Ga naar inhoud

Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.


Recommended Posts

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Markus von Renthe-Fink

Hij is bezig zijn eerste comic ooit te tekenen (en toevallig is dat een Sisterhood (ikke dus) project) en dat ziet er geweldig uit,

Maar het miste nog een cover/pinup/teaser.... nou, dat heb ik geweten :)

Tevens een extra nieuwe logo :)

mummy markus.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, The Alderwood zei:

Ik zou ook graag een thema hebben voor commissions, zoals boomvava met zijn mummies. Maar hoe start je zoiets? 

tsja...
In mijn geval wilde ik iets aparts. Iets anders. En dat is gewoon goed gelukt.

Zo ken ik ook iemand die COWGIRLS of BATMOBILES of PIRATE GIRLS of MERMAIDS of KOFFIE (check maar eens in St Niklaas bij Brainfreeze Comic en Koffie) LEUTENDE SUPERHELDEN.

In mijn geval groeide het enkel uit zijn voegen tot ik mijn eigen project ervan wilde maken....

 

Maar hoe start je zoiets? Denk even na over wat je interessant vind?

38 minuten geleden, IvoVWS zei:

Daar start je niet mee, je rolt erin.

 

(hè, "rolt!")

rol het maar eens op :)
PS was een goeie van je :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De vraag is, moet je echt een thema hebben? Ik ben begonnen met Wonder Woman. Dat leverde wel leuke tekeningen op bv. van Lupatelli, Aouamri of Grella, maar je merkt toch dat tekenaars worstelen met een thema als ze er geen affiniteit mee hebben. 

https://www.2dgalleries.com/galleries/wonder-woman-17386

Tenzij je er echt plannen mee hebt zoals Boom, mag je het niet te bindend maken.  Kijk best naar wat er heel goed is van de tekenaar in kwestie en probeer daar iets mee te doen. Bv. mijn beste Comics-tekening is de Hulk van Paolo Grella.  Zijn sterkte is juist om karakter van een personnage naar boven te halen. Hij is nu een Captain Marvel voor mij aan het doen. Die gaat niet vliegen, niet meppen op Thanos, maar wel naar de essentie van het karakter gaan. Je moet vertrouwen hebben in de artiest en niet als n00b proberen te regisseren.  Geef hoogstens een outline van wat je graag zou zien.

Verschiet ook niet van de prijsverschillen. Marini is 12 x Boijan Vukic, zonder daarom 12 keer beter te zijn. 

 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Tenzij je er echt plannen mee hebt zoals Boom, mag je het niet te bindend maken

wist ik ook pas na 150 tekeningen :) eerlijk gezegd.

 

9 minuten geleden, Ambreville zei:

maar je merkt toch dat tekenaars worstelen met een thema als ze er geen affiniteit mee hebben. 

klopt.
Kroft begreep er niets van tot ik zei "doe dan Claire maar dan met windsels" :)
Verder zoveel mogelijk vrij laten

En niet pushen. Sommigen willen het gewoon niet. Dan niet!
En sommigen slaan volledig de plank mis.. ook dat kan.

 

Mijn eerste mummy van Art Grafunkel was gewoon ronduit eng ipv sexy :) en mijn eerste mummy van Mario Boon was niet eens een dame :)  :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Ambreville zei:

je merkt toch dat tekenaars worstelen met een thema als ze er geen affiniteit mee hebben.

 

Daarom ben ik met thema's gestopt. Meestal vraag ik tekenaars om hun eigen figuren te tekenen. Alleen als ik weet dat tekenaars ergens bepaalde affiniteit mee hebben vraag ik soms om een ander figuur.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Michel zei:

 

Daarom ben ik met thema's gestopt. Meestal vraag ik tekenaars om hun eigen figuren te tekenen. Alleen als ik weet dat tekenaars ergens bepaalde affiniteit mee hebben vraag ik soms om een ander figuur.

 

Zoals Malik met erotiek :)

Heeft er al iemand een commissie van Malik? Als ik zie wat een werk die in een dédi steekt moet dat wel de moeite zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat zijn zijn dédicaces. Vaak zelfs meer. Ik zou wel weten weten of en wat hij thuis doet.

 

malik-dedicace-2fuh.thumb.jpg.9c5f57b6d4c17bd2a80004f2cabf55ca.jpg

 

Zijn dédi's zijn al echt de moeite. Hij tekent ook met zichtbaar plezier. Dat smaakt naar meer.

Het verschil is mij nog steeds niet altijd duidelijk. Ik heb best veel tekeningen, niet heel complex, niet heel duur - maar ik weet niet of die ooit als commission of als dedi gemaakt zijn.

Betaald/onbetaald is voor mij niet echt doorslaggevend omdat steeds meer tekenaars terecht geld vragen voor een dedi.

Dedi is wat mij betreft wat op een beurs is gemaakt, een commission thuis - en vaak wat uitgebreider.

 

Dit is een leuke van Arroyo. Geen idee of het een dedi of commission is. Gewoon een mooie tekening.

 

arroyo2.jpg

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Dat is een Dédi. Ik ben toevallig zaterdag bij Arroyo geweest. Zijn normale dédi's zijn bloedmooi met echt stevige lijnvoering. Geen enkel lijntje zet hij verkeerd en toch herhaalt hij zich niet constant.

In het dedi topic waar je je Arroyo plaatste had je dedi en ter plaatse verkochte tekeningen geplaatst. Je dedi had een naam erop en de verkochte tekening niet..Ook was die dedi weliswaar heel mooi getekend, maar qua afwerking toch nog wel iets minder dan de verkochte tekening waar hij thuis aan had zitten werken. 

En ook het papier lijkt me niet uit een album afkomstig.

 

Dus tenzij je die tekeningen die hij ter plaatse verkocht ook dedis noemt, is dat in mijn ogen geen dedi. 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...