Yncke Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Derde ronde. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De terugkeer van de Rode Prins is altijd één van mijn lievelingsstrips geweest. Hierbij 2 indrukwekkende plaatjes uit deze prachtige strip. pudifar B Hermann, Jeremiah 9, De winter van een clown: Vittorio yncke.be Link to comment
Rik Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 51 minuten geleden, cinco zei: De zon gaat schijnen dus smelt B. De eitjes gaan dus winnen Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Daan Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 Toch weer A gekozen, bij vergelijking lijkt B toch net iets te weinig, of zo. Link to comment
SPeeDy Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 Zeer moeilijk, beide verdienen de volgende ronde. A vind ik net iets meer hebben dan B. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Bonte Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Beiden hebben wel iets maar voor mij is het overduidelijk Hermann deze keer. Link to comment
Waldorf Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Hermann, natuurlijk. Onbegrijpelijk dat die spuuglelijke eieren al in de derde ronde zitten. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
TDPB Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Die eieren zijn geschilderd. En dus sowieso beter dan een getekend prentje, dat spreekt voor zich. Link to comment
Waldorf Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Beschilderde eieren? Is er een Paas-album van Storm? Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
kbellon Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Okey, dit zal waarschijnlijk aan mij liggen. Maar ik snap al drie ronden de fuzz niet echt ronde deze plaat van Hermann. Heb vroeger zelf met plezier meerdere Jeremiahs gelezen en de man kan zeer goed decors tekenen (over mensen ga ik me niet uitspreken), maar ik vind deze plaat eigenlijk niet mooi. Maar zoals ik zei ligt dit aan mij, anders zou deze niet zo ver geraakt zijn (kwestie van smaak ) Link to comment
TDPB Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Het is inderdaad vreemd dat de minst geslaagde van de drie Hermann-prenten het verst lijkt te geraken. Link to comment
Vittorio Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Vooruit, ik wil best mijn stem verplaatsen naar Storm als mijn andere inzending, Brodeck, wordt gered (verlies daarvan gaat me echt aan het hart): Link to comment
TDPB Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Probeer je de stemming te beïnvloeden door omkoperij? Dat vraagt om diskwalificatie. Link to comment
JPAR Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 1 minuut geleden, TDPB zei: Probeer je de stemming te beïnvloeden door omkoperij? Dat vraagt om diskwalificatie. Dat vind ik ook. Link to comment
kbellon Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 42 minuten geleden, Vittorio zei: Vooruit, ik wil best mijn stem verplaatsen naar Storm als mijn andere inzending, Brodeck, wordt gered (verlies daarvan gaat me echt aan het hart): Hey hey zo niet hahaha, dan zwier je mijn laatste inzending er uit Link to comment
Vittorio Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 13 uren geleden, TDPB zei: Probeer je de stemming te beïnvloeden door omkoperij? Dat vraagt om diskwalificatie. Het is een toernooi hè, er moet wel een robbertje gevochten worden om de inzendingen. Maar het ziet er slecht uit voor Brodeck... Link to comment
Mzee Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 1 uur terug, Vittorio zei: Het is een toernooi hè, er moet wel een robbertje gevochten worden om de inzendingen. Maar het ziet er slecht uit voor Brodeck... Een toernooi win je door je eigen wedstrijd te winnen, niet door een andere te beinvloeden Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. https://www.2dgalleries.com/profile/mzee Link to comment
Bart 01 Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Ik stel voor dat we @Vittorioop zijn minst afvoeren met pek en veren voor dit ernstig vergrijp! Geen Machiavellisme in dit toernooi! Helaas heeft het allemaal niet mogen baten voor mijn persoonlijke favoriet in dit toernooi Brodeck . De wegen van de almachtige forumgod zijn soms ondoorgrondelijk. Link to comment
Vittorio Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 11 minuten geleden, Bart 01 zei: Helaas heeft het allemaal niet mogen baten voor mijn persoonlijke favoriet in dit toernooi Brodeck Geef nog niet op, ik heb de gouverneur van de Reep al gebeld voor een hertelling, er zijn erg rare dingen gebeurd met de stemmen. Brodeck won this election, and he won it by a landslide. Link to comment
Vittorio Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Last week Brodeck was leading, often solidly. Then, one by one, the votes started to magically disappear as surprise ballot dumps were counted. VERY STRANGE. Link to comment
Waldorf Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Stop the steal! Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
JPAR Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 You know the results: a ban from this social forum! Link to comment
Bart 01 Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 January 16th: march on the Bonte Comic Capitol! Vittorio will be leading the dance! Link to comment
kbellon Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 1 uur terug, Vittorio zei: Last week Brodeck was leading, often solidly. Then, one by one, the votes started to magically disappear as surprise ballot dumps were counted. VERY STRANGE. Link to comment
Lük Bey Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Alis ik het goed heb, is dit nu de enige Don Lawrence die nog in de running is. Ik heb me tot nu maar gedeisd gehouden omdat één van mijn inzendingen tegen een andere uitkwam , en met maar 1 stem verschil is doorgegaan. Ik dacht, ik zal de boat maar niet rocken. Maar die andere was dus wel stukken beter dan die hierboven. Adieu, gewaardeerde tegenstander: https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 51 minuten geleden, Vittorio zei: ... Wel een uitstekende inkleuring die de plaat veel meer diepte geeft. Al zullen de liefhebbers van eieren wel op hun honger blijven zitten bij deze tekening en zich tot de Storminzending wenden. Link to comment
Ron P Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Op 11/1/2021 om 17:00, kbellon zei: Okey, dit zal waarschijnlijk aan mij liggen. Maar ik snap al drie ronden de fuzz niet echt ronde deze plaat van Hermann. Heb vroeger zelf met plezier meerdere Jeremiahs gelezen en de man kan zeer goed decors tekenen (over mensen ga ik me niet uitspreken), maar ik vind deze plaat eigenlijk niet mooi. Maar zoals ik zei ligt dit aan mij, anders zou deze niet zo ver geraakt zijn (kwestie van smaak ) Dat ligt niet aan u, ik vind die ook echt niet mooi. Ik zal mij eens op corona laten testen, want volgens sommige is mijn goede smaak weg Link to comment
Vittorio Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 10 uren geleden, Ron P zei: Dat ligt niet aan u, ik vind die ook echt niet mooi. Ik zal mij eens op corona laten testen, want volgens sommige is mijn goede smaak weg "Niet echt mooi" is niet echt interessant. Probeer eens onder woorden te brengen waarom niet, krijgen we allicht iets meer inzicht in waarom iets wel of niet werkt. Link to comment
kbellon Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 2 uren geleden, Vittorio zei: "Niet echt mooi" is niet echt interessant. Probeer eens onder woorden te brengen waarom niet, krijgen we allicht iets meer inzicht in waarom iets wel of niet werkt. Ik vind persoonlijk dat hetgene zich op de voorgrond bevindt veel te afleidend is. Vooral omdat het een groot gedeelte van de prent inneemt en ik niet eens echt zie wat het is. Is het een soort van aanknoopspunt aan de kade of dergelijke? Naast de kraan en het schip op de achtergrond zie ik ook niet goed wat al die andere voorwerpen moeten voorstellen, misschien paar besneeuwde masten waar de zeilen niet aanhangen? Maar zoals ik eerder zei is het een kwestie van smaak as always met tekeningen En vind ik Hermann over het algemeen wel enorm goed tekenen. Ik moet er ook bijzeggen dat de inkleuring echt veel bijbrengt. Veel sfeervoller dan de zwart wit versie in dit geval. Link to comment
Vittorio Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 1 uur terug, kbellon zei: Ik vind persoonlijk dat hetgene zich op de voorgrond bevindt veel te afleidend is. Vooral omdat het een groot gedeelte van de prent inneemt en ik niet eens echt zie wat het is. Is het een soort van aanknoopspunt aan de kade of dergelijke? Naast de kraan en het schip op de achtergrond zie ik ook niet goed wat al die andere voorwerpen moeten voorstellen, misschien paar besneeuwde masten waar de zeilen niet aanhangen? Een giek en een hoge kadewal met bolder. Maar wat voor de een evident is, is dat voor de ander weer niet dus ik snap je bezwaren. Link to comment
TDPB Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Het is naar mijn gevoel ook de minst interessante van de drie Hermann-prenten die meededen. Ligt aan de compositie. Teveel overlappingen, alles plakt aan elkaar. En die mottig ingekleurde lucht helpt ook al niet. Sfeervol, dat wel. Link to comment
Vittorio Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 13 minuten geleden, TDPB zei: Teveel overlappingen, alles plakt aan elkaar. Dat kan ook een keuze zijn. Die rommeligheid maakt het voor mij juist extra aantrekkelijk, geen zorgvuldig geënsceneerd plaatje maar een soort onvolmaakte authenticiteit. Link to comment
Recommended Posts