Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Nogal wat updates. In de zomer is het niet langer komkommertijd want dan worden projecten voorgesteld en nieuwe kwartalen gepresenteerd. En wij voegen er nog een schep extra's aan toe.

 

Maandag is er een nieuwe update!

 

post-35-0-78944600-1468662047_thumb.jpg

Link naar reactie

Volgend weekend. Het is voor mij ook vakantie.

Vakantie? Niks van !!! Er zijn mensen die NOOT met vakantie mogen! :e006: :e006: :e006:

Namelijk:

- Mijn assistent Steven de Rie

-Kontiki

-De mensen van World's End.

-Chris van café 'tNieuw Bijlken in Lokeren.

 

Nee, serieus, ik wens je een prettige vakantie! :e005: :e005: :e005:

Link naar reactie

Ik ben net bij Norma Comics geweest. Ik ben danig onder de indruk. Een grote benedenverdieping Frans-Belgische strips en comics en een drukbezochte benedenverdieping met manga's. Uiteraard veel figurines en merchandising. Je loopt als klant ook een comiccafé en ernaast is een winkel met games en een workshopgedeelte. Allemaal ontzettend mooi ingericht. Ik ken geen enkele winkel in Vlaanderen en Nederland die zo groot en uitgebreid is.

 

Al wat bij ons geliefd is, ligt hier ook en ze zijn nog voor ook op vertalingen die hier nog maar pas zijn aangekondigd. Qua comics is het echt niet beperkt tot de superheldenfabriek, ook graphic novels van Spaanse makelij liggen hier niet in een verdomhoekje. Ook veel integrales aan vergelijkbare prijzen.

 

Als Belg loop je met gezwollen borst vol trots omdat onze strips massaal aanwezig zijn. Ze houden hier ook van grote formaten. De Duistere Steden en de Kuifje-versie van Het Gele Teken (die bij ons nog moet verschijnen) zijn hier bijna posterboekgrote uitgaven. En de Spaanse vertalingen van Apostata liggen hier ook mooi te blonken tussen strips van Jaime Calderón, Aquablue en Cixi van Troy.

Link naar reactie

Norma , Barcelona? Ben ik ook nog geweest. Het is lang geleden, maar ik heb daar zeer goede herinneringen aan. Het wemelt daar van de stripwinkels.

Bij Continuara Comics hebben ze zelfs heel oude Amerikaanse comics.

Ik wou dat ik mee was! Waarom heb je me niet uitgenodigd? :e010: :e010: :e005:

Link naar reactie

Norma zijn allemaal Spaanse strips. Maar vlak om de hoek is er Freak Books en Freak Comics. Daar hebben ze overwegend Engelstalige strips. Een prachtig aanbod van underground en gebundelde krantenstrips. Ik zag er ook integrales van De Minimensjes, De Onnoembaren, Guust Flater, Natasja en Steven Sterk (die laatste bestaat zelfs niet in het Frans). Jij zou er uren in rondlopen en ik zou ongeduldig worden, ondertussen zit ik op La Rambla te wachten op mijn tapas.

Link naar reactie

Na zo'n 120.000 stappen gezet te hebben in den vreemde sloeg de vermoeidheid toe. Nog een weekendje overslaan dus. Maandag of dinsdag pas zijn we er weer met een complete update, waaronder vele aankondigingen van nieuwe strips.

 

Deze strips verschenen afgelopen week:

 

 

ARBORIS
• De Complete Baard en Kale 4: Bedrieglijke Streken: 20. De Spoken van Cortecleyn - 22. Graai naar de Macht - 25. Monster Recht Vooruit (Will + Maurice Tillieux) (HC)
• De Complete Baard en Kale 4: Bedrieglijke Streken: 20. De Spoken van Cortecleyn - 22. Graai naar de Macht - 25. Monster Recht Vooruit (Will + Maurice Tillieux) (HC/luxe met prent)


BALLON COMICS
• Jommeke 1: De Jacht op een Voetbal (Jef Nys) (herdruk)
• Jommeke 4: Purperen Pillen (Jef Nys) (herdruk) 


CASTERMAN
• Hergé, Kuifje en de Treinen (Hergé) (HC) (herdruk)


DARK DRAGON BOOKS
• Celestine en de Paarden 4: De Kampioenen (Stefano Turconi + Lili Mésange
• Lady Mechanika 1: Het Mysterie van het Mechanische Lijk 1 (Joe Benitez)
• Lady Mechanika 2: Het Mysterie van het Mechanische Lijk 2 (Joe Benitez)
• Star Wars: Obi-Wan & Anakin 2: Open of Gesloten? 2 (Marco Checchetto + Charles Soule)
• WW 2.2 - Een Andere Tweede Wereldoorlog 3: Geheime Dienst (Vincent Cara + Mathieu Gabella)
• WW 2.2 - Een Andere Tweede Wereldoorlog 4: Elimineer Vasili Zaitsev (Rosanas Ramon + Hanna)
 


GLÉNAT
• Caravaggio 1: Met Degen en Palet (Milo Manara) (HC) (herdruk)


SILVESTER
• De Havik 9: Kelder de Medusa! (Patrice Pellerin)
• De Legendariërs 5: Hartzeer (Patrick Sobral) 
• The Walking Dead 5 (Charlie Adlard + Robert Kirkman)
• The Walking Dead 6 (Charlie Adlard + Robert Kirkman)
• The Walking Dead 7 (Charlie Adlard + Robert Kirkman)
• The Walking Dead 8 (Charlie Adlard + Robert Kirkman)
Link naar reactie

Vandaag een cataloogje van Dark Dragon Books opgepikt; Er bleek een nieuwe editie van Robocity van Marlon Teunissen te zijn met een extra art print voor wie het in voorbestelling kocht. Maar het boek is voor juli aangekondigd, dus ik denk dat ik die voorbestelling mag vergeten. :e001:

Link naar reactie

Het blijkt bij mijn plaatselijke Standaard Boekhandel bestelbaar te zijn. Overmorgen zou ik het al hebben.

 

Maar er is wel iets aan de hand met de isbn's.

 

Het isbn vermeld in de catalogus (ISBN 978-94-6078-348-7) is hetzelfde nummer dat op de achterkant staat van het oudere exemplaar dat ik heb. Maar op die achterkant staat het als streepjescode, en er staat niet "isbn" bij.

Binnenin het boek van dat oudere exemplaar staat een ander isbn vermeld, nl. 978-94-6078-041-7.

 

Hoe kan een ouder exemplaar van een eerste druk een nummer vermelden dat later het isbn van de herziene druk zou zijn?

 

Wat je ook bedenkt: er staan op mijn oud exemplaar twee verschillende nummers.

Enige oplossing: het nummer van de streepjescode is niét een isbn, en dat nummer werd abusievelijk overgenomen in de catalogus.

Link naar reactie

De site van DDB vermeldt "Met exlusieve Art-Print!", zonder beperking.

 

ISBN 978-94-6078-041-7 hoort bij De Gesel Gods en is dus gewoon een vergissing in het colofon van de eerste druk van Robocity. Ik vermoed dat het vorig jaar in de tweede druk al gecorrigeerd was.

 

Een ISBN wordt nooit gewijzigd bij een herdruk. Het ISBN-13 dat sinds 2007 gebruikt wordt is identiek aan de EAN-code, ofwel de streepjescode/barcode.

Link naar reactie

Wow, er zitten een aantal interessante albums aan te komen. Je bent wel de inhoud van Thorgal 35 vergeten aan te vullen.

 

De inhoud van Thorgal 35: Scharlaken Vuur: "xxx"

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De site van DDB vermeldt "Met exlusieve Art-Print!", zonder beperking.

 

ISBN 978-94-6078-041-7 hoort bij De Gesel Gods en is dus gewoon een vergissing in het colofon van de eerste druk van Robocity. Ik vermoed dat het vorig jaar in de tweede druk al gecorrigeerd was.

 

Een ISBN wordt nooit gewijzigd bij een herdruk. Het ISBN-13 dat sinds 2007 gebruikt wordt is identiek aan de EAN-code, ofwel de streepjescode/barcode.

Maar wat bedoelen ze eigenlijk met die Art Print?

Volgens mij zou dat iets moeten zijn dat er apart bij zit.

Vandaag was een exemplaar van het boek aangekomen in de Standaard Boekhandel, en het is wel degelijk een andere versie dan wat ik heb. Maar er was geen losse Art Print bij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...