Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

15 minuten geleden, esteban² zei:

Het is effectief een verhaal, geen gag-verzameling?

yep, en zoals gezegd, ik vond het uitgangspunt van een bende cavia's die denken dat ze geboren worden uit een 'doosje', en daar een cavia bijzetten die wél weet hoe de vork in de steel zit, geweldig. Daarmee dat ik het album heb gekocht. Ik dacht écht dat ze met zijn allen op avontuur gingen gaan en het ene na het andere slapstickmoment gingen tegenkomen.

 

Not!

Link naar reactie

Wat ik eens graag zou zien, is een artikel over Vittorio Leonardo, de man achter Studio Leonardo, en naar het schijnt de eerste die van strips inkleuren zijn voltijds beroep heeft gemaakt. Daarvoor inkleuren vaak wat amateuristisch, soms een klusje dat de tekenaar gauw aan zijn vrouw doorschoof. Terwijl inkleuring nochtans heel belangrijk is voor een strip: het bepaalt de atmosfeer, helpt je de weg in de tekening vinden, kan details verduidelijken en zelfs aanbrengen...

Link naar reactie

In de Franse versie van De Minimensjes integraal 5 staat een interview met Vittorio Leonardo waarin hij over zijn geschiedenis bij het weekblad Robbedoes, zijn medewerking met bepaalde auteurs (en in het bijzonder Seron) en over kleurtechnieken spreekt. De vertaling van die integrale is sinds vandaag aangekondigd voor april.

Uit andere interviews heb ik geleerd dat hij zelf inkleurprogramma's voor de computer heeft ontwikkeld. Hij heeft ook nog Jommeke (toen de reeks bij Dupuis zat) en De Rode Ridder ingekleurd.

Link naar reactie

Martin Hofman heeft eens een interview met hem afgelegd voor een vorige versie van De Rode Ridder-website.

 

Leonardo is een van die mensen achter de schermen die nog kunnen getuigen over de grote glorieperiodes van de weekbladen. Hij was ook actief voor Eppo, onder meer voor Martin Lodewijks Agent 327.

 

Jean-Pol benoemde me vorig jaar nog het "Dupuis-blauw". Het kwam erop neer dat nachtscènes of al waar er geen duidelijke kleurindicatie voor was in een specifiek soort blauw werd gekleurd, ontwikkeld door Leonardo. Als je erop let, herken je het wel.

Link naar reactie

Het Meisje van Paname volgt dit jaar nog, wellicht in het najaar. Tony Corso wordt, om druktechnische redenen door de wisselende paginering per album, uitgesteld tot ze kunnen meegedrukt worden met andere albums met telkens een gelijk aantal pagina's. Met die uitleg zal je het moeten doen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, linthout zei:

RoaRrr uitgeverij? Is dat iets nieuws?

 

Ja, sinds januari zouden ze langs stripspeciaalzaken in Nederland en Vlaanderen reizen om hun te verschijnen (en te bestellen) strips voor te stellen. Ik zag een papieren uitnodiging van hen en stelde voor om hun strips ineens via onze site te presenteren. Hier vind je wat meer info: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1801.php#RoaRrr

Tussen hun andere plannen zag ik ook Shaolin Cowboy van Geof Darrow staan, maar dat is nog geen concrete aankondiging.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Kontiki zei:

 

 

Tussen hun andere plannen zag ik ook Shaolin Cowboy van Geof Darrow staan, maar dat is nog geen concrete aankondiging.

interessant! Dat Shaolin nooit is uitgegeven in NL begrijp ik eigenlijk niet. Briljant werk.
Ik moet wel bekennen het pas juist te hebben aangeschaft. (Eind vorig jaar de HC van de 3e serie en vorige week de HC van de 2e serie als voorbereiding op de HC van de 1e serie die 07-2018 zal verschijnen.)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Er staat een foutje, denk ik, bij dargaud in april en mei:

 

Van de makers van Block 109 en De Koning van de Ribauds, beide verschenen bij Saga 

 

Moet dit niet zijn :

 

Van de makers van Block 109 en De Koning van de Ribauds, beide zouden wel eens mogen verder vertaald worden bij Saga 

 

:e011:

Link naar reactie
4 uren geleden, alexjodo zei:

Er staat een foutje, denk ik, bij dargaud in april en mei:

 

Van de makers van Block 109 en De Koning van de Ribauds, beide verschenen bij Saga 

 

Moet dit niet zijn :

 

Van de makers van Block 109 en De Koning van de Ribauds, beide zouden wel eens mogen verder vertaald worden bij Saga 

 

:e011:

Ik dacht dat er hier al vermeld was dat de koning zeker verder vertaald werd.

Wat Block 109 betreft zou ik graag ook weten of deze reeks nog verder gaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...