Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

10 hours ago, Aerogi said:

Ik ben nooit fan geweest van dit soort 'strips'.

Over een van de Reportages van Lefranc heb ik ooit een filmpje gemaakt.

Zie hier: dat geeft misschien een beter idee van wat het is

(en ondertussen kun je op de achtergrond naar een deel van mijn Andreas-verzameling gluren)

 

 

 

Link naar reactie

Wel, die TOP blijft mij verrassen.  Albums waarvan ik dacht dat ze de TOP 10 zouden halen, zitten tussen 20 en 30.  Een vermoedelijke TOP 3 kandidaat haalt net de TOP 15 niet.  En dan een paar verschijningen die ik gewoon helemaal niet verwacht had.  Dat maakt het allemaal verrassend en leuk om te volgen. :) Geen idee wat ik in die TOP 5 moet verwachten.  Als die Batman maar niet op 1 staat. :ph34r:

En -oh- Nino is tóch in kleur?  Dan heb ik dat ooit verkeerd gelezen.  Good news.  Hij komt alsnog op mijn "ooit" lijstje.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Democratisch stemmen zorgt altijd wel voor keuzes waar niet iedereen zich in kan vinden. In de volgende tien zullen nog meer verrassingen opduiken en net zo goed zijn er strips die bijvoorbeeld veel pers kregen of altijd hoog staan in verkooplijsten, maar er helemaal niet aan te pas komen bij ons deelnemersveld.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

Nog een reeksje updates. Volgende week wat meer rust, hoor, voor we ons in een tachtigdelige updatereeks storten.

 

 

 

Nochtans plezant hoor voor ons, zo'n dagelijkse update :-).

Maar ik besef dat zo'n tempo niet vol te houden is. Geniet van de rustperiode en ik ben alvast benieuwd naar meer info over die nieuwe updatereeks.

Link naar reactie
5 uren geleden, Kontiki zei:

Nog een reeksje updates. Volgende week wat meer rust, hoor, voor we ons in een tachtigdelige updatereeks storten.

 

 

Schermafbeelding 2018-04-06 om 04.11.42.png

Vroeg uit de veren vandaag Kontiki. Of laat naar bed om de nieuwe updates weer klaar te zetten.... dankjewel iig.

 

Mooi om te zien dat La Casa de top 10 heeft gehaald. Prachtig boek.

Link naar reactie
19 minuten geleden, Nesse zei:

Vroeg uit de veren vandaag Kontiki. Of laat naar bed om de nieuwe updates weer klaar te zetten.... dankjewel iig.

 

Ik ben geen vroege vogel, wel een nachtraaf.

 

1 uur geleden, Martin Van K zei:

Nochtans plezant hoor voor ons, zo'n dagelijkse update :-).

Maar ik besef dat zo'n tempo niet vol te houden is. Geniet van de rustperiode en ik ben alvast benieuwd naar meer info over die nieuwe updatereeks.

Heel binnenkort al starten we met een wekelijkse reeks die enkele maanden zal lopen. Daarin gaan we tachtig artikels presenteren over even veel reeksen uit het weekblad Robbedoes, van 1938 tot nu (Spirou hoort er ook bij). Op 21 april is het namelijk 80 jaar geleden dat Robbedoes voor het eerst verscheen. 

De selectie was bijzonder zwaar. Op het einde van de rit zullen we in beknopte vorm nog eens tachtig extra reeksen behandelen.

Dit doen we naar het voorbeeld van ons Kuifje-overzicht waar we toen veel positieve commentaren over kregen.

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers-Kuifje-weekblad.htm

 

 

Link naar reactie
4 hours ago, Kontiki said:

 

Ik ben geen vroege vogel, wel een nachtraaf.

 

Heel binnenkort al starten we met een wekelijkse reeks die enkele maanden zal lopen. Daarin gaan we tachtig artikels presenteren over even veel reeksen uit het weekblad Robbedoes, van 1938 tot nu (Spirou hoort er ook bij). Op 21 april is het namelijk 80 jaar geleden dat Robbedoes voor het eerst verscheen. 

De selectie was bijzonder zwaar. Op het einde van de rit zullen we in beknopte vorm nog eens tachtig extra reeksen behandelen.

Amai.

 

Dat Kuifje-overzicht vond ik interessant.

Link naar reactie

Was er eigenlijk nog nieuws over de nieuwe versie vd website? Of heb ik dat gemist?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
48 minuten geleden, Tom MDP zei:

Is dat zeker dat dat een cover van Paul Geerts is?
Ik krijg aan de hand van de handjes, het hoofd van Lambik en Lambik zijn rare houding toch een heel groot gevoel dat dat van Vandersteen zelf is.

Alle bronnen zeggen dat het van Geerts is, ook in Versus viel dat te lezen, uit de eerste hand zelfs want een van hun leden maakte die cover mogelijk.

 

22 minuten geleden, mojo zei:

Was er eigenlijk nog nieuws over de nieuwe versie vd website? Of heb ik dat gemist?

In september gaan we online.

Link naar reactie
4 uren geleden, Tom MDP zei:

Ik vroeg het mij gewoon af. :)

Ik dacht dat ook al.

Het is zéker geen Geerts-cover uit de periode dat hij het album tekende, want de stijl is compleet anders. Tenzij een of andere medewerker op een heel rudimentaire schets van Geerts aan de slag is gegaan.

Link naar reactie

Mij doet die cover echt denken aan werk van Vandersteen.
Met name aan die Breugel prenten die gebruikt zijn voor kalenders in de jaren '80 enzo.
 

De compositie, de figuurhoudingen, het schotse perspectief. 


Ik denk wel dat het geïnkt is door Paul Geerts, al dan niet op de lichtbak. (En nog niet zo lang geleden, want je ziet dezelfde 'foutjes' die je ook terugziet in in zijn hertekende covers die hij heeft gemaakt toen ze de rode kaft hebben afgeschaft.)

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

 

In september gaan we online.

aha, ik ben zeer benieuwd.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Balans bij mij : 22 strips uit de top 30 heb ik ook gekocht en gelezen. En mijn nummer 1 werd ook dé nummer 1.
Meest verrassende titel uit de lijst was voor mij 'La Casa'. Dit album zei me totaal niets. Blijkbaar iets moois gemist. Dat zal ik moeten 'goedmaken'.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

heb niks gelezen of gekocht die in de top 10 staat. Ik ben waarschijnlijk iets te veel 'mainstreamlezer'... Verder uiteindelijk wel nog 6 delen in mijn verzameling die in de top 30 staan

 

ge me wel undertaker aanschaffen. Ben eens benieuwd.

 

Kan ik de link ergens terugvinden van de winnaars van de strippakketten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...