Ga naar inhoud

Wat smeer je op de boterham?


cinco

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik ben een charcuterie-eter.  En dan voornamelijk salades allerhande.  "Salades" zouden eigenlijk "Een beetje vlees en ontzettend veel saus" moeten heten.  Wat alles behalve gezond is, I know.  Verse preparé met veel ajuin.  Smeerpasta's en dergelijke probeer ik sowieso al te vermijden.  Al is een boke met choco (géén Nutella) en veel boter altijd heel verleidelijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Klopt. De smaak van Nutella is inderdaad gewijzigd - het lijkt al een eeuwigheid geleden.

De Aldi Delinut komt aardig in de buurt, als ie zelfs niet lekkerder is! Een aanrader.

De Lidl-choco(lade)pasta's kunnen dan weer niet tippen aan Nutella of Delinut - mèh.

 

 

Het witte product van Carrefour had vroeger een geweldige donkere chocoladepasta, met kleine stukjes, die kon wedijveren met Kwatta. Ik denk dat die nog bestaat.

 

Link naar reactie
53 minuten geleden, esteban² zei:

Neen, de smaak, in combinatie met de prijs.  Lang geleden werd de smaak van Nutella gewijzigd, sindsdien vind ik 'm duidelijk minder.  En sowieso gigantisch overroepen.  Er zijn Aldi of Lidl-choco's die veel lekkerder zijn. 

 

We zouden eens moeten teruggaan naar de jaren '80 en dan merken hoe dezelfde producten compleet anders proeven.

No way dat de cola van vandaag hetzelfde proeft als die van de eighties. Hetzelfde voor de dinosauruskoeken.

Link naar reactie

In de late jaren 80 hadden wij een gigantische witte emmer choco in huis.  Ik kon dat zelfs niet opnemen.  Het logo was oranje, de letters zwart en ik meen mijn te herinneren dat het 'Resto' heette.  De voorganger van Everyday bij Colruyt misschien?  Geen idee.  In ieder geval, dat is in mijn geheugen de allerlekkerste choco aller tijden.  Ik kan 'm zelfs nog ruiken, ik zie de smeuïgheid nog zo voor mijn ogen.

 

Back to the 80s!  Wie gaat er mee? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
46 minuten geleden, esteban² zei:

In de late jaren 80 hadden wij een gigantische witte emmer choco in huis.  Ik kon dat zelfs niet opnemen.  Het logo was oranje, de letters zwart en ik meen mijn te herinneren dat het 'Resto' heette.  De voorganger van Everyday bij Colruyt misschien?  Geen idee.  In ieder geval, dat is in mijn geheugen de allerlekkerste choco aller tijden.  Ik kan 'm zelfs nog ruiken, ik zie de smeuïgheid nog zo voor mijn ogen.

 

Back to the 80s!  Wie gaat er mee? :) 

 

Tssss, @esteban², stel me niet teleur!

Resto is de voorganger van Boni.

Colruyt Everyday (het discounter product, minimum kwaliteitsvereiste) is goedkoper dan Colruyt Boni (eveneens lage prijs maar "beter").

Link naar reactie
2 hours ago, cinco said:

 

We zouden eens moeten teruggaan naar de jaren '80 en dan merken hoe dezelfde producten compleet anders proeven.

No way dat de cola van vandaag hetzelfde proeft als die van de eighties. Hetzelfde voor de dinosauruskoeken.

Is dat niet omdat ondertussen de helft van die ingrediënten schadelijk is, onvoldoende voorradig, te duur of zelfs uitgestorven?

Link naar reactie
3 uren geleden, Hamirubi zei:

 

Tssss, @esteban², stel me niet teleur!

Resto is de voorganger van Boni.

Colruyt Everyday (het discounter product, minimum kwaliteitsvereiste) is goedkoper dan Colruyt Boni (eveneens lage prijs maar "beter").


Hela, hola!  Het valt nog af te wachten wie hier wie aan 't teleurstellen is. 😛 

Vóór er sprake was van Boni, was een heel groot deel van het Resto-aanbod al volledig verdwenen.  En de omschakeling naar Everyday had al grotendeels plaatsgevonden.  Everyday had exact dezelfde kleuren als Resto.  Wit, oranje en zwart.  Waardoor het heel waarschijnlijk is dat Everyday de hedendaagse Resto is.  Maar niet alles is simpelweg vervangen qua label.  Sommige zaken zijn gewoon verdwenen.  (ook zo bij Boni, want er zijn producten niet meegenomen in 't verhaal)

Het choco-huismerk van Colruyt was Davinia met de varianten ChocoNut en ChocoDuo.  Die waren compleet anders dan de emmers waar ik het over had.  Maar die Davinia-choco's lijken wel heel goed op de huidige Choco van Boni.  De Resto-choco is volgens mij gewoon verdwenen op een bepaald moment.  Want de Everyday choco lijkt daar niet op.

Het zou dus kunnen dat ik zomaar gelijk heb.  *kruist armen*  Nah. :D 

Ah, Boni Select, wat een flauwe naam ... Waar is de tijd van Eldorado en Galaxi?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Aha!
 

Quote

Everyday:  "De productlijn werd geïntroduceerd in januari 2008, het is eigenlijk de vervanging van de huismerken Boxer, Jempy, Saint-Martain, Resto, Fresh, Sir, Sirikit en Yddis, hoewel er bepaalde producten van deze merken nog steeds te verkrijgen zijn onder hun oorspronkelijke merknaam."


Maar je stelt mij niet teleur hoor, Hamirubi.  Ik zie je nog even graag. ;) 

 

PS:  Boxer was nu toch echt wel de ranzigste Cola aller tijden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
16 uren geleden, esteban² zei:


Hela, hola!  Het valt nog af te wachten wie hier wie aan 't teleurstellen is. 😛 

[...]

Het zou dus kunnen dat ik zomaar gelijk heb.  *kruist armen*  Nah. :D 

 

 

Ik sta met mijn mond vol tanden.

Als het gaat over productkennis - volg jij ook elke zaterdag de productvergelijking in de Check van Het Nieuwsblad? - zijn we aan elkaar gewaagd. Mag ik dat zeggen?

 

16 uren geleden, esteban² zei:

Vóór er sprake was van Boni, was een heel groot deel van het Resto-aanbod al volledig verdwenen.  En de omschakeling naar Everyday had al grotendeels plaatsgevonden.  Everyday had exact dezelfde kleuren als Resto.  Wit, oranje en zwart.  Waardoor het heel waarschijnlijk is dat Everyday de hedendaagse Resto is.  Maar niet alles is simpelweg vervangen qua label.  Sommige zaken zijn gewoon verdwenen.  (ook zo bij Boni, want er zijn producten niet meegenomen in 't verhaal)

 

En toch is dat niet het hele verhaal.

Ik ken verschillende Resto-producten die nu, in dezelfde vorm, verkocht worden onder Boni - denk aan de heerlijke groentesalade voor op de boterham, en ook de Resto gezoete maïs en ravioli, die pas zijn verdwenen uit het assortiment toen Boni Selection er kwam.

Link naar reactie

Bwoah, product-kennis.  Ik zie dat bij mijzelf eerder als het onthouden van totaal on-nuttige dingen. :D

 

Die Resto-ravioli is nochtans Everyday geworden hoor. :)  De Boni-ravioli is de voortzetting van het andere merk dat ze al hadden.  Daar ben ik de naam van kwijt.  Belsy is 't niet, dat waren de koeken.  Ik kan er niet op komen.  De groentensalade werd voorheen al onder de naam Colruyt zélf gebracht.  De zoete mais die nu Boni is, was voorheen Eldorado.  De goedkopere variant was voorheen al Everyday geworden.  Het grappige is dat je na al die jaren nog steeds de afbeeldingen kan vinden via google.

 

Maar goed, het ging hier over boterham-beleg zeker? 😛 

 

PS: Geen Nieuwsblad hier.  Is dat zo'n wekelijkse smaak / kwaliteit test?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Groentesalade van Boni!

Ik moet al watertanden als ik het typ. Een beetje zuur dankzij de wittekool, augurkjes en vinaigrette (de goeie soort, geen ranzige yoghurtzijk), maar ook weer niet te zuur. Perfect.

 

In de Delhaize hebben ze ook auberginesalade en kipsalade met knapperige spekjes. Hmmm.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 11/7/2021 om 18:45, esteban² zei:

Neen, de smaak, in combinatie met de prijs.  Lang geleden werd de smaak van Nutella gewijzigd, sindsdien vind ik 'm duidelijk minder.  En sowieso gigantisch overroepen.  Er zijn Aldi of Lidl-choco's die veel lekkerder zijn. 

 

Ik wil hier nog effe op terugkomen.

Mijn ervaring met die goedkopere winkelmerken is dat die choco rapper stolt in de pot en dan krijg je het moeilijker gesmeerd.

Link naar reactie
34 minuten geleden, cinco zei:

 

Ik wil hier nog effe op terugkomen.

Mijn ervaring met die goedkopere winkelmerken is dat die choco rapper stolt in de pot en dan krijg je het moeilijker gesmeerd.

 

Mja, dat kan. De vraag is dan hoe lang duurt het vooraleer zo'n pot leeg is bij jou?

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Ik wil hier nog effe op terugkomen.

Mijn ervaring met die goedkopere winkelmerken is dat die choco rapper stolt in de pot en dan krijg je het moeilijker gesmeerd.


Maar dan koop je gewoon de verkeerde soorten. ;) 


Er is een choco die je bijna op je boterham kan gieten, maar ik ben vergeten welk (wit?) merk dat is.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:


Maar dan koop je gewoon de verkeerde soorten. ;) 


Er is een choco die je bijna op je boterham kan gieten, maar ik ben vergeten welk (wit?) merk dat is.

 

Van teveel choco krijg ik jeugdacné.  En ik eet al regelmatig dinsauruskoeken als snack. :P

 

 

Link naar reactie
Op 30/7/2021 om 21:45, cinco zei:

Telt een boterham met choco eigenlijk als een maaltijd? Leunt het niet dichter bij het eten van koeken aan?

 

Boterhammen met choco (Kwatta zwart) en schijfjes banaan zijn het ontbijt bij voorkeur van mijn zoon. Wij noemen het 'een broodje aap'.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...