Ga naar inhoud

ANGOULEME 2022


Mr.EGO

Recommended Posts

zou dit festival weer normaal kunnen plaatsvinden?

zijn er mensen van dit forum die er heen gaan? (op goed geluk?)

is het een aanrader?

drukte heeft me altijd weerhouden, zou het door Corona restricties rustiger kunnen zijn?

Op de site zie ik geen auteurs aangekondigd. Hoe lang/kort van te voren maken ze dit bekend?

iemand weet van auteurs die gaan?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
3 hours ago, Waldorf said:

 

6 minutes ago, shakeitupguy said:

Tof dat het weer een vrouw is maar had er nog nooit van gehoord.

same here... dan vraag ik me af wat die GRAND PRIX van stripminnend Angeloume nu eigenlijk inhoudt danwel als doel heeft!


Deze dame heeft al 20 jaar geen strips gemaakt en wát ze maakte was redelijk Underground.

 

Maar nogmaals,... ik ken het doel van de prijs niet. Die ontgaat me door de nominaties volledig.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik had het eerlijk gezegd niet zien aankomen maar Doucet en haar werk is zo legendarisch met een invloed die je nog steeds terugvind in de strips van vandaag. Eén van de pioniers van de alternatieve Amerikaanse strips, zodanig zelf dat de originele L'Assocation crew haar als één van hun primaire inspiraties aanhalen.

In de meer mainstream stripsfeer is haar naam inderdaad niet zo bekend maar bij lezers en makers van alternatieve en underground strips is ze een instituut.

Link naar reactie
4 hours ago, Richard Boom-vavavoom said:

 

Maar nogmaals,... ik ken het doel van de prijs niet. Die ontgaat me door de nominaties volledig.

Dat ontgaat de meeste auteurs die ik ken volledig. Veel ervan stemmen zelfs niet meer, of gooien hun stembiljet op facebook zodat de eerste de beste die aanlogt mag stemmen.

 

 

 

Link naar reactie
12 hours ago, Rataplan said:

Gewoon Angouleme die woke gaat. Om geen ellende over zich heen te krijgen omdat ze zogezegd te wit ( lees: blank) en te mannelijk zijn qua publiek en jury vanuit progressief/feministische diversiteitskringen.

 

De enige reden voor de nominaties was ook volgens mij dat het allemaal vrouwen waren. 

Ik ken ze althans niet. 

 

Bij oudere vrouwen is die keuze ook nogal beperkt. Maar dan nog had ik liever Ramona Fradon of Posy Simons gezien. 

Als het gaat om mensen die nog een lange loopbaan voor zich hebben, zou mijn keuze eerder Fiona Staples of Joelle Jones zijn. 

 

Link naar reactie
7 hours ago, Tweetie said:

Als het gaat om mensen die nog een lange loopbaan voor zich hebben, zou mijn keuze eerder Fiona Staples of Joelle Jones zijn. 

daar moest ik ook aan denken!

Of gewoon keihard Gail Simone. Of Amanda Conner...


Er zijn in de stripwereld en comicwereld meer dan genoeg namen die WEL iedereen kent :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 18/3/2022 om 14:43, Richard Boom-vavavoom zei:

Er zijn in de stripwereld en comicwereld meer dan genoeg namen die WEL iedereen kent :)

 

Moet de Grand Prix van Angouleme dan altijd aan iemand gegeven worden die iedereen kent? Dat wordt een circle jerk.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 minutes ago, Waldorf said:

 

Moet de Grand Prix van Angouleme dan altijd aan iemand gegeven worden die iedereen kent? Dat wordt een circle jerk.

Noem het dan geen Grand Prix, maar een prijs voor de little jerks? Als je een prijs positioneert als het summun van erkenning in het striplandschap, dan is het toch totaal ridicuul om de mensen die het meest bijdragen aan de industrie jaar na jaar te negeren. 

 

 

 

Link naar reactie
49 minutes ago, Waldorf said:

Moet de Grand Prix van Angouleme dan altijd aan iemand gegeven worden die iedereen kent? Dat wordt een circle jerk.

maar iemand die al 20 jaar niets doet aan strips? En daarvoor enkel Underground? |
Ben je dan nog wel in touch met je publiek?


Of is de Grand Prix dan geen Elitaire Little Circle Jerk?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

maar iemand die al 20 jaar niets doet aan strips? En daarvoor enkel Underground? |
Ben je dan nog wel in touch met je publiek?


Of is de Grand Prix dan geen Elitaire Little Circle Jerk?

 

Soms moet je je publiek een beetje uitdagen. Als ik die lijst van Lukoste zie dan denk ik dat daar voor elk wat wils op staat. Ze kiezen in Angouleme niet systematisch voor obscure underground figuren, maar evenmin voor steeds weer dezelfde gevestigde waarden. Ik heb nooit iets van Doucet gelezen, maar ik heb wel al een boekje besteld. Ik ben nieuwsgierig.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...