Ga naar inhoud

[Derde Ronde (2)] landschap 8 vs. landschap 26


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

RodePrins2.jpg.e5af4fbfc9f1dd568409d42c4

De terugkeer van de Rode Prins is altijd één van mijn lievelingsstrips geweest. 

Hierbij 2 indrukwekkende plaatjes uit deze prachtige strip. 

 

pudifar

 

 

B

 

Hermann.jpg.eae7049b524d0c9630ad6a34ba48

Hermann, Jeremiah 9, De winter van een clown:

 

Vittorio

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Bonte unpinned this topic

Okey, dit zal waarschijnlijk aan mij liggen. Maar ik snap al drie ronden de fuzz niet echt ronde deze plaat van Hermann. Heb vroeger zelf met plezier meerdere Jeremiahs gelezen en de man kan zeer goed decors tekenen (over mensen ga ik me niet uitspreken), maar ik vind deze plaat eigenlijk niet mooi. Maar zoals ik zei ligt dit aan mij, anders zou deze niet zo ver geraakt zijn (kwestie van smaak ;) )

Link naar reactie
1 uur terug, Vittorio zei:

 

Het is een toernooi hè, er moet wel een robbertje gevochten worden om de inzendingen. Maar het ziet er slecht uit voor Brodeck...

Een toernooi win je door je eigen wedstrijd te winnen, niet door een andere te beinvloeden

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
11 minuten geleden, Bart 01 zei:

Helaas heeft het allemaal niet mogen baten voor mijn persoonlijke favoriet in dit toernooi Brodeck

 

Geef nog niet op, ik heb de gouverneur van de Reep al gebeld voor een hertelling, er zijn erg rare dingen gebeurd met de stemmen. Brodeck won this election, and he won it by a landslide.

Link naar reactie

Alis ik het goed heb, is dit nu de enige Don Lawrence die nog in de running is. Ik heb me tot nu maar gedeisd gehouden omdat één van mijn inzendingen tegen een andere uitkwam , en met maar 1 stem verschil is doorgegaan. Ik dacht, ik zal de boat maar niet rocken.

 

Maar die andere was dus wel stukken beter dan die hierboven. 

 

Adieu, gewaardeerde tegenstander: 

 

DonLawrence.png.816edb87cdd834495e7475ff

 

 

Link naar reactie
Op 11/1/2021 om 17:00, kbellon zei:

Okey, dit zal waarschijnlijk aan mij liggen. Maar ik snap al drie ronden de fuzz niet echt ronde deze plaat van Hermann. Heb vroeger zelf met plezier meerdere Jeremiahs gelezen en de man kan zeer goed decors tekenen (over mensen ga ik me niet uitspreken), maar ik vind deze plaat eigenlijk niet mooi. Maar zoals ik zei ligt dit aan mij, anders zou deze niet zo ver geraakt zijn (kwestie van smaak ;) )

 

Dat ligt niet aan u, ik vind die ook echt niet mooi. Ik zal mij eens op corona laten testen, want volgens sommige is mijn goede smaak weg 😉

Link naar reactie
10 uren geleden, Ron P zei:

 

Dat ligt niet aan u, ik vind die ook echt niet mooi. Ik zal mij eens op corona laten testen, want volgens sommige is mijn goede smaak weg 😉

 

"Niet echt mooi" is niet echt interessant. Probeer eens onder woorden te brengen waarom niet, krijgen we allicht iets meer inzicht in waarom iets wel of niet werkt.

Link naar reactie
2 uren geleden, Vittorio zei:

 

"Niet echt mooi" is niet echt interessant. Probeer eens onder woorden te brengen waarom niet, krijgen we allicht iets meer inzicht in waarom iets wel of niet werkt.

Ik vind persoonlijk dat hetgene zich op de voorgrond bevindt veel te afleidend is. Vooral omdat het een groot gedeelte van de prent inneemt en ik niet eens echt zie wat het is. Is het een soort van aanknoopspunt aan de kade of dergelijke?

Naast de kraan en het schip op de achtergrond zie ik ook niet goed wat al die andere voorwerpen moeten voorstellen, misschien paar besneeuwde masten waar de zeilen niet aanhangen?

 

Maar zoals ik eerder zei is het een kwestie van smaak as always met tekeningen ;)  En vind ik Hermann over het algemeen wel enorm goed tekenen. 

Ik moet er ook bijzeggen dat de inkleuring echt veel bijbrengt. Veel sfeervoller dan de zwart wit versie in dit geval.

Link naar reactie
1 uur terug, kbellon zei:

Ik vind persoonlijk dat hetgene zich op de voorgrond bevindt veel te afleidend is. Vooral omdat het een groot gedeelte van de prent inneemt en ik niet eens echt zie wat het is. Is het een soort van aanknoopspunt aan de kade of dergelijke?

Naast de kraan en het schip op de achtergrond zie ik ook niet goed wat al die andere voorwerpen moeten voorstellen, misschien paar besneeuwde masten waar de zeilen niet aanhangen?

 

 

 

Een giek en een hoge kadewal met bolder. Maar wat voor de een evident is, is dat voor de ander weer niet dus ik snap je bezwaren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...