Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik ga het er woensdag met de uitgeverij over hebben want ik zit soms met nieuws dat ik liever volgens goede afspraken loslaat zonder dat ik me ga laten passeren. Je hebt nu eenmaal loslippige tekenaars die niet op de hoogte zijn van marketingopbouw en zo.

Link naar reactie

Mooie bespreking van de integrale van Kramikske, David.

 

Ik vind het nog altijd een beetje jammer dat Saga koos voor zwart/wit. Voor mij geen probleem, maar mijn zoon van 10 jaar vind dat absoluut niet mooi. En ik vrees dat er veel kinderen worden afgeschrikt door zwart/wit. Terwijl dit voor 10-jarigen nochtans een ideale reeks is als tussenstap van Suske & Wiske naar het betere werk.

 

Is er trouwens een kans dat de Annie en Peter-verhalen ook ooit gebundeld worden?

Link naar reactie

Mooie bespreking van de integrale van Kramikske, David.

 

Ik vind het nog altijd een beetje jammer dat Saga koos voor zwart/wit. Voor mij geen probleem, maar mijn zoon van 10 jaar vind dat absoluut niet mooi. En ik vrees dat er veel kinderen worden afgeschrikt door zwart/wit. Terwijl dit voor 10-jarigen nochtans een ideale reeks is als tussenstap van Suske & Wiske naar het betere werk.

 

Is er trouwens een kans dat de Annie en Peter-verhalen ook ooit gebundeld worden?

Ik heb die integrale eens ingebladerd, en het dient gezegd te worden: 't is een mooie uitgave geworden. Alleen jammer dat er geen goedkopere versie van het Kramikske-dossier zonder de strips verschijnt, want dat ziet er het leukste stuk uit ;)

Link naar reactie

Is er trouwens een kans dat de Annie en Peter-verhalen ook ooit gebundeld worden?

 

Bundelingen van zowel de gags als Annie en Peter is al wel eens geopperd, maar dit mag je absoluut niet als een concrete aankondiging zien.

 

Ik zag de uitgever van Daedalus gisteren. Ik had niet door dat de maanden november en december nog niet waren aangekondigd. Op iemand anders vraag kan ik ondertussen wel bevestigend antwoorden: Azimut komt eraan.

Link naar reactie

o jeah EKHO!!!! Goed nieuws!

En die GunG Ho moet ik ook eens in de gaten gaan houden!

 

Maar eerst eens OPAAL uit gaan proberen!! Damn.... terwijl ik dacht dat ik full-blown Comics zou blijven sparen, ben ik na 20 jaar toch meer en meer stripboeken aan het ontdekken!!!
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

o jeah EKHO!!!! Goed nieuws!

En die GunG Ho moet ik ook eens in de gaten gaan houden!

 

Maar eerst eens OPAAL uit gaan proberen!! Damn.... terwijl ik dacht dat ik full-blown Comics zou blijven sparen, ben ik na 20 jaar toch meer en meer stripboeken aan het ontdekken!!!

 

  

Jij volgt precies een omgekeerde weg. Meestal stappen lezers van Europese strips over naar comics omdat ze het al wel allemaal gezien hebben.

Haha, ik ben zo'n twee jaar geleden ook weer helemaal terug in de Europese strip beland nadat ik een paar jaar hoofdzakelijk Amerikaans spul las. Van manga houd ik wijselijk mijn pollen af. Vast ook veel goed spul te vinden, maar ik moet m'n aandacht, geld, tijd en de weinige nog beschikbare ruimte in mijn stripkasten nu al verdelen over twee stripculturen. (Binnenkort eens wat kleren weggooien, denk ik :-))

Link naar reactie

Jij volgt precies een omgekeerde weg. Meestal stappen lezers van Europese strips over naar comics omdat ze het al wel allemaal gezien hebben.

idd :)

Ik kom wel van de strips af. Yoko Tsuno, Storm en Rode Ridder en nog wel meer. Maar in mijn jeugd zag ik de Superhelden liggen en de Spider-Man enzo en dat werd toch mijn liefde. Tot ik in 1994 in een comic-shop (Sittard, al geef ik nu de voorkeur aan Comicasa en Archonia, want Atomik vergat bijna elke maand mijn pre-orders aan de kant te leggen!! En zoveel mensen sparen geen Vampirella!!) terecht kwam. Toen ben ik volledig overgegaan naar comics.

 

Maar ik heb onlangs Nicky Saxx ontdekt, en ik wil aan Opaal beginnen, en EKHO heeft mijn hart veroverd...

Sommige zaken (Blacksad, Skydoll) pak ik dan toch enkel in de engelse versie mee, maar ik ontdek toch steeds meer mooi spul! Onlangs ook aan TROY begonnen en in Veldhoven nog 4 delen van die Trollen-Troy ontdekt.

 

En doordat ik Dark Dragon Books heb leren kennen op het werk-vlak (vertalingen Ravine enzo) en via FACTS-beurs ook nogal wordt beinvloedt (want Shakeitupguydude weet daar echt alles van de EU-strips af, alsook Devilcreator) .... dan komen die mooie Europese zaken wel aan me voorbij!

 

Om dan nog maar niet te spreken van de Mediageuzen met hun collecties.

 

Ik voel me al net zo happy als toen ik de comics voor het eerst ontdekte in 1994!!!

 

  

Haha, ik ben zo'n twee jaar geleden ook weer helemaal terug in de Europese strip beland nadat ik een paar jaar hoofdzakelijk Amerikaans spul las. Van manga houd ik wijselijk mijn pollen af. Vast ook veel goed spul te vinden, maar ik moet m'n aandacht, geld, tijd en de weinige nog beschikbare ruimte in mijn stripkasten nu al verdelen over twee stripculturen. (Binnenkort eens wat kleren weggooien, denk ik :-))

20 jaar enkel USA-spul gekocht.... en nu dan inderdaad af en toe weer EU-spul.

 

Wel jammer dat ik dan hopeloos achter lig met series als YTAQ. :)

Daar heb ik enkel #1 nu van, dus die ga ik eens ontdekken!

 

yaay! http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Don-Lawrence-Collection

Een nieuwe Roodhaar!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

zouden er nog plannen zijn bij de vernieuwde L'ers om verder te gan met De Wachters?Couv_224073.jpg

 

 

De reeks liep in vertaling zodanig slecht dat de onverkochte aantallen ten langen leste gewoon vernietigd zijn. Maar er wordt niet uitgesloten om het album toch uit te brengen, weliswaar in een kleine oplage. Dit is echter géén concrete aankondiging.

Link naar reactie

De reeks liep in vertaling zodanig slecht dat de onverkochte aantallen ten langen leste gewoon vernietigd zijn.

 

De drie verschenen albums zijn in elk geval zo'n drie jaar na verschijnen ook nog te koop geweest in de ramsj bij de Slegte aan € 7,99 in plaats van € 18,95.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Kontiki, even voor alle duidelijkheid: Goblins deel 1 staat nog onder te verschijnen voor september 2016 aangekondigd op de SSZ, maar staat dan op de folder van Silvester als "winter 2017" aangegeven, en staat dan ook weer niet op het cover-overzicht van de te verschijnen titels voor oktober/november/december dit najaar, eveneens op die folder.

 

Zou die reeks dan effectief uitgesteld zijn naar eind volgend jaar?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Strikt genomen verscheen Kuifje in het land van de Sovjets al eerder in kleur. In deze piraatversie bijvoorbeeld, waarbij de inkleuring gebaseerd was op een inkleurtest die Hergé ooit liet maken (of zelf maakte):

 

591da921b01e5439a3355f4ca9ce1c7e.jpg

 

 

image008-354c567.jpg

 

tps2-357605a.jpg

 

23---version-albu...niature--35f7d83.png

 

Twee pagina's verschenen eerder ook al eens in tweekleurendruk:

 

img602-35f73f5.jpg

Link naar reactie

Strikt genomen verscheen Kuifje in het land van de Sovjets al eerder in kleur. In deze piraatversie bijvoorbeeld, waarbij de inkleuring gebaseerd was op een inkleurtest die Hergé ooit liet maken (of zelf maakte):

 

591da921b01e5439a3355f4ca9ce1c7e.jpg

 

 

image008-354c567.jpg

 

tps2-357605a.jpg

 

23---version-albu...niature--35f7d83.png

 

Twee pagina's verschenen eerder ook al eens in tweekleurendruk:

 

img602-35f73f5.jpg

Er is daar een woord voor, maar ik kan er niet op komen. Er sitten veel l'en in, en het begint met een 'l', en het eindigt op 'lijk', en er zit nog een 'e' in ook. Maar hoe was het ook weer?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...