Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

De twijfel welke krant te nemen, werd er wel groter op. Mooi overzicht.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

De weekendupdates volgen maandag pas. Maar het wordt een uitgebreid aanbod met een interview met Fabio Bono, Achdé over Lucky Luke, een vergeten pagina van Lucky Luke, redelijk wat nieuws met wat vooruitblikken, besprekingen en opnieuw zeven reeksen uit het weekblad Kuifje.

Link naar reactie

Daar zijn voorlopig geen plannen voor, ook niet in het Frans voor zover ik weet.

Schemerwoude is ook nog niet officieel afgelopen, maar het is precies geen prioriteit meer voor Hermann en zoon.

Link naar reactie

Afgaande op cover (als dat de cover wordt?) ben ik zeer sceptisch over Fanny K. Ik zie er geen Fanny in. Ook reeksnaam is niet echt origineel: Giacomo C., Lady S., J.Rom, what's next.... J.Spier, De Krimsons, Jef P., ? 

Ook het feit dat het wat detective-achtig wordt vind ik nu al wat naar Figaro ruiken.

Krings is als tekenaar wel ok, maar gaat toch ook niet echt een vernieuwing brengen zoals Cambré, Molenaar en Bono dat wel deden, en Stedho vermoedelijk ook zal doen.

Wait and see vooraleer definitief oordeel te vellen, maar dit is helaas mijn eerste gevoel...

 

Wat andere ideëen betreft van the wolfpack zie ik vooral 17 best wel zitten. Idd: R&B gaat het jonge volkje minder kennen, maar 17 is zo'n krachtige figuur dat dat geen handicap mag zijn. Ik zou ook ineens delen 96-100 dan laten maken van R&B zodat die reeks terug mee geherlanceerd wordt. Deel 1 van 17 en deel 96 van R&B kan dan ook mooi in een pack aangeboden worden.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Die spin-off zal in Vlaanderen veel verkopen door de naam van Fanny Kiekeboe. En de naam van Toni Coppers zullen zijn fans misschien wel nieuwsgierig maken om deel 1 te proberen.

Is al de tweede thrillerauteur die Merho kan strikken.

(Waarom wpg aan Bavo Dhooghe nog niet carte blanche voor een reeks gegeven heeft, is mij een raadsel. Is een veelschrijver en een stripfan.)

 

In het Frans? Zware twijfel als men het de naam van Krings moet doen...

Link naar reactie

Gelezen op het net ...

 

"Vanaf album 339 staan er grote veranderingen gepland bij de Suske en Wiske reeks. Standaard Uitgeverij doet zeer vaag over wat er precies zal veranderen. Uit goede bron hebben wij vernomen dat ook het formaat van de albums zal veranderen en dat ze op hetzelfde formaat zullen komen als de albums van Amoras en J.Rom. Dit lijkt ons meer een commerciële keuze aangezien de prijs waarschijnlijk zal stijgen van 5,99€ naar 6,99€ of misschien zelfs nog meer."

Link naar reactie

Afgaande op cover (als dat de cover wordt?) ben ik zeer sceptisch over Fanny K. Ik zie er geen Fanny in. Ook reeksnaam is niet echt origineel: Giacomo C., Lady S., J.Rom, what's next.... J.Spier, De Krimsons, Jef P., ?

Ook het feit dat het wat detective-achtig wordt vind ik nu al wat naar Figaro ruiken.

Krings is als tekenaar wel ok, maar gaat toch ook niet echt een vernieuwing brengen zoals Cambré, Molenaar en Bono dat wel deden, en Stedho vermoedelijk ook zal doen.

Wait and see vooraleer definitief oordeel te vellen, maar dit is helaas mijn eerste gevoel...

 

Wat andere ideëen betreft van the wolfpack zie ik vooral 17 best wel zitten. Idd: R&B gaat het jonge volkje minder kennen, maar 17 is zo'n krachtige figuur dat dat geen handicap mag zijn. Ik zou ook ineens delen 96-100 dan laten maken van R&B zodat die reeks terug mee geherlanceerd wordt. Deel 1 van 17 en deel 96 van R&B kan dan ook mooi in een pack aangeboden worden.

Jef P.

Kan niet anders dan een bestseller worden!

Best wel vernederlandsen naar Jozef A.

Link naar reactie

Nee, het jaar erop. Volgend jaar verschijnen er maar twee strips. Maar volgend jaar is het ook 40 jaar De Kiekeboes en daar zullen ook wel wat dingen rond worden georganiseerd.

 

By the way: morgen een interview met Paul Geerts, vooralsnog de tekenaar die de meeste Suske en Wiske-albums heeft gemaakt. Het verhaal achter zijn ring is heel bijzonder, mooi en zelfs emotioneel. Ook enkele andere zaken uit het (studio)verleden krijgen een uitleg. Dit interview wordt het twaalfde in Martin Hofmans interviewreeks over De Rode Ridder.

 

post-35-0-05962500-1479456944_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...