Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

wolfsmund 7.

 

Rauw, beenhard, de legende van willem tell herverteld, de goorste klootzak ooit uit een stripverhaal, een van de spannendste speuracties ooit, een hoekige tekenstijl die aan je blijft kleven, de middeleeuwse modder vermengd met bloed.

 

Er is voor niemand hoop, iedereen gaat dood, je wordt er niet blij van en toch zat ik dit met een grote glimlach te lezen. 't Zal mijn karakter wel zijn.

 

Ge-wel-di-ge reeks.

 

Volgend jaar het laatste deel!

Link naar reactie

Dingen die ik las tijdens de vakantie:

 

De Joodse Brigade 3 - Hatikvah

Marvano neemt een onderbelicht onderdeel van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en gaat er mee aan de slag. Het is 1948. De oudstrijders van de Joodse Brigade vechten nu voor de nieuwe staat Israël, die vanaf dag 1 in oorlog is met de buren. Als geschiedenisles is dit erg boeiend, maar Marvano vergeet er een echt verhaal van te maken.

 

Holly Ann 2 - Wie zal de regen doen stoppen

Sfeervolle who-dunnit die zich afspeelt in het New Orleans van de jaren '20. Vreemd genoeg lijken daar nooit mensen op straat te lopen. Aardig.

 

Mooie Zomers 2 - De Kreek

Jordy Lafebre en Zidrou doen de zomer van '69 nog een keer helemaal opnieuw: mannen op de maan, Merckx en Je t' aime, moi non plus. Het eerste deel was beter, want daarin werd de al te zoete zomersfeer gecounterd door ziekte en huwelijksperikelen. 

 

Rebels -  A well-regulated militia

Brian Wood vertelt de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog zoals alleen hij dat kan: gewone mensen trekken ten strijde tegen andere gewone mensen. Toch is het niet altijd even boeiend: het is misschien te ver van ons bed. De namen van de veldslagen uit de onafhankelijkheidsoorlog zeggen ons niets.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dingen die ik las tijdens de vakantie:

 

 

 

Mooie Zomers 2 - De Kreek

Jordy Lafebre en Zidrou doen de zomer van '69 nog een keer helemaal opnieuw: mannen op de maan, Merckx en Je t' aime, moi non plus. Het eerste deel was beter, want daarin werd de al te zoete zomersfeer gecounterd door ziekte en huwelijksperikelen.

In deel drie gaan ze nog verder in de tijd. Op schetsen denk ik dat zijn (schoon)ouders mee gaan op reis

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Herlezen:

 

- alles van Jérôme k Jérôme bloks. Opvallend dat vanaf de gravin de reeks weer aan kwaliteit wint! Topper !

- de eerste cyclus van lanfeust . Dat was in mijn herinneringen precies beter en grappiger....

- merlijn ( munuera en sfar/morvan ) : dat ik dat ooit nog goed heb gevonden .'...

- neve : blijft overeind !

- de eerste albums van jeremiah tot Julius en Romea. Die zijn echt enorm goed met een dikke stip voor boemerang

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Umbrella Academy De vorige keer dat ik dit las, twee jaar geleden of zo, was het mij niet zo goed bevallen. Na deze herlezing moet ik echter mijn fout inzien, Umbrella Academy is een prettig gestoorde strip met lekkere zwarte humor en dynamisch tekenwerk.

Het bewijs daarvan :)

 

post-783-0-45497400-1471314336_thumb.jpg

 

De Feestwinkel Zeer aangename herlezing die mij een beetje aan mijn all-time favorite De Dagelijkse Worsteling doet denken, maar dan met een Bill Murray-achtige hoofdrolspeler. Prachtig samenspel van humor en tragiek zoals alleen de Fransen dat kunnen (en Woody Allen) met als enig minpuntje de kale tekeningen van Pascal Rabaté. Echter, een verhaal vertellen kan 'ie wel, waardoor het boekje meer overkomt als storyboards van een film die nooit is gemaakt.

Link naar reactie

Dit weekend weer eens wat nieuwe aankopen gelezen.

Complot dl.2, Dwergen dl.2, Elfen dl.9 en Jeremiah 34.

 

Complot dl.2 vond ik verreweg de beste, een intrigerend verhaal (fictief) hoe Hitler invloed zou hebben gehad op de beurskrach in 1929. Na een heel goed eerste deel, kijk ik uit naar het derde deel!

 

Dwergen 2 en Elfen 9 vond ik beide goed leesbaar. Zelf ben ik een voorstander van iets langer uitgesponnen verhalen (2 of 3 delen), maar het voordeel van deze conceptreeksen is natuurlijk wel dat je niet weer een jaar geduld hoeft te hebben om een vervolg te lezen.

Binnenkort ga ik de hele serie Elfen nog eens herlezen, om te kunnen bepalen of ik verder ga na deel 10.

Dwergen 1 vond ik trouwens een stuk beter dan deel 2.

 

Jeremiah 34, tja in feite koop ik niets meer van Hermann, doch dit kon ik in nieuwstaat voor 2,5 euro meepakken. Dus dat vond ik dan nog te doen. Helaas wederom een enorme flop. De vrienden komen in een stadje waar 2 groepen met elkaar in een strijd zijn verwikkeld, krijgen 2x ruzie en vertrekken weer. Knap dat Hermann hier toch elke keer mee wegkomt!

Link naar reactie

 

31569480.jpg

 

Vriendin aan het lijntje (Mooie Navels #3)
(Maryse Dubuc, Marc Delaf)
 
Men beschouwt tienermeisjes als doelgroep maar eigenlijk is dit een heerlijke humoristische strip voor iedereen, ongeacht geslacht of leeftijd.  Zeer leuk !

 

 

Mag ik je de Tamara's van  Strip2000 ook aanraden. Zelfde doelgroep, betere Zidrou en ze worden even graag gelezen door mijn dochter ( en zoon ).

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Richard Stark's Parker by Darwyn Cooke.

 

Na de terechte lof voor Tyler Cross hebben verschillende mensen hier verwijzingen naar Parker gemaakt. Na wat opzoekingen de hele reeks aangekocht. In feite hoort het bij comic van de dag, maar als je Tyler Cross goed vindt, is er geen enkele reden om dit niet te lezen.

 

Darwyn Cooke heeft vier romans van Donald Westlake's meesterschurk Parker verstript. Ze zijn zonder enige voorkennis te lezen, maar je leest ze wel best in volgorde. Het Engels is heel vlot te volgen.

 

1. The Hunter: Parker wordt door een kompaan geflikt tijdens een lucratieve job. Deze is er met zijn vriendin en al het geld vandoor om nadien aan te sluiten bij 'The Outfit', één van de meest georganiseerde criminele organisaties in de US. Parker wil niet alleen wraak, maar ook zijn geld terug. Een spannend afgerond verhaal dat intelligent stap voor stap wordt opgebouwd. De tekeningen van Cooke zijn bij momenten magistraal te noemen. De eenvoudige inkleuring met blauw en grijstinten doet wonderen voor de sfeerschepping. 

2. The Outfit. Bouwt verder op het eerste deel. The Outfit zoekt de confrontatie met Parker. Cooke pakt op het einde uit met mini hustles elk in een verschillende stijl getekend. Super!

3. The Score. 'How about robbing a whole town? You must be crazy!' Crazy indeed. Meer straight forward verhaal waarin een mega kraak centraal staat.

4. Slayground. Na een misgelopen vluchtpoging zit Parker verscholen in een verlaten pretpark. Samen met een grote zak geld en een handvol schurken en politieagenten die het op het geld gemunt hebben.

 

De vier boeken zijn in een prachtige HC uitgave te bestellen bij Cheap Comics voor gemiddeld 16 € per boek.  Een weggever in vergelijking met een standaard HC uitgave bij ons.

 

post-712-0-45097000-1472462401_thumb.jpg

post-712-0-58017300-1472462408_thumb.jpg

post-712-0-77231400-1472462392_thumb.png

Link naar reactie

Gelezen op vakantie:

 

A silent voice 1-7. (complete reeks)

 

Het zoveelste bewijs dat ze in het oosten veel verder gaan in het doorgronden van de menselijke psyche. Een op een eerste zich een gewoon verhaal over schoolpesten.

maar na 1200 pag laat het een onuitwisbare indruk na.

 

 

March story 1-5. (complete reeks)

 

Alweer een pareltje uit de viz media stal. over ills (demonen die moeten uitgedreven worden door een groepje die ook niet zijn wat ze lijken).

Als je dat eerste deel van Koblenz goed vond, ga je hier mee dwepen.

Link naar reactie

Gelezen: De vliegenier 1 - Het Vertrek

 

Deze nieuwe reeks is een spin-off van Tramp. Tramp speelt zich af in de jaren '50, maar voor de vliegenier keren we terug naar de Eerste Wereldoorlog. We lezen over de jeugd van Tanguy-La-Vie-Dure, die opgroeit in Duits Oost-Afrika. Het verhaal is klassieke avonturenstrip: familiedrama, oorlog, beetje seks, veel geweld. De tekeningen zijn clean maar erg goed. Geen absolute hoogvlieger, maar degelijk.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Comanche 3/4/5 in de bundeling van sherpa. Duur boek, steengoed ook. Zijn geld zeker waard.

Beginnen lezen: Wolf children van Hosoda: die belooft wat!

Voorgelezen, we zijn aan de RR begonnen. 1 al achter de rug, midden in deel 2 nu. Dit en een riddershow vanmiddag, maakt echt wel dat we tussen de ridders leven momenteel.

Link naar reactie

Gelezen: Comanche 3/4/5 in de bundeling van sherpa. Duur boek, steengoed ook. Zijn geld zeker waard.

Beginnen lezen: Wolf children van Hosoda: die belooft wat!

Voorgelezen, we zijn aan de RR begonnen. 1 al achter de rug, midden in deel 2 nu. Dit en een riddershow vanmiddag, maakt echt wel dat we tussen de ridders leven momenteel.

Wold children is al uit. Slapen is overschat. Ik zou wat afbeelding plaatsen, maar blijkbaar kan dat niet momenteel, is dit bij iedereen zou?

Het verhaal is dat van de halfmens halfwolf zoals al zoveel keer verteld. Soms goed (Lova) soms slecht (Legende).

 

Anders dan in andere verhalen gaat dit voornamelijk over het opvoeden van 2 kindjes die anders zijn door een alleenstaande moeder.

Zoals alleen Jappanners dat kunnen. Een boek om verliefd op te worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...