Ga naar inhoud

🎵​​​​​ Favoriete Muziekvideo's


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
12 uren geleden, Aleksandr zei:

intussen zijn er al zeker 50 covers van

 

 

dit lijkt wel een andere taal (ruski?)

Andere teksten, vermoed ik afgaande op het woord "parodir" in de titel.

En het is YouTube. :) Alle hits worden gecoverd tot het publiek er ziek van wordt en daarna volgen er nog een paar. Je wil niet weten hoeveel metal-versies van "Africa" en "Bad Guy" ik gehoord heb. 

Link naar reactie
2 uren geleden, IvoVWS zei:

En het is YouTube. :) Alle hits worden gecoverd tot het publiek er ziek van wordt en daarna volgen er nog een paar. Je wil niet weten hoeveel metal-versies van "Africa" en "Bad Guy" ik gehoord heb. 

 

da's dan wellicht niet deze bad guy:

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
9 uren geleden, cartoonesk zei:

Achterstevoren gefilmd... of achterstevoren afgespeeld... of zoiets...

 

 


Kende ik nog niet, leuk.

Doet mij wat denken aan onderstaande van Coldplay, het opzet van de clip.  Geen idee hoe de mannen van Pharcyde het gedaan hebben, maar Chris Martin kent die tekst grotendeels nog steeds omgekeerd vanbuiten.  Hij deed dat zoveel jaar later eens in een interview.  Daaruit blijkt dat ze het achterstevoren afgespeeld hebben, terwijl hij al achterstevoren zingend maar voorwaarts stappend zijn ding deed.  En dan werd de muziek in correcte richting op de achterstevoren afgespeelde beelden geplaatst.  Iedereen nog mee? :) 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 29/6/2021 om 23:40, Lamme Goedzak zei:

 


Ah, naast the king of pop, ook wel king van de music video's.  Thriller is één van de meest iconische aller tijden natuurlijk.  Moonwalker, de film die een aaneenschakeling van music video's was, heb ik ook altijd geweldig gevonden.  En dan zeker Smooth Criminal.

 


En deze ...
 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Video's achterwaarts opnemen, dat wordt blijkbaar wel vaker gedaan. Het doet me ook denken aan deze, waarvoor de band een extreem trage versie van hun song playbackten, waarna de video versneld wordt met de normale versie eroverheen. De band lijkt dan normaal terwijl alles eromheen supersnel gaat. Veel betere special effects moest je in de 80's niet verwachten.

 

 

Nu ja, die song is eigenlijk van 1991, maar Huey Lewis & the News waren toch zo eighties als maar kon. Ook zo eighties als maar kan, deze hier. John Parr z'n nektapijtje en acteerprestaties :), genieten is dat.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
On 7/12/2021 at 1:01 AM, Tanuki said:

Niks met strips, wel klei-animatie. Deze vond ik vroeger als kind geweldig. In '86 was ik 12, kon ik dus nog lachen met de woorden "reet petite" ook al vond ik de muziek maar niks, en die animatie... die was geweldig!
 

 

 

Ik herinner me die video (en de song is natuurlijk een 50's klassieker), maar nu ik dat na al die jaren terugzie... Wow, dat ziet er toch maar creepy uit. Het budget was duidelijk niet zo groot als voor Peter Gabriels video van enkele jaren eerder. Dat was toen baanbrekend, maar is nu binnen iedereens bereik. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...