Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 25-4-2018 om 04:37, Kontiki zei:

Bruno Brazil.JPG

Tja, altijd maar die oude koeien. Hoeveel mensen kennen deze reeks nog waarvan al veertig jaar lang geen albums zijn verschenen? Waarom niet gewoon iets nieuws verzinnen. Iemand als de sigarrokende Gaucho Morales is nogal gedateerd, een nieuw karakter is bijna automatisch beter.   

Link naar reactie
9 hours ago, Tweetie said:

Tja, altijd maar die oude koeien. Hoeveel mensen kennen deze reeks nog waarvan al veertig jaar lang geen albums zijn verschenen? Waarom niet gewoon iets nieuws verzinnen. Iemand als de sigarrokende Gaucho Morales is nogal gedateerd, een nieuw karakter is bijna automatisch beter.   

tja... sta er ook niet direct op te wachten... met mijn 37 jaar heb ik die oude delen nooit gelezen.. t ziet er ook n beetje uit als n foute jaren 70 tv-serie..

Link naar reactie

De weekendupdate zal vanavond laat pas online staan. Van Ballon Media kregen we 22 previews van albums die woensdag verschijnen. We lanceren ook een eerste Robbedoes-wedstrijd. De komende maanden zullen er meerdere wedstrijden elkaar opvolgen waarbij soms exclusief materiaal kan gewonnen worden.

Link naar reactie
12 uren geleden, Kontiki zei:

De weekendupdate zal vanavond laat pas online staan. Van Ballon Media kregen we 22 previews van albums die woensdag verschijnen. 

Op zich is het goed dat je de Ballon previews laat zien. 
Alleen vind ik het wat minder dat alle andere previews nu verdwenen zijn. 
Sommige van de previews stonden er pas heel kort op. En het ging ook om boeken die pas uit zijn. Bv Een zekere Cervantes is nu al niet meer te zien in de previews en is hier in Nederland pas deze week uitgekomen. 

 

Niet iedereen die de SSZ site bezoekt zal binnen de kortste keren alles bekeken hebben. Ik snap dat je graag iedere keer iets nieuws wilt laten zien, maar zorg dat de lezers ook de kans krijgen om alles te bekijken. Previews zou ik minstens een maand zichtbaar willen houden.

 

 

Link naar reactie

Een bedenking die ik ook al had.  Het zou fijn zijn mochten de previews nog toegankelijk zijn.  Misschien is dat wel zo en zien we het over het hoofd, Kontiki? 

En previews bewijzen alsmaar meer hun nut.  Zo heb ik heel mijn leven (onterecht) gedacht dat Roze Bottel een beetje een 'vuil' stripke was, omwille van de dame.  Nu zie ik voor het eerst effectief pagina's en het fascineert mij zowaar!  Ik denk dat ik dit als jonger kadeeke énorm gesmaakt zou hebben.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ivm de previews zijn er afspraken met uitgevers waar jullie niet van op de hoogte zijn. Het moet nu eventjes zo. Op onze volgende site worden previews een beter geïntegreerd geheel.

Link naar reactie
13 hours ago, esteban² said:

Een bedenking die ik ook al had.  Het zou fijn zijn mochten de previews nog toegankelijk zijn.  Misschien is dat wel zo en zien we het over het hoofd, Kontiki?

Mijn tablet downloadt de pdf's van die previews. Dus eigenlijk hoeven ze er niet lang te staan. Vanaf het moment dat ze er zijn, kan ik een ronde maken en ze eventueel later bekijken.

 

De previews hebben mij ook al eens iets doen ontdekken.

Link naar reactie

Ik kijk al een tijdje uit naar het slot van Het Derde Testament Julius. Deze zomer ga ik de volledie reeks eens herlezen. Ik heb wel gemerkt dat alle letters met een accent vervangen worden door een ? in de tekst.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Kontiki

Accentjes zijn weggewerkt.

 

Zaterdag wordt weer een forse update met onder meer een interview met Jeroen De Coninck naar aanleiding van 60 jaar De Smurfen. Het interview ging door in de kantoren van de hoofdzetel van het Smurfenbedrijf. Voor de westernliefhebbers geven we het woord aan Yves Swolfs die een twintigtal pagina's van Lonesome van een commentaartje voorziet. We hebben nog wat besprekingen op de plank. Een geval van plagiaat voor de weetjesrubriek. En uiteraard weer vijf reeksen in ons throwback-Robbedoesoverzicht.

Link naar reactie
Op 2-5-2018 om 10:41, mojo zei:

 Ik heb wel gemerkt dat alle letters met een accent vervangen worden door een ? in de tekst.

 

Op 2-5-2018 om 10:52, Kontiki zei:

Gisteren vergeten manueel aan te passen in de html-code.

Als je dat iedere keer handmatig moet doen, is die update inderdaad zeer gewenst.

Link naar reactie
1 uur geleden, Kontiki zei:

De aankondiging van Pol bezorgde ons de grootste WTF?-reactie. Silvester wil in chronologische volgorde alle verhalen van het beertje Pol en zijn vriendjes Pel, Pingo en de Admiraal uitgeven in hardcover. Bij het eerste album, de klassieker Pol Bouwt een Schip, krijg je zelfs een kunstdrukprent op A3-formaat. Pol is het werk van het Deense echtpaar Carla en Vilhelm Hansen en velen zijn opgegroeid met deze kinderstrip. 

Inderdaad, WTF? 

 

Ik vraag me af of dit iets wordt. Het lijkt de bedoeling te zijn dezelfde strip uit te geven maar dan voor een heel ander publiek. De oude Casterman uitgave was een kinderstrip van een paar euro en nu wordt het dan een HC uitgave van 16,95 per stuk. 

Link naar reactie
Gast Kontiki
9 uren geleden, Simon zei:

Worden die mini-boekjes ook vertaald naar het Nederlands? Of blijft dit enkel een Franse uitgave?

Enkel Frans. De rechten ervan voor het Nederlands zitten sowieso al niet meer bij Dupuis, maar bij Standaard.

Link naar reactie
Gast Kontiki
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

Kool Thing, je spreekt tegen jezelf. :e009:

Hoezo?

 

De interviewer van dienst was Mario Stabel, als je dat bedoelde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...