Yncke Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Neil Gaiman is een van de beste schrijvers die er is. Dit is de sleutelscene uit Death: de tijd van je leven. Een scene met enkele van de grote themas: plicht, opoffering, leven en dood. Alvie was gevallen en was toen dood. Even werd dat uitgesteld maar dat was maar voor even. Zo was de afspraak. En nu staat de groep in een halfdonkere overgang tussen leven en dood. Iemand moet er mee. En Boris offert zich op. De twee groepen scheiden zich. Langzaam zien we hoe Boris meegaat, het eeuwige duister in. En als de groep weer terug is, zien ze dat het geen droom was. Fraai in beeld gebracht door Chris Bachalo. Grotere close-ups voor degene die mag blijven leven en degene die dood is. Mooie fade out van Boris en death die die overlevenden en de lezer aankijken. Tweetie B Jeff Lemire met een pagina uit Essex County. Een prachtig boek.... en een geweldige pagina. Ook al had dat bijna elke pagina uit dat boek kunnen zijn. Nesse yncke.be Link to comment
nobody Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Verdorie, dat deze twee nu al tegen mekaar staan... Beide zeer graag gelezen. A is een prachtige plaat, maar B is dat ook, en ik hou ook van Lemire's verhalen en zijn tekenstijl die daar perfect bij past. Moeilijk. Ik ga nog even wachten en kijken. Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Deze vind ik ook te moeilijk. Ik wacht argumenten en onderbouwingen af. marcelherms.nl Link to comment
Timhardt Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Over Death: daar wil ik nog aan beginnen, welke editie kies ik best? Is er een absolute van? Link to comment
nobody Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 https://www.amazon.de/Absolute-Death-Neil-Gaiman/dp/1401224636 Voor als ge veel geld hebt. Link to comment
nobody Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Koopt gij maar rap de gewone versie: https://www.worldsendcomics.com/EN/products/tpb-gn-hc/B5C91372-696D-4EAB-A2D1-5273925D5E5E edit: hier staat verdorie veel meer in, dan in de twee ouwe TP's die ik heb... Maar ah, zo kan je blijven kopen, en dat doe ik nu eenmaal niet. Link to comment
Timhardt Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 mja, liever geen tpbs, liever een mooie hc, al die is absolute wel erg stevig geprijsd... Link to comment
nobody Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Lang genoeg gekeken. B vind ik de mooiste. Link to comment
Tweetie Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 17 minuten geleden, Timhardt zei: mja, liever geen tpbs, liever een mooie hc, al die is absolute wel erg stevig geprijsd... De RW uitgave kan natuurlijk ook: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/death/4393289-death eEn mooie uitgave. Volgens mij dezelfde inhoud als de TPB, maar dan als Nederlandstalige HC. Link to comment
Timhardt Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 40 minuten geleden, kuzuri zei: Lang genoeg gekeken. B vind ik de mooiste. ik ook. Link to comment
Timhardt Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 30 minuten geleden, Tweetie zei: De RW uitgave kan natuurlijk ook: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/death/4393289-death eEn mooie uitgave. Volgens mij dezelfde inhoud als de TPB, maar dan als Nederlandstalige HC. liever de originele taal, ik weet het, ik ben lastig. Link to comment
Aaltomuoto Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Er is een engelstalige HC met dezelfde inhoud als de TPB, dat is de Deluxe edition volgens mij. De extra's in de Absolute zijn niet echt interessant als je alle boeken van Sandman al hebt, dan is er veel overlap. edit: deze https://www.amazon.de/DEATH-Deluxe-Neil-Gaiman/dp/1401235484 Link to comment
Kristof Berte Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Op basis van de uitleg voor A gekozen. Er is duidelijk over nagedacht. Ik zie echt niet in waarom B een speciale plaat zou zijn, vind ik zelfs heel matig. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Ook A gekozen. De tekenstijl van B spreekt mij meer aan. Maar als gehele pagina is A toch beter vind ik. marcelherms.nl Link to comment
bouncer Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 28 minuten geleden, Kristof Berte zei: Op basis van de uitleg voor A gekozen. Er is duidelijk over nagedacht. Ik zie echt niet in waarom B een speciale plaat zou zijn, vind ik zelfs heel matig. Helemaal mee eens. Maar wacht zelf nog even af, kijken door andermans ogen met de juiste argumenten kan zeer verhelderend werken. Link to comment
Bart 01 Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Moeilijkste duel tot nu toe voor mij. Twee sterke pagina's die ik beide niet gelezen heb. De eerste pagina is heel sterk. Je voelt gewoon dat het om een sleutelscène gaat die pakkend weergegeven wordt. Mooi gekaderd door Tweetie ook. Maar dan, ja, Lemire. Op het eerste zicht inderdaad niets speciaals deze pagina. Maar Lemire heeft een gave om met eerder eenvoudige tekeningen je toch in een verhaal te sleuren. Ik was danig onder de indruk van Roughneck en kan me hier ook direct voorstellen dat deze pagina iets speciaal doet met het verhaal. Dus rationeel zou ik voor A moeten stemmen, maar toch voor B gegaan. Link to comment
sanderg Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 IK heb B gekozen - ik ken beide strips niet maar ben wel onder de indruk van de toelichting bij A. Echter, het laatste grote plaatje van pagina B trekt me over de streep.. Ik ben dol op zulke ietwat melancholieke afbeeldingen Om het met Bart te zeggen: Dus rationeel zou ik voor A moeten stemmen, maar toch voor B gegaan. :-) Mooier kan ik het niet verwoorden.. https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Waldorf Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Twee platen waarin de eenzaamheid tastbaar is. B heb ik gelezen, A niet. Maar toch ga ik voor A. Op gevoel. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
De Hollander Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 A gekozen, B vind ik niets aan. Sorry! Link to comment
Yncke Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Voor A gestemd. Ik ken geen van beide strips, maar A spreekt mij meer aan, ook dankzij de context die geschetst wordt in de uitleg. yncke.be Link to comment
esteban² Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Mijn buikgevoel zegt overduidelijk B, tot zover de argumentatie voor die pagina. Ondanks de uitleg, vond ik A weinig bijzonder. Ik veronderstel dat je het voorgaande moet meehebben om er iets bij te voelen. Althans in mijn geval. Link to comment
Rik Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Ik ken de beide albums niet waar deze platen uitkomen. Ik vind B niet zo bijzonder. Weinig details, horizon eenvoudig getekend. Lijkt een beetje op de eerste tekenles waar we een horizon met verdwijnpunt leerde tekenen. A spreekt mij duidelijk meer aan. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
esteban² Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 En toch, ondanks de extreme eenvoudigheid ervan, doet dat laatste vakje van Essex County mij iets. Terwijl ik niet eens de context ken. Soms klikt het gewoon. Zonder dat je meteen weet waarom. Link to comment
Nesse Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 1 uur terug, Koen zei: Van Lemire zitten er toch veel mooiere pagina's in Essex County... wat een vreemde keuze... 1 uur terug, Koen zei: Van Lemire zitten er toch veel mooiere pagina's in Essex County... wat een vreemde keuze... "ignore the noise and follow your own choice".... Link to comment
sjaakie Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 ze spreken me beiden niet aan en vind er ook niet 1 beter dan de ander. geen stem dit keer maar hoop dat beiden er snel uit liggen. Link to comment
Chimi Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Ik ben fan van Lemire, maar ik vind A toch wel de mooiere pagina. Niettegenstaande dat ik al direct emotioneel word als ik terugdenk aan Essex County... http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
nobody Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Emotie is ook een goeie reden om te stemmen Link to comment
nobody Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Schoonheid creëert emotie. Link to comment
Chimi Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 8 minuten geleden, kuzuri zei: Emotie is ook een goeie reden om te stemmen Ja, maar die emotie is meer gelinkt aan de genialiteit van dat boek dan aan die ene pagina. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
nobody Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Ik heb beide gelezen. Had ik Essex County niet gelezen, had ik er waarschijnlijk niet op gestemd. Maar het terugdenken aan zo'n mooi en goed boek, zorgt ervoor dat ik in dit duel niet op de andere optie kan stemmen. Ik heb ook iets met koppen, Gotlib bijv zijn koppen in een ander duel, ik zie dat niet graag, en hier op plaat A staat er mij ook iets tegen bij een bepaalde 'kop'. edit: bij meerdere koppen zelfs. Link to comment
nobody Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Zojuist, Chimi zei: Ja, maar die emotie is meer gelinkt aan de genialiteit van dat boek dan aan die ene pagina. Elke reden is goed. Daar willen we heel duidelijk over zijn. Link to comment
Tweetie Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 41 minuten geleden, Chimi zei: Ja, maar die emotie is meer gelinkt aan de genialiteit van dat boek dan aan die ene pagina. Precies het nadeel van het hele toernooi: je moet de pagina in context van het verhaal kunnen plaatsen. Als je het ene verhaal wel en het andere niet hebt gelezen, kun je de pagina's onmogelijk los van elkaar beoordelen. Pagina''s uit wat minder bekende strips, hoe mooi ook, zijn in het nadeel. Link to comment
nobody Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Bwa nee, want niet iedereen stemt om die reden, en nog s, alle redenen zijn goed. En anders organiseer je er zelf maar één je kan nooit in regels gieten waarom men wel of niet mag stemmen. Link to comment
Rik Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 13 minuten geleden, kuzuri zei: Bwa nee, want niet iedereen stemt om die reden, en nog s, alle redenen zijn goed. En anders organiseer je er zelf maar één je kan nooit in regels gieten waarom men wel of niet mag stemmen. Klopt, voor mij speelt de context van het verhaal geen rol in mijn beslissing. Ik kies voor de pagina die mij het meeste aanspreekt qua vormgeving en dialoog. Ik heb zojuist op daytripper gestemd, een verhaal dat ik absoluut niet ken. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Recommended Posts