Chia Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 jullie weten dat ik superfan ben van ibanez en paling en ko, sanderg van thorgal, peter motte van andreas, the alderwood van chris ware en eriktex van philemon. maar van wie bent jij fan? wie mag jouw leven verstrippen van maken? als je je doodsprentje moest laten maken door één iemand, wie zou dat zijn dan? Quote Link to comment
bouncer Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 Mijn leven verstrippen ?, dat wil ik niemand aandoen, als ik dan toch mocht kiezen, een combinatie van Franquin ( Guust Flater ) en Willy Linthout ( Wat wij moeten weten ) hiermee is alles gezegd. , Quote Link to comment
SPeeDy Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 Ted Naifeh of Adamov Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
esteban² Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 Craig Thompson of Steven Dupré. Ik denk dat de eerste beter aansluit op wat er te vertellen valt, maar zou een tekenstijl als in Sarah & Robin ook wel kunnen waarderen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
marioboon Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 Ik ben nogal een hevige fan van mezelf. :-) Quote Link to comment
SPeeDy Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 1 hour ago, marioboon said: Ik ben nogal een hevige fan van mezelf. :-) zeg nu niet dat je doodsprentje al klaar ligt hé... Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
marioboon Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 2 minuten geleden, SPeeDy zei: zeg nu niet dat je doodsprentje al klaar ligt hé... Nee, ik heb eerst een deadline nodig :-) (ba-dump tchj!) Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 De Stalinski's. Quote Link to comment
Waldorf Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Kameraad Mauser mag mijn strip maken. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Tanuki Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Charel Cambré! Edit: Of Adachi Mitsuru, nu twijfel ik... Quote Link to comment
sanderg Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Zoals Chia al terecht aangaf ben ik een groot Thorgal fan (zie ook mijn avatar ;-) In die zin zou ik het prima vinden als mijn leven verstript zou worden door mijn grote held Rosinski (die overigens, dat moet ik bekennen, zijn reputatie zelf de afgelopen jaren behoorlijk in de vernieling heeft geholpen met zijn directe schilderwerk en zijn veelal foeilelijke covers voor de laatste (spin-off) Thorgal albums (die ik inhoudelijk eerlijk gezegd ook niet meer om te pruimen vond, maar dat terzijde...). Ik denk overigens wel dat geen hond mijn verhaal zou lezen want zo heel boeiend is het eigenlijk niet :-) Overigens- Hergé had t ook mogen doen (lastig, want hij overleed toen ik pas 2 was ;-) maar goed- Mocht hij nog geleefd hebben... Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Kristof Berte Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Mijn biografie zou een belachelijk saaie strip worden. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Chimi Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 1 uur terug, Kristof Berte zei: Mijn biografie zou een belachelijk saaie strip worden. Daar zit nochtans brood in, hoor. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Kool Thing Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Doe maar Manara. :-) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Peter Motte Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 2 hours ago, sanderg said: Overigens- Hergé had t ook mogen doen (lastig, want hij overleed toen ik pas 2 was ;-) maar goed- Mocht hij nog geleefd hebben... Da's geen enkel probleem, want het meeste tekenden toch zijn medewerkers. Je kunt het ook aan Willy Vandersteen nog altijd vragen. Wat Andreas betreft: hem zou ik graag een scenario door mij geschreven, zien tekenen. Voor mijn biografie liever iets à la Edgar Jacobs. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sanderg Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 11 minutes ago, Peter Motte said: Da's geen enkel probleem, want het meeste tekenden toch zijn medewerkers. Je kunt het ook aan Willy Vandersteen nog altijd vragen. Indien ik het aan Willy zelf vraag vermoed ik, net als bij Herge, dat er weinig gaat gebeuren ;-) Maar idd- ik kan een van hun (voormalige) medewerkers vragen. Ik denk niet dat er veel interesse zal zijn overigens :-D Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Peter Motte Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Ik zeg altijd: een goeie schrijver kan alles boeiend maken. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
marioboon Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 3 uren geleden, Kristof Berte zei: Mijn biografie zou een belachelijk saaie strip worden. Chris Ware heeft daar een carrière van gemaakt ;-) Quote Link to comment
Lecram Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Macherot.....al zal dat helaas niet meer kunnen. Dan gaan we voor levenden....Berthet Quote Link to comment
Hamirubi Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Ikzelf. Op een scenario van Emmanuel Le Roy Ladurie. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tanuki Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 21 uren geleden, Kristof Berte zei: Mijn biografie zou een belachelijk saaie strip worden. Je bent niet alleen. Nu ja, van mijn leven zouden ze wel iets op tv kunnen brengen: Het leven zoals het is, shift operators chemie. Na alle campings en andere zaken zou dat een verademing kunnen zijn, al gaat geen hond geloven dat het er écht zo aan toe gaat. Dan beter in de stijl van Megafactories: Today, Tanuki has to clean one of the three granulators at the PA6-plant. This job is extremely dangerous, so he puts on his gloves... 'k Heb in mijn hoofd al wel eens aan het denken geweest hoe je zoiets in een strip zou kunnen gieten, zonder succes. Quote Link to comment
Ambreville Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 Dany, Auoamri, David Fincher en Frank Cho. Als je toch dood moet gaan, dan ga ik maar voor die 67 maagden in het hiernamaals. Quote Link to comment
De Gehaaide Dolfijn Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 De mijne mag door Emmanuel Guibert. Zijn werk rond zijn vriend Alan ("De oorlog van" en "De jeugd van") behoort tot de beste strips die ik ken. Guibert vermijdt navelstaarderij en gefilosofeer maar schetst via een aantal anekdotes een mooi beeld van een gewone man (nu ja, wel iemand die tegen de nazi's vocht natuurlijk). Dat wil ik ook. Een algemene indruk van mijn leven gekoppeld natuurlijk aan die paar scènes die écht bijzonder. Quote Link to comment
gedo Posted April 25, 2018 Share Posted April 25, 2018 Ik ben de laatste tijd heel erg gecharmeerd van Barbara Yelin's werk, en dan vooral haar waterverf tekeningen. Maar de eerder genoemde Craig Thompson of Cyril Pedrosa mogen ook best doen hoor Quote Link to comment
Raytheman Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Albert Uderzo. 100% Quote Link to comment
Chia Posted April 26, 2018 Author Share Posted April 26, 2018 misschien moeten we ook de stap zetten naar wie het zeker niet mag maken? dus: als wie een strip maakte voor of over jou, welke zou je niet aannemen? Quote Link to comment
bouncer Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Jan Jans en de kinderen, niets ten nadele van Jan Kruis maar dit gezellig, snoezig en ongevaarlijk gezinnetje is voor mij volstrekt ongeloofwaardig. Quote Link to comment
Recommended Posts