Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

14 uren geleden, Bonte zei:

Oversterfte in Brazilië was in 2020 zo'n 13,9% dat is vergelijkbaar met hier. Elk jaar stijgt daar ook de sterfte met 30.000 vanwege een ouder wordende bevolking, dus als ze daar geen rekening mee hebben gehouden is het getal zelfs wat lager. In een groot land krijg je grote getallen.

 

Kijk, dit is nu een mooi voorbeeld van hoe het niet moet: in een groot land krijg je grote getallen. Klopt? Enkel als je met absolute getallen werkt. Niet als je met verhoudingen en procenten werkt. Dan maakt het niet uit hoe groot je groep is, je werkt met verhoudingen.

Dat is net als die mensen die beweren dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen. Dat klopt in absolute getallen. In verhoudingen zijn het echter tot tien keer meer niet-gevaccineerden die bovendien ook nog eens jonger zijn en geen of minder comorbiditeiten hebben.

 

Wat Brokken betreft, er is nog niets uitgekomen van wat hij heeft beweerd. Ik heb geen tijd en geen zin om hier alles neer te schrijven. Er is een website waar ze alles nauwkeurig onder de loep houden van wat hij heeft beweerd in zijn filmpje voor tegenwind:
https://tegenwindmolen.be/tegenwind-aflevering-1-sam-brokken/

Ook andere interviews en zijn uitleg in de commissie worden daar gefileerd. Kijk bovenaan onder "weerlegd".

https://tegenwindmolen.be/sam-brokken-in-de-hoorzitting-van-de-commissie-volksgezondheid/

Link naar reactie
28 minuten geleden, Tanuki zei:

 

Kijk, dit is nu een mooi voorbeeld van hoe het niet moet: in een groot land krijg je grote getallen. Klopt? Enkel als je met absolute getallen werkt. Niet als je met verhoudingen en procenten werkt. Dan maakt het niet uit hoe groot je groep is, je werkt met verhoudingen.

 

 

Het vreemde is dat in het verhaal wat ik had opgedoken sprake was van 600.000 covid doden. Wanneer dit een oversterfte van 13,7 % is dan moet de sterfte in Brazilie enorm zijn. Wanneer 600.000 doden 13,7 % zijn kom ik op een jaarlijkse sterfte van 4.3795662. Ruim 4 miljoen op een bevolking van 216 miljoen, dit betekent een sterfte kans van iets meer dan 2 %. In Nederland is de sterftekans (in covid oversterftejaar 2020) onder de 1 procent. En dan is de sterfte in Nederland relatief hoog wegens de vergrijsde bevolking. Maar de welzijn/vaart in Brazilie is weer lager natuurlijk. 

Link naar reactie
14 minuten geleden, retep zei:

 

Het vreemde is dat in het verhaal wat ik had opgedoken sprake was van 600.000 covid doden. Wanneer dit een oversterfte van 13,7 % is dan moet de sterfte in Brazilie enorm zijn. Wanneer 600.000 doden 13,7 % zijn kom ik op een jaarlijkse sterfte van 4.3795662. Ruim 4 miljoen op een bevolking van 216 miljoen, dit betekent een sterfte kans van iets meer dan 2 %. In Nederland is de sterftekans (in covid oversterftejaar 2020) onder de 1 procent. En dan is de sterfte in Nederland relatief hoog wegens de vergrijsde bevolking. Maar de welzijn/vaart in Brazilie is weer lager natuurlijk. 

 

Niet alle covid doden zijn oversterfte, daar zit 'm het verschil. Ze hebben in Brazilië jaarlijks ongeveer 1,4 miljoen doden en dat stijgt met 30.000 per jaar, dus uiteindelijk gaat het over een 150.000 mensen. 13,7% is statistisch nog steeds een aanzienlijk aantal maar haast identiek met hier, en dat is dan nog met een Braziliaans zorgsysteem die extreem zwaar onder druk stond met een gigantisch tekort aan zuurstofflessen, paniek enz.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Wat Brokken betreft, er is nog niets uitgekomen van wat hij heeft beweerd. Ik heb geen tijd en geen zin om hier alles neer te schrijven. Er is een website waar ze alles nauwkeurig onder de loep houden van wat hij heeft beweerd in zijn filmpje voor tegenwind:
https://tegenwindmolen.be/tegenwind-aflevering-1-sam-brokken/

Ook andere interviews en zijn uitleg in de commissie worden daar gefileerd. Kijk bovenaan onder "weerlegd".

https://tegenwindmolen.be/sam-brokken-in-de-hoorzitting-van-de-commissie-volksgezondheid/

Die tegenwind is een discussie op z'n eigen en ondertussen ook al grotendeels achterhaald door omekron.

 

Dit is het VRT gesprek waardoor hij ontslaan werd, wat Sam Brokken toen zei is ondertussen volledig bevestigd.

Wat Van Damme antwoordde was dan weer kwatsh, hij zei dat Covid behoort tot dezelfde groep als kinkhoest en difterie in plaats van te vergelijken met andere corona-virussen, en dan heb je nog die befaamde lymfeknopen waardoor het vaccin zogezegd beter zou werken dan immuniteit na besmetting. Als er ene z'n job moest verliezen is het Van damme wel.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24/check-zevende-dag/

 

Het is door Van Damme dat we iedereen vanaf 5 jaar zitten te vaccineren en geen rekening houden met immuniteit na besmetting, ronduit een schande.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Vandaag al twee mensen ontmoet die corona hadden. Ze leven nog, maar zijn wel alletwee behoorlijk ziek geweest.

Je wilt ten slotte ook niet ziek worden. Of wel?

 

Ik heb het al 2 jaar geleden gehad en ondertussen is quasi iedereen al een keer besmet, je kunt niet blijven vaccineren met iets wat na enkele maanden is uitgewerkt. Eens behoorlijk ziek zijn is opeens een groot probleem geworden.

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Ik heb het nog niet gehad, en ik ken er nog die het niet kregen.

 

Handjes wassen, mondmasker dragen, afstand houden, ruimtes verluchten. Voorzichtig blijven en hout vasthouden: vooralsnog heb ik ook geen coronabesmetting opgelopen. Samen met zowat 19,56 miljoen andere Belgen en Nederlanders (al zijn er natuurlijk vele covid-19-gevallen die niet in de statistieken zijn opgenomen) (*).

Alleen dat openbaar vervoer baart me wat zorgen: dagelijks naar het werk tussen vele pendelaars, van wie behoorlijk veel jongeren die chin diapers dragen.

 

(*) dan nog geen rekening gehouden met dubbel- of tripel-besmetten.

 

 

Edit: ik ga ook niet naar familie, ouders of vrienden. Het kluizenaarschap gaat me op dat vlak goed af. 😎

Link naar reactie

Wat ik merk is dat heel deze toestand bepaalde onderlinge dingetjes naar boven kan brengen of zelfs tot een soort van sociale regressie kan leiden. Sommigen zullen amper last hebben van de maatregelen, maar voor anderen kan dit door de lange en aanhoudende duur ervan behoorlijk wat schade veroorzaken. Zelfs als de maatregelen worden afgezwakt, kan er een blijvende onrust onderhuids doorsluimeren omdat de mogelijkheid dat alles weer allemaal van vooraf aan begint als een zwaard van Damocles aanwezig blijft in de hoofden van sommige mensen.

Begrip is op dat gebied belangrijker dan die aanhoudende botsende meningen over dit onderwerp in de maatschappij.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Vereenzaam je op die manier niet?

Mijn nu 82 jarige vader heeft zich anderhalf jaar opgesloten met m'n moeder, overdreven handjes wassen, niet naar de winkel (dat moest ik doen) en zelfs familie kwam niet meer binnen of toch nauwelijks. Hij zat voordien heel den tijd te lullen dat hij maar een paar jaar meer heeft en de rivier verkiest boven het rusthuis (we praten daar nogal open over) maar als ze hem dan via TV bang maken dan sluit hij zich toch op om toch maar zogezegd enkele jaren extra te hebben in een eenzaam soort gevangenis. Het menselijk denken is iets vreemd.

Voordien sprong hij letterlijk 10 keer per dag op zijne velo en zat de helft van de dag in m'n winkel, hij ging dus in die periode duidelijk achteruit door dat allemaal niet meer te doen. Gelukkig is dat nu het laatste half jaar veel beter, hij fietst weeral volop en lost me dagelijks een uurtje af in de winkel. Hij is niet meer doodsbang, komt weeral onder de mensen, winkelen, maar wel nog veel stress en meer werk aan m'n moeder die ondertussen minder gezond is. 

 

Om maar te zeggen, ik denk dat er zo veel zijn. Sommige kunnen daar goed mee overweg, andere niet. Ik vindt het geen leven waardig, zeker niet voor iemand die altijd veel onder de mensen is geweest tot aan de crisis. Maar goed, het gaat dus beter en binnenkort zijn we terug vrij. Ik ben blij dat ze redelijk gezond al zo oud zijn geworden (dat is al heel veel) maar het is klote dat we allemaal 2 goeie jaren zijn kwijtgespeeld voor een zeer bedenkelijke winst.

 

Binnenkort is het gelukkig gedaan, iedereen besmet en het geld is op. Eindelijk.

Link naar reactie
11 uren geleden, Bonte zei:

Mijn nu 82 jarige vader heeft zich anderhalf jaar opgesloten met m'n moeder,

 

Het ik dus nooit gedaan: binnen biijven. Buiten zijn is trouwens nooit verboden geweest, alleen maar voor wei ziek was. Mensen vergeten dat wel eens.

Geinig begin 2020: in het midden van vierrijstrookbruggen wandelen. Er kwamen toch geen auto's aan.

Was trouwens niets aan, hoor. Links asfalt. Rechts asfalt. Overal asfalt. Net hetzelfde als midden op een parking staan. Alleen het artwork is anders.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Het ik dus nooit gedaan: binnen biijven. Buiten zijn is trouwens nooit verboden geweest, alleen maar voor wei ziek was. Mensen vergeten dat wel eens.

Geinig begin 2020: in het midden van vierrijstrookbruggen wandelen. Er kwamen toch geen auto's aan.

Was trouwens niets aan, hoor. Links asfalt. Rechts asfalt. Overal asfalt. Net hetzelfde als midden op een parking staan. Alleen het artwork is anders.


Er was een periode dat je maar 2 km van je huis mocht zijn en zelfs met de fiets mocht het niet te ver zijn, wij deden dan hier een wandeling in de straat. Er mocht zelfs niemand in je tuin zitten en op straat moest je 1,5 meter afstand houden.

 

Dan gaat het vooral over de angst, angst om buiten te komen of zelfs om naar de dokter te gaan. Virologen zijn duidelijk geen psychologen, die adviesraad moest veel groter en diverser zijn.

Link naar reactie
1 uur terug, Bonte zei:

Dan gaat het vooral over de angst, angst om buiten te komen of zelfs om naar de dokter te gaan. Virologen zijn duidelijk geen psychologen, die adviesraad moest veel groter en diverser zijn.

 

Naar de dokter in de geneeskunde gaan is nochtans nooit verboden geweest.

Veel mensen hebben gewoon die regels nooit echt gekend, en reageerden alleen maar op geruchten en waarschijnlijk ook op veel sensatieartikelen van gazettenschrijvers.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

 

Dat van die 2 km herinner ik me niet. In elk geval nooit iets van aangetrokken.

 

Ja, dat was, hoor. :P En het werd sterk geadviseerd om je voedingsaankopen in de dichtsbijzijnde winkel te doen. En de kortste weg heen en terug te nemen. Dit was alllemaal voor de verplichte maskerinvoer van juli 2020.

Link naar reactie
11 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Dat van die 2 km herinner ik me niet. In elk geval nooit iets van aangetrokken.

Van 18 maart tot en met 3 mei 2020 mocht je inderdaad enkel met je gezin + één ander persoon (op anderhalve meter afstand) gaan wandelen of fietsen en je moest in de buurt van je huis blijven, dus binnen je gemeente, en je mocht nergens pauzeren. Ik herinner me nog goed dat het Arenbergpark in Leuven toen vol zat (niemand had nog wat te doen, dus iedereen naar het park). Iedere bank was toen afgeplakt en oude madammetjes die er toch op gingen zitten, werden boos aangekeken. En alle Leuvenaars wonen minstens 2 km van dat park (studenten niet meegerekend, maar de koten waren toen leeg), dus dat klopt niet wat Bonte zegt.

 

Pfff dat voelt eigenlijk toch wel best lang geleden.

Link naar reactie
Op 18/2/2022 om 22:52, cinco zei:

Wat ik merk is dat heel deze toestand bepaalde onderlinge dingetjes naar boven kan brengen of zelfs tot een soort van sociale regressie kan leiden. Sommigen zullen amper last hebben van de maatregelen, maar voor anderen kan dit door de lange en aanhoudende duur ervan behoorlijk wat schade veroorzaken. Zelfs als de maatregelen worden afgezwakt, kan er een blijvende onrust onderhuids doorsluimeren omdat de mogelijkheid dat alles weer allemaal van vooraf aan begint als een zwaard van Damocles aanwezig blijft in de hoofden van sommige mensen.

Begrip is op dat gebied belangrijker dan die aanhoudende botsende meningen over dit onderwerp in de maatschappij.

 

 

Dat is iets dat ik wat terugzie bij enkele collega's. Er zijn er een tweetal die ik effectief niet meer fysiek heb gezien sinds maart 2020, en die ook nog op geen enkel moment naar de bureau zijn gekomen. Niet dat het moet, maar toch.

 

Zelf hoop ik ergens ook dat het werkgewijs niet allemaal terugkeert naar vroeger. Ik werk in een internationale context en voor corona was er niemand die via skype, teams of eender welke digitale tool werkte.

 

 

 

42 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik vraag me wel eens af of door die antivax-beweging in het Westen Poetin denkt dat de overheid hier de greep op de bevolking genoeg heeft verloren om in de Oekraïne binnen te vallen.

Dat heb ik me ook al afgevraagd. Plus dan nog de continue klachten over minieme "opofferingen" zoals een CST tonen als je op restaurant gaat, ook door volledig gevaccineerden.

Link naar reactie
10 uren geleden, Red Arrow zei:

Van 18 maart tot en met 3 mei 2020 mocht je inderdaad enkel met je gezin + één ander persoon (op anderhalve meter afstand) gaan wandelen of fietsen en je moest in de buurt van je huis blijven, dus binnen je gemeente, en je mocht nergens pauzeren. Ik herinner me nog goed dat het Arenbergpark in Leuven toen vol zat (niemand had nog wat te doen, dus iedereen naar het park). Iedere bank was toen afgeplakt en oude madammetjes die er toch op gingen zitten, werden boos aangekeken. En alle Leuvenaars wonen minstens 2 km van dat park (studenten niet meegerekend, maar de koten waren toen leeg), dus dat klopt niet wat Bonte zegt.

 

Pfff dat voelt eigenlijk toch wel best lang geleden.

 

Afstanden zijn eigenlijk nooit vermeld, dus waar die 2 km vandaan komt ...

 

De versterkte maatregelen i.v.m. het coronavirus van 24 maart 2020 staan nog altijd op internet (https://www.belgium.be/nl/nieuws/2020/coronavirus_versterkte_maatregelen)

Ik citeer daaruit:


 

Quote

 

(1) Burgers zijn verplicht thuis te blijven om zoveel mogelijk contact buiten hun gezin te vermijden:

Behalve om naar het werk te gaan

Behalve voor essentiële verplaatsingen (naar de dokter, voedingswinkels, het postkantoor, de bank, de apotheek, om te tanken of om mensen in nood te helpen)

Lichaamsbeweging in de buitenlucht is toegestaan en zelfs aanbevolen. Dit kan met gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen en met een vriend. Uitstapjes met gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen zijn toegestaan. Het is belangrijk om een redelijke afstand te bewaren.

Samenscholingen zijn niet toegestaan.

 

 

Let op de zin "Lichaamsbeweging in de buitenlucht is toegestaan en zelfs aanbevolen.".

Dus, inderdaad, rondwandelen was toegestaan.

Veel verder dan 2,5 km zul je dan niet komen. Heen en terug is dan 5 km.

Sommige mensen kunnen natuurlijk veel verder, en dat is niet verboden.

Link naar reactie
1 uur terug, Lestat zei:

Dat heb ik me ook al afgevraagd. Plus dan nog de continue klachten over minieme "opofferingen" zoals een CST tonen als je op restaurant gaat, ook door volledig gevaccineerden.

Je hebt ook geen last van online tracking en gebrek aan privacy. De CST is gewoon iets wat niet zou mogen bestaan, het werkt niet eens en het is een onderdeel van dat zwaard van Damocles zodat je constant bewust blijft van de crisis en niet tot rust kan komen. Mondmaskers hebben hetzelfde effect, de ene verwelkomt die, de andere krijgt er constante stress van.

 

De financiële crisis van 2008 was dan wel minder erg dan nu maar het was wel een zware crisis. Toch heb je daar minder last van omdat die zich enkel afspeelde op TV, je had wat minder geld maar je werd er niet dagelijks overal met de neus op gedrukt zodat je minder in een constante stress terecht komt.

Link naar reactie

Om mijn CST te krijgen heb ik naar de betrokken dienst getelefoneerd en gevraagd om het me op papier op te sturen.

Dus nieks geen niemandalle online gedoe waarmee ze me zouden kunnen tracken.

 

Ik gebruik ook de corona-app niet, omdat ik helemaal niet kan controleren in hoeverre dat me zou opsporen.

 

Maar ik heb dus wél een CST gekregen.

Enige probleem: er wordt nooit om gevraagd.

Het is dus alweer de bevolking die te weerspannig is.

 

Je kunt je wel voorstellen dat ze daar in het Kremlin momenteel zitten te grinikken: er worden maatregelen genomen om de gezondheid van de Westerse bevolking te beschermen, en ze zijn massaal ongehoorzaam.

 

Poetin had trouwens al een jaar of zo geleden zich zitten vrolijk maken omwille van de anti-corona-maatregelen-protesten in het Westen, maar het is waarschijnlijk pas sinds enkele maanden dat hij beseft dat hij gebruik kan maken van die enorme bulk burgerlijke ongehoorzaamheid die er in het Westen bestaat, om zijn territorium uit te breiden.

Link naar reactie
58 minuten geleden, Bonte zei:

Je hebt ook geen last van online tracking en gebrek aan privacy. De CST is gewoon iets wat niet zou mogen bestaan, het werkt niet eens en het is een onderdeel van dat zwaard van Damocles zodat je constant bewust blijft van de crisis en niet tot rust kan komen. Mondmaskers hebben hetzelfde effect, de ene verwelkomt die, de andere krijgt er constante stress van.

 

De financiële crisis van 2008 was dan wel minder erg dan nu maar het was wel een zware crisis. Toch heb je daar minder last van omdat die zich enkel afspeelde op TV, je had wat minder geld maar je werd er niet dagelijks overal met de neus op gedrukt zodat je minder in een constante stress terecht komt.

 

Ik heb een afgedrukt exemplaar, dus zoveel online tracking zal er niet zijn. Daarbij zullen ze niet meer info hebben dan ze nu al krijgen als je een telefoon op zak hebt. Want dat wordt zelfs actief gemeten voor passantenverkeer.

Dat het CST niet helpt ben ik het niet mee eens. Al is het maar omdat ik een week of 2 geleden die dingen mocht inscannen voor toegang, en er toch wel goed wat rode had. En dan kom je er niet in, ook niet met excuses als "ik heb er geen last van dus ik ben niet besmettelijk" en "ik zal met niet teveel mensen praten". Het is deels ene vals gevoel van veiligheid, akkoord, maar ik ben er zeker van dat mijn geval hier niet alleenstaand is.

 

En los van privacy en tracking ging het me vooral om de klachten dat het zo "onnoemelijk lastig" is om te tonen. Heb je toevallig de discussie gezien in het Vlaams Parlement over de invoering? Er heeft daar niemand van de tegenstanders gesproken over privacy of online tracking. Het ging enkel maar over hoe moeilijk het voor de mensen is om dat te tonen (logisch ergens, want de meeste politieke tegenstanders van het CST willen juist dat er meer info komt op onze identiteitskaart met veel controles).

Die discussie was ergens wel boeiende tv. Als je een parlementaire vijftiger met tranen in de ogen met gebroken stem hoort verkondigen: "Een pasje tonen op café is onmenselijk", dan heb je voer voor enkele boeken rond de lage Westerse pijngrens. Vandaar dat ik me ook aansloot bij wat Peter Motte hier zegt.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

 

Afstanden zijn eigenlijk nooit vermeld

Inderdaad, maar er werd toen wel eindeloos op tv herhaald dat naar de bakker, slager, winkel, het park en het bos van je eigen gemeente moest gaan.

 

Volgens mij haalt Bonte die 2 km van andere landen. Ik heb wat zitten googlen en zowel in Ierland als in Frankrijk moesten de inwoners binnen 2 km van hun huis blijven.

Link naar reactie
16 minuten geleden, cinco zei:

De strengheid en opvolging van de regels waren variabel afhankelijk van de gemeente.

Op sommige plaatsen zat de politie letterlijk afstand tussen mensen te meten.

 

afbeelding.thumb.png.40f59fcc2ecf0e64f7581a7231b596d6.png

 

Dat was eigenlijk wel nodig, want ook wie de regels wou opvolgen, wist vaak niet hoe lang 1,5 m eigenlijk is.

Ik wou 2 m afstand houden, en dat is een gelukje geweest, want toen ik het na een half jaar of zo eens mat, bleek ik altijd maar 1,5 m afstand te hebben gehouden!

Link naar reactie
21 minuten geleden, cinco zei:

Het ging soms echt wel ver, hoor. Misschien dat mensen dat al beginnen te vergeten, maar ik herinner mij ook nog banken die met politielint waren afgeplakt.

 

Ja, dat klopt, om "plakkers" te vermijden. Je mocht wel buiten, maar moest blijven bewegen.

Het is ook zo dat die eerste maanden er vanalles te kort was:

- geen mondmaskers

- geen ontsmettingsmiddelen

- geen vaccins

Dus moest je toen wel heel streng zijn op afstand houden, niet in groepjes bij elkaar komen, en in beweging blijven.

 

Er waren ook veel dingen nog niet bekend. Nu, na ongeveer twee jaar, blijkt dat er van maar twee mensen in de hele wereld bekend is dat ze werden besmet door besmette oppervlakken aan te raken. De mate van besmettelijkheid was dus niet bekend. Fanatiek ontsmetten van winkelkarretjes bleek dus overbodig, maar dat was niet bekend.

 

Overigens heb ik nooit een winkelkarretje of -mandje gebruikt: ik had de producten immers toch moeten aanraken om erin te leggen, id. voor de bediende om af rekenen.

Ontsmetten van de handen was een absolute must, en ik was dan ook opgelucht toen ik een ontsmettingsspuitbusje had, om geld en andere voorwerpen te kunnen ontsmetten.

Overigens is ontsmetten nog altijd belangrijk, want die 6e golf zal er ook wel komen.

 

De theorie van de winkelkarretjes was, dat mensen dan minstens de afstand van het karretje van elkaar bleven, maar in de praktijk werkte dat natuurlijk niet: ze gingen er naast staan en zo van die dingen.

Overigens ging die theorie ook niet op voor winkelmandjes.

Die karretjes en mandjes waren volgens mij vooral corona-washing van de supermarkten om de indruk te wekken dat ze veiliger waren dan de plaatselijke kruidenier. Enige hypocrisie is die ketens niet vreemd.

Link naar reactie
27 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ja, dat klopt, om "plakkers" te vermijden. Je mocht wel buiten, maar moest blijven bewegen.

 

Geloof me, doordat de politie daar te veel tijd instak en de regels te extreem opvolgde, werd andere nietvirusgerelateerde problematiek soms gemarginaliseerd.

 

Voorbeeld van 2020; een dronken persoon in de omgeving die 's nachts voorwerpen bij mij op het dak zat te gooien.

Dit was enkel waar te nemen via mijn slaapkamer, maar de politie weigerde binnen te komen om dit vast te stellen omwille van de regels van het virus waardoor ze mijn woonst niet mochten betreden.

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Red Arrow zei:

Inderdaad, maar er werd toen wel eindeloos op tv herhaald dat naar de bakker, slager, winkel, het park en het bos van je eigen gemeente moest gaan.

 

Volgens mij haalt Bonte die 2 km van andere landen. Ik heb wat zitten googlen en zowel in Ierland als in Frankrijk moesten de inwoners binnen 2 km van hun huis blijven.

 

Je mocht geen niet-essentiële verplaatsingen doen dus de afstand was officieel 0 km met de auto tenzij voor essentiële verplaatsingen wat erg moeilijk te controleren was, mensen kregen 1000 euro boete om met 4 in een auto naar de kust te rijden. Ik kreeg zeker 6 telefoontjes om boeken in te kopen aan de kust, ik moest die telkens gaan ophalen, allemaal grappenmakers die me een boete probeerden op te solferen. O hoe vlug we vergeten. 

 

https://www.knack.be/nieuws/belgie/tussen-democratie-en-pandemie-spant-repressie-in-tijden-van-corona-de-kroon/article-opinion-1586351.html

 

De lezer zal zich herinneren dat de discussie een week geleden begon met Minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem, die het vuurtje oppookte door aan te kondigen dat de reeds genomen maatregelen verstrengd zouden worden en de mensen zich nog slechts in een beperkte perimeter van hun huis zouden mogen bewegen. Dat idee werd vervolgens onmiddellijk uit de lucht geschoten door Minister van Volksgezondheid Maggie De Block, die de bestaande maatregelen streng genoeg vond en aandrong op leefbaarheid. Het debat werd nog verscherpt door de politie, die enerzijds om eenduidigheid smeekte, anderzijds, al dan niet op vraag van lokale overheden, op een zeer extreme manier aan handhaving begon te doen.

Zo werden sporters en autobestuurders willekeurig aan de kant gezet en werden warmtedrones en "kliklijnen" ingeschakeld in een klopjacht op mensen die zich in vakantiehuisjes zouden verschansen. 

Als klap op de vuurpijl kondigde een Limburgse politiezone enkele dagen terug aan huiszoekingen te zullen uitvoeren, waarop de voorzitster van Open VLD dan weer reageerde met "no pasarán!". Het woord "politiestaat" viel.

Link naar reactie
Op 20/12/2021 om 13:07, Bonte zei:


dat is waar, zijn inkomsten komen van YouTube. Hij heeft zich opgeworpen als neutrale stem gebaseerd op medische wetenschap en is zo bekend geworden, ik zou niet weten waarom dat zou veranderen door meer kijkers te hebben. Hij wordt ook gewaardeerd door grote namen in de medische wereld, z’n laatste meeting is met zowat de belangrijkste professor van Kopenhagen over de verkeerde manier van vaccineren over heel de wereld.

Ik vroeg ook om te aspireren bij m’n dochter maar dat was uitdrukkelijk verboden, nu wordt meer en meer duidelijk dat aspireren noodzakelijk is. Campbell ziet het als een persoonlijke strijd om dat rond te krijgen.

 

 

Campbell heeft eindelijk een overwinning behaald, vermoedelijk door zijn interview voor een Duitse TV zender hebben de Duitsers nu beslist dat ze terug moeten aspireren bij het vaccineren

 

Wat uitleg:

Aspireren is het controleren of de spuit niet in een bloedvat zit, dat werd letterlijk verboden omdat je dan meer verlies van vaccins hebt terwijl het een zeldzaam probleem is. De vaccingever moet ook beter opgeleid zijn hiervoor en liefst wat ervaring hebben. 

mRNA zelf lost normaal direct op in het lichaam, daarom wordt het omringd door vetmoleculen om tot bij de cellen te geraken en die binnen te dringen, eenmaal in de cel produceert die cel 3 producten waar je immuniteit op reageert. De pijn die je voelt de dagen nadien is je immuniteit die die cellen aanvalt en telkens een kleine ontsteking veroorzaakt. De bedoeling is dat dit in je spieren gebeurt en niet elders in je lichaam.

Als je verkeerdelijk in een bloedvat gevaccineerd wordt komt het vaccin dus overal terecht en kun je klonters en ontstekingen krijgen op andere plaatsen, er is nog geen sluitend bewijs maar de consensus groeit dat dit de oorzaak is van de befaamde  hartontstekingen bij jonge sportieve mannen. Die worden meer slachtoffer hiervan omdat ze grotere spieren hebben en bijgevolg grotere bloedvaten die makkelijker geraakt worden.

Een veel terugkomende gewaarwording is een metaalsmaak vlak na vaccinatie, dat zou een teken zijn dat de spuit verkeerd zat.

 

Duitsland heeft de richtlijnen nu dus aangepast en er zullen dus nog wel landen volgen, zeer positief al is het natuurlijk ruim te laat. Verschillende landen doen dit al maar in bijna de complete EU was het verboden, ik vroeg er letterlijk naar bij de vaccinatie van m'n vrouw en dochter maar de verpleegster mocht het niet doen. Al gaf ze toe dat ze in haar opleiding wel had geleerd om telkens te aspireren, nu mocht het effectief niet volgens de richtlijnen van de vaccin firma's en de overheid.

 

Het feit dat aspireren in het ene land moet en in het andere niet mag, toont aan dat de wetenschap geen duidelijk antwoord heeft op veel zaken. Uiteindelijk wordt het een persoonlijke of politieke keuze.

 

Follow the Science? If only it were so easy.

https://www.nytimes.com/2022/02/11/briefing/covid-cdc-follow-the-science.html

 

 

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, Peter Motte zei:

Mensen die i.v.m. de corona-maatregelen het woord "politiestaat" gebruiken, weten toch echt niet wat een politiestaat is.

De kritische klieren zijn ontstoken.

Je bedoelt wat Johan Vande Lanotte zei? 

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201210_97411453

 

De Caluwé wil in West-Vlaanderen extra politiepatrouilles op kerstavond, kerstdag, oudejaarsavond en nieuwjaarsdag, liefst met de inzet van drones.

De politie van Genk en omstreken heeft al besloten om drones met warmtecamera’s de lucht in te sturen om te checken of er geen onverlaten zijn die vuurwerk afsteken. Ze dienen om de publieke ruimte te controleren. Maar als de camera’s een samenscholing spotten in deze of gene tuin, dan kan de politie ingrijpen.

Voor critici zijn de drones een brug te ver. “Legaal is er niets tegenin te brengen, maar dit is bijzonder verregaand. Sterker: het is disproportioneel en bovendien onethisch”, zegt privacy-expert Matthias Dobbelaere-Welvaert. Oud-minister Johan Vande Lanotte: “De politie mag niet in het wilde weg gaan controleren. Het moet gericht, proportioneel en goed omlijnd zijn anders worden we een politiestaat.” Het Controleorgaan op de Politionele Informatie (COC) - de privacywaakhond van de politie - is bezorgd en startte een onderzoek naar de Genkse politiezone. “Voor Kerstmis komen we met een advies”, klinkt het.

 

Lockdown in Frankrijk

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gevoelsmatig-is-frankrijk-veranderd-in-een-politiestaat~beded2dc/

 

Het gaat me niet om de autoritaire en gebiedende toon – in Frankrijk is de politie nu eenmaal niet je beste vriend. Zorgelijker is dat politieagenten zo vaak hun boekje te buiten gaan. Want, zo bleek na navraag: je hoeft helemaal niet de hele verklaring over te schrijven. Met wie je als journalist een afspraak hebt, gaat de politie niets aan. En ook tijdens de confinement is op een bankje zitten niet verboden.

In het beste geval is het onwetendheid en kennen de agenten de noodwetten die ze moeten handhaven niet. In het ergste geval is het onversneden machtsmisbruik. Gevoelsmatig is Frankrijk veranderd in een politiestaat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...