Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik kon de strip best smaken. Is een geflipt iets met een bijna steeds weerkerend thema. de generaal wil de macht grijpen maar komt omwille van zijn grootheidswaanzin steeds in nauwe schoentjes terecht. Vooral leuk is een nogal rondborstige dame die de Generaal om haar vinger draaide met de woorden: Malle jongen. De reeks is inderdaad bijna alleen bekend in Nederland. Jammer. 

Link naar reactie
Op ‎14‎/‎03‎/‎2018 om 13:57, JJL zei:

Ik ben groot fan van Peter de Smet en vind ook Viva Zapapa erg goed: één pagina grappen. Helaas slechts twee delen, maar werd wel uitgegeven in het Frans (door Lombard):

 

B1F57A4C-1501-4285-9DB3-BE2AF1C3DBAC.jpeg

C2FD4FC9-664F-417C-B4DD-437D7FB0FD6E.jpeg

Ik ben ook een fan. Indertijd hadden ze er in de bibliotheek van Tielt 2 of 3, en toen ik ouder werd de hele reeks in Buddy"s Antwerpen gekocht.

Enkele jaren geleden zijn er nog enkele onuitgegeven gags in Stripschrift-vorm verschenen, weliswaar z/w.

Ben onmiddellijk naar De Poort gelopen om het boekje in te slaan.

 

Ook Viva Zapapa vind ik kostelijk.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
20 minuten geleden, De Hollander zei:

Daedalus in de aanval.

Nou dat kan je wel zeggen, waar ik in het 1e kwartaal dus niets van hun zal kopen, telde ik nu al gauw 11 aankopen van de 22 uitgaven die zij op de markt brengen. Heerlijk!!!

Tja, veel leuke uitgaven maarrrr.... als de uitgevers steeds meer uitbrengen ga ik niet steeds meer kopen, maar zal ik noodgedwongen steeds selectiever moeten zijn. 

 

Een opmerking : bij tweeluiken vind ik de DDB manier om er een gecombineerde uitgave van te maken aantrekkelijker. Een dikke hardcover is wat goedkoper dan twee dunne, dus de kans dat ik het zal kopen is wat groter. Ook is het net iets aantrekkelijk om een verhaal in een keer uit te kunnen lezen.

Link naar reactie
16 minuten geleden, Tweetie zei:

Tja, veel leuke uitgaven maarrrr.... als de uitgevers steeds meer uitbrengen ga ik niet steeds meer kopen, maar zal ik noodgedwongen steeds selectiever moeten zijn. 

 

Een opmerking : bij tweeluiken vind ik de DDB manier om er een gecombineerde uitgave van te maken aantrekkelijker. Een dikke hardcover is wat goedkoper dan twee dunne, dus de kans dat ik het zal kopen is wat groter. Ook is het net iets aantrekkelijk om een verhaal in een keer uit te kunnen lezen.

Ik kan dat goed volgen. 

Maar het is wel goed dat er wat te kiezen valt. Als uitgevers maar zorgen voor een regelmatige verschijning, dan ben ik ook wel content, hoor! :) 

Link naar reactie
37 minuten geleden, De Hollander zei:

Ik kan dat goed volgen. 

Maar het is wel goed dat er wat te kiezen valt. Als uitgevers maar zorgen voor een regelmatige verschijning, dan ben ik ook wel content, hoor! :) 

Het is goed dat er iets te kiezen valt.

Maar de totale stripkoek wordt met al die uitgaven niet groter, omdat het budget van de verzamelaars beperkt is. De sneetjes van de koek worden alleen steeds dunner. 

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

Het enige wat me interesseert uit de catalogus van Daedalus is 'Het Narrenschip' (en 'Azimut').  Laat dat nu net niet tussen de aankondigingen zitten...  Het gros van hun uitgaves ziet er allemaal zo 'dertien-in-een-dozijn' uit.

 2+ 

Link naar reactie
1 uur geleden, Koen zei:

Het enige wat me interesseert uit de catalogus van Daedalus is 'Het Narrenschip' (en 'Azimut').  Laat dat nu net niet tussen de aankondigingen zitten...  Het gros van hun uitgaves ziet er allemaal zo 'dertien-in-een-dozijn' uit.

Tja, smaken verschillen. Ik vind Het Narrenschip dan weer niet boeiend.

Link naar reactie
1 uur geleden, Koen zei:

Het enige wat me interesseert uit de catalogus van Daedalus is 'Het Narrenschip' (en 'Azimut').  Laat dat nu net niet tussen de aankondigingen zitten...  Het gros van hun uitgaves ziet er allemaal zo 'dertien-in-een-dozijn' uit.

De SSZ'en draaien op 'dertien-in-een-dozijn'uitgaven, alleen daardoor worden de bijzondere dingen ook mogelijk. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Koen zei:

Het enige wat me interesseert uit de catalogus van Daedalus is 'Het Narrenschip' (en 'Azimut').  Laat dat nu net niet tussen de aankondigingen zitten...  Het gros van hun uitgaves ziet er allemaal zo 'dertien-in-een-dozijn' uit.

Allé Koen. Samoerai en 14-18 zijn toch ook de moeite hoor.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
2 uren geleden, Koen zei:

Het enige wat me interesseert uit de catalogus van Daedalus is 'Het Narrenschip' (en 'Azimut').  Laat dat nu net niet tussen de aankondigingen zitten...  Het gros van hun uitgaves ziet er allemaal zo 'dertien-in-een-dozijn' uit.

+3. Helaas. Graag snelle vervolgen van die twee series. Want heel kwalitatieve uitgaves. Servitude is ook erg goed.

Link naar reactie
Quote

 

 

 

Van hetzelfde duo komt ook het vervolg van de sf-thriller Prometheus uit. Van die reeks zijn in het Frans al 16 delen verschenen. Vanaf deel 14 start de tweede cyclus. "De dertiende dag, de apocalypse arriveert. Vanuit de zeeën en oceanen lanceren de buitenaardse schepen een massale aanval op de mensheid. 99 procent van de mensheid wordt uitgeroeid... Slechts een handvol overleven, waaronder Jeff Spaulding en Kellie Lambert... Maar voor hoe lang?"                       

 

 

 

:e006::e006:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...