Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (19)] landschap 10 vs. landschap 23


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Kraa.jpg.df439cb9426c45f7106153b7d8aa940

Kraa

 

JPAR

 

 

B

 

BuddyLongway.jpg.b2d77c72d1491f0f91ae8f0

Dit kader uit het Dommel-album 'De pij maakt de pater niet' is het begin van het korte verhaal 'De ellende', een parodie op Buddy Longway. Deze pagina-vullende afbeelding is een perfecte parodie op een pagina van Buddy Longway.

 

cartoonesk

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
On 11/20/2020 at 10:07 AM, Yncke said:

Dit kader uit het Dommel-album 'De pij maakt de pater niet' is het begin van het korte verhaal 'De ellende', een parodie op Buddy Longway. Deze pagina-vullende afbeelding is een perfecte parodie op een pagina van Buddy Longway.

Nu ben ik toch benieuwd naar die pagina van Buddy Longway.

Link naar reactie
44 minuten geleden, Ambreville zei:

Zo lijkt B opeens niet meer dan een satire van A te zijn

Jammer dat er geen dronken eend overvliegt.... (Canardo)

 

A is prachtig, niet aan gedacht, maar de mooie (winter)landschappen liggen in die albums voor het oprapen. Bij alle verstilde pagina's daaruit vraag ik me bij deze wel af waarom Sokal per se nog dat uitroepteken en vraagteken in het centrum wilde plaatsen.

Link naar reactie

Ik vind Kraa sowieso een zeer krachtige en prachtige reeks. In bovenstaande tekening brengt Sokal eigenlijk alles samen waar het in het verhaal om gaat. De ongerepte natuur die door de mens bedreigd wordt, diezelfde mens die ook de oorspronkelijke bewoners bedreigd en de "natuur" die in opstand komt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...