Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Vraagje ivm de site vd SSZ. Zijn er plannen om een zoekfunctie voor de rubrieken Stripfacts/ Op Stapel te introduceren zoals bij het archief vd besprekingen? Ik zoek bv nieuws over Bonin. Het zou handig zijn om zijn naam te kunnen ingeven in een zoekveld in plaats van maand tot maand af te gaan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nee, toch niet.

 

En ja, zo'n zoekfunctie komt er wel degelijk, maar dan op een volledig vernieuwde versie van de site. Die stond eerst gepland voor oktober, maar dat was niet haalbaar qua timing. In kwartaal 1 van 2017 staan we normaal gezien waar we moeten staan.

Link naar reactie

Nee, toch niet.

 

En ja, zo'n zoekfunctie komt er wel degelijk, maar dan op een volledig vernieuwde versie van de site. Die stond eerst gepland voor oktober, maar dat was niet haalbaar qua timing. In kwartaal 1 van 2017 staan we normaal gezien waar we moeten staan.

 

Zit betere smartphone-compatibiliteit ook in die nieuwe versie?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Super! (en was eigenlijk de bedoeling om deze vraag in de ssz topic te stellen, maar heb me blijkbaar vergist [emoji15])

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Me zojuist geamuseerd met deze (officieuze) Lois en Clarke comic http://www.sassquach.com/journal/2016/9/15/end-of-a-friendship.html

Geschreven door scenarist van o.a. Chronicle, Max Landis. Bekijk zeker ook hun gezamenlijke Mickey Mouse-comic. :)

 

P.S. Ik hoop dat webcomics hier zijn toegelaten, of moeten we daar eens een apart topic voor aanmaken?

Link naar reactie

http://www.bdgest.com/rotator/images/2031_rot_preview.jpg

 

Winter Road van Jeff Lemire...Bijna 300 pagina's en schitterend uitgegeven op vrij groot formaat.

Had het boek een leeslint dan was het de pure perfectie...

Wat kan die man toch schrijven zeg!!!!

En aan wat voor tempo... Ik heb nog niks van hem gelezen dat ik slecht vind en deze WInter Road is een topper.

 

Is dat in het Frans Willy? Ik vind daar alleen maar franse info over op het net. Wie zou dat in het Engels uitgegeven hebben? 

Link naar reactie

Zelf heb ik de afgelopen tijd Elfen maar eens herlezen, na 9 delen wilde ik eens even de balans opmaken. Tenslotte lijkt dit lekker te gaan doorlopen, nu al naar een derde reeks. Daarnaast heb je dan nog Dwergen, wat vast ook meerdere delen zal gaan beslaan en komen er nog Orks aan. Al met al zal dat in een paar jaar zeker 25 tot 30 albums gaan opleveren.

Met de balans opmaken bedoel ik in deze dan ook, ga ik hier in mee of laat ik dit lopen?

 

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van korte c.q. 1 album verhalen. Ik mis dan toch de verdiepingsslag.

Bij Elfen heb ik dan ook elke keer de 2 delen van dezelfde elfensoort achter elkaar door gelezen. Dus dl.1 en 6, dl. 2 en 7 etc...

 

Al met al moet ik zeggen dat ik mij wederom prima heb geamuseerd. Meer nog dan toen ik de albums los las.

Ik krijg zelfs het idee dat alles wel eens kan eindigen met een grote klap waar alles samenkomt, dat zou mooi zijn.

 

Conclusie: ik ga mee de komende jaren!

Link naar reactie

Freddy Lombard, engelstalige integrale van Humanoids.

Heb deze Kuifje kloon altijd al eens willen lezen. Freddy Lombard is duidelijk het alter ego van Kuifje, Sweep een vroege versie van Kwabbernoot en Dina van IJzerlijm.

 

De eerste twee verhalen (The Will of Godfey of Bouillon en The Elephant Graveyard) zijn vrij klassieke door Kuifje en Rob & Kwab geinspireerde verhalen.

Vanaf dan houdt Yann zich met de scenario's bezig en dat zie je. De verhalen (The Comet of Carthage en Holiday in Budapest) zijn meer een pastiche geworden op films en strips uit de jaren 50. Leuk om te lezen maar soms met (waarschijnlijk) opzettelijk stuntelige plot-twists en ongerijmdheden.

Het laatste verhaal F.52 is veruit het beste. Een Kuifje/Blake en Mortimer mix.

 

Freddy_zpswadxvgni.jpg

Link naar reactie

The Comet vond ik behoorlijk onleesbaar. F52, eigenlijk een rechtlijnig huis clos-verhaal in een vliegtuig, vond ik ook het beste. Het is ook het enige album dat niet is vertaald. Godfried was wat kinderlijker, maar dat was indertijd ook specifiek gemaakt voor Eppo.

Link naar reactie

Beetje in hetzelfde genre is "Nash". Niet alles is vertaald. 8/10 delen. Zou Daedalus dat ook niet oppikken?

.

 

Nash is ook 1 van die series die ik graag verder vertaald zou zien.

Gewoon verder gaan bij waar men gebleven is, dat doen wel meer uitgeverijen en dan eventueel later de eerdere delen heruitgeven.

 

Ga deze serie ook binnenkort weer eens herlezen.

Link naar reactie

Quetzalcoatl 1-7: de resterende delen 6-7 van Saga lagen al een tijdje op de "te lezen"-plank, maar herlezing van 1-5 drong zich op. Resultaat: knap getekend van Mitton, goed verhaal. Soms krijgen we wel veel tekst te verwerken en in dat Azteeks taaltje moet je wel bij de les blijven. Voor mij toch wel een verrassend einde 

als Maiana op de brandstapel belandt

. ****

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Geloofde je echt in een happy end? ;-)

Goh, een mens kan daar van opkikkeren. Het moet niet altijd zo zijn, maar ik las net Enorme Angst 3 en dat eindigt ook al niet helemaal goed ????.

Sterk onderschat denk ik trouwens die Stefan Wuls. Aangezien op achterflap geen nieuwe covers meer vermoed ik dat DDB hier mee stopt?

Ben al heel blij dat ze de 3 gestarte reeksen volledig hebben afgemaakt!

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zopas Mooi Duister gelezen, en ik wou nog zoveel anders lezen vanavond, maar ik ga dit niet doen. Deze ga ik laten doordringen. Enorm goed. Het griezeligste sprookje dat ik ooit las. *****

 

 

Zo mooi dat deze strip eindelijk in het Nederlands is vertaald. Stond bij mij 2 jaar terug in top 3 door de Engelse uitgave. Fantastisch materiaal. Hier ook *****

Link naar reactie

Zo mooi dat deze strip eindelijk in het Nederlands is vertaald. Stond bij mij 2 jaar terug in top 3 door de Engelse uitgave. Fantastisch materiaal. Hier ook *****

 

 

Is dat de vertaling van 'beautiful darkness?'

Ik heb het nog niet gelezen, maar stond al een tijdje op mijn 'uit te vlooien'-lijstje.

Titel in vertaling is wel niet je-dat vind ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...