Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (9)] pagina 60 vs. pagina 39


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 19-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

5a21e153efb2e_Timeofyourlife.jpg.1237c41

 

Neil Gaiman is een van de beste schrijvers die er is. Dit is de sleutelscene uit Death: de tijd van je leven. Een scene met enkele van de grote themas: plicht, opoffering, leven en dood.

 

Alvie was gevallen en was toen dood. Even werd dat uitgesteld maar dat was maar voor even. Zo was de afspraak. En nu staat de groep in een halfdonkere overgang tussen leven en dood. Iemand moet er mee. En Boris offert zich op. De twee groepen scheiden zich. Langzaam zien we hoe Boris meegaat, het eeuwige duister in. En als de groep weer terug is, zien ze dat het geen droom was.

Fraai in beeld gebracht door Chris Bachalo. Grotere close-ups voor degene die mag blijven leven en degene die dood is. Mooie fade out van Boris en death die die overlevenden en de lezer aankijken.

 

Tweetie

 

 

B

 

IMG_2313.JPG.a97eef502872b7b9f7bd1793d36

 

Jeff Lemire met een pagina uit Essex County. Een prachtig boek.... en een geweldige pagina. Ook al had dat bijna elke pagina uit dat boek kunnen zijn.

 

Nesse

Link naar reactie
28 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Op basis van de uitleg voor A gekozen. Er is duidelijk over nagedacht.

 

Ik zie echt niet in waarom B een speciale plaat zou zijn, vind ik zelfs heel matig.

Helemaal mee eens.

Maar wacht zelf nog even af, kijken door andermans ogen met de juiste argumenten kan zeer verhelderend werken.

 

Link naar reactie

Moeilijkste duel tot nu toe voor mij. Twee sterke pagina's die ik beide niet gelezen heb.

 

De eerste pagina is heel sterk. Je voelt gewoon dat het om een sleutelscène gaat die pakkend weergegeven wordt. Mooi gekaderd door Tweetie ook.

 

Maar dan, ja, Lemire. Op het eerste zicht inderdaad niets speciaals deze pagina. Maar Lemire heeft een gave om met eerder eenvoudige tekeningen je toch in een verhaal te sleuren. Ik was danig onder de indruk van Roughneck en kan me hier ook direct voorstellen dat deze pagina iets speciaal doet met het verhaal.

 

Dus rationeel zou ik voor A moeten stemmen, maar toch voor B gegaan.

Link naar reactie

IK heb B gekozen - ik ken beide strips niet maar ben wel onder de indruk van de toelichting bij A. Echter, het laatste grote plaatje van pagina B trekt me over de streep.. Ik ben dol op zulke ietwat melancholieke afbeeldingen

Om het met Bart te zeggen:

Dus rationeel zou ik voor A moeten stemmen, maar toch voor B gegaan.

:-)   Mooier kan ik het niet verwoorden..

Link naar reactie

Ik ken de beide albums niet waar deze platen uitkomen. Ik vind B niet zo bijzonder. Weinig details, horizon eenvoudig getekend. Lijkt een beetje op de eerste tekenles waar we een horizon met verdwijnpunt leerde tekenen. A spreekt mij duidelijk meer aan.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

Van Lemire zitten er toch veel mooiere pagina's in Essex County... wat een vreemde keuze... 

 

1 uur terug, Koen zei:

Van Lemire zitten er toch veel mooiere pagina's in Essex County... wat een vreemde keuze... 

"ignore the noise and follow your own choice"....

Link naar reactie

Ik heb beide gelezen. Had ik Essex County niet gelezen, had ik er waarschijnlijk niet op gestemd. Maar het terugdenken aan zo'n mooi en goed boek, zorgt ervoor dat ik in dit duel niet op de andere optie kan stemmen. Ik heb ook iets met koppen, Gotlib bijv zijn koppen in een ander duel, ik zie dat niet graag, en hier op plaat A staat er mij ook iets tegen bij een bepaalde 'kop'. 

edit: bij meerdere koppen zelfs. 

Link naar reactie
41 minuten geleden, Chimi zei:

Ja, maar die emotie is meer gelinkt aan de genialiteit van dat boek dan aan die ene pagina. ;)

Precies het nadeel van het hele toernooi: je moet de pagina in context van het verhaal kunnen plaatsen. Als je het ene verhaal wel en het andere niet hebt gelezen, kun je de pagina's onmogelijk los van elkaar beoordelen. Pagina''s uit wat minder bekende strips, hoe mooi ook, zijn in het nadeel. 

Link naar reactie
13 minuten geleden, kuzuri zei:

Bwa nee, want niet iedereen stemt om die reden, en nog s, alle redenen zijn goed. 

En anders organiseer je er zelf maar één ;) 

je kan nooit in regels gieten waarom men wel of niet mag stemmen. 

Klopt, voor mij speelt de context van het verhaal geen rol in mijn beslissing. Ik kies voor de pagina die mij het meeste aanspreekt qua vormgeving en dialoog. Ik heb zojuist op daytripper gestemd, een verhaal dat ik absoluut niet ken.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...