Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

De complete Baard en Kale 1. Net De Witte Hand gelezen. Was heel erg lang geleden dat ik de originele albums las en het heeft toch z'n jaren als je het nu herleest. Vorige week De Spookschaduw gelezen uit de tweede integrale en dat had toch iets meer om het lijf qua verhaal.

 

Maar toch van genoten en blij dat ik die integrales gekocht heb. Het zijn mooie boeken en ik heb ook al plezier beleefd aan de dossiers die ik al gelezen heb. Mocht af en toe een beetje minder 'Hollands' qua vertaling, maar ook dat valt tot hiertoe beter mee dan ik gevreesd had.

Link naar reactie

Quetzalcoatl 6-7*: Zeer sterk einde van een prachtige reeks.

Koralovski 1-2: Cool verhaal. Tekening zijn wat inconsistent.

Rik Ringers nieuwe avonturen: ça va. Ik ga het volgen. Maar in tegenstelling tot de reboot van Michel Vaillant zet het me niet aan om de oudere delen van Rik Ringers te lezen, ondanks de ontelbare verwijzingen.

Sam integraal*: leuk om dit opnieuw te kunnen lezen. Grote fan van Jan Bosschaert.

 

*Waarom drukt Saga nooit paginanummers?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Een stijgende prijs is voor mij persoonlijk géén motivatie om een album aan te schaffen.

Voor mij is dat ook geen primaire drijfveer. Maar het album stond al lang op mijn verlanglijst, dus koop ik het liever nu aan de reguliere prijs dan binnen enkele maanden meer te betalen. Waarmee ik ook niet heb gezegd dat het album (bijna) uitverkocht is, maar ik zag striphandelaars in Aarschot prijzen hanteren van €45.

Link naar reactie

Voor mij is dat ook geen primaire drijfveer. Maar het album stond al lang op mijn verlanglijst, dus koop ik het liever nu aan de reguliere prijs dan binnen enkele maanden meer te betalen. Waarmee ik ook niet heb gezegd dat het album (bijna) uitverkocht is, maar ik zag striphandelaars in Aarschot prijzen hanteren van €45.

 

Is inderdaad een album dat ik zelf heb en ook de moeite vind. Maar het is geen album uit een reeks, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat dit blijvend in prijs omhoog zal gaan. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Archie de man van Staal 4. Puur jeugdsentiment..

 

Dan zit je in de leeftijdscategorie van mijn vader. Ik heb daar ook twee boekjes van liggen.

 

Zelf ben ik door elkaar De kunst van Morris en La grande avonture du journal Tintin aan het lezen (en ook nog Perfidia van James Ellroy). 

Ik stel vast dat ik Morris als tekenaar altijd onderschat heb, nu ik dat dikke boek lees. 

En van Kuifje valt het op hoe weinig ik daar van ken. Dat viel me ook al op bij de Toppers van het weekblad Kuifje op de SSZ-site. Van Robbedoes ken ik de meeste reeksen wel die er tussen 1955 en het einde ingestaan hebben, maar Kuifje is voor mij grotendeels onbekend terrein. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dan zit je in de leeftijdscategorie van mijn vader. Ik heb daar ook twee boekjes van liggen.

 

Zelf ben ik door elkaar De kunst van Morris en La grande avonture du journal Tintin aan het lezen (en ook nog Perfidia van James Ellroy). 

Ik stel vast dat ik Morris als tekenaar altijd onderschat heb, nu ik dat dikke boek lees. 

En van Kuifje valt het op hoe weinig ik daar van ken. Dat viel me ook al op bij de Toppers van het weekblad Kuifje op de SSZ-site. Van Robbedoes ken ik de meeste reeksen wel die er tussen 1955 en het einde ingestaan hebben, maar Kuifje is voor mij grotendeels onbekend terrein. 

 

Ja, ik behoor tot de generatie die is opgegroeid met PEP en Donald Duck. Het tijdschrift Kuifje zat bij ons in de leesmap. Ik kende eigenlijk de Robbedoesstrips niet. Ik kan dat nu inhalen met de integrales van Guus Slim, Johan en Pierrewit e.d.

La grande avonture du journal Tintin is prachtig maar omdat mijn Frans niet zo perfect is lees ik hier steeds een paar pagina's uit..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ja, ik behoor tot de generatie die is opgegroeid met PEP en Donald Duck. Het tijdschrift Kuifje zat bij ons in de leesmap. Ik kende eigenlijk de Robbedoesstrips niet. Ik kan dat nu inhalen met de integrales van Guus Slim, Johan en Pierrewit e.d.

La grande avonture du journal Tintin is prachtig maar omdat mijn Frans niet zo perfect is lees ik hier steeds een paar pagina's uit..

De leesmap, wat is me dat? Ben de Familie Doorzon uit de bieb aan het lezen en daar komt een leesmapman binnen :e010:

Link naar reactie

De leesmap, wat is me dat? Ben de Familie Doorzon uit de bieb aan het lezen en daar komt een leesmapman binnen :e010:

 

Jij bedoelt bij Doorzon natuurlijk de vleesmap :e007:

De leesmap was een verzameling tijdschriften voor het hele gezin(10 a 12 stuks)die je wekelijks kon lenen. Het leenbedrag was afhankelijk van de leeftijd van de tijdschriften. Hoe ouder des te goedkoper..

De leesmapman zorgde voor de distributie aan huis..

Een typisch Nederlandse uitvinding om abonnementskosten te besparen  :e005:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Jij bedoelt bij Doorzon natuurlijk de vleesmap :e007:

De leesmap was een verzameling tijdschriften voor het hele gezin(10 a 12 stuks)die je wekelijks kon lenen. Het leenbedrag was afhankelijk van de leeftijd van de tijdschriften. Hoe ouder des te goedkoper..

De leesmapman zorgde voor de distributie aan huis..

Een typisch Nederlandse uitvinding om abonnementskosten te besparen  :e005:

We leren weer wat bij :)

 

Trouwens zit de Familie Doorzon nog niet bij de verboden lectuur? Zoals Arie Bleekjes voorgesteld wordt :D :D :D

 

jager_doorzonsint.jpg

Link naar reactie

We leren weer wat bij :)

 

Trouwens zit de Familie Doorzon nog niet bij de verboden lectuur? Zoals Arie Bleekjes voorgesteld wordt :D :D :D

 

jager_doorzonsint.jpg

 

 

Integendeel, Doorzon was zijn tijd ver vooruit als het gaat om het doorbreken van het klassieke Sint en Piet patroon  :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...