Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (8)] pagina 23 vs. pagina 14


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 18-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

img043.jpg.434032b6484f07deaf4b4c4a227d1

 

Deze plaat van Gotlib is prachtig. Heerlijke paginaindeling ook nog grappig bovendien. En tenslotte: zwart/wit strips zijn vandaag de dag een ondergeschoven kindje, maar vaak nóg mooier dan ingekleurde...

 

eriktex

 

 

B

 

XIII.png.3ac6babc76ff411d4afa9f6948e3879

 

XIII - Alle tranen van de hel

 

Eigenlijk is Vance een heel matige, saaie tekenaar met veel profiel en frontaangezichten wat ook zichtbaar is in deze plaat ( wat is die cipier slecht getekend! ). Maar ik heb deze plaat gekozen als eerbetoon voor Van Hamme. Nergens is hij er zo in geslaagd om een sfeer en verhaal te scheppen in 1 enkele pagina. Elke andere scenarist heeft hier meerdere pagina's of meer tekst voor nodig om hetzelfde te kunnen vertellen. Je ziet onmiddellijk dat het over criminelen gaat die stom werk moeten doen. Je ziet hun dwaasheid, alertheid, hopeloosheid en woede. Je ziet de cipier die last heeft van de hitte. Je voelt de warmte. Een korte tekst. Een veruitgezoomd centraal beeld. Uit deze hel valt niet te ontsnappen. De kleuren zijn geweldig: Het lichtblauwe versus de hete zandkleuren. 

 

Grafisch niet zo geweldig. qua opbouw gewoon saai. Maar zo effectief!!!! 

 

Kool Thing

Link naar reactie

Alle uitleg ten spijt, B blijft -met uitzondering van het landschap- gewoon lelijk.  Zelfs de zweetdruppels (?) zijn mislukt, het lijkt alsof de personages vol wratten staan.  Het enige positieve is dan nog de kleurencombinatie, maar oranje en blauw, dat is natuurlijk ook een gekende combinatie om dingen aantrekkelijk te laten ogen.

Dan toch maar het ietwat grappige A, waar het gepuzzel met de giraf de show steelt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, bouncer zei:

William Vance geen goede tekenaar ?, gezien de reacties.

Jarenlang dus in de verkeerde veronderstelling geleefd.

Gotlib is mij ook zeer lief, maar XIII is ontegenzeggelijk een klassieker zowel in woord als beeld.

Vance, de beste tekenaar van vooral slecht regenachtig weer.

 

 

Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Vance is een van de beste realistische tekenaars van de afgelopen 40 jaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik ben één van de zogenaamde "tegenstanders" van de befaamde Vance-plaat, maar ga hem zeker geen slechte tekenaar noemen.  Daarvoor ben ik niet bekend genoeg met zijn werk.  Ik kan me enkel en alleen baseren op deze specifieke pagina en ... Het is moeilijk er de vinger op te leggen, maar het oogt gewoon lelijk.  (muv landschap) Ik kan er niet omheen.  Sorry aan de fans voor die harde omschrijving. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...