Ga naar inhoud

Schooiers in geruite overhemden


Vittorio

Recommended Posts

Gisteren deze foto geplaatst van Yves Chaland, kerel met klasse:

 

chal.jpg.6e9dd9ebb88ef6f36f1796763c76cf1

 

En een uitzondering want het valt toch wel op dat de meeste stripmakers zonder schaamte in het openbaar treden als houthakkers: schooiers in geruite hemden met korte mouwtjes die meestal ook nog uit de broek hangen. Hieronder een paar voorbeelden plus een uitnodiging om het overzicht aan te vullen. Foto's van tekenaars à la de klasse van Chaland ook welkom.

 

Van boven naar onder Corcal, Thiébaux, Desberg, Conrad, Squarzoni, Taymans, Xavier, Kox, Walthéry/Kox, Siné, Derib, onbekende tekenaar:

 

Photo_2895.jpg

dany-BD-854x676.jpg

fullsizeoutput_6175.jpeg.webp

image.jpg

838_img_8511.webp

Andr%25C3%25A9Taymans2011.JPG

Dgn49cFW0AAsZxt?format=jpg&name=large

45414646_p.jpg

D2X9602.jpg

2268190-le-dessinateur-sine-les-election

DSC_0052.jpg

Eppo+20%252C+2018+-+Boekenkast+Willy+Lin

Link naar reactie

Ha, grapig dit! Ik heb alle foto's die ik afgelopen jaren van auteurs heb kunnen nemen doorgenomen. Ik vond niet eens heel veel geruite overhemden, wel heel veel éénkleurige overhemden, heel vaak met korte mouwen en heel, heel veel saaie fleecetruien met zo'n half ritsje aan de voorkant. Heel weinig hoodies, hier en daar een colbertje en maar één, ja één auteur met een stropdas: Berck!

 

1775675471_2010-03-06-6Berck.thumb.JPG.3bd53a17533cfbcff9f4ba58ab200fb9.JPG

Link naar reactie
6 minuten geleden, cinco zei:

Een houthakkershemd lijkt me logisch.

Deze tekenaars moesten zelfvoorzienend zijn als het op papier aankwam, dus de gapaste kledij om nieuwe voorraad in het bos te gaan inslaan was opportuun.

Haha ja.

 

Maar je trekt toch geen houthakkershemd aan (of je collega een hoodie) als je de minister je nieuwe album mag presenteren?

 

f4811be0-ef81-11e8-a580-872c628ededa.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Alec Severin zit in Expo59 ook altijd in perfecte stadskledij.

 

Blijkbaar was hij al jong daarmee bezig:

 

sev.jpg.dd8dddd1ad3ae2ff56a7c4023e1b2d9a.jpg

 

Ik vind dat toch wel heel classy hoor.

 

DpJNq_XWkAA2PqZ?format=jpg&name=medium

 

Valt extra op als Marc Bourgne in een spijkerjasje en hoodie over je heen hangt.

 

in Nederland hebben we Joost Swarte en ook wel Theo uit den Boogaard die beschaving brengen.

Link naar reactie
1 uur geleden, BobFish zei:

Dames en heren, met plezier stel ik u voor aan de nieuwe golf Klare Lijn Neo Noir in de jaren 80.

4RuOo9M0LA12KzcpSees9gj-y_o4YxqQcVTFpuDT

Stuk voor stuk helden.
Helden met Stijl.

 

Flo'ch met coltrui in de broek. :e010: Is dat langer dan twee minuten in de mode geweest? En dan die gekke pet?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
On 9/29/2020 at 10:43 AM, Ambreville said:

 

 

In een meer diepgravend onderzoek kunnen we ook aantonen dat de meeste auteurs een broek dragen. Vaak een Jeans. Met uitzondering natuurlijk voor Etienne Willem.

Dat beweer je hier nu wel, maar op basis van bovenstaande foto's kunnen we dat slechts van een viertal met zekerheid stellen.

Link naar reactie
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...