Ga naar inhoud

Smurfen: geraken we tot 100?


cinco

Recommended Posts

40 minutes ago, cartoonesk said:

Inderdaad, die werd gewoon weer Smurf genoemd. (dus kan wel meegeteld worden!)

Van de honderdste Smurf kan ik me niet meer herinneren hoe dat eindigde... Bleef die gewoon bij de Smurfen?

Als ik me goed herinner,

Spoiler

werd hij helemaal triestig omdat hij er niet bij paste, dat hij terug in de spiegel probeerde te kruipen, waarna hij gespiegeld werd en een normale smurf werd.

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, cartoonesk zei:

40. Domme Smurf (die met altijd het verkeerde kwam aanzetten als waar Grote Smurf om had gevraagd).

 

domme smurf.gif

 

Eigenlijk de allereerste smurf die naast Grote Smurf een eigen persoonlijkheid kreeg. (zie het Onzalige Land van Johan en Pirrewiet)

 

Zijn ze eigenlijk verhuisd met hun dorp na J&P? Want ik herinner me niet dat de streek waar ze in hun eigen reeks woonden nog het Onzalige Land werd genoemd. En het zag er ook heel anders uit in die periode van J&P.

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

 

Eigenlijk de allereerste smurf die naast Grote Smurf een eigen persoonlijkheid kreeg. (zie het Onzalige Land van Johan en Pirrewiet)

 

Zijn ze eigenlijk verhuisd met hun dorp na J&P? Want ik herinner me niet dat de streek waar ze in hun eigen reeks woonden nog het Onzalige Land werd genoemd. En het zag er ook heel anders uit in die periode van J&P.

Ik denk niet verhuisd maar het decor veranderde gewoon (?). In de tekenfilm De fluit met de zes smurfen ziet de omgeving van het dorp er ook heel anders uit dan in het gelijknamige stripalbum.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...