cinco Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Mag ook voogd-kind zijn aangezien er wel wat wezen rondlopen in de stripwereld. Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Mag grootvader - kleinzoon ook? Quote Link to comment
esteban² Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 De Kleine Robbe en zijn grootvader is een combinatie die al eens leuke momenten voort brengt. Vooral in de iets langere (korte) verhalen. De manier waarop Robbe hem interpreteert of eigenlijk nog het best begrijpt, omgekeerd ook. Of wanneer ze samen wat op hun kerfstok hebben, ook al botst het eens. 't Heeft wel wat. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Yncke Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Mijn eerste gedacht is Snijer en Amber. Ik vind 't heel mooi uitgewerkt hoe ze beiden een zeer gelijkaardig karakter hebben, daardoor soms zwaar in de clinch gaan met elkaar, maar uiteindelijk een mooie balans vinden. Quote yncke.be Link to comment
bouncer Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Soms bevat een strip wat herkenningspunten. Quote Link to comment
cinco Posted February 19, 2020 Author Share Posted February 19, 2020 5 uren geleden, Yncke zei: Mijn eerste gedacht is Snijer en Amber. Ik vind 't heel mooi uitgewerkt hoe ze beiden een zeer gelijkaardig karakter hebben, daardoor soms zwaar in de clinch gaan met elkaar, maar uiteindelijk een mooie balans vinden. Hij is haar... vader?!? Ziet er wel nog jong uit voor een vader van zo een volgroeide dochter te zijn, he. Maar ja, het heeft zeker iets te maken met hun elf-zijn. (ik ken de reeks zelf niet echt) Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 deze elfen worden honderden jaran oud trouwens, heeft Snijer niet ergens een extralange winterslaap gedaan om een ruimteschip te redden hoe zat dat nu ook alweer Quote Link to comment
Dickerdack Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Dynamiek is een understatement als je de relatie tussen Casper ( van Hobbes) en zijn ouders bekijkt... het droogkomische- nerd - achtige van zijn vader die vaak reageert vanachter de krant en het cynische van zijn moeder bieden heerlijk tegenwicht tegen de onstuimige wervelwind die Casper vaak pleegt te zijn! En bovendien... zeer knap in beeld gebracht! Quote Link to comment
Yncke Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 13 hours ago, cinco said: Hij is haar... vader?!? Ziet er wel nog jong uit voor een vader van zo een volgroeide dochter te zijn, he. Maar ja, het heeft zeker iets te maken met hun elf-zijn. (ik ken de reeks zelf niet echt) De Elfquest elfen leven inderdaad heel erg lang, maar het opgroeien heeft een 'normale' duurtijd. Bij de Wolfrijders krijgen de heren maar gezichtshaar (zoals Snijers bakkebaarden op die cover) na een eeuw of acht. Quote yncke.be Link to comment
Tanuki Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 Kapeta, in de eerste volumes helpt de vader zijn zoon met het karten, tot de zoon (natuurtalent uiteraard) in de reeksen begint te stijgen en sponsors vindt. In zowat alle manga van Adachi Mitsuru: vader skipt werk om te supporteren voor de zoon, en wordt meestal betrapt. Als het niet door zijn baas is, dan door de dochter. (Hier in Mix) Quote Link to comment
Coen Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 Ik vind de vader-zoon dynamiek in de Metabaronnen serie wel opmerkelijk. Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 opmerkelijk noem je dat? <kill the old bastard> mmm, opmerkelijk Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Bleach: tussen Ichigo en zijn vader. Supergrappig. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 1 uur geleden, Peter Motte zei: Bleach: tussen Ichigo en zijn vader. Supergrappig. in contrast met de tragiek rond zijn moeder Quote Link to comment
Coen Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 2 uren geleden, Aleksandr zei: opmerkelijk noem je dat? <kill the old bastard> mmm, opmerkelijk En vergeet het ritueel verminken niet. Vrij bijzonder... Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 tja, heb ik nooit echt begrepen als je lichaam kompleet is en alles werkt naar behoren waarom dan delen demonteren? Quote Link to comment
Coen Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Bij die Metabaron met epyfiet in zijn lichaam waren de zware bionische voeten wel logisch. Het werd een traditie en tradities houden zich vaak niet aan de logica? Quote Link to comment
bouncer Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Omdat Kraut is opgezet als een brief aan mijn vader heeft Pontiac er koppig voor gekozen – tegen de wil van de uitgever – om alle teksten in zijn eigen handschrift rond de afbeeldingen te plaatsen, als één reusachtig commentaar. (Pikant detail: de Nederlandse vertaling van Maus is geletterd door Pontiac.) Dat vergt enige ontcijfering, en dat is ook precies de bedoeling, want een gecompliceerd levensverhaal kun je niet kant-en-klaar tevoorschijn toveren. Quote Link to comment
Coen Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Prachtig boek, Kraut! Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 IK heb net BATMAN+ROBIN (New52) uit en ik moet zeggen dat dit een verdraaid goede serie is. Met name door die dynamiek!!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Aleksandr Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Batman & Robin is dus een vader-zoon ding en ik die dacht dat het eerder een master-servant ding of het samenwonen van een paar griekse-heren-aanbidders-ding euh Quote Link to comment
Ambreville Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Robin is tegenwoordig de zoon van Batman en Tania Al-Ghul meen ik. Superman heeft ook al een kleine rondlopen. Quote Link to comment
cinco Posted March 2, 2020 Author Share Posted March 2, 2020 Ja, Batman heeft zijn lusten voor Talia, dochter van één van zijn aartsvijanden, niet kunnen bedwingen en dat leidde uiteindelijk tot dat kregelige ventje rechtsonder, die op zijn beurt de mantel van Robin claimde. Quote Link to comment
Aleksandr Posted March 2, 2020 Share Posted March 2, 2020 dus die Batman heeft Toffe Talia besprongen wel met zijn rubberen masker op zijn kop maar niet op zijn piemel? hoe kan je daar in Gods naam dan nog kinderen mee grootbrengen als je als superheld zelf niet de (veilige) regels volgen kan aiaiai... Quote Link to comment
cinco Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 14 uren geleden, Aleksandr zei: dus die Batman heeft Toffe Talia besprongen wel met zijn rubberen masker op zijn kop Ieder zijn eigen fetish zeker? Quote Link to comment
cinco Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 Dan is er Nero die decennia lang niet omgezien heeft naar zijn 2 oorspronkelijke kinderen. Jaren later werd dat in dit verhaal van 2 bladzijden even rechtgezet. Quote Link to comment
cinco Posted September 8, 2020 Author Share Posted September 8, 2020 Tot De Laatste (Paul Gastine + Jérôme Félix) Een man die zich over een wees ontfermt, en daar uiteindelijk de zwaarste prijs voor wil betalen. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Behoeft geen introductie denk ik... Quote Link to comment
sanderg Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 Sterke ouder-kind dynamiek ken ik eigenlijn niet echt uit strips (Thorgal dan misschien..) Wel uit films (Léon bijvoorbeeld) en een videogame (Last of Us I). Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Neat Stuff Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 5 minuten geleden, sanderg zei: Sterke ouder-kind dynamiek ken ik eigenlijn niet echt uit strips (Thorgal dan misschien..) Wel uit films (Léon bijvoorbeeld) en een videogame (Last of Us I). Oef. 'Léon' zou ik niet een goed voorbeeld van een 'ouder-kind' dynamiek noemen. Eerder de natte droom van een pedofiel... Quote Link to comment
Ambreville Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 10 uren geleden, Neat Stuff zei: Behoeft geen introductie denk ik... Deze site mankeert een like knop die je 35 maal kan indrukken op dezelfde post. Een van de beste manga ooit, en ik vermoed een inspiratiebron voor Wolverine. Quote Link to comment
sanderg Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 11 minutes ago, Neat Stuff said: Oef. 'Léon' zou ik niet een goed voorbeeld van een 'ouder-kind' dynamiek noemen. Eerder de natte droom van een pedofiel... veelgehoorde klacht maar ik vind t onzin. Niet een keer in de film probeert de man misbruik te maken van het meisje. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Neat Stuff Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 9 minuten geleden, sanderg zei: veelgehoorde klacht maar ik vind t onzin. Niet een keer in de film probeert de man misbruik te maken van het meisje. Hij krijgt inderdaad de kans niet... Bij nader inzien moet ik je wel gelijk geven. Het is de pedo-seksualisatie van de maker zelf die alles zo ongemakkelijk maakt. Léon is niet de aanstichter in deze. Hij moet de avances van de 12-jarige Mathilda zien af te slaan. Besson is degene die ervoor kiest om haar karakter te seksualiseren. De regisseur schotelt ons in deze zijn eigen fantasieën voor. Hoewel fantasieën in dit geval geen goede woordkeuze is daar Lustige Luc tijdens de opnames van deze film zijn 15-jarige minnares al had bezwangerd... Quote Link to comment
sanderg Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 23 minutes ago, Neat Stuff said: Hij krijgt inderdaad de kans niet... Bij nader inzien moet ik je wel gelijk geven. Het is de pedo-seksualisatie van de maker zelf die alles zo ongemakkelijk maakt. Léon is niet de aanstichter in deze. Precies! Hij moet daar zelf niets van hebben en probeert het meisje zo goed als hij kan enige opvoeding bij te brengen (stop met roken, niet schelden..) Besson zelf is een rare snuiter idd.. Overigens heeft hij indertijd wel twee van mijn favoriete films geregisseerd - Le grand Blue en Léon vind ik beide meesterwerken.. Daarna is hij afgegleden naar een abominabel niveau op het gebied van middelmatige actie- en popcornfilms.. Daarvoor is hij terecht bestraft bij de flop die Valerian was.. Het is niet voor te stellen dat de regisseur van Le grand Blue (zal overigens niet iedereen zijn kopje thee zijn maar ik ben een grote dromer en zodoende past die film helemaal in mijn straatje..) dezelfde is als die van Valerian.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 Zwendel heeft ook een dochter gemaakt maar niet op de euh.... conventionele manier. Al is de reeks voornamelijk komisch (in Despicable Me stijl), ik zou de duistere zijde van Zwendel toch meer naar voren willen zien komen om te zien hoe de dynamiek tussen vader en dochterlief dan evolueert. Maar ik heb het gevoel dat ze het voornamelijk luchtig willen blijven houden. Quote Link to comment
Recommended Posts