Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (2)] pagina 1 vs. pagina 64


nobody

[Eerste Ronde (2)] pagina 1 vs. pagina 64  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 12-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Thorgal_zpsih8atjsy.jpg.2ca002eeb0b90553

 

Mijn absolute topper is de onderstaande pagina uit het Thorgal album 'de schaduwen voorbij'.

 

Geen enkele pagina heeft mij ooit zo geroerd als deze... de verbeelde diepmenselijke emotie voelt voor mij oprecht aan en heeft me echt geraakt.

Universele (bijbelse) thema's als boetedoening, verlossing,  liefde en de dood.. het zit allemaal in deze pagina verwerkt. Tel daarboven op dat dit sleutelmoment binnen het album on-ge-lo-fe-lijk mooi in beeld is gebracht door meestertekenaar Rosinski. 

Voor mij is deze pagina de beste die ik ooit heb gelezen/ gezien in een strip (en waarschijnlijk ook de beste die ik ooit zal zien/ lezen).

 

sanderg

 

 

B

 

3-format43.jpg.b50cddea69049d7b8329e1aff

 

 

Andreas - Cromwell Stone

 

Rik

Link naar reactie

Sh***t mijn favoriete Andreaspagina tegenover mijn favoriete Thorgal. Wat een ongunstige loting. Een klassiek opgebouwde pagina ten opzichte van een tekenaar die speelt met de kaders en de plaatopbouw. Ik kies daarom toch voor Andreas omdat ik vind dat zijn fenomenale tekenkunst meer verdient dan het sneuvelen in de eerste ronde.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Geen van beide platen ligt me echt zeer na aan het hart. Thorgal heb ik in mijn jeugd slechts deels gelezen, ik herinner me niet dat ik De schaduwen voorbij gelezen heb als tiener. Mijn appreciatie voor Andreas' werk hangt dan weer sterk af van wat ik even voordien gegeten heb. Dat neemt niet weg dat ik beiden wel waardeer. 

Van Hamme kon in de plaat van Thorgal misschien nog net iets spaarzamer geweest zijn met dialoog, maar voor de rest is het een afscheid à la Orpheus en Eurydice of de vrouw van Lot. Sterk verteld.

Andreas toont zijn meesterschap in deze plaat ook, al sneuvelt hij in dit duel wat mij betreft door zijn overdaad. Less is more, en dat vergeet Andreas soms. Of hij gelooft er niet in.

Ik ga voor Thorgal.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

moeilijke keuze want 2 totaal verschillende stijlen.

Toch maar voor Andreas gekozen. Is gewoonweg een uitzonderlijke plaat die ook tot de verbeelding spreekt zonder dat je het album hebt gelezen.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Dit is echt een moeilijke. 

Mijn hart kiest zonder enige twijfel voor de pagina van uit De Schaduwen Voorbij.  Dit wist ook bij mij een gevoelige snaar te raken destijds, rekening met wat voor en na komt.  'k Vraag me wel af of deze indruk maakt op mensen die de desbetreffende Thorgal nooit gelezen hebben?

Anderzijds is er die plaat van Andreas behoorlijk impressionant.  Ik ken Cromwell Stone niet, maar wil daar wel verandering in brengen na het zien van zo'n kunstwerkje.  Ook geen flauw idee wat de context is hier.  Zijn dit rondvliegende glasscherven die op hem afkomen?  Moet ik daar een soort van confrontatie met innerlijke demonen of dergelijke in zien?  Geen idee.  Maar het maakt indruk.  Knap.  Anderzijds is 't wel extreem druk.

Gelukkig heb ik nog even de tijd om te beslissen. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Als de cultuurbarbaar van het gezelschap moet ik zeggen dat geen van beide platen mijn echt aanspreken.

 

Los van het nostalgisch sentiment is die Thorgal toch eigenlijk maar een vale plaat. En die Andreas is veel te druk naar m'n smaak. Ik kijk het nog even aan. Misschien schrijft er iemand nog een vlammend betoog dat me overtuigt :D

 

Ik vind mijn betoog al vrij overtuigend ;-)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Sorry voor de loting.

 

Ik ben met Koen mee. Van een strippagina verwacht ik toch meer dan een mooi afbeelding, had de pagina voorafgaand aan B hier gestaan dan was ik overtuigend voor A gegaan.

 

Om de vraag van esteban² te beantwoorden: het is een spiegel die de persoon zojuist heeft stukgestoten en uit elkaar valt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...