Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

  • 1 month later...

Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel BOES albums er in totaal te bundelen vallen in de integrale uitgaves van Saga? Na uit te rekenen hoe ongelooflijk groot dat prijsverschil per enkel boek (integrale zijn er 2 in 1) is, overweeg ik over te schakelen op softcover. Die integrales hebben met uitzondering van een harde kaft niets, maar dan ook absoluut niets, extra te bieden.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
45 minuten geleden, estebanĀ² zei:

Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel BOES albums er in totaal te bundelen vallen in de integrale uitgaves van Saga? Na uit te rekenen hoe ongelooflijk groot dat prijsverschil per enkel boek (integrale zijn er 2 in 1) is, overweeg ik over te schakelen op softcover. Die integrales hebben met uitzondering van een harde kaft niets, maar dan ook absoluut niets, extra te bieden.

De bedoeling is dat er 15 integrale albums gaan verschijnen.

Link naar reactie
8 uren geleden, JJL zei:

Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel BOES albums er in totaal te bundelen vallen in de integrale uitgaves van Saga?

Zoals het er nu naar uitziet worden het er 10. In 1e instantie dachten we inderdaad aan 15 albums, in navolging van de Italiaanse integrale uitgaven. De integrale albums in Italiƫ telden echter 64 pagina's en de uitgaven van Saga 96 pagina's.

Naast de stroken zijn er ook een 100-tal gags op pagina formaat, Of deze pagina's in de integrale uitgaven zullen worden gepubliceerd is nog onduidelijk.

De voorlopige planning is dat deel 8 in mei 2019 verschijnt, deel 9 in november 2019 en deel 10 in mei 2020.Ā 

Ā 

Link naar reactie
18 uren geleden, stripwereld zei:

Zoals het er nu naar uitziet worden het er 10. In 1e instantie dachten we inderdaad aan 15 albums, in navolging van de Italiaanse integrale uitgaven. De integrale albums in Italiƫ telden echter 64 pagina's en de uitgaven van Saga 96 pagina's.

Naast de stroken zijn er ook een 100-tal gags op pagina formaat, Of deze pagina's in de integrale uitgaven zullen worden gepubliceerd is nog onduidelijk.

De voorlopige planning is dat deel 8 in mei 2019 verschijnt, deel 9 in november 2019 en deel 10 in mei 2020.Ā 

Ā 

Ahzo.Ā  Ik hoop in ieder geval dat de gags op pagina-formaat ook als integrale verschijnen, anders voelt het niet compleet.Ā  Zou jammer zijn.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op ā€Ž14ā€Ž/ā€Ž10ā€Ž/ā€Ž2018 om 17:28, estebanĀ² zei:

Ahzo.Ā  Ik hoop in ieder geval dat de gags op pagina-formaat ook als integrale verschijnen, anders voelt het niet compleet.Ā  Zou jammer zijn.

Ik zit eigenlijk te wachten op een Integrale van Gilles de Geus.

Begreep dat dit allemaal niet zo simpel is m.b.t. films inĀ  handen van silvester.

Iemand iets gehoord?

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

image.thumb.png.328e5f3485b9bd37ed04ef0d1c5cbeec.png

Ā 

Mijn leven is compleet ! ;)Ā 

Volgens DeSSZ.be verschijnt deze in FEB 2019 (LUXE in JAN) en omvat de integrale alle 5 de albums, een extra kortverhaal (Ezra), en een dossier van (48!) pagina's.Ā  En dat alles voor maar bij 34,95 ā‚¬ bij Saga.Ā  't Is geen geld.Ā  Via de Facebook-pagina van DeSSZ kan je al enkele pagina's inkijken.Ā  Looking good!Ā  Leuke cover ook.Ā  EĆ©n puntje van kritiek?Ā  De gezichten van Sarah & Robin zien er hier toch iets anders uit dan op alle andere covers en in de verhalen zĆ©lf.Ā  En ik zou die kleuren niet gebruiken voor de tekst Ć©n het lager plaatsen.Ā  Ah, ik ben aan't zagen. Als 't dat maar is ...Ā  Ik hoop dat de gekende achtercover, waar ik enorm van hou, ook hier gebruikt zal worden.Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, darthfrysk zei:

copy pasted van de stripspeciaalzaak.

Wat voor mij interssant is Ballon Media, 1e kwartaal:

Isabelle Avondrood Integraal (als er extra dossiers bij zijn)

Ā 

Copy pasted van diezelfde stripspeciaalzaak:

Casterman acht de tijd rijp om de klassieke reeks Isabelle Avondrood van Jacques Tardi in een integraal jasje te gieten, weliswaar zonder extra's.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
7 hours ago, Theodoor said:

Copy pasted van diezelfde stripspeciaalzaak:

Casterman acht de tijd rijp om de klassieke reeks Isabelle Avondrood van Jacques Tardi in een integraal jasje te gieten, weliswaar zonder extra's.

šŸ˜³Ā damnit. Slecht gelezen.

twijfelgeval wordtĀ deze dan.

Ā 

Edit

Ik heb de Spaanse Buck Danny Integral 1 en de Spanjaarden zijn begonnen metĀ integraal 2 vanĀ de Franse en waarschijnlijk ook de Nederlandse versie.

Gezien de tekeningen, krijg ik een flashback naar Jan Kordaat Integraal 1.šŸ˜”.

Historisch belangrijk, maar het tekening werk is voor mij brrrr.

Zowiezo komen de 3 vrienden elkaar tegen in deel 3; De Zonen des Hemels. Integraal 2.Ā 

Mogelijk skippen voor mij.IMG_6978.thumb.PNG.b1c833f21c48649955c68b0540154263.PNG

Ā 

Ā 

www.aruba.com

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Begin niet aan die 2e generatie Buck Danny Integralen! Ga voor de 1e generatie (omnibussen).

Met inleidingen van scenarist Jean-Michel Charlier, gedrukt op uitstekend papier, de albumcovers zijn niet gescand, prachtige album cover-arts van Francis BergĆØse. Fouten in de verhalen zijn echter niet hersteld, en platen die wel in Spirou/Robbedoes stonden en niet in de albums, zijn niet in de omnibussen maar ook niet in de 2e generatie integralen alsnog toegevoegd. Verder is Charlier's biograafĀ bij uitstek, Jean-Yves BrouardĀ  (http://jmcharlier.com/index.html), niet geraadpleegd tbv de dossiers. Die trouwens weinig toevoegen en in 2e deel van die Integralen amper wat voorstellen.Ā Ā En vliegtuigfoto's en -data kunt U ook via Google vinden. (Zie ook bijlagen.)

Ā 

Heb vorig jaar voor de beeldvorming 3 Duitse Buck Danny Integralen gekocht via Amazon, welke met de Franse Integralen worden meegedrukt. Integralen gedrukt op vergeeld, houthoudend papierĀ (vermoedelijk tbv vintage look), wat kleuren flets en doods maakt en details zijn minder zichtbaar. Bronmateriaal was blijkbaar ook niet altijd voorhanden. Dus dan gescande pagina's, die soms apart weer ingetekend waren. (Voorbeelden op forum van BDGest). Meest lelijke van die 2e generatie Integralen vind ikĀ de ingescande covers van de 1e druk (compleet met vlekken, vouwen, naam eigenaar met balpen), waarmee een verhaal begint! Fouten in de verhalen zijn dus niet hersteld. Buck Danny deel 6 is blijkbaar op kleiner formaat platen getekend en in de losse albums uitvergroot. In de 2e generatie integralen heeft U een loep nodig voor 't vertrouwdeĀ formaat en is ook de inkleuring niet altijd OK. Van dossiers zal overlapping info zijn metĀ de Roodbaard Integralen.Ā 

Italiƫ en Spanje hebben inmiddels afgehaakt met die Integralen (publiceerden al niet in chronologische volgorde). Alleen Salleck Publications in Duitsland laat dus 'mitdrucken' met Frankrijk.

Heb die 3 Duitstalige Integralen doorgebladerd en naast de omnibussen gelegd, en heb vervolgens de Duitse exemplaren meteen weer geretourneerd (en Amazon heeft aankoopbedrag teruggestort).

Deze oude rot, die de Buck Danny reeks al vanaf 1960 volgt, raadt nogmaals de 2e generatieĀ Integrales af. Geef voorkeur aan herdruk van die 16 Buck Danny omnibussen. Of koop de albums 2dehands;Ā op Marktplaats voor ca. ā‚¬0,25 p. stuk.Ā  En op genoemdeĀ website van Jean-Yves Brouard is veel relevante data te vinden.

Ā 

BUCK DANNY HC, collectie 16x, NL.jpg

BUCK DANNY HC + Tar HC .jpg

"The bitterness aboutĀ fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten."Ā 

Link naar reactie
14 minuten geleden, Hardcover zei:

Begin niet aan die 2e generatie Buck Danny Integralen! Ga voor de 1e generatie (omnibussen).

Met inleidingen van scenarist Jean-Michel Charlier, gedrukt op uitstekend papier, de albumcovers zijn niet gescand, prachtige album cover-arts van Francis BergĆØse. Fouten in de verhalen zijn echter niet hersteld, en platen die wel in Spirou/Robbedoes stonden en niet in de albums, zijn niet in de omnibussen maar ook niet in de 2e generatie integralen alsnog toegevoegd. Verder is Charlier's biograafĀ  bij uitstek, Jean-Yves BrouardĀ  (http://jmcharlier.com/index.html), niet geraadpleegd tbv de dossiers. Die trouwens weinig toevoegen en in 2e deel van die Integralen amper wat voorstellen.Ā Ā En vliegtuigfoto's en -data kunt U ook via Google vinden.

Ā 

Heb vorig jaar voor de beeldvorming 3 Duitse Buck Danny Integralen gekocht via Amazon, welke met de Franse Integralen worden meegedrukt. Integralen gedrukt op vergeeld, houthoudend papierĀ (vermoedelijk tbv vintage look), wat kleuren flets en doods maakt en details zijn minder zichtbaar. Bronmateriaal was blijkbaar ook niet altijd voorhanden. Dus dan gescande pagina's, die soms apart weer ingetekend waren. (Voorbeelden op forum van BDGest). Meest lelijke van die 2e generatie Integralen vind ikĀ de ingescande covers van de 1e druk (compleet met vlekken, vouwen, naam eigenaar met balpen), waarmee een verhaal begint! Fouten in de verhalen zijn dus niet hersteld. Buck Danny deel 6 is blijkbaar op kleiner formaat platen getekend en in de losse albums uitvergroot. In de 2e generatie integralen heeft U een loep nodig voor 't vertrouwdeĀ formaat en is ook de inkleuring niet altijd OK. Van dossiers zal overlapping info zijn metĀ de Roodbaard Integralen.Ā 

Italiƫ en Spanje hebben inmiddels afgehaakt met die Integralen (publiceerden al niet in chronologische volgorde). Alleen Salleck Publications in Duitsland laat dus 'mitdrucken' met Frankrijk.

Heb die 3 Duitstalige Integralen doorgebladerd en naast de omnibussen gelegd, en heb vervolgens de Duitse exemplaren meteen weer geretourneerd (en Amazon heeft aankoopbedrag teruggestort).

Deze oude rot, die de Buck Danny reeks al vanaf 1960 volgt, raadt nogmaals de 2e generatieĀ Integrales af. Geef voorkeur aan herdruk van die 16 Buck Danny omnibussen. Of koop de albums 2dehands;Ā op Marktplaats voor ca. ā‚¬0,25 p. stuk.

Kan ik enkel beamen. Heb ook de volledige reeks in omnibus. Is tot en met deel 50. En uiteindelijk zullen naar alle waarschijnlijkheid toch niet alle nieuwe delen van een nog lopende reeks in hetzelfde format verschijnen.

Ā 

Link naar reactie

@Lukoste. Nee, dat verwacht ik ook niet, helaas. Rond 2008 is Francis BergĆØse namelijk gebrouilleerd geraakt met uitgever Dupuis over de toekomst van de Buck Danny reeks, en werd hij door hen gepensioneerd verklaard. BergĆØse wilde ook een scenarist, mede omdat hetĀ politieke toneel te complex werd en gaf ook de voorkeur aanĀ een spin-off: De Jonge Jaren Van Buck Danny (zoals ook bij Blueberry). Daar wilde men toen niet aan. Rond 2012 is het er alsnog van gekomen als Buck Danny Classic, met verhalen uit de jaren 40 t/m begin 60. Scenarist Yann schrijft zelfs de 4e Classic cyclus over de jonge jaren van Buck Danny (2-luik)!Ā 

De "gepensioneerde" BergĆØse heeft in 2016 nog het 1e deel van De Blackbirds uit 1988 afgemaakt.

"The bitterness aboutĀ fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten."Ā 

Link naar reactie
Op 26/11/2018 om 14:45, Mask zei:

De ruggen van die oudere omnibussen zijn toch wel veel lelijker. Ze doen die boeken direct heel ouderwets lijken.

Nooit opgevallen. Maar als dat alles is: de cover-art en inhoud maken veel goed. Daarnaast gaat het hier om een reeks welke kort na WO-II gestart is en matchtĀ die ruggen-art aardig met tijdperk van de verhalen.

Verder staat -bij mij althans- de stripcollectie achter gesloten kastdeurenĀ omĀ vergeling tegen te gaan en is er geen direct zicht op album- ruggen.

"The bitterness aboutĀ fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten."Ā 

Link naar reactie

VandaagĀ de integrale met de eerste verhalen van Luc OriĆ«nt gelezen. De bijna 50 jaar oude verhalen zijn nog verrassend lezenswaardig.

Jammer van de toch storende fout op blz 48 waar Luc zegt dat tijgers uit Afrika komen en leeuwen uit Aziƫ. Ok, er is een klein gebied in India waar nog een paar honderd Aziatische leeuwen leven, maar er zijn zeker geen tijgers in Afrika.

Ā 

Jammer genoeg heb ik geen album uitgave van "Het dal van de drie zonnen" of het Kuifje-weekblad waarin het verhaal verschenen is of een Franstalige uitgave, want ik ben benieuwd wat daarin stond. Weet er iemand of het hier over een nieuwe vertaling gaat ?

Link naar reactie
Zojuist, Lefranc zei:

VandaagĀ de integrale met de eerste verhalen van Luc OriĆ«nt gelezen. De bijna 50 jaar oude verhalen zijn nog verrassend lezenswaardig.

Jammer van de toch storende fout op blz 48 (plaat 38) waar Luc beweert dat tijgers uit Afrika komen en leeuwen uit Aziƫ. Ok, er is een klein gebied in India waar nog een paar honderd Aziatische leeuwen leven, maar er zijn zeker geen tijgers in Afrika.

Ā 

Jammer genoeg heb ik geen album uitgave van "Het dal van de drie zonnen" of het Kuifje-weekblad waarin het verhaal verschenen is of een Franstalige uitgave, want ik ben benieuwd wat daarin stond. Weet er iemand of het hier over een nieuwe vertaling gaat ?

Ā 

Link naar reactie
54 minuten geleden, Lefranc zei:

VandaagĀ de integrale met de eerste verhalen van Luc OriĆ«nt gelezen. De bijna 50 jaar oude verhalen zijn nog verrassend lezenswaardig.

Jammer van de toch storende fout op blz 48 waar Luc zegt dat tijgers uit Afrika komen en leeuwen uit Aziƫ. Ok, er is een klein gebied in India waar nog een paar honderd Aziatische leeuwen leven, maar er zijn zeker geen tijgers in Afrika.

Ā 

Jammer genoeg heb ik geen album uitgave van "Het dal van de drie zonnen" of het Kuifje-weekblad waarin het verhaal verschenen is of een Franstalige uitgave, want ik ben benieuwd wat daarin stond. Weet er iemand of het hier over een nieuwe vertaling gaat ?

Ā 

In mijn oude album zegt hij het juist.

Ā 

Ā 

8FF6AF13-E029-46AE-B81F-6C340C7CB14E.jpeg

Link naar reactie
Op 2/12/2018 om 16:33, Lefranc zei:

VandaagĀ de integrale met de eerste verhalen van Luc OriĆ«nt gelezen. De bijna 50 jaar oude verhalen zijn nog verrassend lezenswaardig.

Jammer van de toch storende fout op blz 48 waar Luc zegt dat tijgers uit Afrika komen en leeuwen uit Aziƫ. Ok, er is een klein gebied in India waar nog een paar honderd Aziatische leeuwen leven, maar er zijn zeker geen tijgers in Afrika.

Ā 

Sorry! Dat was me niet opgevallen. Maar er staan nog wel meer foutjes in hoor, ik hoop dan maar dat jij daar overheen hebt gelezen...Ā  šŸ˜ Taalkundig is het in ieder geval juist, da's nog iets!

Link naar reactie
  • 1 month later...

Net de Isabelle Avondrood-integrale in handen gehad. Geen dossier, dat was al bekend, maar het blijft ook onbegrijpelijk, er schuilen prachtige achtergrondverhalen in de setting van de reeks. In de SSZ-bespreking van vandaag wordt het slechts een minpuntje genoemd. Ach. Ik ben geen liefhebber van die onhandige boekwerken, maar hier had ik graag een uitzondering voor gemaakt.

Ā 

Een ander minpunt blijft onvermeld. Dit is het soort uitgave wat ook boekbinders maken. Die scheuren de kaften van de boeken, naaien de blokken bij elkaar, plakken de omslagillustratie van het eerste boek op de nieuwe kaft en mieteren de andere omslagen weg. Dat is precies wat ze bij Casterman hebben gedaan. Je betaalt drie tientjes voor drie boeken en krijgt er slechts een omslag voor terug.

Ā 

Van deze juweeltjes hebben ze Deel 2 en Deel 3 weggegooid, geen kleine reproductie, niks :e010:

Ā 

13e84edb-b0cd-4db4-801a-357b193fb1fb.jpg

Ā 

Maanzieke mummies die de eerste cyclus afsluit komt (da's logisch natuurlijk) in een volgende bundeling. Nogmaals: ach...

Link naar reactie
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Hoe bedoel je delen geschrapt? Ik meen dat er zes delen zijn voor de 36 eerste albums.

Ik las iets over delen die niet helemaal van vandersteen waren dus die werden ertussen uit gehaald.

Vind het zowiezoe jammer dat men maar 6 delen wil maken.

In mijn optiek gaan de integrales het om de serie en niet om de tekenaar.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Willem zei:

Ik las iets over delen die niet helemaal van vandersteen waren dus die werden ertussen uit gehaald.

Vind het zowiezoe jammer dat men maar 6 delen wil maken.

In mijn optiek gaan de integrales het om de serie en niet om de tekenaar.

Het is de bedoeling dat de eerste 36 albums in een integrale verschijnen. Daarna wordt er gekeken of het goed genoeg aanslaat voor de rest van de serie

Link naar reactie
4 uren geleden, Captivant zei:

Ā 

Bij de Franse uitgave is er, heel creatief, een nieuw omslag bij elkaar geknipt van de oude en nieuwe omslagen.
Niet ideaal, maar dit dekt wel beter de lading.

Ā 

Ā 

52867.thumb.jpg.cf25477a8314b2ea04d1bc6ec291fa1b.jpg

Ze hebben in elk geval moeite gedaan, in tegenstelling tot die wel heel erg gemakzuchtige Nederlandse bundeling. Maar inderdaad: niet ideaal. Bij de tweede bundeling valt het wel erg kaal uit allemaal:

Ā 

adele-blanc-sec-tomes-4-5-6.jpg

Ā 

Dan liever die goedverzorgde bundels van Fantagraphics (hoewel die telkens maar twee delen bevatten). Nee, ook niet ideaal, maar wel een doordachte oplossing met kleine afbeeldingen in de titelstrook:

Ā 

3c653534c7833dea6dec999b343b9ab2.jpg

Ā 

54b9a634a2d56482ee0ae77b0a358302.jpg

Ā 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...