Vittorio Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Gisteren deze foto geplaatst van Yves Chaland, kerel met klasse: En een uitzondering want het valt toch wel op dat de meeste stripmakers zonder schaamte in het openbaar treden als houthakkers: schooiers in geruite hemden met korte mouwtjes die meestal ook nog uit de broek hangen. Hieronder een paar voorbeelden plus een uitnodiging om het overzicht aan te vullen. Foto's van tekenaars à la de klasse van Chaland ook welkom. Van boven naar onder Corcal, Thiébaux, Desberg, Conrad, Squarzoni, Taymans, Xavier, Kox, Walthéry/Kox, Siné, Derib, onbekende tekenaar: BobFish 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 In een meer diepgravend onderzoek kunnen we ook aantonen dat de meeste auteurs een broek dragen. Vaak een Jeans. Met uitzondering natuurlijk voor Etienne Willem. Quote Link to comment
Daan Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Ha, grapig dit! Ik heb alle foto's die ik afgelopen jaren van auteurs heb kunnen nemen doorgenomen. Ik vond niet eens heel veel geruite overhemden, wel heel veel éénkleurige overhemden, heel vaak met korte mouwen en heel, heel veel saaie fleecetruien met zo'n half ritsje aan de voorkant. Heel weinig hoodies, hier en daar een colbertje en maar één, ja één auteur met een stropdas: Berck! Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 5 minuten geleden, Daan zei: en maar één, ja één auteur met een stropdas Je had Floc'h moeten interviewen, wat een stijl! En Giraud/Moebius in zijn laatste jaren deed ook zijn best: Vaak nog in die opvallende hooggesloten jasjes Quote Link to comment
Daan Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 5 minuten geleden, Vittorio zei: Je had Floc'h moeten interviewen, wat een stijl! Niet altijd, hoor. Integendeel... Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 1 minuut geleden, Daan zei: Niet altijd, hoor. Integendeel... Da's nog altijd tien keer beter dan Marvano in een grauw jeanshemd: Quote Link to comment
Ambreville Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 5 minuten geleden, Daan zei: Niet altijd, hoor. Integendeel... Dat is wel niet Flo'ch maar Adrien Floch. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Alec Severin zit in Expo59 ook altijd in perfecte stadskledij. Quote Link to comment
linthout Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 HAHAHAHA! Echt geweldig, dit item!!!! Ik ben er trots opdat ik bij de schooiers sta!!!! Ik heb nochtans een grote collectie stropdassen in de kast hangen! Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 Ook stripwinkeliers denken dat ze houthakkers zijn: Breda: Schiedam: Kampen: Amsterdam: Antwerpen: Sta je ook in geruite kiel achter de kassa vandaag, @Neat Stuff? Quote Link to comment
linthout Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Eerlijk is eerlijk: ik verwacht nu ook een reeks foto's van verzamelaars met geruite overhemden!!!! Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 Die kunnen er ook wat van: Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 Owner of a comic book shop: Quote Link to comment
cinco Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Een houthakkershemd lijkt me logisch. Deze tekenaars moesten zelfvoorzienend zijn als het op papier aankwam, dus de gepaste kledij om nieuwe voorraad in het bos te gaan inslaan was opportuun. BobFish 1 Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 6 minuten geleden, cinco zei: Een houthakkershemd lijkt me logisch. Deze tekenaars moesten zelfvoorzienend zijn als het op papier aankwam, dus de gapaste kledij om nieuwe voorraad in het bos te gaan inslaan was opportuun. Haha ja. Maar je trekt toch geen houthakkershemd aan (of je collega een hoodie) als je de minister je nieuwe album mag presenteren? Quote Link to comment
cinco Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Ze volgen gewoon de dresscode van Stripmakersmurf. Quote Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 1 uur geleden, Ambreville zei: Alec Severin zit in Expo59 ook altijd in perfecte stadskledij. Blijkbaar was hij al jong daarmee bezig: Ik vind dat toch wel heel classy hoor. Valt extra op als Marc Bourgne in een spijkerjasje en hoodie over je heen hangt. in Nederland hebben we Joost Swarte en ook wel Theo uit den Boogaard die beschaving brengen. Quote Link to comment
BobFish Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Dames en heren, met plezier stel ik u voor aan de nieuwe golf Klare Lijn Neo Noir in de jaren 80. Stuk voor stuk helden. Helden met Stijl. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Vittorio Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 Wat heeft die Benoit daar een hoog voorhoofd zeg, lijkt op John Cazale in Dog Day Afternoon. Quote Link to comment
Waldorf Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 1 uur geleden, BobFish zei: Dames en heren, met plezier stel ik u voor aan de nieuwe golf Klare Lijn Neo Noir in de jaren 80. Stuk voor stuk helden. Helden met Stijl. Flo'ch met coltrui in de broek. Is dat langer dan twee minuten in de mode geweest? En dan die gekke pet? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Werner Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 In de winter draag ik bijna niets anders dan houthakkershemden... Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Yncke Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 2 minutes ago, Werner said: In de winter draag ik bijna niets anders dan houthakkershemden... Is dat niet een beetje koud aan de knieën? Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 hoe je denkt er uit te zien in zo een hemd de werkelijkheid Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 7 uren geleden, linthout zei: HAHAHAHA! Echt geweldig, dit item!!!! Ik ben er trots opdat ik bij de schooiers sta!!!! Ik heb nochtans een grote collectie stropdassen in de kast hangen! Quote Link to comment
linthout Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA Schitterend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment
JPAR Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Dus bij het eerstvolgende publieke optreden van Willy kunnen we een geruit overhemd met een geruite das erop verwachten Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Sinds wanneer zit Jani op dit forum?? Quote Link to comment
Chia Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 deze gaat niet over strips maar wel uitlachen? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 4 hours ago, Yncke said: Is dat niet een beetje koud aan de knieën? Quote Link to comment
Neat Stuff Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 18 uren geleden, Vittorio zei: Sta je ook in geruite kiel achter de kassa vandaag, @Neat Stuff? Geruite kiel? Ik doe dat beter... Quote Link to comment
Vittorio Posted September 30, 2020 Author Share Posted September 30, 2020 1 uur terug, Neat Stuff zei: Geruite kiel? Ik doe dat beter... Je verkeert in goed gezelschap Hugo Pratt En je grote vriend uit Het Gele Teken: Quote Link to comment
devilcreator Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 is er een probleem met houthakkershemden? Deze zijn zeer aangenaam om te dragen. Quote Link to comment
Vittorio Posted September 30, 2020 Author Share Posted September 30, 2020 1 uur terug, devilcreator zei: is er een probleem met houthakkershemden? Niet als er leuke jongedames in zitten hoor Quote Link to comment
the pope Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 On 9/29/2020 at 10:43 AM, Ambreville said: In een meer diepgravend onderzoek kunnen we ook aantonen dat de meeste auteurs een broek dragen. Vaak een Jeans. Met uitzondering natuurlijk voor Etienne Willem. Dat beweer je hier nu wel, maar op basis van bovenstaande foto's kunnen we dat slechts van een viertal met zekerheid stellen. Quote Link to comment
BobFish Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 In mijn jonge jaren liet ik me soms ook eens gaan. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Ambreville Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 2 uren geleden, the pope zei: Dat beweer je hier nu wel, maar op basis van bovenstaande foto's kunnen we dat slechts van een viertal met zekerheid stellen. Van Willem kan ik persoonlijk getuigen. Meerdere malen zelfs. Maar op een duistere avond in februari van dit jaar droeg hij in Brussel een broek met ruitjes. Quote Link to comment
Air Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Ik was op zoek naar Flo’ch (illustrator).... maar kon deze grap niet laten liggen. (Excuus ook om mijn nieuwste t-shirt te tonen. Als presentje gehad) Quote . Link to comment
Air Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 Edgar p. Jacobs gekleed als een gentlemen, met ondeugende blik. Quote . Link to comment
Air Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 Nog een oud T-shirt uit Spanje, Denia. Quote . Link to comment
Recommended Posts