Ga naar inhoud

Vakantiefoto's


SPeeDy

Recommended Posts

Kijken jullie op vakantie ook af en toe met een stripoog naar de wereld en nemen jullie dan wel 'ns een foto?

 

In Italië vielen me volgende 2 op:

 

* Kiosken waar men naast kranten en toeristenprullaria ook strips verkochten zoals Tex Willer, Dylan Dog en Dragonero

* Ferry's beschilderd met comic-figuren

Tex_Dylan_R.jpg

Ferry_R.jpg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Voor zo'n zaken moet je naar Japan, meer bepaald naar de Akihabara-wijk in Tokyo, het Mekka van de manga en anime. Mijn foto's van toen ik er was zijn echter nog analoog.

Een vriend van mij zit toevallig net ginder en postte gisteren op Facebook een filmpje van een Shinkansen type 500, die helemaal in het thema van Evangelion was aangekleed. Hem kennende zal het wel niet toevallig geweest zijn dat hij die trein nam.

Men is ver gegaan, zelfs de aankondigingen in de trein zijn door de originele voice-actors ingesproken.

Zijn filmpje kan ik hier niet posten, maar ik vond er eentje op youtube:

 

 

Link naar reactie
Op 5-8-2017 om 19:13, SPeeDy zei:

In Italië vielen me volgende 2 op:

 

* Kiosken waar men naast kranten en toeristenprullaria ook strips verkochten zoals Tex Willer, Dylan Dog en Dragonero

 

Tex_Dylan_R.jpg

 

In Italië zijn dat de "fumetti" strips: strips die expliciet in tabakskiosken worden verkocht.

De Diabolik serie is ontstaan toen 2 zussen onderzoek deden bij forenzen hoe zij zich wilden bezig houden tijdens hun treinrit.

Link naar reactie

Dit jaar was ik in de Dordogne en bezocht ik de grot Gouffre de Padirac.

Een bijzonder mooie grot. 

In de kiosk stonden een 3-tal strips zowel in het frans als in het engels. Ik heb nog even getwijfeld maar uiteindelijk niet aangeschaft. Anderstalig is nou eenmaal niet mijn favoriet en bij het doorbladeren had ik niet het gevoel dat dit heel spannend zou worden. 

 

 

IMG_0150.JPG

IMG_0153.JPG

Link naar reactie
22 uren geleden, De Hollander zei:

Tja, jammer dat wij een dergelijke plaatsing van strips niet hebben in Nederland, dat zou toch goed zijn voor de nederlandstalige stripwereld, dat verhoogt toch wel het aantal potentiele kopers fors. 

Ik betwijfel of dit soort opstellingen in een Nederlandse supermarkt/SSZ het aantal potentiele kopers fors zal verhogen.

Er is, mijns inziens, simpelweg te weinig belangstelling bij het grote publiek voor stripverhalen..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
On 8/22/2017 at 4:55 PM, Tanuki said:

Voor zo'n zaken moet je naar Japan, meer bepaald naar de Akihabara-wijk in Tokyo, het Mekka van de manga en anime. Mijn foto's van toen ik er was zijn echter nog analoog.

Een vriend van mij zit toevallig net ginder en postte gisteren op Facebook een filmpje van een Shinkansen type 500, die helemaal in het thema van Evangelion was aangekleed. Hem kennende zal het wel niet toevallig geweest zijn dat hij die trein nam.

Men is ver gegaan, zelfs de aankondigingen in de trein zijn door de originele voice-actors ingesproken.

Zijn filmpje kan ik hier niet posten, maar ik vond er eentje op youtube:

 

 

 

Nice.

Ik zag tijdens de vakantie ook een trein met een stripthema:

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Rik zei:

Ik betwijfel of dit soort opstellingen in een Nederlandse supermarkt/SSZ het aantal potentiele kopers fors zal verhogen.

Er is, mijns inziens, simpelweg te weinig belangstelling bij het grote publiek voor stripverhalen..

Het lijkt mij dat het in ieder geval enkel een positieve invloed kan hebben, als je nu het aantal stripwinkels in Nederland bekijkt, dan is het aanbod (verkooppunten) maar erg schraal. Hierdoor kent het grote publiek ook enkel Suske en Wiske en verder niets. Tja, dat is ook geen reclame voor ons stripwereldje.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Rik said:

Ik betwijfel of dit soort opstellingen in een Nederlandse supermarkt/SSZ het aantal potentiele kopers fors zal verhogen.

Er is, mijns inziens, simpelweg te weinig belangstelling bij het grote publiek voor stripverhalen..

Klopt. Anders had men reeds lang dergelijk aanbod zoals in de Franse supermarkten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...