Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Leuke thema's!

Zelf zoek ik "belastingen", "de fiscus" en "belastingambtenaren" in strips. In cartoons komen ze geregeld aan bod, in strips is het moeilijker zoeken.

Ook in Urbanus!

Ik herinner mij levendig "Urbanus tegen de Dikkenekken" waar Urbanus bezoek krijgt van een belastingscontroleur, en later ook zelf belangstingscontroleur wordt.

Subliem!  :e005:  :e005:  :e005:

 

Dank u Willy en Urbanus voor dergelijke schitterende albums die mij na 20 jaar nog laten lachen!

Link naar reactie

oude suske en wiske zijn er ook gek op.

of wat dacht je van Olivier Blunder met de foetsiepoen archipel

 

Bedankt voor de Olivier Blunder-hint!

In Suske en Wiske zit er niet erg veel - op enkele zinspelingen na. In "De tam-tam-kloppers" reist bijvoorbeeld wel een belastingcontroleur met de Gyronef mee.

In Nero steekt inderdaad meer:

 

 

In Nero zal je er wel veel vinden...

 

Het Dikkenekken-verhaal was me even ontgaan, maar ik zet het meteen op mijn lijstje!

 

 

Ook in Urbanus!

Ik herinner mij levendig "Urbanus tegen de Dikkenekken" waar Urbanus bezoek krijgt van een belastingscontroleur, en later ook zelf belangstingscontroleur wordt.

Subliem!  :e005:  :e005:  :e005:

 

Dank u Willy en Urbanus voor dergelijke schitterende albums die mij na 20 jaar nog laten lachen!

 

Urbanus zelf heeft indertijd ook enkele belasting-cartoons gemaakt (en heeft daarnaast nog een bekend belastingcontroleurs-lied).

Link naar reactie

Leuke thema's!

Zelf zoek ik "belastingen", "de fiscus" en "belastingambtenaren" in strips. In cartoons komen ze geregeld aan bod, in strips is het moeilijker zoeken.

Kiekeboe: 'De fez van fes' met hoofdinspecteur Welkom. Zowat alle clichés over de belastingen komen aan bod.

Link naar reactie

Er valt heel wat te lezen, te bekijken, te winnen.

 

Untitled-1.jpg

De preview van "De Zielevreter" heb ik via Facebook bekeken. Staat me daar toch een flater van formaat in de beschrijving. Tot 2 keer toe wordt Ovidius, die zijn verdwenen tweelingbroer Gideon moet terug vinden, Ovidia genoemd, en om helemaal duidelijk te maken dat de schrijver van de tekst niks bekeken heeft van de preview, wordt Ovidius ook nog een derde keer foutief als vrouw omschreven door hem als "haar" te omschrijven...

 

Maar kopen ga ik die trilogie, ziet er heel goed uit...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Heb ik echt de balen van.  Ik dacht ... mooie uitgave en een reeks van 10 delen moet toch wel lukken.

Iets aankondigen en het dan niet nakomen?  Ik begin dit zo langzamerhand toch een vorm van oplichting te vinden.

Ik ben al ongeveer gestopt met het kopen van nieuwe strips, maar nu heb ik er echt wel genoeg van.

Link naar reactie

Langs de andere kant: als een reeks niet verkoopt, snap ik ook wel dat je ze niet kunstmatig in leven houdt voor die 100 verzamelaars. Het zou misschien wel helpen om op voorhand iets meer marktonderzoek te doen. Momenteel brengt DDB zodanig veel Star Wars op de markt dat ik mij toch ook afvraag of dat allemaal gaat blíjven verkopen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Doodjammer dat die een reeks niet verder gezet wordt. Was nog het weinige dat ik kocht van DDB.

maar ja door het meteen eerlijk te zeggen verkopen ze me wel de engelse versie van Loisel

En inderdaad jammer dat Dark Dragon books hem on hold heeft staan, maar de eerste drie boeken met plezier gelezen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...