Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

Dan weet je niet wat een politiestaat betekent Bonte. Zelden ben ik het met Peter Motte eens maar zijn woorden kan ik slechts hartgrondig onderschrijven.

 

1 uur terug, Peter Motte zei:

Mensen die i.v.m. de corona-maatregelen het woord "politiestaat" gebruiken, weten toch echt niet wat een politiestaat is.

De kritische klieren zijn ontstoken.

 

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, retep zei:

Dan weet je niet wat een politiestaat betekent Bonte. Zelden ben ik het met Peter Motte eens maar zijn woorden kan ik slechts hartgrondig onderschrijven.

Die lijn is niet altijd zo duidelijk en zeker niet dik. Grenzen sluiten en iedereen opsluiten in z'n huis zonder duidelijke wetten is alvast geen goed teken.

Link naar reactie

In Nederland zijn we niet opgesloten in onze huizen. Grenzen sluiten ivm  het voorkomen van verbreiding van covid lijkt me niet echt een politiestaat typerende maatregel.

Ik heb in mijn studietijd via de universiteit veel gereisd in Oost Europa, De DDR dat was een politiestaat. Als je daar sprak met iemand van de universiteit stond er altijd een mannetje mee te luisteren. De staat controleerde alles en iedereen. Daar was pas echt een grens waar je niet overheen mocht........... 

Link naar reactie
4 minuten geleden, retep zei:

In Nederland zijn we niet opgesloten in onze huizen. Grenzen sluiten ivm  het voorkomen van verbreiding van covid lijkt me niet echt een politiestaat typerende maatregel.

Ik heb in mijn studietijd via de universiteit veel gereisd in Oost Europa, De DDR dat was een politiestaat. Als je daar sprak met iemand van de universiteit stond er altijd een mannetje mee te luisteren. De staat controleerde alles en iedereen. Daar was pas echt een grens waar je niet overheen mocht........... 

Akkoord, maar waar ligt de grens, die "thin blue line"?

 

Er waren regelmatig periodes dat we de grens niet over mochten en via het vliegtuig is dat nog steeds moeilijk. Nog steeds moet je jezelf opsluiten voor een ziekte die minder dodelijk is geworden dan de griep. Sowieso zijn we een dikke stap dichter gegaan naar een politiestaat, er is alleen discussie over hoeveel.

 

Link naar reactie

Bill Gates zegt dat Omikron zich beter heeft verspreid dan het vaccin en nu zorgt voor een goeie bescherming tegen ernstige ziekte. Maar, de volgende keer gaan ze proberen een vaccin te hebben in 6 maanden via de mRNA techniek, blijkbaar is dat binnenkort.

 

Omikron is ontstaan in een quasi vaccin vrij land. Ik ben al blij dat zelfs hij erkent dat bescherming via besmetting het einddoel is van deze pandemie. Kan ook niet anders.

 

https://twitter.com/disclosetv/status/1494810193175195652

Bill Gates: "Sadly the virus itself - particularly the variant called Omicron - is a type of vaccine, creates both B cell and T cell immunity and it's done a better job of getting out to the world population than we have with vaccines."

"chance on severe disease ... are now dramatically reduced because of infection exposure"

 

Screenshot 2022-02-20 at 23.23.31.jpg

Link naar reactie

 

5 minuten geleden, Bonte zei:

Akkoord, maar waar ligt de grens, die "thin blue line"?

 

Er waren regelmatig periodes dat we de grens niet over mochten en via het vliegtuig is dat nog steeds moeilijk. Nog steeds moet je jezelf opsluiten voor een ziekte die minder dodelijk is geworden dan de griep. Sowieso zijn we een dikke stap dichter gegaan naar een politiestaat, er is alleen discussie over hoeveel.

 

 

Ach wel nee, ik spreek voor Nederland. Daar kan een wappie als Engel nog steeds ongestoord zijn onzin verkondigen en zelfs de staat aanklagen. We hebben anderhalve wappiepartij in de tweede kamer, deze onfrisse lieden kunnen nog steeds hun onzin laten horen in het hoogste politieke orgaan.

 

Dus we zijn geen politiestaat, het is hier een democratie waar iedere gek zijn kletsverhalen kan  spuien. Ik herhaal, je weet niet wat een politiestaat is.

Link naar reactie
50 minuten geleden, Bonte zei:

 iedereen opsluiten in z'n huis zonder duidelijke wetten is alvast geen goed teken.

 

Er werd niemand in zijn huis opgesloten omwille van corona. Alleen wie ziek was werd, aanbevolen thuis te blijven.

Verder zijn er enkele anti-vaxers die zich heel uitdagend en zelfs agressief opstellen en arrestaties uitlokken.

Link naar reactie
1 uur terug, retep zei:

Ach wel nee, ik spreek voor Nederland. Daar kan een wappie als Engel nog steeds ongestoord zijn onzin verkondigen en zelfs de staat aanklagen. We hebben anderhalve wappiepartij in de tweede kamer, deze onfrisse lieden kunnen nog steeds hun onzin laten horen in het hoogste politieke orgaan.

 

Dus we zijn geen politiestaat, het is hier een democratie waar iedere gek zijn kletsverhalen kan  spuien. Ik herhaal, je weet niet wat een politiestaat is.

Is de VS een politiestaat volgens jou?

Link naar reactie
Zojuist, Timothy van Damme zei:

Er is van alles mis met de politie en het systeem aldaar, maar een politiestaat is het niet. 

I beg to differ want een politiestaat is niet per definitie een dictatuur. Het is een situatie waarbij gerecht, politie en politiek niet meer onafhankelijk zijn. Dat is altijd al een moeilijke oefening en dat was zeker zo de laatste 2 jaar. Als je wetten moet maken die ingaan tegen het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, om een situatie van een jaar terug recht te trekken, dan weet je dat er iets niet in orde is.

 

https://www.knack.be/nieuws/belgie/brussels-hof-van-beroep-huidige-coronamaatregelen-hebben-wel-een-wettelijke-basis/article-news-1743527.html

Link naar reactie

China is een politiestaat. Ze controleren hun burgers via camera's en online en geven ze zo punten. En vanaf als je punten omlaag gaan, begint de miserie, want dan mag je vanalles niet meer en wordt het moeilijk om niet nóg meer punten te verliezen. Chinezen zijn dus verplicht om continu in angst te leven voor hun staat.

 

Er werd pas weer een onschuldige zwarte man neergeschoten in Minneapolis, deze keer terwijl hij sliep (!) (Volgens mij heeft de Vlaamse media dat volledig genegeerd, maar het was wel in de Waalse en Amerikaanse media) Toch weet ik niet of dat wel als politiestaat geldt. Zwarte mensen leven er in angst voor de politie, maar de politiek en het rechtssysteem keurt dat niet goed zoals in China. Als die agent nu niet gestraft wordt, ja dán komt de VS in de buurt van een politiestaat.

 

Voor blanken is de VS zeker geen politiestaat. Die kunnen zelfs het capitool binnensmurfen en de politie doet ze niks. Bovendien kunnen Amerikanen de gekste dingen verkondigen en dat is allemaal oké.

Link naar reactie

Ik heb toch al enkele politiestaten bezocht en voor mij is de 'thin blue line' wel duidelijk: in politiestaten wordt er niet openlijk door burgers gezegd dat het een politiestaat is, en wie dat wel doet overkomt iets.

 

Wat de wettelijke maatregelen treft: dat is één van de redenen dat we pandemiewetten moeten hebben die het parlement moet stemmen. We hadden dit al ten laatste moeten doen in de jaren 1960 in Europa, maar toen werd er al beweerd vanuit politieke hoek dat we geen pandemie meer zouden meemaken.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Lestat zei:

We hadden dit al ten laatste moeten doen in de jaren 1960 in Europa, maar toen werd er al beweerd vanuit politieke hoek dat we geen pandemie meer zouden meemaken.

 

Het moet fijn geweest zijn om te leven in de jaren '60 en te dromen van de futuristische utopie die de 21ste eeuw zou worden.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Lestat zei:

Wat de wettelijke maatregelen treft: dat is één van de redenen dat we pandemiewetten moeten hebben die het parlement moet stemmen. We hadden dit al ten laatste moeten doen in de jaren 1960 in Europa, maar toen werd er al beweerd vanuit politieke hoek dat we geen pandemie meer zouden meemaken.

Het was in 1968 bij de Hong Kong griep al duidelijk dat maatregelen erger zijn dan de ziekte, moet je dan pandemiewetten aannemen die zoiets haast automatiseren? Dat ze eerst eens een kosten baten analyse maken.

Link naar reactie
1 uur terug, Lestat zei:

Wat de wettelijke maatregelen treft: dat is één van de redenen dat we pandemiewetten moeten hebben die het parlement moet stemmen. We hadden dit al ten laatste moeten doen in de jaren 1960 in Europa, maar toen werd er al beweerd vanuit politieke hoek dat we geen pandemie meer zouden meemaken.

 

Maatregelen kosten geld, en er is altijd geld te weinig.

Politici bepalen de prioriteiten, en ze kunnen niet overal een prioriteit van maken.

 

Bij de anti-vaxers zijn er twee typen:

- gewoon bang van spuitjes, zonder enige reden

- sluitingen kosten geld, dus puur financieel

Alle andere redenen zijn in de grond op een of andere manier tot die twee terug te brengen, misschien niet als je de redenen onderzoekt, maar wel als je de aanhangers van die redenen onderzoekt.

Link naar reactie

Hong Kong griep ca 1 miljoen doden, Covid gaat richting de 6 miljoen. Nogal een verschilletje.

 

Overigens vind ik dat de VS geen politiestaat is. Je mag er zeggen wat je wil, je mag ongestoord verenigingen oprichten (er bestaan dus gewoon NAZI verenigingen in de VS). Ook kun je zonder grote obstakels personen en de overheid aanklagen. 

Link naar reactie
49 minuten geleden, Bonte zei:

Het was in 1968 bij de Hong Kong griep al duidelijk dat maatregelen erger zijn dan de ziekte, moet je dan pandemiewetten aannemen die zoiets haast automatiseren? Dat ze eerst eens een kosten baten analyse maken.

 

Het alternatief voor geen pandemiewet is gewoon ad hoc beslissingen nemen, met dan het risico dat er dan plots juridische bezwaren zijn. Met andere woorden: de situatie die Europa heeft toegepast de voorbije 2 jaar, en wat juist zoveel bekritiseerd wordt.

Een pandemiewet moet ook niet zomaar lukraak opgesteld worden, maar moet op een goed een evenwichtige manier opgesteld worden. En dat is perfect mogelijk. Op dat vlak kunnen we genoeg voorbeelden nemen van buiten Europa, want daar is genoeg ervaring met voldoende correcte aanpak. Zelfs in West-Afrika werden die wetten en plannen niet in gang gezet vanaf de eerste ebola-uitbraken, maar pas vanaf een zware verspreiding én, het gegeven dat het om een ernstige ziekte gaat. Een simpele verkoudheid zet geen pandemiewet in gang.

 

Zo'n wet moet opgesteld worden op dezelfde manier als een krijgswet, die ook in ons land nog steeds bestaat. Deze geeft aan wanneer speciale regels in een geval van oorlog gelden. En ook daarvoor staan speciale vereisten, zodat we niet direct naar die staat van beleg gaan van zodra er een aanslag is. In 2016 is daardoor na de aanslagen de staat van beleg niet afgekondigd, ondanks de vraag van verschillende politici.

Dan komt daar nog eens bij dat de krijgswet nooit de grondwet kan vervangen, iets wat heel duidelijk vermeld staat in die wet. Hetzelfde geldt voor de pandemiewet.

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

Het was in 1968 bij de Hong Kong griep al duidelijk dat maatregelen erger zijn dan de ziekte, moet je dan pandemiewetten aannemen die zoiets haast automatiseren? Dat ze eerst eens een kosten baten analyse maken.

 

Ga anders in Bergamo eens vragen of de maatregelen echt erger zijn dan de ziekte.

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
19 uren geleden, Waldorf zei:

Ga anders in Bergamo eens vragen of de maatregelen echt erger zijn dan de ziekte.

 

Lombardia had inderdaad 10% meer doden dan elke andere provincie voor het jaar 2020, vooral bij mannen blijkbaar. In Spanje waren er echter gelijkaardige gebieden.

 

https://www.nature.com/articles/s41467-022-28157-3

 

Volgens mij is paniek hiervan de oorzaak, iedereen van jong tot oud werd naar het ziekenhuis gesleurd en ouderen massaal aan de machinale beademing gelegd (toen was de overlevingskans aan die machine slechts 10-20%). Ziekenhuizen werden in allerijl geleegd en dat heeft ook voor een pak extra doden gezorgd, er zijn daar gewoon zeer veel fouten gebeurd door de eerste paniek. 

 

Kijk eens naar de foto, jonge mensen die daar niet moesten zijn overspoelen dit ziekenhuis. In dit zeldzame artikel raden die frontline italiaanse dokters ook aan om patiënten meer thuis te behandelen en niet in het ziekenhuis, dat hebben zij op de harde manier moeten leren.

 

A plea from doctors in Italy: To avoid Covid-19 disaster, treat more patients at home

https://www.statnews.com/2020/03/21/coronavirus-plea-from-italy-treat-patients-at-home/

.

E7KBFDYQSVC6LA43Y6HCEIKUDA.jpg

Link naar reactie

Die tekst zegt volgens mij niet dat er mensen in ziekenhuizen zaten die er niet hoorden te zijn. Ze pleiten voor een vorm van gedecentraliseerde zorg, waarbij mensen thuis verzorging kunnen krijgen die er nu niet voorhanden is behalve in ziekenhuizen. Zij pleiten dus voor een uitbreiding van het zorgsysteem, met een extra poot voor thuiszorg. Dit wil ook zeggen dat er meer nood is aan medisch personeel, maar dan niet mobiel. Want de mensen die thuis verzorgd worden, moeten ook door medisch personeel geholpen worden.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Lestat zei:

Die tekst zegt volgens mij niet dat er mensen in ziekenhuizen zaten die er niet hoorden te zijn. Ze pleiten voor een vorm van gedecentraliseerde zorg, waarbij mensen thuis verzorging kunnen krijgen die er nu niet voorhanden is behalve in ziekenhuizen. Zij pleiten dus voor een uitbreiding van het zorgsysteem, met een extra poot voor thuiszorg. Dit wil ook zeggen dat er meer nood is aan medisch personeel, maar dan niet mobiel. Want de mensen die thuis verzorgd worden, moeten ook door medisch personeel geholpen worden.

 

Toch wel, maar niet overduidelijk. Die dokter zegt "zelfs zuurstof aan huis te brengen" wat impliceert dat er ook veel mensen in het ziekenhuis opgenomen waren die niet eens zuurstof nodig hebben, wat je ook ziet op die foto. Die lichte gevallen werden op de gang gelegd.

 

Het is een hele brok lezing maar hier leggen ze de schuld bij het private hospitaal systeem van die streek en de gewoontes van de bevolking. Lombardia had in de eerste golf 3x meer stergevallen per besmetting dan de provincie ernaast en dubbel de sterfgevallen per bevolking. Nochtans spreken we van hetzelfde land en bevolking dus er moet iets anders zijn.

Hier zeggen ze dat het systeem ervoor zorgde dat mensen direct naar een ziekenhuis gingen zonder eerst een huisdokter te raadplegen, dat deden ze vroeger al. Mensen met covid gingen direct naar het ziekenhuis en zo werden die vlug compleet besmet.

 

https://www.newstatesman.com/world/2020/04/coronavirus-italy-lombardy-private-healthcare-response

 

Nevertheless, the disparity with Veneto, which fared similarly badly at the beginning but was able to manage the crisis effectively and bring its mortality rate down, has prompted doctors in Italy to ask how Lombardy’s supposedly world-class healthcare system could have collapsed quite so catastrophically.

Doctors pin much of the blame on Italy’s widespread “public-private” healthcare system

 

But years of “patient-focused” care had depleted those vital local care services, says Brambillasca. In Lombardy, patients often don’t bother with general practitioners at all, he says, and typically go straight to hospital whatever the illness. Brambillasca says he’s often seen long queues outside the emergency rooms in Bergamo, where people presented with ailments as trivial as “footache.”

 

Coupled with a poorly conceived testing strategy that required only the very sick and their closest contacts to be tested — ignoring the lessons learned from the town of Vo’, which demonstrated Covid’s high rate of asymptomatic transmission — Lombardy’s underfunded community healthcare services could do little to address the rapidly growing number of infections, while those with symptoms headed straight to hospital.

That had huge knock-on effects, the infection was able to spread rapidly through hospitals, undetected. This was how the outbreak in Bergamo, Lombardy’s worst hit city, began: when dozens of people exhibiting Covid-19 symptoms rushed straight to a suburban hospital, they were turned back and sent home, only to then infect their communities.  

 

Stefano Merigliano, the dean of the University of Padua School of Medicine, says the first priority when dealing with a widespread infectious disease “is [to] protect the hospitals”. Instead, he told me, the overburdened public hospitals in Lombardy “closed all the patients inside, causing two infected people to become 500”.

Regular patients in the beleaguered public hospitals fled to private hospitals, taking the disease with them. Others were transported to neighbouring regions for treatment, infecting hospitals in new parts of the country. Visiting relatives and infected hospital staff spread the infection still deeper into civilian populations, all across Italy. 

 

The approach taken by Lombardy’s equally wealthy neighbour, Veneto, offers a sharp contrast. The region, where private spending only accounts for 7 percent of the healthcare budget and has decreased by 12 percent since 2010, had widespread testing, substantial primary care, and set up dedicated Covid-19 hospitals. Local doctors in antibacterial robes treated sick people in their homes. Although the region was hit hard at first, its mortality rate is now around 6 percent, considerably lower than the 18 per cent rate in Lombardy.

Link naar reactie
Op 21/2/2022 om 13:15, retep zei:

Overigens vind ik dat de VS geen politiestaat is. Je mag er zeggen wat je wil, je mag ongestoord verenigingen oprichten (er bestaan dus gewoon NAZI verenigingen in de VS). Ook kun je zonder grote obstakels personen en de overheid aanklagen. 

 

Blanke christelijke cismannen van middelbare leeftijd mogen dat. Sinds de Patriot Act van Bush jr. is het met de vrijheid in de VS serieus achteruit gegaan.

Link naar reactie
Op 22/2/2022 om 15:46, Tanuki zei:

 

Blanke christelijke cismannen van middelbare leeftijd mogen dat. Sinds de Patriot Act van Bush jr. is het met de vrijheid in de VS serieus achteruit gegaan.

Je mag gerust het overgrote deel van de democraten onderbrengen bij de middelbare leeftijdman-categorie die ongestoord kan frauderen, makkelijk via politieke connecties zich opwerken in de mediawereld, financiële wereld... en politieke tegenstanders het leven zuur en monddood maken.

 

Maar je hebt in deze gelijk dat de Bush-clan een heel vuil spel heeft gespeeld en de US-grondwet zwaar met de voeten heeft getreden. In dezelfde mate zoals de democraten het doen.

Link naar reactie
Op 22/2/2022 om 14:24, Bonte zei:

 

Toch wel, maar 

 

Het is een hele brok lezing maar hier leggen ze de schuld bij het private hospitaal systeem van die streek en de gewoontes van de bevolking. Lombardia had in de eerste golf 3x meer stergevallen per besmetting dan de provincie ernaast en dubbel de sterfgevallen per bevolking.

 

Op 22/2/2022 om 14:24, Bonte zei:

Doctors pin much of the blame on Italy’s widespread “public-private” healthcare system

 

 

Het is dus geen puur privaat systeem. Het is een PPS. Zoals wij ook intercommunales hebben. Overheid dicteert en kiest 1 of 2 private spelers die de uitvoerende taken voor zijn rekening mag nemen. Dit zorgt voor een dynamiek die dan enkel voorkomt in een monopoliesysteem. Omdat de concurrentie uitgeschakeld is.

 

Wij hebben hier in België een vergelijkbaar systeem. Er wordt gewerkt met ziekenhuiskoepels. De gevolgen zijn er dan ook naar.

 

Ziekenhuizen die moeten vragen aan de koepelstructuur of er materiaal mag aangekocht worden. Mondmaskerstock iemand? Die was er niet en is er nu nog steeds niet.

 

Indien je als bedrijf niet zelf kan en mag beslissen over je kapitaalsmiddelen en bv rollend materieel dan ben je niet echt goed bezig...

Link naar reactie
Quote

 

Virusactivisten ruilen corona in voor Poetin: ‘Ik begrijp wel wat hij doet’

Poetingezinden Eerst waren ze tegen de lockdowns en vaccins, nu werpen corona-activisten zich op als verdedigers van Rusland en zijn president.

 

 

Er scheelt toch iets aan die mensen.

Hun grootste probleme is dat ze totaal geen inzichten hebben in verhoudingen, nl. in de grootte van een waarde t.o.v. de grootte van een andere waarde.

Ik neem aan dat de VS heeft geprobeerd invloed te krijgen in de Oekraïne, maar dat kan geen rechtvaardigiging zijn om dan tienduizende soldaten, tanks, mobiele artillerie, gevechtshelicopters, jachtvliegtuigen, raketten en thermoblastische bommen in dat land in te zetten.

Ook de PvdA deed in het parlement al vergoeilijkend over Poetins invassie. Willen we zulke mensen wel in het parlement? Ze laten zich volledig meeslepen door goed klinkende louter cerebrale overwegingen, die alle voeling met de realiteit kwijt zijn.

Link naar reactie

Nu we over twee dagen in code geel zitten en alle maatregelen afgeschaft worden (in tegenstelling tot wat sommigen dachten blijken die vrijheidsberovende maatregelen van de politiestaat België toch niet zo permanent te zijn) wordt het misschien langzaam maar zeker tijd om hier een slotje op te zetten. De paranoïde forumleden kunnen overstappen naar de oorlog-draad.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...