Ga naar inhoud

Facts 2014 - 18/19 Oktober


shakeitupguy

Recommended Posts

Samen met scenarist Bart Vaessen signeer ik heel het weekend op FACTS.

 

In de eerste plaats om Anders te promoten.

 

anders00.jpg?w=640&h=905

 

Tijdens het festival kan je bij ons terecht voor een speciale hardcover versie van Anders.
Hiervan zijn een beperkt aantal gedrukt die voornamelijk op beurzen verkocht zullen worden.
Een hardcover krijgt ook een iets grotere tekening dan een softcover. Waar je bij een softcover
een portretschetsje krijgt van één van de hoofdpersonages, krijg je in een hardcover een volledige
figuur van één van de hoofdpersonages (hoofd tot teen).
De hardcovers worden (met tekening) verkocht voor €25.

 

Gewone softcover versies zijn uiteraard ook te koop.

 

Daarnaast breng ik ook mijn Fake Vintage Book Covers boekjes.
3 setjes van telkens 3 boekjes. 9 boekjes in totaal om te koesteren en te verzamelen!

 

promo1-9.jpg?w=640&h=937

 

Je vindt ons op de stand van de Stripgilde Uitgeverij recht tegenover de Artist Alley,
helemaal in de linkerbovenhoek van de zaal, stand 118b.

 

Tot dan!

Link naar reactie
post-122-0-49833200-1413535370_thumb.jpg

HULP GEVRAAGD!!!

 

* ****************************************************************************************************************************************

Dit weekend signeren Marc Legendre en Charel Cambré zowel zaterdag als zondag van 12u tot 15u op F.A.C.T.S.*

Kom langs en krijg dit unieke bidprentje. Op = Op !                                                

******************************************************************************************************************************************

 

Kan zelf niet gaan, voel je hem al komen....., dolgraag zou ik zo'n bidprentje in mijn bezit krijgen, is er eentje van jullie

die langs wil gaan en zo'n prentje voor mij wil ophalen????

**************************************************************************************************************************************

De gemaakte kosten worden uiteraard vergoed!!

 

Bedankt alvast!

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

 

 

HULP GEVRAAGD!!!

 

* ****************************************************************************************************************************************

Dit weekend signeren Marc Legendre en Charel Cambré zowel zaterdag als zondag van 12u tot 15u op F.A.C.T.S.*

Kom langs en krijg dit unieke bidprentje. Op = Op !                                                

******************************************************************************************************************************************

 

Kan zelf niet gaan, voel je hem al komen....., dolgraag zou ik zo'n bidprentje in mijn bezit krijgen, is er eentje van jullie

die langs wil gaan en zo'n prentje voor mij wil ophalen????

**************************************************************************************************************************************

De gemaakte kosten worden uiteraard vergoed!!

 

Bedankt alvast!

 

Ik kan eentje voor jou opzij leggen?

Link naar reactie

Terug van mijn eerste facts met echtgenote en 2 kids'. Man man man, wat was dat.

Early bird gekocht omdat ik het met kids zeker niet zag zitten om lang te wachten aan de ingang en risico op missen signing tickets. Dat hebben we ons niet beklaagd. 8u40 gearriveerd, al vrij lange rij. Toch op 5 min binnen na 9u.

Eerst tickets gaan kopen. Toch al even een r2d2 dag gezegd. Enorm verbaasd dat ik nog zo'n goodie bag had bij ddb, fijn!

Gaan aanschuiven bij Daedalus, 3 tekeningen. Dan de beurs rondgegaan. R2d2-bulders de max! Kids op foto's met een hele hoop cosplay-players. Die kleuren echt wel de beurs.

Broodje gegeten. Dan gaan informeren waar Floch zat, maar die was nog niet gearriveerd.

Nog wat gewandeld, Knight Rider stand, langs Teal'c geweest, lego star wars gekocht. Dan terug, rij met Floch. Mijn vrouw even langs Kristof Spaey geweest. En dan terug ddb. Totaal 8 dedi's, nog nooit zoveel gehad op 1 beurs.

Dan nog enkele star wars-shirts en wolverine t-shirt gekocht.

Lang dag: 8u40 tot 17u30, maar zeer de moeite.

Kids willen terugkomen volgend jaar en mijn vrouw en ik ook! Tot volgend jaar dus :-)

 

Tips voor volgend jaar: parkeerticketautomaten vroeger afdekken, want ticket 11eur gekocht terwijl blijkbaar maar 5eur nodig. Ted Naifeh overhalen om te komen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Facts is weer top begonnen. Respect voor shakeitupguy, devilcreator, boomvavavoom en al die andere toppers did ik nog bij naam, nog bij alias ken (er vanuit gaande dat ef nog meer tepels mede organiseren)

 

Je voelt je echt gast en jd merkt hoe iedereen zijn best doet. Zou dat de reden zijn dat ook zoveel artiesten graag daar heen gaan ..... Helpt vast ????

Link naar reactie

Lig nu net in bed te rusten (met IPad in de hand) van een lange dag Facts.

Wat blijft het een leuk festival en wat waren er weer goede tekenaars......

 

Iets voor zevenen van huis vertrokken en 8.35 gearriveerd, met earlybird snel binnen en alle tickets verkregen, die ik wilde.

Dedies gekregen van Maconi, Hottin, Tolegano, Pena, Saviori, Martino, Duarte, Floch, Looky, Dem, 3x Lectrr tussendoor en last but nog least......was ik de laatste gelukkige voor Canepa en Mazzanti (verplichte aankoop duur frans boek om Canepa te verkrijgen).

Dus 12 dedies en 3 Lectrrrs.....prima.

 

Het was goed georganiseerd en gezellig met weer veel bekenden als Johan, Campessino, Roodbaard, Veldeb8 en broertje, Boschtradamus, Richard en dochter, Ssnerual, Snowleopard en dochter, Sam, Laurens, Cynthia en Roger, Pierre, Fons, Tweetie, Ben, Bavo, Steve, Devilcreator, Shakeitupguy........en dan zal ik er nog wel vergeten.

 

Was er dan niks negatiefs......misschien het late arriveren van Canepa......maar zeker de locatie, matige hal met slechte verlichting, onduidelijk en traag parkeergebeuren en zeer matige catering.. Dit gecombineerd met het moeizame wegennet van Belgie, geeft moeilijke bereikbaarheid.

Maar nogmaals, petje af voor de prima organisatie en dank aan Daedalus en DDB, die mooie tekenaars mee hadden.

Link naar reactie

Het gaat me niet om die 5 euro parkeerkosten, dat is heel schappelijk, maar de bereikbaarheid en dan vooral bij het weggaan, alles eindigt uiteindelijk op 1 baantje, ook de Ikea parkeerplekken.

Als ondernemer (voor zover het daarmee te maken heeft) ben ik er trouwens niet zo kapot van om op een ander zijn terrein te parkeren (en wellicht overlast te bezorgen) om een paar eurootjes te besparen, maar dat terzijde......haha.....

 

Nogmaals, prima vermaakt en alle beoogde tekeningen verkregen....top

Link naar reactie

Ik heb gisteren een bijzonder leuke dag gehad! Eerst een gratis exemplaar van het nieuwe deel van Amoras opgehaald, die was reeds gesigneerd, maar later op de dag nog van een dedi van Charel Cambré laten voorzien. Na mezelf op de commissie-lijst van Romano geplaatst te hebben ben ik in de rij gaan staan bij Guillem March. Ik droeg een t-shirt van zijn Muses-A-Go-Go project en dat waardeerde hij enorm. Dolblij met mijn Catwoman-tekening verder de beurs afgelopen, al ging dat soms bijzonder langzaam door de grote drukte. Ook nog even bij Carice van Houten langs geweest, ondanks dat ik al veel gesigneerde items van haar heb, toch nog even een foto laten signeren want Carice is gewoon lief. :) 

 

Net als Lecram vind ik de catering zeer matig, ook gezien het aantal bezoekers vind ik het aantal verkooppunten bijzonder laag. Maar toch gelukt om een broodje hotdog en een cola te halen.

 

Daarna nog een workshop Shaun The Sheep kleien gedaan. :e005: Wel leuk om een keer mee te maken en mijn Shaun The Sheep mocht er best wezen al zeg ik het zelf.  :e007:

 

Inmiddels was het bijna 4 uur, tijd om even bij Romano te kijken of hij nog aan mijn commissie ging toekomen. Hij was net met een tekening klaar en kon aan mijn tekening beginnen. Voor mijn ogen ontstond een prachtige tekening van Roodhaar. Naast een vakman is Romano ook een zeer sympathieke man met veel humor. Altijd leuk om met hem een praatje te maken.

 

Na 5-en weer richting huis gegaan. Gelukkig reed ik nu zonder oponthoud het parkeerterrein af in tegenstelling tot de ellende van vorig jaar. 

 

Prima dag gehad dus, complimenten voor de organisatie en de crew.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Voor mij ook de leukste Facts tot nu toe. Al ben ik bij de Artist's alley gebleven, want het was zooooo druk en warm.

Leuk om iedereen weer te zien en eens als bezoeker. Een stuk relaxter. Bart , Marcel, Jos, Frank, boomvavoom, Michel, mijn maatje Peter en iedereen die ik vergeet. Het was weer gezellig.

Dank Bart voor het regelen van het bonnetje voor Saviori!

Goed gedaan crew en tot volgend jaar!

Link naar reactie

Vond het een zeer geslaagde dag gisteren.

Blijft wel een eindje rijden naar Gent. Maar niet elke beurs kan nu eenmaal naast de deur liggen.

Ik moet zeggen dat deze derde editie voor mij wederom ervoor zorgt dat ik volgend jaar zal afzakken naar Gent.

 

Organisatie blijft goed. Wanneer je uitsluitend voor de tekenaren gaat krijg je het druk om het in 1 dag te doen.

Als je dit zelf lukt. Heerlijk een beurs waar je keuzes moet maken. Waar je niet alles mogelijk is en je achteraf nadenkt over alles wat je gemist hebt.

 

De cosplayers zijn een aangename aanvulling op festival als deze. Heb je iets om naar te kijken wanneer je in de rij staat te wachten op je dedie.

Blijf me verbazen over de hoeveelheid mensen die naar een dergelijk festival komen. Waren alle stripfestivals maar zo druk.

Het liefst zou ik twee dagen naar dit festival gaan. De afstand en het feit dat Breda het weekend ervoor was maakt dit lastig.

Vermoed dat ik in de toekomst nog wel eens twee dagen zal komen :e012:

 

Geld uitgeven op deze beurs is nimmer een probleem :e007:

Nu aan het genieten van de Zondag met het gezin en even aan het bijkomen van een lange beursdag gisteren.

Naar de organisatie kan ik alleen maar zeggen: ga zo door mannen :e005:

Link naar reactie

FACTS zag er weer goed uit, ik heb wel spijt dat ik zo enorm moe was vandaag en daardoor niet echt aandachtig rond liep, ik heb Yncke bvb niet gezien en ben blijkbaar ook de stand van zeno pictures en worlds' end. Ook had ik graag carrie fisher van ver eens gezien maar jammer genoeg deed ze haar handtekeningen achter een hoekje en waren de photoshoots ook in een afgesloten ruimte, ik had toevallig een glimps van haar opgevangen toen ze uit haar "privé" ruimte kwam om te signeren. Beetje jammer, tegen dan had ik eigenlijk al helemaal geen zin meer om mee aan te schuiven om voor 50 euro een handtekening te vragen maar dat is zeker geen verwijt naar facts zelf. 

Die workshop van Aardman was trouwens een zeer leuk idee, hopelijk doen jullie die komende jaren ook iets gelijksaardig, het was een beetje kort en weer had ik spijt dat ik niet echt uitgerust was maar het was wel plezant :) Ook fijn dat de groepen niet te groot waren

Link naar reactie

Ik vond het ook zeer leuk en mijn zoontje van 6 en vriendje waren impressed , 2 vaste klanten erbij.

Wat ik wel jammer vond , is dat je als laatkomer ( 12 u ) nooit of te nimmer meer aan een tekening raakt .

Eigenlijk zou ik dan mijn gezin moeten thuislaten en mijn kids ontgoochelen ...

Nu ja , ik lig er niet wakker van , keuzes moet je nu eenmaal maken

Dikke duim voor de organisatie

Link naar reactie

ook ik ben afgezakt naar gent

 

ca 225km trappen eerste 220 gingen goed tot ik bij gent kwam

combi stom stom ding en matig aangegeven

deed ik over die laatste 5 km nog 45 min

was dus om 16:30 binnen

heb lekker rond gewandeld en waren een paar stands met comcics

een aantal met div spullen

ook wat manga gespot

ook ddb en een andere uitgeverij gespot

 

verders opvallende zaken het is echt voor liefhebbers van star wars en zombie /walking dead /  enzo

 

veel verenigen / stands van series /

 

zaten echt mooie stands bij

 

de locatie op zich prima  warmte komt omdat er geen deur los staat

de horeca was te weinig voor het aantal bezoekers jammer

 

de prijzen bij de standhouders zullen altijd blijven verschillen sommigen willen ergens van af of zijn geen beroeps handelaren  dat scheeld

het stand geld schijnt overigens niet gering te zijn

 

ik vond het entree geld pittig maar dat is een keuze om te gaan of niet

 

ergernissen smerige toiletten en toch moeten betalen er hing een lucht pfff :e011: :e011: :e011:

 

en dan buiten bij de friet tent leek wel een vuilnisbelt wat een tering zooi :e011:  :e011:  :e011: 

 

 

 

kort samen gevat leuk eens geweest te zijn maar niet mijn ding

Link naar reactie

F.A.C.T.S. is buiten haar eigen voegen aan het groeien vind ik. Als ik volgend jaar nog eens ga, is het in groep. Dan kan ik gewoon wat rondhangen, foto's nemen met de cosplayers en eventueel eens een workshop bijwonen. Een early bird is weggegooid geld, er waren er zoveel dat de zaal rond 9.15u al quasi vol was. 

 

Enfin, ik zie wel wat ik doe volgend jaar. Misschien word ik wel te oud hiervoor (en nu gaan veel forummers tomaten naar me gooien want het gros hier is ouder dan ik).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...