Yncke Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Kraa JPAR B Dit kader uit het Dommel-album 'De pij maakt de pater niet' is het begin van het korte verhaal 'De ellende', een parodie op Buddy Longway. Deze pagina-vullende afbeelding is een perfecte parodie op een pagina van Buddy Longway. cartoonesk yncke.be Link to comment
Rik Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Worden de duels willekeurig gegenereerd? Grappig dat bij beide een vogel prominent op de afbeelding staat. Ik ga voor A omdat deze afbeelding 1 geheel vormt. De subkaders bij B verstoren in mijn opinie het landschap. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Yncke Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 Just now, Rik said: Worden de duels willekeurig gegenereerd? Jep. Als je de technische details wilt weten: een Mersenne twister en met de seed van @cinco. (Ik ga echt niet mijn eigen inzendingen voor mijn plezier twee keer tegenover een Hermann zetten. ) Maar inderdaad, dat geeft soms leuke dingen, zoals deze. yncke.be Link to comment
Yncke Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 On 11/20/2020 at 10:07 AM, Yncke said: Dit kader uit het Dommel-album 'De pij maakt de pater niet' is het begin van het korte verhaal 'De ellende', een parodie op Buddy Longway. Deze pagina-vullende afbeelding is een perfecte parodie op een pagina van Buddy Longway. Nu ben ik toch benieuwd naar die pagina van Buddy Longway. yncke.be Link to comment
Bart 01 Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Beiden not my cup of tea qua landschap. Dan toch maar voor de dreigende vogel van A gegaan. Link to comment
Ambreville Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Grappig dat die samenkomen. Zo lijkt B opeens niet meer dan een satire van A te zijn. Sokal is zowiezo ondergewaardeerd. A dus. Link to comment
Vittorio Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 44 minuten geleden, Ambreville zei: Zo lijkt B opeens niet meer dan een satire van A te zijn Jammer dat er geen dronken eend overvliegt.... (Canardo) A is prachtig, niet aan gedacht, maar de mooie (winter)landschappen liggen in die albums voor het oprapen. Bij alle verstilde pagina's daaruit vraag ik me bij deze wel af waarom Sokal per se nog dat uitroepteken en vraagteken in het centrum wilde plaatsen. Link to comment
JPAR Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Ik vind Kraa sowieso een zeer krachtige en prachtige reeks. In bovenstaande tekening brengt Sokal eigenlijk alles samen waar het in het verhaal om gaat. De ongerepte natuur die door de mens bedreigd wordt, diezelfde mens die ook de oorspronkelijke bewoners bedreigd en de "natuur" die in opstand komt. Link to comment
Vittorio Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 2 uren geleden, Yncke zei: Nu ben ik toch benieuwd naar die pagina van Buddy Longway. Link to comment
Yncke Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 Thanks! Toffe parodie, eigenlijk. Ik ga mijn stem aanpassen nu ik de humor ervan zie. yncke.be Link to comment
Tanuki Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Er klopt iets niet met die eerste prent, maar ik kan er mijn vinger niet op leggen. Iets met dat water. B is een leuke parodie, maar als landschap eerder matig. Link to comment
sjaakie Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Hoewel ik B veel leuker vind, toch A gestemd. Aangezien het om het landschap gaat en niet welke je leuker vind. Link to comment
TDPB Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Die Derib is veel mooier dan die B. Link to comment
Waldorf Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 De Derib is de mooiste van de drie. Dupa is wel grappig, maar als landschap is Sokal toch beter. Al vind ik de kleuren niet erg mooi. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
kbellon Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Altijd fan geweest van Kraa, de keuze is dan snel gemaakt Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Een aantal dingen wringen bij A (de stroom van het water, de accenten op de naaldboom op de voorgrond), maar als geheel toch mooier als B. Link to comment
cartoonesk Posted December 14, 2020 Share Posted December 14, 2020 Dupa haalt dit niet meer in. Toch dank voor de stemmen. Bedankt aan Vittorio voor de pagina van Derib! Ik wilde gewoon wat komisch ook in het toernooi. groetjes. Link to comment
Tanuki Posted December 14, 2020 Share Posted December 14, 2020 Misschien een idee voor een volgend tornooi? Geslaagde parodieën, of zoiets...? Of hebben we die al gehad? Link to comment
Yncke Posted December 14, 2020 Author Share Posted December 14, 2020 Nope, nog niet gehad. Leuk idee. yncke.be Link to comment
Recommended Posts