Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (26)] landschap 33 vs. landschap 14


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 24-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

DonLawrence.png.816edb87cdd834495e7475ff

Voor mij ook Don Lawrence, without a doubt..

 

sanderg

 

 

B

 

ooievarken.jpeg.a6aeb7ee56d8982e284ceea1

Stedho - Ooievarken

 

SPeeDy

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Tja... 🙂 

A vind ik - denk ik- het mooist(e) (gemaakte) landschap dat ik ooit in een strip heb gezien.. Geen computer bij aan te pas gekomen.. alles helemaal met de hand gemaakt. Dat vind ik echt meesterlijk..

 

Daarnaast vind ik het geheel ook schitterend.. Vanaf een afstand wordt neergekeken op een in de inktzwarte duisternis van het heelal oprijzende vreemde wereld. Intrigerend ook.. wat zou er zich in die talloze spleten bevinden? En dan die perfect ronde gaten- werk van levende wezens?.. Prachtig gedaan..

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
8 minuten geleden, sanderg zei:

Ah! Dat album heb ik niet.. 

En toch nog een account mogen maken hier ?

 

De Don Lawrence is wel heel straf. Zoiets maak je tegenwoordig enkel met een 3D-model en een montage. Dit gewoon tekenen en schilderen vraagt toch wel echt goed ruimtelijk inzicht. Zonder twijfel dus. 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Tja... 🙂 

A vind ik - denk ik- het mooist(e) (gemaakte) landschap dat ik ooit in een strip heb gezien.. Geen computer bij aan te pas gekomen.. alles helemaal met de hand gemaakt. Dat vind ik echt meesterlijk..

 

 

 

afbeelding.png.ba8d1536c1bbf3e869d68433b75ce517.png

 

mogelijk ook geïnspireerd door

 

ijh4bje3aka3o7jz9j.gif

 

Is dat eigenlijk geweten of het daar effectief een verwijzing naar was?

 

Link naar reactie

Damn, tegen deze Don wordt het wel heel moeilijk natuurlijk. Toch een poging waarom ik B ingezonden heb.

 

Misschien is dit niet het mooiste landschap maar wel een intrigerend. Een dor landschap, die ene dode boom, wat stenen en een bom. En dan een soort gepluimde flamingo erbij, dat dorre blaadje en een muzieknoot... Een apocalyptisch plaatje dat zowel droevig en grappig tegelijk is. Klasse!

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ik vind dat we een 'overtuig SanderG van Franquin-thread nodig hebben. Als liefhebber van originelen moet die zeker over te halen zijn met Franquin zijn platen.

 

ik zou absoluut heel graag een origineel van Franquin hebben 😄 als tekenaar was hij geniaal.. t was alleen beter geweest als Mark Retera zijn gags had bedacht 🙂

Link naar reactie
12 minuten geleden, sanderg zei:

Als Retera zijn gags niet allemaal zelf verzint (wat, dacht ik, wel zo is)- inderdaad!

 

Ik ken toch wel wat collega's die gags voor DirkJan hebben geschreven.

Franquin schreef ook niet alles zelf, he. Die kreeg hulp van o.a. Goscinny en Greg (toch in de Ton en Tinneke tijd). Zelfs Vandersteen had gag-men in dienst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...