Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

 

Het gedrocht zie je hierboven afgebeeld. En daar hoort de nodige uitleg bij die je in onderstaand persbericht kan lezen.

 

"Ter gelegenheid van de opening van de Frankfurter Buchmesse hebben uitgeverij Casterman en Moulinsart besloten de cover van de ingekleurde versie van Kuifje in het Land van de Sovjets te onthullen.

De uitgevers hebben gekozen voor een beeld dat symbolisch is voor de actie uit dit allereerste verhaal van de reeks. Het personage rijdt in een open auto en wordt achternagezeten door een vliegtuig. Het was in deze tekening dat Hergé voor het eerst de iconische kuif van onze held vormgaf.

Gedrocht is een goed woord.

Er zit overigens een leugen in de perstekst, want dat is niet de tekening waarin Hergé voor het eerst de kuif tekende, hij deed dat al een aantal prentjes eerder.

 

 

José Luis Munuera maakt Robbedoes-one-shot

Ze beginnen ermee te lachen. Als zowel de huidige als de vorige tekenaar van R&K albums in zowel de hoofd- als nevenreeks kunnen maken, wat is dan nog het nut van twee verschillende reeksen?

Link naar reactie

Ik denk dat Tom de zaak verkeerd benadert.

De vraag is eigenlijk: is er wel nog een hoofdreeks?

Volgens mij niet.

 

Er is nog iets: meneer Dupuis vond dat Robbedoes elke week in het blad moest staan, en mijn vader vond dat eerlijk gezegd ook, anders was het niet "Robbedoes".

In den ouden tijd, toen er van een feuilleton maar één pagina per week verscheen, was dat niet zo erg: 52 p's/jaar is eigenlijk maar één wat dikker stripalbum per jaar.

Maar in het Mobiele informatie-tijdperk verschijnen er minstens 6p's/wk, of meer dan 7 standaard Dupuisalbums per jaar!

Het probleem is min of meer opgelost door bij wijze van redactioneel artikel boven de inhoud een kort gag-stripje te zetten met Robbe & C°, à la de oude Guist Flater-strips die zich op de redactie van het blad afspeelden.

Dus als ze de piccolo regelmatig in het blad willen, moeten ze wel meer albums hebben. Wat ook kan verklaren waarom de jongste zo lang is: 85 p's. (trouwens een prachtig album, zowel qua scenario - Zidrou - als tekeningen - Frank Pé - als inkleuring - Cerise).

Link naar reactie

Meer albums?

Ja, maar breng die dan allemaal in één reeks onder. De tekenaars en scenaristen (zoals Yann) wisselen toch tussen beide reeksen en inhoudelijk zijn er (meestal) ook geen grote verschillen. Zeker nu de hoofdreeks meer en meer een parodie/pastiche van zichzelf wordt. 

In de jaren '80 hadden ze ook een tijdje verschillende versies die naast elkaar bestonden, maar wel binnen één reeks.

Commercieel gezien begrijp ik ook niet waarom op de achtercovers van beide reeksen enkel de eigen reeks vermeld wordt.

Link naar reactie

Vanavond krijg je nog onze vervroegde weekendupdate zodat we morgen Don Rosa kunnen interviewen op FACTS. Het is ook het enige interview dat hij aflegt.

Ik heb heel veel aankondigingen voor het eerste kwartaal van 2017. En het overzicht van afgelopen week verschenen albums zijn 48 titels.

Link naar reactie

Nederlanders spreken nooit gewoon Engels.  :e007:

Yep...of zoals een Brit al ooit 's tegen me zei.... "But you don't have a Dutch accent?!"

Heel verstandig de verwachtingen laag te houden....voor het zelfde geld wordt het zo'n draak als dat Shannara spul....niks mis met de boeken van Terry Brooks, gewoon klassieke fantasy....serie was verschrikkelijk....of hilarisch, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Erg goede acteur ook viggo mortensen- in eastern promises is hij echt meesterlijk

 

Zou hij niet wat te oud zijn voor de rol? 

 

Ik zou Jim Caviesel wel zien zitten als Thorgal. (gezien op thorgal forum fr)

Denk er langer haar, en een stoppelbaard bij, en hij is tien jaar jonger dan Viggo: 

 

jimcaveizel.jpg

Link naar reactie

Die ken ik enkel als John Reese en daar zie ik te weinig gezichtsuitdrukkingen en mimiek om een oordeel over te vellen. Ik neem aan dat in ander materiaal hij beter overkomt.

Niet dat "Person of Interest" geen gave show is! Maar de mimiek hier is gewoon beperkt.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik denk inderdaad dat Jim Caviezel ook een erg goede keuze is! Hij is een stuk jonger dan Mortensen en dat is inderdaad niet zo verkeerd om Thorgal te kunnen spelen. Passion of the Christ vond ik een erg goede film- niet in de laatste plaats omdat Caviezel zijn rol uitstekend vertolkte. Hij heeft overigens al ervaring in een (niet zo beste) semi vikingfilm (Outlander). (Jullie merken- ik ben behalve stripfanaat ook een groot filmliefhebber ;-)  

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...