Mr.EGO Posted December 27, 2021 Posted December 27, 2021 zou dit festival weer normaal kunnen plaatsvinden? zijn er mensen van dit forum die er heen gaan? (op goed geluk?) is het een aanrader? drukte heeft me altijd weerhouden, zou het door Corona restricties rustiger kunnen zijn? Op de site zie ik geen auteurs aangekondigd. Hoe lang/kort van te voren maken ze dit bekend? iemand weet van auteurs die gaan? Quote
Lamme Goedzak Posted December 27, 2021 Posted December 27, 2021 Ik vrees er een beetje voor. Frankrijk gaat nog verstrengen en de vijfde golf wordt verwacht na de feestdagen. Quote
Bonte Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Dat lijkt me onmogelijk tenzij de Fransen opeens alles loslaten, ik ging dit jaar gaan maar heb die plannen al opgeborgen. Quote
eriktex Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Lees net dat Angouleme eind januari niet doorgaat en met een maand of drie wordt opgeschoven. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Mr.EGO Posted December 28, 2021 Author Posted December 28, 2021 Ah, dank je wel voor deze update Erik. Inderdaad, dat zou dan veel logischer zijn. Ben benieuwd of het dan wel doorgaat. Ik laat de poll dan nog maar even openstaan.... Quote
Ambreville Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Het 'uitstel' moet blijkbaar van de organisatie benadrukt worden in alle communicatie. Volgens Jérémy omdat ze dan de standhouders niet terug moeten betalen voor de volgende editie. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
eriktex Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 schrijf maar in je agenda: 17-20 maart Angouleme Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Bonte Posted January 18, 2022 Posted January 18, 2022 Net in m'n vakantie maar dit jaar ging het waarschijnlijk niet gelukt zijn, vanaf volgend jaar hoop ik eindelijk eens naar Angouleme te kunnen. Quote
eriktex Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 Heeft er iemand een linkje waarin je gemakkelijk een overzicht krijgt welke tekenaars er aanwezig zijn? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Richard Boom-vavavoom Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 https://www.bdangouleme.com/heure-par-heure# helpt dit? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Richard Boom-vavavoom Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 Ik zag dit per ongeluk Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Waldorf Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 De Canadese Julie Doucet wint de Grand Prix. https://focus.knack.be/entertainment/boeken-strips/julie-doucet-wint-grand-prix-op-stripfestival-van-angouleme/article-longread-1847341.html Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
shakeitupguy Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 Tof dat het weer een vrouw is maar had er nog nooit van gehoord. Quote
Richard Boom-vavavoom Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 3 hours ago, Waldorf said: De Canadese Julie Doucet wint de Grand Prix. https://focus.knack.be/entertainment/boeken-strips/julie-doucet-wint-grand-prix-op-stripfestival-van-angouleme/article-longread-1847341.html 6 minutes ago, shakeitupguy said: Tof dat het weer een vrouw is maar had er nog nooit van gehoord. same here... dan vraag ik me af wat die GRAND PRIX van stripminnend Angeloume nu eigenlijk inhoudt danwel als doel heeft! Deze dame heeft al 20 jaar geen strips gemaakt en wát ze maakte was redelijk Underground. Maar nogmaals,... ik ken het doel van de prijs niet. Die ontgaat me door de nominaties volledig. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Chimi Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 Ik had het eerlijk gezegd niet zien aankomen maar Doucet en haar werk is zo legendarisch met een invloed die je nog steeds terugvind in de strips van vandaag. Eén van de pioniers van de alternatieve Amerikaanse strips, zodanig zelf dat de originele L'Assocation crew haar als één van hun primaire inspiraties aanhalen. In de meer mainstream stripsfeer is haar naam inderdaad niet zo bekend maar bij lezers en makers van alternatieve en underground strips is ze een instituut. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/
Waldorf Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 Ik ga daar toch eens een boekske van opsnorren. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Ambreville Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 4 hours ago, Richard Boom-vavavoom said: Maar nogmaals,... ik ken het doel van de prijs niet. Die ontgaat me door de nominaties volledig. Dat ontgaat de meeste auteurs die ik ken volledig. Veel ervan stemmen zelfs niet meer, of gooien hun stembiljet op facebook zodat de eerste de beste die aanlogt mag stemmen. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Rataplan Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 Gewoon Angouleme die woke gaat. Om geen ellende over zich heen te krijgen omdat ze zogezegd te wit ( lees: blank) en te mannelijk zijn qua publiek en jury vanuit progressief/feministische diversiteitskringen. Quote
Tweetie Posted March 18, 2022 Posted March 18, 2022 12 hours ago, Rataplan said: Gewoon Angouleme die woke gaat. Om geen ellende over zich heen te krijgen omdat ze zogezegd te wit ( lees: blank) en te mannelijk zijn qua publiek en jury vanuit progressief/feministische diversiteitskringen. De enige reden voor de nominaties was ook volgens mij dat het allemaal vrouwen waren. Ik ken ze althans niet. Bij oudere vrouwen is die keuze ook nogal beperkt. Maar dan nog had ik liever Ramona Fradon of Posy Simons gezien. Als het gaat om mensen die nog een lange loopbaan voor zich hebben, zou mijn keuze eerder Fiona Staples of Joelle Jones zijn. Quote
Richard Boom-vavavoom Posted March 18, 2022 Posted March 18, 2022 7 hours ago, Tweetie said: Als het gaat om mensen die nog een lange loopbaan voor zich hebben, zou mijn keuze eerder Fiona Staples of Joelle Jones zijn. daar moest ik ook aan denken! Of gewoon keihard Gail Simone. Of Amanda Conner... Er zijn in de stripwereld en comicwereld meer dan genoeg namen die WEL iedereen kent Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
cartoonesk Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Ik heb wel eens iets van Julie Doucet gelezen in Zone5300. Quote
Waldorf Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Op 18/3/2022 om 14:43, Richard Boom-vavavoom zei: Er zijn in de stripwereld en comicwereld meer dan genoeg namen die WEL iedereen kent Moet de Grand Prix van Angouleme dan altijd aan iemand gegeven worden die iedereen kent? Dat wordt een circle jerk. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Ambreville Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 2 minutes ago, Waldorf said: Moet de Grand Prix van Angouleme dan altijd aan iemand gegeven worden die iedereen kent? Dat wordt een circle jerk. Noem het dan geen Grand Prix, maar een prijs voor de little jerks? Als je een prijs positioneert als het summun van erkenning in het striplandschap, dan is het toch totaal ridicuul om de mensen die het meest bijdragen aan de industrie jaar na jaar te negeren. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Richard Boom-vavavoom Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 49 minutes ago, Waldorf said: Moet de Grand Prix van Angouleme dan altijd aan iemand gegeven worden die iedereen kent? Dat wordt een circle jerk. maar iemand die al 20 jaar niets doet aan strips? En daarvoor enkel Underground? | Ben je dan nog wel in touch met je publiek? Of is de Grand Prix dan geen Elitaire Little Circle Jerk? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
lukoste Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 De winnaars sinds 2020. Waarschijnlijk een combinatie van little en big jerk(er)s. Quote
Waldorf Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: maar iemand die al 20 jaar niets doet aan strips? En daarvoor enkel Underground? | Ben je dan nog wel in touch met je publiek? Of is de Grand Prix dan geen Elitaire Little Circle Jerk? Soms moet je je publiek een beetje uitdagen. Als ik die lijst van Lukoste zie dan denk ik dat daar voor elk wat wils op staat. Ze kiezen in Angouleme niet systematisch voor obscure underground figuren, maar evenmin voor steeds weer dezelfde gevestigde waarden. Ik heb nooit iets van Doucet gelezen, maar ik heb wel al een boekje besteld. Ik ben nieuwsgierig. Yncke 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Recommended Posts