Jump to content

[Kwartfinale (4)] Plaatje 31 Vs. Plaatje 60

nobody

68 members have voted

1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

• A
      31
    • B
      37

Recommended Posts

4de kwartfinale. 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen               :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

A:

post-4-0-55073600-1451135930.jpg

"Mijn 2e inzending. Soms vind ik dat zwart-wit krachtiger kan zijn dan de ingekleurde versie."

Simon  

B:

post-4-0-98972200-1451146945.jpg

"Obelix & Co., pagina 7

Goscinny en Uderzo"

hamirubi

Lastig, ben meer fan van Blacksad dan van Asterix, maar vind plaatje A zeker niet de sterkste/beste/leukste van Guarnido (zelfs wat slordig).

B daarentegen is een iconisch Asterix plaatje (net als het slotplaatje van de albums).

Nog even over nadenken....

De Blacksad is op zich een prachtig plaatje, maar legt het toch af tegen Obelix hier.

Hoe meer ik naar die Obelix kijk, hoe meer ik besef dat dit voor mij toch een zo goed als perfect stripplaatje is. Humor, details, sfeer, talloze gelaatsuitdrukkingen die boekdelen spreken, absurditeit, verhalend, tot de verbeelding sprekend, ...  

Beide zeer sfeervol maar toch voor A gestemd. Nuja, heb in deze ronde al in elk duel voor de verliezer gestemd dus bij deze wil ik de B-stemmers geluk wensen met hun overwinning.

Niet te vlug de handdoek in de ring gooien... de dikke heeft nog niet gewonnen..het wordt een nek aan nek race :e012:

Omnia mutantur nihil interit

Voilà, 19-19. Grote fan van Blacksad, maar vind het Obelix plaatje straffer. Plus: er is nog een veel straffere Blacksad in de running  :e002:

Volgens mij is alleen deze over... Dus je mag je beslissing nog overwegen :e007:

Oef net op tijd terug om op mijn favoriete plaatje te stemmen! Kom op mensen stem op die vrolijke kat! We gaan Obelix met zijn zinloos geweld toch niet laten winnen van het meest smaakvolle stukje noir van de 9e kunst of wel?

2

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...