Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Die proefplaat van Robert en Bertrand is echt wel de moeite.

 

Inderdaad.

 

Maar hoe veel mensen zouden er een idee hebben wie agent nummer 17 is? Een nevenpersonage uit een reeks waar al twintig jaar lang geen nieuwe delen van verschenen zijn? Volgens mij is er weinig verschil met het bedenken van een compleet nieuwe reeks.

Link naar reactie

Inderdaad.

 

Maar hoe veel mensen zouden er een idee hebben wie agent nummer 17 is? Een nevenpersonage uit een reeks waar al twintig jaar lang geen nieuwe delen van verschenen zijn? Volgens mij is er weinig verschil met het bedenken van een compleet nieuwe reeks.

Why not? Stomp hebben ze ook toch een eigen mini-serie gegeven terwijl van Baard & Kale ook geen geen nieuwe albums meer verschijnen. En dat heeft succes.

Link naar reactie

Ik weet het allemaal niet. Het is mooi om te variëren op de fundamenten, maar - wolfpack or not - het getuigt toch van bloedarmoede. Vandersteen is groot geworden door de tijdsgeest te vatten én plat commercieel te zijn. Safari, Biggles, KarlMay, De Gouden Stuntman... waren schaamteloze rip-offs van hetgeen populair was op TV. Waarom zou deze formule uitgewerkt zijn? FC De Kampioenen is de serie inmiddels allang ontgroeid. W817 was ook geen slechte strip, en hebben ze lang volgehouden ( dus > 20K verkocht ),...  Waarom maken ze geen nieuwe strip over wat vandaag populair is op TV? 

 

Met Jump hadden ze mi de nieuwe Kiekeboe in handen, maar marketingtechnisch hebben ze dat niet goed aangepakt.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Gewoon toeval. Het specifieke kenmerk van McDowells makeup is dat hij lange valse wimpers heeft onder en boven zijn ogen, wat Agent 17 helemaal niet heeft.

Er is helemaal geen link tussen beiden.

 

Er komen in fictie trouwens veel hardnekkige politieagenten voor die jacht maken op een onschuldige.

Bijv. die kerel die in Les Misérables achter Jean Valjean zit.

Of Lunge die in Monster van Urasawa jacht maakt op Tenma.

 

En of nu nog iemand Agent 17 kent of niet, maakt volgens mij totaal niet uit voor het potentiële succes.

Link naar reactie

Waarom maken ze geen nieuwe strip over wat vandaag populair is op TV? 

 

Dat zou toch ook van bloedarmoede getuigen?

 

Los daarvan: een Safety First strip bijvoorbeeld zou wel werken. Beveiling gaat heel goed samen met misdadigers. En misdadigers gaat heel goed samen met strips. Daar kan je vele albums mee vullen. Maar voor dat soort dingen moet er altijd weer onderhandeld worden met allerlei partijen over rechten en dergelijke. Terwijl dat bij stripreeksen waarop je zelf de rechten hebt natuurlijk niet moet.

Link naar reactie

Ik heb ook nog deelgenomen aan die tekenwedstrijd!

 

Ik was een laureaat in de volwassencategorie (met een behoorlijk slecht getekende strip, imho... al was ik nog maar pas 15 geworden).

De winnaars waren overigens telkens tekenaars die hun kortverhaal hadden ingekleurd. Dat viel wel op. Vele inzendingen in mijn categorie waren echt pakken beter qua verhaal én tekeningen.

Link naar reactie

Vind je? Ik heb met plezier de ingekleurde versie gelezen.

 

Maar, weet je, ik heb tegenwoordig ook de indruk dat ik liever z/w-tekeningen zie dan ingekleurde.

z/w laat je de tekening zien, maar inkleuring heeft de neiging het tekenwerk weg te drukken.

z/w en kleur zijn echt twee verschillende media.

Link naar reactie

Uiteraard ziet het er nog altijd goed uit (het is tenslotte Frank Pé), maar ik vind dat de inkleuringen de kracht die de zwart-wit platen hadden wegneemt.

 

Dat vind ik niet. Ik vind de inkleuring prima. Wat wel opgaat voor me, is dat de originele platen veel groter zijn, en dus sterker overkomen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik heb die opmerking vandaag nog gekregen. Moeten we blijkbaar meer doen. Het probleem is planning en om waar te maken wat we beloven.

Weet je dat we soms maar de helft van wekelijks telkens heel wat updates, projecten en plannen werkelijk kunnen uitvoeren?

Link naar reactie

Ik heb die opmerking vandaag nog gekregen. Moeten we blijkbaar meer doen. Het probleem is planning en om waar te maken wat we beloven.

Weet je dat we soms maar de helft van wekelijks telkens heel wat updates, projecten en plannen werkelijk kunnen uitvoeren?

 

http://www.hln.be/hln/nl/948/Kunst-Literatuur/article/detail/2964192/2016/11/07/Geestelijke-vader-van-Nero-Marc-Sleen-93-overleden.dhtml   

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik heb die opmerking vandaag nog gekregen. Moeten we blijkbaar meer doen. Het probleem is planning en om waar te maken wat we beloven.

Weet je dat we soms maar de helft van wekelijks telkens heel wat updates, projecten en plannen werkelijk kunnen uitvoeren?

 

Je zou een 'coming up soon' kunnen maken, zonder vermelding van datum.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Onze aanpak na het spijtige nieuws van gisteren. Met nog zes besprekingen erbovenop.

 

Op dit moment (bijkans 4 uur 's nachts) liggen de kranten die ik in ons overzicht toon, nog niet in de winkel of in brievenbussen. Het overzicht geeft een idee van wat de diverse kranten aan leesvoer over Sleen te bieden hebben. De Standaard pakt uit met een complete bijlage die ik niet kon tonen, maar die wellicht het interessantst is.

 

post-35-0-41394100-1478573721_thumb.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...