van de uitgever vermeldt inderdaad geen speciale voorwaarden.

Vreemd dat de site en de catalogus elkaar zo tegenspreken.

Misschien hebben ze de voorintekenvoorwaarde voor het ex libris later laten vallen.

Link naar reactie

Wel, je mag, maar er zullen onvermijdelijk verzendkosten bijkomen.

 

Een bijkomend probleem is dat je het onderscheid niet kunt maken met de nummers (isbn of andere). De handelaar kan het dus bijna niet besteld krijgen.

Ik vraag me af hoe ze bij DDB zelf het onderscheid maken.

Link naar reactie

Mooie Thorgal update.

 

Yann geeft trouwens in het interview over Thorgal in Casemate #95 ook aan, dat hij na beëindigen van de Angel Wings trilogie (26 okt. a.s.), daarmee verder gaat, quote: 

"Nous terminons le dernier Angel Wings en Birmanie puis partirons sur autre chose. Nous gardons Angela pour une autre mission de guerre."   :e005: 

 

Angela "Angel" McCloud in een Russisch ruimtepak:

e8mkgo.jpg

 

© Romain Hugault, juli 2016

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ha ha, wie had dat gedacht, Rosinski gek op Tex Willer?! Z'n maatje Da Vita is 'm alvast voor want dit najaar verschijnt in Italië zijn versie van de cowboy. En eerlijk gezegd kijk ik daar meer naar uit dan dat ellenlange Bagh-dad epos...

Die De Vita versie zou ik ook wel in het Nederlands willen zien ????

Link naar reactie

Ha ha, wie had dat gedacht, Rosinski gek op Tex Willer?! Z'n maatje Da Vita is 'm alvast voor want dit najaar verschijnt in Italië zijn versie van de cowboy. En eerlijk gezegd kijk ik daar meer naar uit dan dat ellenlange Bagh-dad epos...

Die De Vita versie zou ik ook wel in het Nederlands willen zien ????

Link naar reactie

Jammer dat de Kramikske integraal geen echte integraal is en enkel de latere verhalen voor Het Volk publiceert. Daarvoor verschenen toch ook al heel wat (goeie) albums.

Die heel wat zijn er maar een paar en ze zijn herwerkt naar latere verhalen. Daar is geen verlies aan.

 

Postbode enkel in HC want het is een dik album.

Link naar reactie

Die heel wat zijn er maar een paar en ze zijn herwerkt naar latere verhalen. Daar is geen verlies aan.

 

En dat komende van iemand die een integrale al zou kopen voor dat ene kortverhaal van twee pagina's dat nog nooit eerder in boekvorm verscheen!

7 albums is toch niets, en ik dacht niet dat Koekplankenkoorts en De kolonelssirtaki ooit herwerkt zijn.

(edit: Koekplankenkoorts is wellicht bewerkt naar Punch en Judy)

Worden de 3 gagalbums uit begin jaren '90 ook opgenomen of staan die er ook niet tussen?

Link naar reactie

Er wordt gemeld dat het om de avonturenverhalen gaat, niet om de gags die trouwens ook werden herwerkt. Kolonelssirtaki is ook herwerkt, maar ik weet nu niet van buiten als welk verhaal. Er zijn zelfs Annie en Peters omgeturnd naar Kramikskes. Het gaat zeker niet om zeven albums met avonturenverhalen, die info van je klopt niet.

Link naar reactie

Er wordt gemeld dat het om de avonturenverhalen gaat, niet om de gags die trouwens ook werden herwerkt. Kolonelssirtaki is ook herwerkt, maar ik weet nu niet van buiten als welk verhaal. Er zijn zelfs Annie en Peters omgeturnd naar Kramikskes. Het gaat zeker niet om zeven albums met avonturenverhalen, die info van je klopt niet.

Ik wist niet dat "De heilige geit" het laatste album was en dat er daar een verhaal voor kwam dat nooit eerder in albumvorm verscheen. Ik wist dat er één was, (De verboden vrucht) maar dacht dat dat het laatste was.

 

 

BTW:

 

Punch en Judy is een geactualiseerde bewerking van Koekplankenkoorts, en Teddy en de Tiran van De kolonelssirtaki

 

http://www.wikiwand.com/nl/Kramikske

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Er wordt gemeld dat het om de avonturenverhalen gaat, niet om de gags die trouwens ook werden herwerkt. Kolonelssirtaki is ook herwerkt, maar ik weet nu niet van buiten als welk verhaal. Er zijn zelfs Annie en Peters omgeturnd naar Kramikskes. Het gaat zeker niet om zeven albums met avonturenverhalen, die info van je klopt niet.

Sorry, ik heb niet goed opgelet. Vijf albums. Twee avonturenverhalen (die dus omgewerkt zijn) en drie albums met gags. En later nog eens drie albums met gags. 

Het blijft toch jammer dat die albums niet opgenomen worden. Dat zou pas een echte integrale geweest zijn. 

Soit. Misschien zal iemand ooit eens die 743 gags bundelen.

Link naar reactie

Heel mooi dat de Minimensjes uitgegeven worden! Is bekend of er nog meer uitgegeven gaat worden van Seron, bv. de Minivrouwtjes (onze Oosterburen hebben daar een prachtige uitgave van verzorgd, ik meen in 6 delen)?

Het gaat enkel om de mannetjes.

Link naar reactie

Voor ons 14-18-overzicht zijn er nog een 25-tal titels te verwerken en daarna verwacht ik nog wel toevoegingen van vergeten titels die ook in aanmerking komen, bijvoorbeeld specifieke verhalen in langlopende reeksen. Daarna gaan we over naar een ander thematisch overzicht op specifieke vraag van een stripwinkel voor een geschiedkundig museum dat volgend jaar de deuren opent.

Ondertussen blijven we onze andere overzichten (westerns, Napoleon Bonaparte) bijhouden met actueel verschenen strips, maar dat communiceren we niet telkens. Een Beeld van een Jongen staat bijvoorbeeld al bij de westerns.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...